Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre
Cserélve lett:
Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hibakód továbbra is fentáll :( viszont az autón semmit nem kehet észre venni)
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...
+Munkadíj
KM állás 159.100
Eljött a nagyszervíz ideje. A szokásos olaj és szűrő cserén kívül mostanra volt betervezve a vezérlés csere is + az eltört hátsó kilincs és ablakemelő gomb cseréje is. Így tehát irány Szamosiékhoz. Délután hívtak, hogy baj van, mert a hűtő folyik és a jobb hátsó kerékcsapágy is rossz.
Ugyan én nem vettem észre idáig, hogy folyna a hűtő, mert utántölteni nem kellett és tócsa se volt az autó alatt sosem. Viszont azt olvastam, hogy a 156-osok hűtője 8 éves koruk körül meghal. Hát ez nálam is bejött. A kerékcsapágyon viszont meglepődtem, mert én nem hallottam morgást. Biztos a jó hangszigetelés miatt :) Szóval akkor ez a 2 dolog is cserés lett.
Ja és ezen kívül mondtam, hogy nézzék meg az ékszíjakat és a hozzájuk tartozó alkatrészeket is, mert én még nem cseréltettem őket az elmúlt 4,5 évben. A diagnózis: az egyik hosszbordás szíjat kell cserélni, a többi OK.
Szóval a cserélt alkatrészek:
- Hűtő
- Kerékcsapágy
- Ékszíj
- Vezérműszíj
- Feszítő görgők
- Vízpumpa
- Olaj + szűrő
- Pollenszűrő
- Levegőszűrő
- 2 db izzó
- Kilincs, ablakemelőgomb