Blog >> barkács
Mivel bontott HomeLink egységet szinte lehetetlen találni, elővettem barkácsolós vénámat. A terv az volt, hogy a meglévő kapunyitó távirányítóját (illetve egy később beszerzendő garázsnyitó távvezérlőt) valami igényes módon vezetem ki egy nyomógombra a műszerfalon. Mivel nem szerettem volna eszetlen módon szanaszét furkálni a műszerfalat, illetve alapkövetelmény volt a gyári állapot gyors visszaállíthatósága, ezért a redőnnyel védett rekeszben található hamutartó szinte kínálta magát.
Fogtam a meglévő távirányítómat, kiszereltem belőle az elektronikát, amit elhelyeztem a hamutartó belsejében. A fedél alá NYÁK-ra integrált fóliagombokat tettem, amiket kivezettem a fedél furatain keresztül a külvilágba. A kivezetést egy régi nyomógombos vezetékes telefonkészülék (ezer éve rossz, csak eltettem, hátha jó lesz valamire - hát most jó lett :-)) gombjaival oldottam meg. A fólia-gombsor egyik gombját rákötöttem a meglévő távirányító megfelelő gombjára. (Mivel három gomb van, ezért még két másik eszköz is vezérelhető lesz, hasonlóan a hamutartóba rejtett, kibelezett távirányító segítségével :-))
A képeken láthatóak szerelés fontosabb állomásai. A végeredmény nagyon igényes lett, szinte gyári minőség :-)) Kis esztétikai hiányosság, hogy a felhasznált telefonkészülék gombjainak rajzolata adott volt, így a kaput a "hívástovábbítás" gombbal tudom nyitni :-)) (A garázsnyitó pedig majd a "hívásvárakoztatás" gombra lesz kötve.)
Végleges beszerelt állapotában a cuccot a redőnnyel el lehet takarni, de ha résnyire nyitva hagyom, akkor a gombok menet közben is láthatóak maradnak. (Ez nem baj, mert vizuálisan vállalható a megoldás.)









Szombat reggel kicsit hangosnak találtam a kipufogómat, így gondoltam alánézünk a dolgoknak. A hővédő lemez picit lógott az egyik csavarnál, így azt megszereltem. Itt az eredménye a sok hülye sorozat nézésének. :D Ránéztem a kipufogódobra is, siralmas. Felírtam a teendők listájára a javíttatását, bár lehet ideiglenesen megpróbálok valamit alkotni oda is. :D



