Blog >> tolató
A sötétített hátsó szélvédő nagyon megnehezítette az esti tolatásokat. Tolató radar jó lett volna, de nem akartam megfurkálni az ütközőt. Ezért olyan típust választottam aminek az antennáját az ütköző műanyagjának a belsejére kell felragasztani. Az ütköző leszedése könnyen ment. Arra is jó volt ez, hogy lássam, hogy a műanyag jótét takarása mögött mi a helyzet: szerencsére törés és/vagy rozsda nyoma sincs :O) . Ennek megörültem, mert az ütközőn látszik, hogy fényezték, de szerintem csak kisebb meghúzás lehetett...
Összeszerelés és a tolató lámpára bekötés után ki is próbáltam. Elsőre nem működött, nem érzékelt semmit, aztán rájöttem, hogy a forrasztópákához kihozott hosszabbítót ki kellene húzni a konnektorból és valóban, a 230V megzavarta...
Utána már jól működött. Egyik hátránya (ha ezt annak lehet venni), hogy csak akkor jelez, amikor mozog az autó. Ha tolatás közben el kezd lassan/gyorsan/majd folyamatosan sípolni és megállok, akkor abbahagyja a sípolást, ha utána tovább tolatok, akkor a sípolást onnan folytatja ahol abbahagyta. A másik hátrány, hogy az egész ütközőt egy zónaként kezeli.
Nekem ezek nem jelentenek problémát, viszont az számít, hogy nem kellett kifurkálni az ütközőt és elrondítani kerek jeladókkal...
Jobb hátsó tolató és ködzárófény javítása, mivel nem működött. A hiba oka a csomagtartó és a kaszni között lévő gumi cső alatt volt, mint ahogy a kép is mutatja.
az összes kábel el volt keményedve, szóval kivágtunk 5-10 centit a kábelekből. Kb addig amíg meg volt keményedve és új kábeleket forrasztottunk a helyére.
A javítás kb 20 percet vett igénybe. (Persze a javítást párom intézte, én csak asszisztáltam.)
Mikor vettem a hangszórókat, megláttam a polcon, nagyon kedvező áron a tolatóradart, utolsó darabként árulták, ma meg is vettem, és be is építettem. A tolató lámpának a vezetékére csatlakoztattam, könnyű dolgom volt, mert már előbbre eltávolítottam a kárpitot a csomagtartóban a készülő mély láda miatt, de erről majd később.
A vezetékeket a rendszámtábla világítás vezetékei mellett lehetett befűzni a kasztniba. Közben meg is halt a balos rendszámtábla világítás izzója, így azt is kicseréltem. Összességében 1,5 óra alatt be is szereltem, kicsit magasabbra került mint a gyárilag elhelyezettek , de nekem így is tetszik :))