Blog >> zender

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2021-07-28

Amikor az autót vettem, az előző tulaj adott hozzá 4 db Zender Siena felnit. Az egyik 3 helyen volt hegesztve, mindegyik padka nyomos. Hamar kiderült, hogy a hegesztett helyett kell néznem egy másik darabot, ami szinte lehetetlen. Árultak egy darabot, de 5x108 osztókörrel. Aztán egyszer csak feltűnt 1 db 5x98-as, hamar le is csaptam rá. Németországból jött, kis időbe telt mire megkaptam. Összesen 3 darabot kellett görgőzni. Idén elvittem őket egy felni polírozóhoz, aki felpolírozta a peremeket. Ezután fényezés következett, erre is sikerült a megfelelő szakembert megtalálni. Ezután Nanolex Si3D BC kerámia alapozóval és Si3D kerámiával kezeltem őket. Visszaragasztottam a kamu csavarokat, amiket a fényezés miatt ki kellett szednem belőlük. Vettem bele 4 db gyári új Alfa Romeo felni kupakot is. Ezután jött a gumiszerelés, felkerültek a korábban a TS-en használt Continental PremiumContactok. Majd nem ment fel a kerék, mert elől beleért a féknyeregbe. Kellett gyártatnom 3 mm-es nyomtávszélesítőt, így lesz az ET28-ból ET25. És végre sikerült őket felszerelni.

A gumikban felszereléskor 13.353 km volt.
Az autó km állása: 199.089 km.

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-05-25

A hátsó kerekek előtti illesztésnél levő rozsda megszüntetése, a zárhídon található rozsdakezdemények kezelése! A küszöb hibátlan!
Scudetto csere vadi újra emblémával és a scudettoban található műanyag elemmel együtt!
Zender kit felrakása, apró lakkhibák és sérülések eltávolítása!
Hátra van még a zender hátsó szárny felragasztása,ragazzon végdob felrakása, első lámpák felújítása!

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-07-07

Mióta megvan a nero dög nem cseréltettem hosszbordásszíjat...valahogy elfelejtettem,de a lényeg hogy most új Gates ment bele!Eddig se nyifogott semmi a vezérlés felől,csere után is maradt a kuss!
Az első felső lengőkarokat is cseréltettem,viszont most derült ki hogy az alsók is haldoklanak...következő project a futóműbeállítassal és hátsó motortartó bak cseréjével mert megadta magát!ugyanis indításkor kicsit(vagy nem is kicsit) beremeg a kasztni...menet közben szinte semmit nem érzek ebből,és leállításnál sem!Szóval megnézettem és kiderült hogy ezért...itthon nincs,lengyelből tudok csak rendelni!
Meg vettem végre valahára egy eredeti zender hátsó szárnyat a csomagtartóra,de ez nem minden....ugyanis egy 166 specifikus ragazzon végdobot is vettem!!!Mintha karácsony lenne... felrakásuk hamarosan!!!!

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2015-03-01

Kalandos úton de hazaért németből december óta az 5.-ik felni is tegnap 2015 február 28-án ( mint a neve alapján is - kihívás...avagy az utazó..
THX érte Kócosw és ROM Cartársaknak:-)
1 óra tisztítás, vizes csiszolás után festésre előkészítve a szett.
( Pótkerék ezáltal megoldva.)
Belső fényezve, lakkozva jövő héten megy a festőhöz.Festés pipa(2015-04-25)

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2015-04-23

Teljes a kit:-)
Hollandiában sikerült megvenni, ( januárban ) egy kedves kint élő Car-társnő segített, elment érte majd tavasszal ha jönnek haza el is hozza, hihetetlen de igaz mindkettő...öröm&bódottá:-)
Pipa : 2015-04-23 - Mille grazie Liquid CarTárs ( logisztika ) és sprint83 CarTársnak a galvanizálásért:-)

>> Tuning és extraWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2014-08-10

A gyári 16-os felni helyett sikerült beszerezni ehhez az autóhoz szerintem legjobban illő felnit a Zender Siena-t. Amit még megfigyeltem, hogy inkább 18-as méretben elterjedt, az enyém viszont 17-es. Nagyon szép állapotban voltak a felnik, kettőt kellett görgőzni ugyan de felszerelve nagyon szépen futnak. Alig használt Nankang UltraSport NS-2 gumikat tudtam hozzá jó áron szerezni, állítólag esőben gyenge gumi csak, de ugye ilyen időjárási körülmények között nem tervezem használni a kocsit. :)

>> Tuning és extraszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2014-04-30

205/45 lett a jó méret, ez mindenhol elfér. Felkerültek a Zender Milano-k. Hosszú projekt volt.

Tavaly év végén vásároltam egy garnitúra Zender Milano-t az ebay-en. Ezzel egy igen régi vágyam vált valóra, már a 155-re is szerettem volna. A GTV-hez persze jobban illik ill. 5 csavarost könnyebb is találni. Esztétikailag hagy(ott) kívánnivalót maga után mind a négy darab. Hámló lakkrétegek, kisebb padkázások mutatták, hogy van tennivaló. Futottam pár kört a neten ill. felniseknél, de az egésznek az lett a vége, hogy magam vágtam bele a szervezésbe.
A legnagyobb fejtörést a kerület mentén elhelyezett műanyag díszítő csavarkák okozták. Ezeket muszáj kivenni egy rendes polírozáshoz. Próbáltuk mindenféle apró fejjel megkerülni őket, de nem sikerült. Viszont visszatenni nem lehet őket, mert kiszedéskor megsérülnek, meg bele is szakadnak. Utánrendelni természetesen nem lehet. (Én legalábbis nem találtam rá forrást, pedig ígéretekkel tele volt a padlás.) Voltam mindenféle csavarboltban, de mikor meghallották, hogy külső torx fejű csavar el is lettem hajtva. Pedig még DIN normája is van! A véletlen segített: egy barátom műhelyében találtam tökéletesen egyező fejű csavart, egy LFL-es MAN motor szelepfedelét hivatott rögzíteni a hengerfejhez. Felcsillant a remény és tovább kerestem. Végülis egy gyári GM csavarra esett a választás, ez benzines Opelekben a leömlőt borító hővédő lemezt erősíti ugyancsak a hengerfejhez. A2-es, tehát anyagában korrozióálló és színében is egy az egyben passzol a felpolírozott felnikhez.
Tudatosan nem tükörsima és fényes felület volt a cél, hanem kicsit "selyemfényűbb". Egyelőre itt járunk, még 2 felni polirozása hátra van és a csavarokat kell beragasztani.

>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-10-13

Mivel elég sokáig jó idők voltak így kicsit elhúztam a téli kerekek felrakását! Eredetileg nem akartam nagy feneket keríteni a télikerék mizériának, gondoltam lesz 4 Fiat Stilo-ra valósi acélfelni és rá valami gumi! De aztán egyik haverom szólt, hogy van 4db 16"-os Zender felnije 195/50 R16-os Yokohama téli gumikkal és itt indult meg a vezérhangyám! :-)
Nagyon korrekt áron (40.000,-) is kínálta! Mondtam neki, ha elfér a Brembo nyergektől, akkor már meg is veszem! Felpróbáltuk és 1-2mm híjján, de elfértek! Annyi meg elég! :-)
Egyből meg is vettem őket még a nyáron! Volt rajtuk némi karc, meg padkázás nyomai, de ő azokat is kijavította haveri alapon! Gyönyörűek lettek és sztem jól áll a 155-nek! ;-)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-05-13

A mai nap sikerült MIFI cartárssal boltolni egy zender hátsó lökit. Évek óta vadásztam ilyenre:)