Blog >> loctite
Kb. 2hónapja kartercsere történt az autómon , bizonyos okokból ,ami szerintem világos.
Vettem egy bontott kartert, majd egy cimborámra bíztam a cserét.
10óra fáradságos munka után lecserélte, hát ugye megfelelő szerszámok hiányában lassan megy a móka...
Úgy tűnik nem lett tökéletes, mi több napról napra jobban folyatta az olajat.
Már KUL-on is elég drasztikus volt a helyzet.
Töltögettem utána a friss olajat. Az olajfogyasztásomban szerepet játszik még a turbóm ,ami már az utolsókat rúgja, de egyszerűen sehol sem találok normális turbót...
Úgy voltam vele,hogy majd turbo cserekor újra tömítjük a kartert is, már megvettem az olajat (Liqui Moly5w40 ,6l) , olajszűrő, légszűrő, LOCTITE tömítő egy vagyonért.
Már 1hónapja ott áll a garázsba a sarokba a beépítésre váró olaj, én pedig szorgosan töltöm utána, és apám szentségelését hallgatom nap-mint nap az olajfoltok miatt (jogos) .
Nem várhattam tovább, felhívtam a cimborám ,hogy most ráérek, segítek, de csináljuk meg,mert ez nem állapot.
Így is lett elérkezett a nap, tegnap mentem hozzá ,és nekiláttunk.
A garázsa neki is ilyen ház alatti, hát egy vicc volt lejárni, de végül sikerült. Itt-ott leért, nemgond, megszoktuk már.
Rutinból 4óra alatt végetünk már vele, Loctite-al tömítve, hát rohadtul remélem,hogy 4ezerért (kedvezménnyel) tudja is majd a dolgát :)
Kész, autó összerak, új olaj bele (ja igen ideiglenes olajat míg nem kap turbót 10w40-et kapott) , alul nézegetés, nem folyik, úgy néz ki jó. Kijárás a garázsból, kabaré ismét, de sikerült. Nézzük a betont bazdmeg valami folyik.
Hát rájöttünk ,hogy ez bizony gázolaj, egyik hibát elhárítva előjött egy másik.
Erről a következő blogbejegyzésemben fogok beszélni.
Korábban beszerzésre került a képeken látható alfás bőr kulcstartó. A kulcstartót Auto-Trade '91 Kft.-től vásároltam.
Az ár:
3.990,-Ft + 500,-Ft szállítás.
A kulcstartó nem volt olcsó, de az valódi bőr és tökéletesen harmonizál a meglevő bőrkárpittal és a belső enteriőrrel.
A sérülések elkerülése érdekében a gyári fém kulcskarikát bőrre cseréltem. Ehhez egy bőrdíszművestől vásárolt bőrcsíkot 2K-s pillanatragasztóval (Loctite 3090) végtelenítettem (1-2. kép).
Arra viszont figyelni kell, hogy a bőrön levő fém trikolor kétoldalú ragasztója könnyen megadja magát, ha bőr hajtogatva van, pl. nadrágzsebben.
Én ezt a problémát jóval rugalmasabb sziloplasztos ragasztóval (Loctite 595) oldottam meg. Remélem tartósan…
UPDATE: 2012.06.25.:
Sajnos a ragasztás nem volt tartós és bekövetkezett amitől legjobban féltem, elveszítettem a Tricolort, a kulcstartó ékkövét.
2 nappal később a garázsban mókolás közben - a földre térdelve - megtaláltam az aknába hullva a kulcstartómról az elhagyott olasz trikolort (3. kép).
A Loctite szakemberével konzultálva az alábbiak szerint ragasztottam vissza:
1. A régi ragasztó(k) eltávolítása.
2. A felületek érdesítése P320-as csiszoló vászonnal.
3. A felületek zsírtalanítása (pl Loctite 7360-al).
4. Ragasztó (Loctite 454) felvitele, mely zselés nagy réskitöltésű, nagy szakítószilárdságú, mely jól tapad a bőrhöz és a fémhez is.
Sok ragasztót nem szabad felvinni, mert a felesleg kinyomódik, és csúnyán kifehéredik!
5. A fém tricolor felhelyezése a bőrre.
A kötési idő alatt (~12 óra) kerülni kell az igénybevételeket!
UPDATE: 2012.12.16.:
A kulcstartó egy picit besötétedett a szennyeződések hatására. Így az, már majdnem olyan színű, mint az ülések.
A tricolor a ragasztás óta még mindig a helyén van.
A korábbi balul sikerült folyadékos klímatisztításom után, ismét kitisztítottam a szellőzőrendszert és fertőtlenítettem az utasteret Loctite klímatisztítóval!