Blog >> dpf

Múlthéten megviccelt egy újabb hibakóddal a jármű. "DPF szenzor hibás jel". Közben, mivel egy hétre itt hagytam a családnak városozni az autót (amíg külföldön volt dolgom), telis-tele volt a DPF. 105%-on állt a telítettség, és persze szenzor nélkül nem feltétlen indul el a regeneráció. Patt helyzet, az autót így nem lehetett használni.

Elsőre kimértem a szenzort, ami jónak is tűnt, kompresszorral adtam neki kalibrált nyomásokat, szépen jelezte MES-ben. Arra következtettem, hogy akkor a cső lyukas, mert más alkatrész itt nincs. Egy cső a kipufogóból bele a nyomásszenzorba.

Aknám nincs, úgyhogy elgurultam a közeli szerelőig, hogy cseréljen csövet. 3 nap alatt megjött az alkatrész, aknára állt, leszedte a régi csövet.... aminek semmi baja. Ó hogyaza....

Gyors döntés, rakja vissza a csövet, elhozom az autót, rendeljenek nekem egy szenzort. Másnapra meg is érkezett az alkatrész. Elgyalogoltam érte, hazahoztam, beépítettem és rá is jöttem, hogy mi baja volt a réginek. Az érzékenysége volt lecsökkenve! A régi is mérte a 100mBar és feletti értékeket stabilan és pontosan, de alapjáraton ennek 3-4mBar-t kell megmérnie. Na ezt nem tudta már a régi alkatrész.

Az ügy végül megoldódott, sok szerelés sem volt vele, csak várni kellett az alkatrészekre sokat.

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2017-03-20

Hidegben, üzem meleg motor nehezen indul. Kaptam a rosszabnál rosszab híreket, hogy porlasztó, meg nem épül fel a nyomás, stb... Ám, az önindító volt a ludas, mert hallhatóan lassabban tekert mint a testvérei, és mivel már majdnem mindig nehezen indult, így mindennek felújítása helyett, az önindítóval kezdtük. Bevált. Később teljesen tisztán láttam, hogy az egész abból adódik, hogy abban az időszakban nem használtam csak szinte városban, rövid távon az autót, és a részecskeszűrőnek ez nem tetszett. Tömött részecskeszűrő -> szar ön9ndítgü -> nehezen indulás. Most jó!

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-04-24

Hopp belefutottam egy eltömődésben. 99.67% volt. Nem tudta sokszor elvégezni a regent a sok rövid táv miatt. Ma pedig ismét le lett állítva, amikor szükség lett volna a járkálásra...kell egy kis odafigyelés...
10 perc regen után 20% lett.
Nem tudom hova lett a többi kép a "progresszről", de majd legközelebb csatolom. :D

Szerettem volna FES/MES-en belül megcsinálni ezt, kíváncsiságból, de nem engedte mivel a hőmérséklet tartományon kívül esett, ami nem volt igaz, mert ellenőriztem. Szóval ez még egy nyitott pont számomra. Szóval hamarosan több információ érkezik. Nekem ez mind új a TS után/mellett. :-P

Itt még koszosak vagyunk.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-17

Ennek az autónak a logikája haláli. Nem csak a klíma működése érdekes.

1.9-nél a regenerálás mindig hazafelé történt meg, Pestről kifelé dugó, majd az M6 közepén elkezdi és mire hazaérek befejezi.

2.0 pedig meló felé kezdi el, amikor lejövök a pályáról :-( Idióta. Majd a Csepel felé araszolva regenerál, majd megszakad, mert nem tetszenek neki az üzemi körülmények.

Csak remélni tudom, hogy nem legrosszabb eset áll fenn, miszerint meg sem szakad a regen, hanem zabálja az olajat és az dugítja el. Ezt némiképp alátámasztja, hogy a reményeim és a papírok szerint a 6000Km-rel ezelőtti olajcsere ill. szervíz óta elfogyott a motorból szűk egy liternyi olaj :-(

1. kép: November 1.
2. kép: November 8.
3. kép: November 17.

FCK CMPLXTY

>> Tuning és extraKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-05-28

Pillmannál kivettük a DPF szűrőt teljesen, egy csövet tettünk be helyette. Semmi hibajelzést nem dobott.

Eszméletlen lett a kocsi hangja, nagyon megérte. Viszont a fehér füst néha látszik.
Rögtön el is mentem Alfa Szamosiékhoz, de azt mondták, hogy ez szinte semmi.

"Do you smoke?" matricát azért szerintem beszerzem. :)

>> SzervizKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-04-07

2500-3000 között rángatott az autó.
Elvittem garanciában a Schiller Fiathoz, a nyomásérzékelőket a DPF körül letisztították, illetve magát a DPF-et is. Mindezt ingyen.

Érezhetően jobb lett a kocsi, de azóta még egyszer éreztem ezt a rángatást. Jó lenne tudni mi az...

>> SzervizKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-25

Olyan 700km-t mentem az autóval, csak városban 2000-res fordulat körül (nem szoktam nagyon hajtani az autót, mert sajnálom), néha azért odalépve neki.

DPF tisztítás megvolt mikor megvettem az autót, de gondolom ezzel lehet baj.
(Nekem semmi bajom nem lenne vele, hogy benne van, de így VÁROSBAN használva nyilván nem opció, hogy 3 hetente felugrik a "check engine" light.)

Mindenesetre elugrom Szamosiékhoz a sarokra, hogy csinálják meg, azután update következik.

UPDATE:
Csak eseti DPF nyomásmérő hiba volt, ha tönkremegy 20000Ft... Remélem gyorsan eldugul a DPF-em és akkor indokoltan cserélhetem ki jobbra.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-03-24

Nincs mese, ki kellett cserélnem a múltkor ideiglenesen megjavított csövet. Ma megjött az új, és kicseréltem. Kb 10 perc volt az egész. Először felül a motortérben lehúztam a csatlakozót az érzékelőről (2-es kép), majd leszedtem a rögzítő anyáját. Ezután kipattintottam a 3db rögzítőből a csövet, majd oldottam a DPF-nél a csőbilincset és az egészet kihúztam felfelé. Kint átszereltem az érzékelőt az új csőbe és mindent visszaszereltem a helyére.
Egyrészt nem mertem benne hagyni a múltkor berakott gumicsövet, mert nem volt infóm a hőállóságáról. Pedig itt aztán van hő rendesen ~650Cfok. Más sem hiányzik hogy egy piti kis gumicső lángra lobbanjon ott alul. Másrészt a műanyagcső megint kiolvadt,mert már nem volt benne az a kis sárgaréz betét (5-ös kép) ami a gyári végbe bele van sajtolva, gondolom a szilárdságon kívül a hőhíd szerepét is betölti. Ez az egyik olyan alkatrész amit nem lehet helyettesíteni, toldani, utángyártottal kiváltani. Csak a gyári alkatrész a szakszerű opció ebben az esetben (akár bontott akár új, de eredeti legyen).
Végül pedig FES-el ellenőriztem az ECU-t, kitöröltem a hibát amit már betárolt (gyenge v. nincs DPF nyomásjel), de még a pechlámpát nem aktiválta. Majd ellenőriztem a nyomáskülönbségeket ill. hogy gázadáskor változnak-e a nyomásértékek. Ezzel meggyőződtem hogy most már ott van a jel az érzékelőnél.
Számomra egy tanulság van az esetből, mégpedig az hogy nem kell semmi egyebet tenni ha észlelem a regenerálást, csak lehetőleg nem leállítani, menni-menni, ő pedig teszi a dolgát. Ez a egész egy kicsit túl van misztifikálva, egymást lovaljuk bele a forszírozott üzembe regen közben. Ha elkerülhetetlen a leállítás, akkor sincs baj mert ha minden feltétel adott akkor legközelebb újra kezdi. 3 esélyt ad, ha ezután sem sikerül befejeznie akkor vészüzembe áll és csak a műszeres kényszer regen segít rajta. Nekem még nem fordult elő hogy nem vettem észre mikor kezdi el a regent. Volt már sokszor hogy még autóztam pár km-t hogy befejezze, de ez egy ALFA-val inkább áldás mint büntetés :-)
Pár tünet a regeneráció folyamatáról:
-különös égett szag csapja meg az orrom
-a pillanatnyi fogyasztás akár többszöröse, de minimum a duplája a megszokottnak.
-motorfék üzemben is jelez pillanatnyi fogyasztást (nem 2.0l/100km-t mutat)
-alapjáraton is jelez a turbónyomásmérő egy minimális nyomást (a mutató nem "0"-áll)
-kicsit "morgósabb" a motorhang
-kb 10 percig tart a folyamat, majd minden visszaáll a megszokott kerékvágásba.

>> Tuning és extraKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-17

Mivel VÁROSBAN használom az autót, ezért két lehetőség adott:

1. DPF kivétel, kiírás, cső a helyére -> füst stb.
Ennek nem tudom mennyi az ára, de láttam hogy valaki 30000Ft-ból is megoldotta.

2. Szamosiék ajánlottak egy kipufogóst a közelben.
Ő kiveszi a szűrőt és beépít helyette egy olyat, amit nem kell tisztítani, folytás is kisebb lesz stb. Kívülről pedig úgy néz ki, mintha gyári lenne.
Ez 65000Ft.

Nem tudom melyiket válasszam.

UPDATE:
A 65000-res téma az valójában annyi, hogy egy ritkább szűrőt raknak bele, illetve egy nagyobb fúvókát. Szóval sokkal jobb, mintha csak úgy kiszedném. Arany középút. :)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-07-28

Miután nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, visszatetettem a részecskeszűrőt. Nem lett szignifikánsan kevesebb a fogyasztás, max. 3-4dl, de az sem biztos, mert más volt a két tankolásnál a vezetési stílus, ill. a körülmények. Cserébe szürkén (?) kormolt mint egy átlag TDCI és a kipufogó hangosabb, morgósabb lett. A csatolt képen az hő érzékelő helyét pótló cucc látható, köszönhetően annak, hogy a mester levágta azokat korábban. A mélysége nem sikerült tökéletesen mert lötyögött benne a hőmérő, úgyhogy kellett gyártanom egy tűzkarikát alátétből ~7,5mm belső és ~13mm külső átmérővel :-( A MESTERnek ez vajon miért nem tűnt fel? Egyből mellette a nyomás különbség jel csöve !!!!