Blog >> milano

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-05-29

Egy kalandos hétvégét tudhatunk a hátunk mögött. A fő cél Arese volt, hogy az Alfa Romeo múzeumot megnézzük. 14-en mentünk, 4 Alfával, hazavittük a kicsikéket. :-)
A múzeum nagy élmény volt, a korábban csak képeken látott műalkotások végre ott álltak előttünk. Láthattuk az új Giuliát is testközelből. Azt kell, hogy mondjam, a QV valami fantasztikus. Nyilván az vonzotta a legjobban a szemet, sok apró részlet van, amit a képek nem adtak vissza. Tömör gyönyör! Voltunk Milanoban, ahol sikeresen a BL döntő előkészületeibe csöppentünk. Hazafelé pedig beugrottunk Bibionéba is. Belefutottunk egy elképesztő autós felvonulásba, ahol csupa Ferrari autózott, de volt köztük Bugatti és Lamborghini is. Teljesen véletlenül pont oda mentek, ahova mi is, így a parkolóban közelebbről is meg tudtuk tekinteni a gyönyörűségeket. Aztán hazafelé még Olaszországban egy 1 órás, majd Szlovéniában egy 2 és fél órás dugót fogtunk ki az autópályán. Így kicsit hosszúra nyúlt a hazaút, de szerencsésen megérkezett mindenki. :-)

>> Tuning és extraszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2014-04-30

205/45 lett a jó méret, ez mindenhol elfér. Felkerültek a Zender Milano-k. Hosszú projekt volt.

Tavaly év végén vásároltam egy garnitúra Zender Milano-t az ebay-en. Ezzel egy igen régi vágyam vált valóra, már a 155-re is szerettem volna. A GTV-hez persze jobban illik ill. 5 csavarost könnyebb is találni. Esztétikailag hagy(ott) kívánnivalót maga után mind a négy darab. Hámló lakkrétegek, kisebb padkázások mutatták, hogy van tennivaló. Futottam pár kört a neten ill. felniseknél, de az egésznek az lett a vége, hogy magam vágtam bele a szervezésbe.
A legnagyobb fejtörést a kerület mentén elhelyezett műanyag díszítő csavarkák okozták. Ezeket muszáj kivenni egy rendes polírozáshoz. Próbáltuk mindenféle apró fejjel megkerülni őket, de nem sikerült. Viszont visszatenni nem lehet őket, mert kiszedéskor megsérülnek, meg bele is szakadnak. Utánrendelni természetesen nem lehet. (Én legalábbis nem találtam rá forrást, pedig ígéretekkel tele volt a padlás.) Voltam mindenféle csavarboltban, de mikor meghallották, hogy külső torx fejű csavar el is lettem hajtva. Pedig még DIN normája is van! A véletlen segített: egy barátom műhelyében találtam tökéletesen egyező fejű csavart, egy LFL-es MAN motor szelepfedelét hivatott rögzíteni a hengerfejhez. Felcsillant a remény és tovább kerestem. Végülis egy gyári GM csavarra esett a választás, ez benzines Opelekben a leömlőt borító hővédő lemezt erősíti ugyancsak a hengerfejhez. A2-es, tehát anyagában korrozióálló és színében is egy az egyben passzol a felpolírozott felnikhez.
Tudatosan nem tükörsima és fényes felület volt a cél, hanem kicsit "selyemfényűbb". Egyelőre itt járunk, még 2 felni polirozása hátra van és a csavarokat kell beragasztani.