Blog >> kipufogó

>> Tuning és extraHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2020-07-09

Nem is értem, hogy egyáltalán ezt az autót miért lehet kapni úgy, hogy csak bal oldalon van kipufogója. Ennél sokkal komolyabb verda ez, nagyautós, és ezt láttatni is kell a mögötted jövőkkel. :) Bocs azoktól, akiknek szintén csak 1 kipufogóvégük van, de kettővel sokkal szebb az autó feneke. Engem nagyon zavart így (az OCD-met is :), szóval elékezett az upgrade ideje.

Az első tervem az volt, hogy Veloce hátsó diffúzorra upgradelek, de gyorsan kiderült, hogy ott nemcsak a műanyag betétet kellene cserélni, hanem a teljes lökhárítót, ami alsó hangon is minimum 200 ezres projekt lett volna + fényezés.

Így maradt a Super hátsó műanyagbetét, amelyből szereztem egyet bontóból 40 ezer forintért (új alkatrészként 80 ezer lett volna). Kellett még egy kipufogó vég, illetve egy hővédő lemez, illetve egy komplett kipufogó is. Ez utóbbit Tibinek köszönhetem, aki Supersprintre cserélte a Veloce kipufogóját, így megörököltem tőle. Az eredeti tervem nekem is a Supersprint dob volt, de ezt most anyagi okok miatt 1-2 évvel elhalasztottam.

A szerelést az Olasz Autók Házában végezték.

(Kiderült, hogy a Superen hátul kétoldalt nincsen hővédő lemez, így kell majd rendelnem még egy baloldalit is, hogy ott is legyen.)

Összességében még így - ingyen dobbal - is sokkal drágább projekt volt, mintha anno az FCA beikszelte volna az extralistán a 81E opciót (amelyen akkor 60 ezer forint volt, a 2020-as árlistán már csak 50 ezer).

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2020-06-06

...annál lényegesen jobb, mint volt. Nem véletlen, hogy március óta nem született egyetlen egy poszt sem, hisz a nálam töltött három év alatt amolyan "tojotává" forrta ki magát a 156-os. Még mielőtt vendettába kezdenek a valódi hithű Toyotások leszögezem, hogy nem véletlen az idézőjel. Csak amolyan "azéntojotám" lett a szarolasz. Jön, megy, dudál, világít, teszi a dolgát ahogy kell, de azért akadt egy pár apróság amitől egy igazi Corolla tulajdonos eret vágott volna, én viszont örömmel nyugtáztam: "ja csak ennyi"? Feltűnt például, hogy egyre kelletlenebbül dolgozik a hátsó ablaktörlőmotor, míg végül egy esős áprilisi estén úgy nem gondolta, hogy csigatempóval elvánszorog a 12 órás pozícióig, majd megáll teljesen függőlegesen. Onnan pedig se jobbra, se balra nem volt többet hajlandó kitérni.
Mivel egész jól megvagyok nélküle, így az EGR eltávolításhoz hasonlatosan ismét az autóiparban oly divatos irányzat, a súlycsökkentés áldozata lett az ehhez kapcsolódó alkatrészkupac. Kibontottam az egész miskulanciát a csomagtérajtóból, majd egy 35mm-es gumidugóval beragasztottam a helyén tátongó lyukat. Nem utolsó sorban sokkal jobban is tetszik így...
Aztán a pandémia közepén (igaz már egész régóta gyanús volt) feltűnt, hogy a McDrive-ban állva (a nagy #maradjotthon ideje alatt szinte semmi más opció nem állt rendelkezésre a szép kártya felhasználására, így be kell vallanom, hogy bizony áldoztunk néha ily módon - szigorúan este 21 óra után - az "egészséges életmód" oltárán) felmegy a vízhőfok egészen a 100-as jelig, anélkül, hogy a hűtőventillátor bekapcsolna. Másnap kiszereltem az ellenállást, s a fenti képen is látható nem túl bizalomgerjesztő látvány fogadott. Rendeltem egy újat, kicseréltem, s visszatért az 1-es fokozat - azóta klímázás közben sem ordít állandó jelleggel ki-be kapcsolgatva a 2-es fokozat.
Mivel ezeket leszámítva tényleg semmi nem jött elő a Toy...akarom mondani az Alfán, így rászántam magam egy az E39-en annó elvégzett low budget állagmegóvásra, immár tanulva az akkor elkövetett hibákból is. Leginkább a küszöbökön, és a motorháztetőn levő festékfolytonossági hiányoktól akartam megszabadulni, de elkapott a gépszíj, és festegettem még imitt-amott, amitől a végeredmény meg olyan lett, amilyen...
Első körben kaptak a rozsdás részek Brunox rozsdaátalakítót, majd cinkes rozsdagátló alapozót és jó vastagon alvázvédőt. Egy hét száradást követően erre fújtam a színt, és a lakkot. Sajnos a rücsi azon egyenetlenségeit, amiket a fekete szín jótékonyan elrejtett, azt a csillogó ezüst most kiemeli, de kellő távolságból és hunyorítva azért elfogadható. Ami viszont sokkal fontosabb, hogy van rajta anyag rendesen, s már nem a pőre lemez kapja a külső behatásokat.
A motorháztetőn kicsit fillerezni és csiszolgatni is kellett, hogy a körülményekhez képest sima legyen a fényezendő felület, ami a legvégén össze is lett polírozva, így a színeltérést leszámítva egész egységes lett a végeredmény. Szép ugyan nem lett, hisz ahhoz telibe kellett volna fényezni az egész motorháztetőt, de annál jobb, mint volt, s remélhetőleg rozsdásodni sem fog.
Mivel facelift-es modell (még ha csak másfeles is), színrefújtam az eddig fekete ködlámpakereteket, majd hogy jól megzavarjam a díszléctrollokat (az igazság persze az, hogy így sokkal jobban elrejti a felületi hibákat), az eddig színrefújt díszléceket feketére festettem, mint ahogy az a ráncfelvarrás előtti példányok esetében volt. Tartottam tőle, hogy vállalhatatlan lesz, ha az olasz designerek által megálmodott konzisztenciát megbontom, de a végeredmény meglepően jó lett.
Valahol itt kapott el a gépszíj, s ha már lúd, legyen kövér alapon lefújtam a tető első, mára teljesen lepattogzott, lakkhiányos részét is. A végeredmény annál lényegesen jobb, mint volt, de erre is igaz, ami a motorháztetőre - így részben javítva azért látszik az eltérés...
Végül előkerestem a még annak idején a Suzukira vett (hú te jó ég milyen régen volt az) kipufogóvéget. Anno túl nagy lett, de a Toyot...akarom mondani az Alfára pont passzol a 60-as vég. Kicsit kellett ugyan vágni a gyári végből, hogy kellően beüljön a lökhárító alá, de megérte, mert a végeredmény kimondottan tetszetős lett.
Ha így folytatja, akkor csak a jövő áprilisban esedékes műszaki előtt kellene a két hátsó lengéscsillapítót kicserélni - mielőtt még leszakad róluk a rugótányér - mert elég rozsdásak a kényes részen. Ettől függetlenül tudom, hogy előbb-utóbb kigyógyul a skizofréniából, s újra Alfaként fog viselkedni, kiharcolva a neki járó figyelmet...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-01-10

Elég hangos lett a kipufogó, úgyhogy elvittem a Kipufogó Klinikára. Gyári hátsó dobot nem sikerült szerezni, ezért gyártottak egyet a Nagy Vadnak.

Most újra béke és csend honol, ahogy ennél az autónál szeretem. :-)

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-26

Letisztítottam a kipufogóvégeket mert nagyon piszkosak voltak.
Már kinéztem mi lesz a gyári helyett Superspint hihetetlen milyen hangja van annak :)
Előtte utána képek.
Végre lehet látni a króm kipufogóvégeket :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-09-22

Tegnap este kicseréltem a flexibilis részt a kipufogó csövön. Mivel a hegesztést csak leszerelt állapotában végeztem, így elég sűrűn mászkáltam az autó alá felpróbálgatáshoz. Így lett kb három óra a munka vele... Most használtam először saválló elektródát. Elég jó vele dolgozni, bár előfordult, hogy sikerölt kilyukasztanom vele a csövet. Kiállításra nem vinném, de a végeredménnyel azért meg vagyok elégedve :)
A flexi cső Bosal erősített falú, beszerzésért innen is köszönet érte HpeDave kollégának.
A sválló elektródát (308L-17 / Limarosta 304L) egyik kollégámtól kaptam. neki is köszönett innen is érte...

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-05-09

Volt az autón egy állítólag Ragazzon hátsódob ami iszonyat hangos volt. Legfőképp alapjáraton. Fordulaton már szép hangja volt, de ez kevésbé kárpótolt ha alapjáraton elhánytam magam tőle. Amúgyis undorító hegesztések hada volt a kipuff cső a középdobtól, így kapott egy zsír új közép + hátsó dobot az egész helyett. Hurrá, katalizátor is benne van mint kiderült a felrakás közben. Ez így már guszta!

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-04-06

Munkahelyem által adódott a lehetőség, hogy elkészítsem az autó alá a nyitott saválló kipufogó rendszer. Cső, ívek és szerszám adott, csak pár kiegészítő kellett. Tömítés, gumitartók és egy toldóbilincs.
Elsőnek leszedtem a gyári rendszert a flexi cső után. Elöl meghagytam a katalizátort, hogy ne üvöltsön és azért valami szűrje a kiáramló kipufogógázt.
Az első csatlakozókarimát plazmával vágtam ki. majd ezután jöhetett a csövezés. Sajnos egyedül voltam, így elég szenvedős volt összeállítani.
Mikor összeállt minden akkor körbevarrtam mindent. Közeledett az este, így próbáltam sietni, hogy össze tudjam rakni még sötétedés előtt.
Sajnos nem lett egy míves munka, de próbának jó lett. A hegesztések jók, leesni nem fog. A hangja is tetszik. Normál használatnál nem üvölt.
Tudom, nem a legszebb és legjobb így, de így sikerült. Amíg nem esik le addig marad alatta :D

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-02-08

Bal kipufogó hidegen zizegett. A fül kezdett rozsdásodni, mindkettőt megerősíttettem hegesztéssel.

>> Szervizadamcroh // Alfa 147 Ferdehátú // 2018-06-12

Flexibilis csô csere

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-06-04

VTT-ről elindulva durva kávédaráló hangja lett kicsi Bellámnak 🙁 Kicsekkoláskor alánéztem hogy mi lehet a baja a katalizátorba bemenő cső leszakadt, megette az idő vasfoga 🙁 Nosza azért elindultunk mert hát haza kell jönni azért valahogy. Így hát szépen lassan 80-as tempóban utaztunk végig. Kicsit feszkós voltam emiatt az úton nehogy valami nagyobb baj is legyen ebből. Érd elött megálltunk egy benzines kútnál ahol gyorsan felhívtam Gyuri barátomat aki meg nyugtatott nem lesz semmi gond vele ha lassan megyek. Kis pihenő után folytattuk az utunkat. Épségben haza értünk szerencsére bár az a hang számomra elviselhetetlen volt. Hiába, öregszem és vágyok a csendre 😀
Reggel aztán begurultam a szervizbe hozzánk ahol az egyik srác megnézte és megállapottunk hogy egy sima csődarabbal fogja helyettesíteni a gondomat ideiglenesen.
Hamar el is készült és végre csendesen duruzsol a kis drága. Kicsit talán morgósabb lett de ez nem zavar már.
Sajnos valami oknál kifolyólag a JTD-hez nem lehet kapni komplett rendszert, vagyis inkább a hátsó dupla rendszer az ami hiánycikk a piacon. A többit belehet szeretni bár az sem olyan egyszerű. Bontottat találji meg szinte lehetetlen. Nem marad más választásom úgy látszik csak ha legyártatom csiliárdokért. No sebaj, most egyelőre nem lesz gond vele egy darabig. Nem lett egy gyári, de funkcióját el látja teljesen. Egy évet kibír remélem még aztán úgyis megy nyugdíjba egy időre 😁