Az autó régóta állt és a rajta lévő gumik ki voltak repedezve, pár nap után leeresztettek. Kapott négy használt, de jó állapotú gumit, ami nem ereszt és a felújítás alatt jó lesz. Ha elkészül, akkor terveim szerint kap négy új, jóminőségű papucsot :)
Régóta céges autót használok, ami sajnos nem Alfa Romeo. Szerettem volna egy "játék" autót, amit nem napi használatra, hanem élmény autózásra tudok használni. Az Alfa 75 gyerekkorom egyik kedvence volt. Hosszú tipródás után úgy döntöttem, hogy egy 3.0 V6 motoros Alfa 75 lenne az ideális számomra. Találtam egy felújítandó példányt, ami a következő 1-2 évre biztosan ellát feladatokkal :)
77244 km-t mutatott a számláló amikor a vevőnek átadtam a kulcsokat. Igen, ismét alfátlan vagyok, de remélhetőleg most nem fog olyan sokáig tartani ez az állapot mint amikor a 166-ost adtam el.
15570 km-ert mentem az autóval ami nem túl sok 2 és 1/4 év alatt... Ez havi ~580 km. Ez volt az egyik ok ami miatt eladtam...
A 147-es alfa egyébként egy nagyon klassz kis autó, ezzel a motorral és a 17-es kerekekkel igazi gokart feeling vezetni.
Egyik napfényes délután amikor lehajtottam a napellenzőt eltört benne valami. Onnantól kezdve nem volt hajlandó a helyére visszaállni és mindig belógott a látómezőbe. Mivel újat nem lehetett rendelni ezért gondoltam, hogy bontottat szerzek, de ez nem volt egyszerű ugyanis a Black Line változatban fekete színű a napellenző és ez ritka mint a fekete fehér holló.
Egy felpattanó kavics miatt sajnos megrepedt a szélvédő amit javítani már nem lehetett, ezért kicseréltettem.
A 166-os alfámban fényre automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükör volt. Ezt az extrát nagyon megszerettem ezért elhatároztam, hogy a 147-esbe is szerelek ilyet. Mivel ebben a modellben csak az utolsó, legjobban felszerelt példányokban található ilyen, ezért egy 166-os alfa tükrét építettem be, ami azért is jó, mert a felfogatása nagyon hasonló a 147-eséhez. Nézegettem a 159 tükröt is, de annak a rögzítése teljesen más.
Eljött a kötelező szerviz ideje, ki lett cserélve a teljes vezérlés (vezető, feszítő, szíj) + a vízpumpa, a hosszbordás szíj vezető és feszítő görgője, az összes szűrő (gázolaj, pollen, levegő olaj), olaj (4,5 liter, Mobil1), egy turbócső valamint a bal első tompított izzója. Km: 67600
Arra lettem figyelmes, hogy terhelésnél a motorból furcsa hang jön. Kevés hallgatózás után egyértelmű lett, hogy valahol kifúj a turbó. Az egyik turbócső volt a ludas, és mivel rendelni kellett, ezért ideiglenesen orvosoltuk a dolgot, amíg meg nem jön az alkatrész.
Az átmeneti megoldás a következő: egy PET palackot kettévágva a szabályos henger részét felhúzzuk a turbócsőre úgy, hogy a lyukat elfedjük vele, majd a palackot melegíteni kezdjük egészen addig amíg annyira nem zsugorodik össze, hogy teljesen rásimul a turbócsőre. Figyelem, ez egy átmeneti megoldás, hosszabb távon nem szerencsés a használata!
Ebben az alfában nem volt gyárilag ülésfűtés, de mivel textil huzatos ülései vannak, azt gondoltam, hogy ez nem fog hiányozni. Tévedtem.
Sokat gondolkodtam azon, hogy mit csináljak. Vegyek egy komplett ülésgarnitúrát ami fűthető és akkor egy szép gyári megoldásom van, vagy tegyek bele egy utólagos ülésfűtést. Mivel a mostani kárpit nagyon tetszett, nem szívesen cseréltem volna le és mindenképpen olcsóbban is jövök ki, ha utólagos ülésfűtést építek be. Ráadásul az utólagos fűtés 2 fokozatú szemben a gyárival, ami csak egy. Mindezek tükrében az utólag beszerelhető ülésfűtés jobb megoldásnak tűnt ezért azt választottam.
A két első ülés lett fűthető. A kárpit alá kellett beépíteni, két fokozatban állítható. 1-es fokozatban 36 fokon tartja az ülést míg 2-es fokozatban 45 fokra fűti fel. A kapcsoló a gyári helyen, az ülés oldalán található.
Nagyon kellemes érzés amikor télen az ülés 1-2 perc alatt testmeleg lesz. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az extra felszerelést. Aki szeret barkácsolni, az otthon is be tudja szerelni, de sok szervizben is elvállalják a beépítést.
Megvettem életem első dízel alfáját. Hosszú elalfátlanodásom után beadtam a derekam, és úgy döntöttem kipróbálom milyen is egy modern dízel autóval az élet. A választásom a 147-esre esett, mivel az 1,9-es 150 lovas motor véleményem szerint ebben a kasztniban tud olyan sportosan viselkedni, ahogy azt én elvárom egy Alfa Romeotól.
A km állás: 61674