Tagok >> BigBratyó >> 159 SW 1,9 JTD >> Blog
- Típus:159 SW 1,9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:fekete
Lassan lejárt a műszaki, így a lejárat előtt két nappal irány Pécs (asszony vezeti az Alfát, hát bitang jól néz ki még mindig az autó, még így az Audiból is... :D) Lsd képek..
Kapott friss műszaki, új kézifék bowdent . újra tökéletes ::D
Féltengely ellenőrizve, nincs hiba.
Egy pár napja erőteljes zúgás és surlódó hang volt hallható, többnyire 80 km/h órától 110 km/h-ig az első tengely irányából. Első körben egy gyors agyvérzés (automata váltó rossz lehet?..), majd egy megkönnyebülés hogy valószínűleg a féltengely vezető csapágy hibája. Ezen kívül a menetirány szerinti jobb oldalon a kerékagy csapágy is hangot adott.
Mindkettő cserélve, hang megszűnt :)
Következő lépés hogy ellenőrozni kell a futóművet, mert nagyobb kátyúk esetében koppanás + ütés hang van. Szerelő átnézte, de nem talált hibát, egy-két hét múlva újra ellenőrizni kell.
Elérkezett az ideje, hogy az FM transmitter jellegű cuccot leváltsam (nem volt sem hangminőségben sem komfortban az igazi).
A kiválasztásnál egy nagyon fontos tény volt, hogy bluetooth képes legyen. Erre esett a választás:
http://digivilag.hu/autohifi/21379-dension-gateway-lite-bt-mkii-ipod-es-usb-interface-bluetooth-kihangositoval-es-a2dp-zene-lejatszassal-alfa-romeo-autokhoz.html?search_query=GBL3AF8&results=1
A beszerelés pofon egyszerű:
1.) 6-os menetes szárral a fejegységet ki kell húzni
2.) a CD tár helyére csatlakoztatni kell az eszközt
3.) mikrofont egy nekünk tetsző helyre kell elvezetni az utastérben
A telepítés óta kiválóan működik, telefon automatikusan csatlakozik. Hívások és telefonálás hangja tiszta, zenelejátszás is tökéletes.
Egyre nagyobb a hőség, egyre melegebb az autó.
Elhatározás: hővédő fólia került az autóra. A telepítő kiválasztásánál a tapasztalat volt a legfontosabb.
Telepítő cég:
http://www.autofoliazas.co.hu/
A telepített fólia:
B oszloptól hátra: https://www.autofolia.eu/hu/autofolia-tipusok/skyfol-autofolia/skyfol-hp-pro
A és B oszlop között: https://www.autofolia.eu/hu/autofolia-tipusok/skyfol-autofolia/skyfol-ntpro-uvegfolia
Az utolsó szerviznél jelezték hogy a jobb első féltengelyem kattog (és valóban, ha ütközésig fordítottam a kormányt akkor kattogott). Plusz a klímás újra elszállt 1,5 hét után. Ez a nyári 35 fokban nem annyira vicces, így újra szerelő.
Szerelő kivette a féltengelyt, és elvittük felújítani:
Cég:Puskár Zoltán Magánvállalkozó
Cím:1119 Budapest XI. ker., Kankalin utca 3
Tel.:(12) 060449, (30) 9485646
Tev.:féltengely felújítás, kardántengely felújítás, gyártás
Körzet:Budapest XI. ker.
A klíma már jobban megviccelt minket, elsőre nem találtuk a szivárgás helyét. Végül csak meglett, az egyik klímacső szivárgott (ami a kompresszortól megy a klíma hűtőhöz). Valószínűleg még gyári volt, órákig tartott kioperálni a klímahűtőből a csatlakozást..
Majd jött a szívás 2, a gépi roppantóba nem fér be az alkatrész, kézit kellett keresni. Bontókat végigjártuk, sehol nem volt ami automata váltóhoz jó lenne (mert persze ebből is két féle van:). 1,5 nap volt mire valaki bevállalta a javítást.
Visszaszerelést követően nyomáspróba, az rendben, jöhetett a töltés. Azóta jól működik.
Költségek:
Féltengely felújítás: 30.000
Klímacső javítása: 25.000
Töltés, nyomáspróba: 15.000
Munkadíj: 20.000
Az autónak a tavaly decemberi vezérlés megugrás és javítása óta nem volt nyomatéka, 1-2-esben alig indult el, folyamatos kínlódás volt vele közlekedni. Többször felhívtam a vezérlést cserélő műhelyt, kétszer vissza is vittem egy-egy napra, eredménytelenül... Így végül Pécsre került az autó Julius Groo műhelyébe. Majd két hetet töltött ott az autó, többször szétszedték és összerakták. A legnagyobb probléma az volt, hogy a decemberi vezérlés csere miatt kizártunk néhány hibalehetőséget, mint kiderült nem szabadott volna...
A képek tanúsága szerint a vezérlés nem volt a helyén, a vezérmű tengelyek egymáshoz képest majd 4 fokkal voltak elcsúszva.. (lsd. 1-es és 2-es kép)
A hiba feltárásáig az alábbi lépéseken mentünk végig:
- először a turbót bontották ki, turbós szétszedte, kitisztította tengelyt és geot ellenőrizte -> rendben van a turbó (6-7-8-9 kép)
- a vezérlés nem volt a helyén, azt helyre tették
Még mindig nem volt nyomaték, tesztelték majd cserélték az alábbi két alkatrészt:
- nyomás szabályozó szelep
- légtömegmérő
Ezt követően következett újabb teszt, élő adatok alapján egyik porlasztó messze volt a jótól:
- porlasztó csúcs tisztítás
Még mindig nem jó, akkor már szét kell szedni akár hengerekig, de szerencsére nem kellett, mert a vezérmű tengelyek ellenőrzésénél kiderült a legnagyobb hiba.. Egymáshoz képest majd 4 fok eltérés... (1-2 kép)
Ha már ott volt az autó, akkor még az alábbi ellenőrzések és javítások is megtörténtek:
- klíma nem volt az igazi (tavaly is kellett rá tölteni..), ezért klíma festés + nyomáspróba. A hűtőt javítani kellett mert szivárgott, majd újra töltés. Most 6 fokos levegőt fúj :)
- csomagtartó zárban lévő mikrokapcsoló meghalt, így nem volt világításom. Csere megoldotta, öröm boldogság, újra látom mit veszek ki :)
- több helyen olajszivárgás a motortérben , gyűrűk cserélve
- első féktárcsék közel a cseréhez, az is csere (3-4-5 képek)
- a tavasszal vásárolt fekete felnik alólé eléggé kilátszottak a féknyergek, így szépítkezés gyanánt a féknyergeket pirosra festettük (4-es kép)
- az első króm hűtőrácsról jött lefele a festés, nagyon ronda volt, fekete PlastDip festést kapott
Ezen kívül még egy nagy probléma van, az automata váltóba az előző szervíz nem a specifikációnak megfelelő automata váltó olajat tette, 3-4-es váltásnál néha nem váltja le a sebességet... Ezért kicseréltük az olajat arra amire kell. Egy hetes használat alapján szuper lett, váltó tökéletes :D
Összesítve a nagy generál javításait:
1 Turbó kibontás jav
2 Turbó tisztítás jav
3 Vezérlés helyrerakás jav
4 Összerakás jav
5 Klíma nyomáspróba + festés diag
6 Klíma csere csere
7 Klíma töltés jav
8 Nyomás szab. Szelep csere
9 Légtömegmérő csere
10 Csomagtartó zár csere
11 Olajszivárgás – gyűrűk csere
12 Aut. Váltó olaj csere
13 Első féktárcsák csere
14 Scudetto – PlastiDip jav
15 Féknyergek festése jav
16 Porlasztó tisztítás jav
17 Vezérmű tengelyek helyrerakása jav
18 Tűzgyűrük csere
Itt az oldalon az adok-veszek között találtam egy Brera gyári felnit, feketére fújva. DonJulius árulta. Egyeztettünk, majd Pécsről feljöttek Érdre alkatrészért, és hozták a szettet. A bontó előtt találkoztunk, szó szót követett (alfások között ez már csak így megy :), felni átkerült a kocsim csomagtartójába.
Mint kiderült alfa szereléssel is foglalkoznak, így a közeljövőben pécsi városlátogatás betervezve :D (váltó, néhány tömítés, vezérlés ellenőrzése stb..)
Érdről hazafele beugrottam a Zengő motorsport műhelyébe, és fel is kerültek a nyári papucsok. Öröm boldogság :D
A pénteki fékbetétek cseréje után vasárnap kigyulladt az akksi visszajelző lámpa..
Mivel az akksi új, így maradt a kontakthiba vagy a generátor. Sajnos a generátornál mért kijövő feszültség sem volt jó, így mehetett felújításra.
Diódahíd ment tönkre, és ha már ott volt, felújították az egészet. Új csapágyak, fesszabályzó, szabadon futó stb.
Generátorcsere.
Hibakód kiolvasás, nem volt tárolt hiba.
Új helyzetjelző LED-ek kerültek bele (ezt nem dobja hibára a CAN).
Most már csak az alufelnivel kell valamit kezdenem, mert az elkopott fékbetét miatt jobb hátul ráégett a rozsdapor.. Felnitisztító/brigéciol/sav vagy valami, de még utána akarok nézni hogy mi szedi le a felni károsítása nélkül.
Múlt héten szombaton elindultunk haverokhoz egy jó jércelevest enni, de nem jutottunk messze.. Elindulás után súroló hangot hallottam a hátsó tengely felől + a kézifékkar is lötyögő állapotban.. Mondom na ez szép lesz.. Az első kereszteződésnél fékezek, megállok. Az autó nem akar tovább indulni, mintha állnék a féken. Motor vinne, de valami fogja... Gyorsan haza.
Hívtam a szervizt, nem érnek rá, mindenki most viszi az a kocsiját. Hívom a következő, majd következő, majd következő szervizt.. Senki nem tud fogadni, mindenkinél telt ház..
Csütörtökig vártam, majd mivel még mindig nem tudott senki fogadni, nekifogtam.
Kocsi felemel, kerekek le. Kézifék bowdent kiakasztottam mindkét oldalon. Nézem, hát a jobb oldalon a belső fékbetét fémen, míg a bal oldalon még tökéletes állapotban (áprilisban cseréltem a szettet). Szóval a kézifék szép lassan megette, úgy hogy észre sem vettem... Elejét is ellenőriztem, ott is lassan csere érett a szett..
Eddig jó, csakhogy az utolsó kerék levételekor a kerékőr szett megadta magát (gumis jól ráhúzta ősszel... fene vigye el..), így rohanás Bécsi útra hogy valaki szedje le (mert így másnap nem lesz fékbetét csere..)
Aki ilyen jellegű problémával küzd, bátran ajánlom őket:
http://www.servico.hu/
Gyorsan és olcsón dolgoznak, eddig 3 féle kerékőrtől szabadítottak meg :)
Este fékbetét rendelés (brembo), majd másnap reggel kicserélve elől-hátul új betétekre.
A kézifék bowdenek cseréje még vár, majd ha lesz kapacitása a szerelőnek és jobb idő lesz. Addig majd fogja a P állás az automata váltón.
Költségek:
Hátsó fékpofák: 12 000
Első fékpofák: 17 000
Kerékőr leszedés: 5 000
Csápos "emelő bérlés": 6 000 (persze a betét cserében is segített a szerelő)
Dec 22.-én megállt a Hungária közepén.
Szállítás a szervizbe (D.Z. Tuning and service), majd karácsony kocsi nélkül.
Mint kiderült:
- vezérlés ugrott
- oka a feszítő halála
- szelepszárak törtek
- akksi végét járja
Javítás:
- új vezérlés
- szelepszárak csere
- akksi csere (Exide 77 aH)