Blog >> sárvédő >> lökhárító

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-11-13

Hát elhúzódott a fényezés kijavítása, mivel egyszerűen nem tudtam lerakni az autót 4-5 napra, hogy tisztességesen megcsinálják.
Már amikor vettem elég csúful repedt volt a lökhárító + a bal első sárvédő egy korábbi összegányolt javítás eredményeként rozsdásodott a lökhárító találkozásánál. A hátulján a bal lámpa alatt is volt egy húzás, a küszöbök pedig a szokásos gumis emelés hatására ledobták magukról a fényt alul, így felületi rozsda kezdett előjönni.
Mivel amúgy is csúnya volt + nem akartam a télbe menni ezekkel a harci hegekkel, így letettem a kocsit pár napra egy utazás alkalmával és mindent megcsináltattam egyszerre.

Most már csak 2-3 kisebb horpadás vár javításra, az is meglesz ahogy a pénz és idő engedi.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-26

Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-26

Nincs annál dühítőbb, amikor a saját hülyesége miatt ejt az ember sérülést az autóján. Én egy kerkapuval jártam így, nekem jött... :) Ráadásul egyszer már beálltam és kiálltam azon a szűk kertkapun, amin másodszorra nem sikerült, pedig figyeltem, és tudtam hogy szűk.
De a kerékkel kilöktem a téglát, amivel ki volt támasztva, és azzal a lendülettel rá is húztam a kertkaput a bal első sárvédőre. Elég ideges voltam aznap este, ráadásul ez a balatoni GT talin volt, nem kissé szúrta el az estémet. (De a jégerek és a borok helyretették :)

A javítást végül a Large Autóra bíztam, cseréltettem a sárvédőt, és ha már úgyis fényezőhöz kellett vinni az autót, a hátsó lököst is lekapattam, azon is volt sajnos egy csúnyább karcolás (amit Esztergomban nem győztem matrica-csillagokkal eltakarni :).

Szóval ami az elmúlt három napban történt: három elem fényezése (az ajtóba is beleködöltek), szerelés, plusz kértem egy új első emblémát is, mert lejött róla a lakk.