Amikor megvettem a 156-ost billegett az alapjárat. Kiolvastam a fél internetet, de amiket írtak az nem volt megoldás a problémámra. Cseréltem lambda szondát (ez tényleg rossz volt), tisztítottam, majd cseréltem MAF szenzort, néztem fals levegőt (volt egy csúnya hiba, azt javítottam), csináltam TPS meg ECU resetet is, tisztítottam fojtószelepet.
Amire gyanakodtam, az a fojtószelep poti (ezt ugyan nem írta senki), de már csak ez maradt. Csak nem találtam, hogy hol van...
Meg lett a poti és meg lett a hiba is...
Az alapjárati motorba van építve a jeladó és sajnos az volt a rossz...
Teljes gázon 550ohm. Lezárt fojtószelep felé szépen nő 1,3kohm-ig majd az utolsó pár fokon visszacsökken 1,1kohm-ra...
Szétszedtem, de nem nagyon lehet a potihoz hozzáférni, legfeljebb maradandó alakváltozással.
Vettem egy jó állapotú bontott Bosch 0 132 008 650-t.
(később vettem csak észre, hogy ez is javított darab).
Csodák csodája, már nem billeg az alapjárat...
Pár hónappal ezelőtt kitakarítottam a fojtószelepházat. Elég sok gedva volt benne. Akkor már láttam, hogy az alapjárati motornak se fog ártani egy kis suvickolás Most megtörtént. Jó sok fültisztító pálcika, egy kis alkohol és langyos víz és rengeteg hajszárítózás megtette a hatását.
Kicseréltettem az alapjárati motort, mert a fordulat ingadozott üresben guruláskor, és kis gáznál hidegen fulladozott. A légtorokházat is kiszedték, kitakarították. Megnézettem a futóművet, azt mondták nincs gond, mégis kopog és nyöszörög. Nem baj, a hátsó stabilizátorrudat mindenképpen cseréltetem, mert a két évvel ezelőtti műszakin is mondták, hogy az kuka, plusz ugye még volt egy kocc is.
A kézifékkötelek is cserések. És ha már ott voltam, megnézettem a légszűrőházat is, mert valaki annyira gány módon rakta egyszer vissza, hogy a házat átfúrta, és úgy csavarozta a tetejét mellé... így most egy darab csavar fogja. Rendeltem egy bontottat, elvileg az holnap megjön, és be is rakatom, ahogy illik, plusz a kézifékköteleket is.
Az anyósülés légzsákját is megcsinálták, csatlakozó probléma volt.
km: 190.630
Nos megkaptam a cuccokat a galvanizálóból szépek lettek, úgyhogy elkezdtem összerakni.
kollégám rábeszélt hogy vegyek fémszövetes üzemanyag csöveket is, nem sokkal drágább mint a gumi viszont sokkal biztonságosabb. így is tettem.
Aztán összeraktam, szerintem nagyon szép lett, csillog minden, így az igazi, megérdemelte már..!
De a próbaút jobban érdekelt. Első indítás, állt vagy 3 hetet.
Alig akart indulni.. Ledadogott. Aztán már indult, de nagyon egyenetlenül, 3000 felett simult ki. Mivan rosszul raktam össze valamit, már megint szopat hogy álltában romlott el valami más is? Levert a víz, de én voltam a bamba mert nem húztam le a szívósor bilincseit.. Miután megtettem hibátlan volt. :)
Tehát a próbaút: No itt megint a feketeleves következett. Pár km autózás után sajnos megint elkezdte az ingadozást.. :SS
Első mérgemben ennyi munka után már tényleg csak a nyomásszabályzóra vagy a potméter jeladóra tudtam gyanakodni.
Leszedtem mégis Vittorio tartalék motorjáról a nyomásszabályzót és kicseréltem. A csere közben észrevettem hogy a saját nyomásszabályzóm tetején lévő kis vákumcső csonk elforog, mintha elengedte volna magát. Itt is szívhatott falsot.
Szóval kicseréltem és sokkal-sokkal jobb lett!! Végre. Tényleg csak nagyon ritkán túráztatta fel magát.
De még nem volt tökéletes. Na akkor lássuk: vegyünk egy jó szűk vákumcsövet a nyomszabályzóra, és a biztonság kedvéért cseréljük ki az alapjárati szelep szívócsőre csatlakozó tömlőjét. Vettem fasza 90 fokos hajlítású csöveket, összeraktam, és azóta jó, mit jó, hibátlan!!! VÉGRE! Mázsás súly esett le rólam.. Hogy mi volt a hiba oka? Nem tudom.. :))
Ki takarítottam a szívó oldalt mert hidegen vissza-vissza durrogott, és olyan erőtlen volt a gép, takarítás után kategóriákkal jobb lett hidegen, de úgy festett ez nem mindennek tetszett. az alapjárati motor hamarosan meg is adta magát, és olyan túlfogyasztást produkált, hogy a benzin még az olajhoz is keveredett, így azt is cserélni kellett. Alapjárati motor, ill. olaj és olajszűrő csere.
3
373