Blog >> tuningbox
Januárban szereztem egy rendkívül fantáziadús névre keresztelt Proracing CR1 (CR, mint common rail) tuningboxot. Soha nem voltam híve az ilyesfajta teljesítménynövelésnek, hisz egy rendesen padon megírt szoftvernek ez a nyomába sem érhet, de mára a kettő közti árkülönbség, és a kíváncsiság miatt mégis úgy döntöttem teszek egy próbát.
Ennél megfelelőbb pillanat úgysem lesz a 156-os életében, hisz relatíve új a kuplung, a vezérlés, jó a befecskendező rendszer, és újak a hajtókarcsapágyak is. Adott tehát egy elég masszív, mára a hozott problémáktól egészen jól megszabadított hajtáslánc, így elméletben ezeknek bírniuk kell a "plusz lóerőket" (az ígéret 135Le, és 325Nm a gyári 116 és 275 helyett).
A fenntartásaim abból erednek, hogy ezek a plusz lóerők mindösszesen a ECU üzemanyagnyomás értékeivel történő játszadozásból fakadnak (ergo nyilván nem túl kifinomult), hisz tulajdonképp a gyári üzemanyagnyomás érzékelő jeleit módosítja a kütyü. Bekötése emiatt pofon egyszerű, a kapott vezetékköteg anyás végét az érzékelőre, az apásat pedig a motortéri kábelkötegbe kell csatlakoztatni (a kettő közt meg nyilván ott a tuningbox), s bár magam sem hittem, de valóban már az első méterek megtételénél érezhető, hogy jobban megy az autó, s ami miatt én elsődelgesen belevágtam, hogy alacsonyabb fordulatszámokról is sokkal finomabban indul meg, nincs remegés. Így kicsit több, mint 2000km tapasztalatával már bátran állítom, hogy működik a dolog. Persze nem ettől leszel a gyorsulási versenyek sztárja, de valamennyit valóban nőtt a teljesítmény, melynek következményeként sokat javult az autó vezethetősége is - a tartósságra meg majd úgyis csak az idő tudja megadni a választ - szóval egyelőre tetszik, marad a cucc (nem utolsó sorban ha az utód szintén 1.9, vagy esetleg 2.0 JTD lenne, úgy pillanatok alatt átszerelhető abba is).
Aztán ha már a hónap elején átléptük a 340 000-dik kilométert, a héten sort kerítettem az autó időszakos szervizére, melynek keretein belül kapott új olaj, üzemanyag, levegő és pollenszűrőket, valamint olajat. Eközben tűnt fel, hogy a már ragasztgatott levegőcső (a légszűrő és a turbó között) ismételten kilukadt, ahol könnyedén szűretlen levegőt (és falsot is, hisz a MAF után van a rendszerben) szív a motor.
A bontott valószínűleg pont ugyanolyan öreg már, mint ami benne van, utángyártott pedig nincs elérhető a hazai alkatrészboltokban, így Lengyelországból sikerült összevadászni egy új, kisipari darabot. Ebből kifolyólag annyira azért nem méretpontos a dolog, de még bőven a beszerelhető kategória.
Tegnap erőt vettem magamon, és nekiláttam a cserének, ami meglepően simán, és relatíve gyorsan ment. Ennek ismeretében kár volt eddig halogatnom dolgot, már rég kicserélhettem volna...
Bekerült a gépbe egy Novitec tuningbox. Az olx-en akadtam rá, egész jó áron hirdették. Első benyomás: sokkal nyomatékosabb lett a kocsi, jobban gyorsul. Igaz, hogy eddig is tökéletesen meg voltam elégedve a 115LE-vel, de így egy kicsivel kellemesebb az autózás. :-)
Mivel VÁROSBAN használom az autót, ezért két lehetőség adott:
1. DPF kivétel, kiírás, cső a helyére -> füst stb.
Ennek nem tudom mennyi az ára, de láttam hogy valaki 30000Ft-ból is megoldotta.
2. Szamosiék ajánlottak egy kipufogóst a közelben.
Ő kiveszi a szűrőt és beépít helyette egy olyat, amit nem kell tisztítani, folytás is kisebb lesz stb. Kívülről pedig úgy néz ki, mintha gyári lenne.
Ez 65000Ft.
Nem tudom melyiket válasszam.
UPDATE:
A 65000-res téma az valójában annyi, hogy egy ritkább szűrőt raknak bele, illetve egy nagyobb fúvókát. Szóval sokkal jobb, mintha csak úgy kiszedném. Arany középút. :)
Nagy örömömre bekerült a powerbox az autóba!
Az egész nem jöhetett volna létre zee cartárs nélkül. Ő intézte, köszönet érte neki!
Olaszországból lett rendelve, italianspeed.it-ről.
Mondjuk nem italianspeedeset kaptam,hanem Drakebox2-t de lényegtelen :D
/Egyébként ua. csak a matrica más rajta/
Nézegettem, unalmamba feldobtam kicsit, nem tetszett az a színes csicsás gyári feliratot.. Alapból "carbon" mintás volt a doboza, így én is azzal fedtem le az eredeti logót, és kapott tőlem egy Novitec(micsoda képmutatás :D) ,és egy Alfa Romeo matricát.
4-5 munka nap alatt haza is ért, FedEx hozta repülővel.
Kaptam linket amin nyomon tudtam követni, így jött :
FIUMICINO(Italy)->Paris(France)->VIENNA(Austria)->
VECSÉS(Hungary)->BUDAPEST(Hungary)->NYIRÁD(Hungary)
És ,hogy valami tapasztalatot is írjak...
Érezhetően gyorsabban pörög az autó, nyomatékosabb lett, ez tény.
1-9 fokozat között lehet állítani, 9-esen elvileg 190nyihaha jönne le a draketuning.com szerint, na az egy baromság.
6os beállításon találtam a legjobbnak,most ez marad.
160Le-t viszont röhögve tud... :)
Tehát a konklúzió:
Hoz teljesítményt, rugalmasabb, főleg nyomatékosabb lesz az autó. Ezért a pénzért nem lehet nagyobb teljesítményt elérni semmivel!