Mutasd

>> Szerviz2025-03-25

Kakucsringen lehetett érezni valami lógást az első futóműben. Tekintve, hogy minden ki lett cserélve az axiálon kívül elég könnyen rá lehetett jönni hol keresendő a hiba :D

Én már egyszer nekiálltam, de bölcső levétel nélkül lehetetlennek véltem a cseréjét, és ez abba is maradt.

Most viszont újra nekiálltunk apósom segítségével. Számára nem szokott lenni lehetetlen. Azért biztos ami biztos berendeltem egy axiál leszedő szerszámot.
És milyen jól tettem, após is rájött, hogy ez nem GT itt tényleg hozzáférhetetlen.
Illetve azt sem tudtuk milyen méretű axiál van benne, szóval kirendeltem mindhárom méretet. Meyle volt s legrövidebb, abban biztos voltam, hogy rövid lesz. A többi optimal, nem volt más márka…

Hála isten a Meyle mérete volt a belevaló így az került be. A gyári axiál már tényleg nagyon lityi-lötyi volt. Kapott új harmónia porvédőt is.

A béna AZMT szerszám kiválóra vizsgázott, azt gondoltam az első mozdulatnál eltörik.
Ezzel gyönyörűen, kényelmes tempóban 1.5-2 óra alatt mindkét oldallal megvoltunk.

 
>> Szerviz2025-03-25

Kakucsring után októberben elraktam. A télen kb havonta bemelegítettem, és ennyi.

Most márciusban szóltak egy pénteki nap, hogy vasárnap Pannóniaring? Há, hogyne!
Kocsit elővettem, leakartam vinni a műhelybe, majd megint elkezte, hogy nem indul. Áramtalanítás után indul, de ha leállítom utána csak teker. 15perc áramtalanítás kellett neki. Így Pannóniaringre a Teslával mentem (érdekes élmény volt :D) A súlyához és a teljesítményéhez (450lóerő, AWD, Dual Motor 600nm) a 340-es 4 dugattyús fékek kevesek. Brutál tempót lehet(ne) menni a célegyenes végén, de a megállásra is gondolni kell. Amúgy tetszett, fura módon a hang hiánya egyáltalán nem zavart. Hűtőkör nélkül mentem vele végig, a negyedik kör vége fele írta ki, hogy a fékek túlmelegedtek. Utána sokkal többet használtam a regeneratív fékezést, és nagyon hamar visszahült, fékerőt nem vesztett, és a tárcsák se hullámosodtak be. A hátsók picit lilultak, de semmi dráma. Lényegében nem rossz, de ezzel a célegyenesben egy 220körüli tempot el lehet érni én 185-ig mertem tolni első bálozóként :D na de térjünk vissza az Alfára.

Elkezdtem nyomozni, nekem megint az immohiba jutott eszembe, túrtam az angol fórumokat, visszavittem a motorvezérlőt ahol az immo emulatort berakták. Nem találtak benne hibát. Tanácstalanná váltam, ezért berendeltem egy főtengely jeladót, amit amúgy nemrég cseréltem (mondom tanácstalan voltam :D) illetve a főreléket. A relék cseréjével kezdtem, és azóta tökéletesen indul. 🤷🏻

Pályanapokra kötelező a vonószem. Az enyémből hiányzott. Se a 156 se a MiTo-é nem jó bele. Nagyon rövidek. Hiába találtam gyári cikkszámot, nyilván nem kapható, és méret sehol nem volt. Rendeltem egy gyári citroen jumper vonószemet, mert az több, mint 20 centis. Gyári MOPAR csomagolásba jött :D Ha hosszabb lenne 1centivel nem bánnám, de jelenleg ennek is örülök, mert ennek a vadászatára is elcsesztem egy estét.

Bosch relék kedvezménnyel 5500, vonószem 7500ft.

 
>> Esemény2024-10-14

ARC Trackday @alfaromeoclubmagyarorszag szervezésében a #kakucsring-en . Kiváló tapasztalatokra tettünk szert.
Látszik, hol van még szükség a fejlesztésekre. A legnagyobb feljesztést a sofőr igényli ;) Igyekszem! A 30 éves technika pedig állja a strapát, az idei feljesztések rendszerint jól működtek. Kb. 35 gyors, hűtő és médiás kamerázós körökkel együtt kb 45-öt kört tettem meg, transponderes időmérés -sajnos- nem volt, mobillal van pár race app amivel lehet mérni, ezeket rendszerint nem indítottam el. :/
Amikor indítottam jól látszott, hogy egy tapasztaltabb cimbim mikor ment az autómmal (életében először) egy laza 2 másodpercet tudott nekem adni 😆
Oda-vissza, plusz pályázás kb. 500km-es etap.

Sajnos benne van az emberekben , hogy haza is kéne jutni a verdával, szerintem ezt többek nevében is mondhatom , ezért nem lehet a végletekig feszíteni a húrt.
Az idényt lezártam, 2025-ben új beállításokkal vissza térek 🐍🍀 📸 : @flatfourphoto @nrmn2492 @csizikrolandphoto thanks guys.

 
>> Szerviz2024-10-08

Pályanap előtt felszereltem a régebben vásárolt motorvédőt, hogy ha van bármi folyás, akkor az megfogja, mert a versenypályát tilos bármilyen folyadékkal belocsolni.
A lidl-ös szegecsanya behúzót most használtam először, mert nem voltak felfogatási pontok az egyébként rávaló "haspáncélnak". Kiváló cucc, nagyon ajánlom!

Kapott vadi új M8-as imbuszfejű csavarokat, szép nagy alátéteket, és örültem.

Vásároltam egy csövet az olajszűrő hőcserélőjének, mert nagyon megtörtnek tűnt ami rajta volt, mintha nem rávaló lenne. Az 5. boltban végre találtam, felszereltem szép új bilincsekkel, melyhez a hűtőfolyadékot le kellett engedni a rendszerből.
Ez sem tökéletes, itt is van némi keresztmetszet szűkülés, de sokkal jobb, mint volt.

Elkezdődött -volna- a hűtőrendszer légtelenítése, de az autó nem indult.

Néhány nappal előtte raktam a tankba egy Liqui Moly injector tisztítót, mondom ha Kakucsig csinál valamit, akkor jó, ha nem, akkor placebónak biztos jó :D
Elég furcsa egybeesés, gondoltam kioldott valami szennyeződést a tankból és eldugította az üzemanyag szűrőt -ami kb. vadi új- ,de azért vettem rá egy újat.

Az autó továbbra sem indult.

A másik tippem a főtengely jeladó volt, rendeltem egy újat, beszereltem, indult.
Mindez 1.5 nappal ARC Trackday előtt :D

Az autó rendben felért ,pályanapozott, majd visszaért. Kb. 500km-es etap. Apró-cseprő hibáktól eltekintve oké, látszik ,hogy mivel kell foglalkozni a 2025-ös pályanapokig.

 
>> Szerviz2024-05-14

Súlyát és árát kis túlzással aranyból is kaphattam volna.

Mióta megvettem az autót volt egy bosszantó tulajdonsága, hogy ha nem jól lett becsukva az ajtó (felhúzott ablakos gtv-nél nem nehéz) akkor belülről nem nyílt. Ilyenkor ablak lehúz, kinyúlsz a gombhoz, majd bevágod, mint az ólajtót.
Nem túl szofisztikált megoldás.

Rákadtam, hogy kilincs rugót kell cserélni.
Megrendeltem, egy borítékban volt a képen látható semmiség 4000+2000postáért…

Nyilván darabokra kellett szedni az egész kárpitot, nem lehet csak úgy pikk-pakk kicserélni. Öreg autó lévén arra számítottam. Én kis naív :D
Mivel a másik már darabokban volt, ki is kellett sakkozni,hogy passzol .
Azért egy jó 1.5 órát el lehetett vele sakkozni. Képeket nem is készítettem eléggé belemerültem.

A sokkoló árán túllendülve baromi fasza lett az ajtó. Szóval nehezen mondom ki, de megérte. 😆

 
>> Esemény2024-05-13

Veterán találkozó Ajka-Padragkúton.
3 , azaz három szavazattal sikerült lecsúszni a kupáról. Csak a szokásos 😆 Megérdemelten nyert a BMW 850i tulaja, akivel sikerült elég jól összebarátkozni rövid idő alatt.
Meglepő volt számomra mindenesetre, hogy ennyi közönségszavazat jött a GTV-re, mert nem az a tipikus Old-Timer 🙂 Jópár gyerkőcöt és felnőttet remélem boldoggá tett, hogy behuppant az OMP kagylóba 🙂


Más:
Először úgy gondoltam ,hogy az autó márciusra készen fog állni pályanapokra.
Ezt főként a sokszor felmerülő ilyen-olyan megoldandó dolgok meghiúsitották.
Aztán a házon voltak mindenféle projectek, na meg minden más project is van. -mindig- :D

Kicsit bele is fáradtam ,hogy őszinte legyek.
Arra jutottam ,hogy amennyire görcsösen akartam, kicsit visszább veszek, és elkészül ,amikor elkészül. Ez tőlem eléggé nem megszokott. Biztos öregszem. :)
Ha az év vége felé, akkor sem probléma.

Próbálok precízen, a lehető legtöbb hibaforrásra gondolni, azokat megelőzni.
Jelenleg stabilan működik az autó 👌

 
>> Tuning és extra2024-04-22

Felkerült a plexi click rendszámrögzítés. Eddig ragasztva volt, de így levehető a rendszám, jobban mutat a fotókon. A mindennapokba minimálisan bénább, mint ragasztva, ennyi kompromisszum belefér.

Végre bekerült a VDO olajhőmérő. Ez egy minőségi cucc.
Szereztem egy bontott szellőzőt abba faragtam bele. Nem kevés időt raktam bele, először besüllyesztettrm, de nem tetszett ahogy állt, plusz volt egy perem ami először úgy gondoltam nem zavar, aztán mégis 🤷🏻

Kivettem, újraterveztem, műanyag hegesztettem (Giulia diffúzor volt a hozaganyag😆), csiszoltam, alapoztam majd lefestettem lökös , struktúrás festékkel.

Az olajszűrő sandwich régebben felkerült már a szenzorral, most jutottunk el a kábelezésig. Frankón működik, mondjuk ezért a pénzért működjön is :) Nem hat természetellenesen, szerintem jó. Az A oszlopra csak végszükség esetén raktam volna, szerencsére befért a szellőzőbe. A világítását nem kötöttem be, felesleges.

 
>> Szerviz2024-03-29

Mikor a kipuffogót csináltam észleltem, hogy az egyik stabilizátor porvédője totál tönkrement, a másik jó állapotú volt, de más fajta. Így zavarta a szemem és cseréltem párban Febire. Ami fura, hogy elég feszes volt a kiszakadt porvédős is, a másik meg főként. Na mindegy , nyugodtabb a lelkem :D

Kicseréltem a stabszilentet is, nem volt vészes állapotban, de a cseréje nem vészes így ha ott matattunk, cserélve lett.

Le lett festve a stabrúd visszaszerelés előtt.
Haladunk tovább :)

 
>> Szerviz2024-03-09

Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.

Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁

Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.

Ja, a kipuffogón lett igazítva még.

 
>> Szerviz2024-02-25

Kiírattam a motorvezérlőből az immot , mert vagy 1.5 hétig szívtam miatta. Remélem többet nem lesz ilyen jellegű probléma vele.