Blog >> kötelező
Kötelező szerviz letudva. Teljes autó átvizsgálás volt, beleértve a fékeket és a futóművet is. Minden rendben van, de majd idővel egy első lengőkar + stabilizátor rúd csere szükséges lesz. Ki lett tisztítva az EGR szelep, volt egy résolajcső csere, mert ott szivárgott a gázolaj, valamint légzsák hibakód is ki lett ütve. Viszont a bal oldali függönylégzsáknál még mindig jelez hibát, ennek majd tüzetesebben utánanézünk később. Az egyik izzítógyertya meghibásodott, az is ki lett cserélve. Valamint a kötelező dolgok:
- olajszűrő,
- gázolaj szűrő,
- motorolaj csere (ebből szerencsére kevesebb kellett, mert tavaly AlfaCity-ben nyertem 20 litert, most került felhasználásra),
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- fékolaj csere,
- féktisztító,
- váltó olaj csere.
És ezeken kívül még egy apróság: Korábban a jobb hátsó ülés felüli szellőző eltört, nem lehetett rendesen kinyitni. Az is ki lett cserélve. És mindezért hatalmas köszönet Alfaternak, akit nyugodt szívvel tudok ajánlani mindenkinek!
A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.
Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.
Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000023/0000023373t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000023/0000023374t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000023/0000023375t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000023/0000023383t.jpg)
Az autót 89975 km-el vettem Németországban. Miután hazahoztam, az első dolgom a szervíz elvégzése volt. 91606 km-nél olaj, olajszűrő és légszűrőt cseréltem.