Kicsit már fáradtak voltak az eredeti teleszkópok a csomagtartó tetőn, kétszer-háromszor fejbe is vert mikor behajoltam a csomagtartóba.
Kapott új marelli teleszkópokat, gond letudva.
Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:
Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu
Így most már nyugodtan használhatom.
A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.
Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.
A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.
Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.
Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.
Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)
Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...