Bár a csere után a féltengely korábbi problémái megoldódtak, sajnos a diffinél a tömítés mellett szivárgott a váltóolaj, ami időnként fellépő nehézkes váltásokat eredményez. Egy féltengely szimering cserével orvosoltuk a problémát
A korábban is észlelhető féltengely problémák előjöttek és egyre csúnyábban rázta a kasztnit gyorsításnál...sajnos gyors beavatkozásra volt szükség, mert kellett a kocsi nagyon, így egy bontott féltengely került beépítésre.
Nem úgy járt a technika ahogy az 5 hengerhez illett, így kicsit meg lett dolgozva szoftveresen és fizikálisan is.
EGR-DPF és örvénycsappantyú OFF, valamint egy ismételt olajcsere típusváltás miatt. :)
Eredmény: A motor szép egyenletesen jár, élénken pörög fel, kellően nyomatékos és a fogyasztás 4,5-5L-er csökkent. :D
Sajnos a gyári prémium navigációs fejegység elég hulladék. A navigáció használhatatlan, a CD-t vacakul olvassa, amúgy meg bonyolult irányítani. Szóval kiváló Androidos cseredarab került a helyére...
Sajnos mint utólag kiderült, a navis fejegység nagyobb mint a sima, így a méretspecifikus egység nem takarta a nyílást. Egy 3D nyomtatóval eszközölt keret azonban megoldotta a problémát.
Olajok, szűrők, szíjak, vezérlés csere... Meg kapott új emblémákat is. :)
Porlasztó csúcsok bevizsgálva, 1 javítva!
Hazahoztuk és a bürokrácia útvesztőin átjutva, sikeresen forgalomba helyeztük röpke két hét alatt. :D
Egyenesen Verona mellől Lugnago-ból érkezett...
Sajnos épp a műszaki vizsgára várakozva lehúztam a bal első ablakot, ami soha többet nem ment vissza, viszont rettentő rondán zörög. :D
Új ablakemelő mechanikát szereltünk be, eddig úgy tűnik hibátlanul...
A jó idő beköszöntével eljött minden nyári gumi nélküli autós rémálma, a gumivásárlás...
Az utóbbi évek használtgumi vásárlásai ráébresztettek, hogy az csakis rövidtávú megoldás lehet, így új gumi vásárlásra adtam a fejem. Hosszas böngészés, teszt olvasgatás és agyalás után a Kumho Ecsta Le Sport (225/45 R17) mellett döntöttem, mely jó megoldásnak tűnik, elfogadható áron.
Kiváncsi leszek, hogy a szezon végén milyen állapotot mutatnak majd. Most 379.000 van az órában, előzetes számításaim szerint ez legalább 10-12k-val hosszabb lesz őszre.
Ahogy megkaptam, fel is szereltettem... :)
Föckös és Manky segítségével megerősödött a vas. Hát eddig se ment rosszul, de amit most csinál, az bitang! Fülig ér a szám folyamatosan... :D
Köszi srácok még1x!
A multkorról eltolódott lengőkar és stabrúd szilent is kicserélődött. Olyan csendes a futómű mint egy álom. Csak az a sok rohadt kátyú kezdhetne betömődni, mert így nem lesz hosszú életű a történet. A motortartó bakok is cserések voltak. Sajnos a 3-ból kettő feladta. Ezzel sem lesz már gond.
Amúgy meg úgyis jön a tavasz, így egy szokásos olaj és szűrőcserét is megejtettünk. Jöhetnek a kilométerek...