Blog >> fékrásegítő

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-03-21

Az olaj csere meg volt 267.000-nél Selénia 20K 10w40. Rá pár napra Jani kicserélte a fékrásegítőmet, ez legalább már nem sziszeg. A mai napon pedig TSigától kapott trafókat és gyújtás elektronikákat sikerült kicserélni még mindig a "torpángátas" hibáját keresve. Aréna - Újpest távon a torpanás nem jelentkezett úgyhogy még pár napig megy a teszt és bízom a lehetetlenbe.

Ádám kartársunk 145-ösöének a rendszámtábla világítását és a belső tekergetők világítását is sikerült meghekkelni.

Kicseréltem a szelepet. A régi vákuumcsövet áttettem az új szelepre. Az is sípol... :) de csak, ha rajta van a cső. Gondolom csak felerősíti a rezgést, amit bizonyos nyomásnál a membrán produkál. No, hát most már ezt is tudom :)

Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).