Blog >> kipufogó
Évi egyszer le kell pucolni a króm kipufogóvégeket a rárakódott/ráégett mocsoktól. Ezelőtt tavaly május végén volt tisztítva, szóval már ideje volt. Annyira azért nem volt vészes az állapota. Az szembetűnő volt, hogy mióta mindig nyitott állásban van a kipufogó rendszer, ezáltal a külső végeken keresztül távoznak a forró gázok, a külsők sokkal több lerakódást szedtek össze.
A középdob esett áldozatul a javításnak. Leszerelés után derült ki, hogy nem csak a cső szita, hanem a másik oldalán a becsatlakozás is majden teljesen körbe volt repedva a varrat mellett. Itt körbe varrtam, a cső pedig kapott foltot. Már hegesztettem körbe, mikor kiderült, hogy kicsi lett a folt, így kapott még egy kiegészítést. Nem mondanám, hogy büszke vagyok erre a foltozásra, de célnak megfelel...
Rámpán álláűsról is készítettem képet :)
Évente egyszer le kell pucolni, mert rárakódik a korom meg a mocsok, ami egy sima mosással már nem jön le. Egy kis króm polírpaszta viszont megoldja a problémát.
1-2. kép: bal oldal előtte - utána
3-4. kép: kobb oldal előtte - utána
Km. óra állása: 157558km
155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.
Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).
Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.
13 év. Ennyit bírt az utólagos kipufogórendszer. Pár hete hozzá kellett már nyúlni egy kis flex segítségével, mert szétrohadt, eltört, és olyan hangokat adott ki a két fém találkozása, hogy megőrültem tőle. A bal oldali részt egyre kevésbé fogta valami, így múlt hétvégén szó szerint lerúgtam a helyéről. Nem ez volt a terv, de végül így sikerült.
Ma délelőtt 10 órára kaptam időpontot a Dinamit kipufogó műhelyébe. Náluk készült 13 éve is, elégedett voltam a munkával, úgyhogy megint hozzájuk mentem. Ugyanazt szerettem volna, mint eddig, annyi módosítássál, hogy az évek során ráuntam az ovális végekre, legyen most valami más. Úgyhogy két dupla vég lett. A munka végeredménye tetszik, kb 6 óra alatt készült el.
Lassan közelítjük a 8000 km-t és a króm kipufogóvégeken már meg is látszott ez. Sima mosással már nem jött le róla a rárakódott mocsok. Úgyhogy a még 159-hez vásárolt króm polír pasztával átsikáltam ezeket is. A végeredmény: újra csillogó kipufogóvégek.
1-2. kép: előtte
3-4. kép: utána
Valahol kifújt a kipufogó, korábban odaüthették valahova, mivel alul volt rajta egy hupli. Hidegen csattogó hangot adott. Kapott egy bontott példányt, csak párban tudtam megvenni, elvileg 7.000 km-t futottak. Cserélve csak az első lett.
Szétment a rezoncső a kipufogón, cserélve.
Visszakerült a Wizard kipufogó.
Wizard Exhaust
Kozi’s Garage