Blog >> #turbó
Az autónak a tavaly decemberi vezérlés megugrás és javítása óta nem volt nyomatéka, 1-2-esben alig indult el, folyamatos kínlódás volt vele közlekedni. Többször felhívtam a vezérlést cserélő műhelyt, kétszer vissza is vittem egy-egy napra, eredménytelenül... Így végül Pécsre került az autó Julius Groo műhelyébe. Majd két hetet töltött ott az autó, többször szétszedték és összerakták. A legnagyobb probléma az volt, hogy a decemberi vezérlés csere miatt kizártunk néhány hibalehetőséget, mint kiderült nem szabadott volna...
A képek tanúsága szerint a vezérlés nem volt a helyén, a vezérmű tengelyek egymáshoz képest majd 4 fokkal voltak elcsúszva.. (lsd. 1-es és 2-es kép)
A hiba feltárásáig az alábbi lépéseken mentünk végig:
- először a turbót bontották ki, turbós szétszedte, kitisztította tengelyt és geot ellenőrizte -> rendben van a turbó (6-7-8-9 kép)
- a vezérlés nem volt a helyén, azt helyre tették
Még mindig nem volt nyomaték, tesztelték majd cserélték az alábbi két alkatrészt:
- nyomás szabályozó szelep
- légtömegmérő
Ezt követően következett újabb teszt, élő adatok alapján egyik porlasztó messze volt a jótól:
- porlasztó csúcs tisztítás
Még mindig nem jó, akkor már szét kell szedni akár hengerekig, de szerencsére nem kellett, mert a vezérmű tengelyek ellenőrzésénél kiderült a legnagyobb hiba.. Egymáshoz képest majd 4 fok eltérés... (1-2 kép)
Ha már ott volt az autó, akkor még az alábbi ellenőrzések és javítások is megtörténtek:
- klíma nem volt az igazi (tavaly is kellett rá tölteni..), ezért klíma festés + nyomáspróba. A hűtőt javítani kellett mert szivárgott, majd újra töltés. Most 6 fokos levegőt fúj :)
- csomagtartó zárban lévő mikrokapcsoló meghalt, így nem volt világításom. Csere megoldotta, öröm boldogság, újra látom mit veszek ki :)
- több helyen olajszivárgás a motortérben , gyűrűk cserélve
- első féktárcsék közel a cseréhez, az is csere (3-4-5 képek)
- a tavasszal vásárolt fekete felnik alólé eléggé kilátszottak a féknyergek, így szépítkezés gyanánt a féknyergeket pirosra festettük (4-es kép)
- az első króm hűtőrácsról jött lefele a festés, nagyon ronda volt, fekete PlastDip festést kapott
Ezen kívül még egy nagy probléma van, az automata váltóba az előző szervíz nem a specifikációnak megfelelő automata váltó olajat tette, 3-4-es váltásnál néha nem váltja le a sebességet... Ezért kicseréltük az olajat arra amire kell. Egy hetes használat alapján szuper lett, váltó tökéletes :D
Összesítve a nagy generál javításait: 
1	Turbó kibontás	jav
2	Turbó tisztítás	jav
3	Vezérlés helyrerakás	jav
4	Összerakás	jav
5	Klíma nyomáspróba + festés	diag
6	Klíma csere	csere
7	Klíma töltés	jav
8	Nyomás szab. Szelep	csere
9	Légtömegmérő	csere
10	Csomagtartó zár	csere
11	Olajszivárgás – gyűrűk	csere
12	Aut. Váltó olaj	csere
13	Első féktárcsák	csere
14	Scudetto – PlastiDip	jav
15	Féknyergek festése	jav
16	Porlasztó tisztítás	jav
17	Vezérmű tengelyek helyrerakása	jav
18	Tűzgyűrük	csere









1
434