Blog >> jtdm >> 2.0

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Miután ez az autó csak BDM állomással olvasható ki, vettem egyet :-)

Manky956 cartárs finomított még a programon és felavattuk az én programozómmal, ami frankón teszi a dolgát. Miután FPPS-sel már nem lehet írni ezt az ECU-t, hát megírjuk lábakról...

Teljes biztonsági mentés van az ECU-ról, bármikor visszaállítható a gyári tartalom, akár egy másik ECU-ba is.

Nem néztünk számokat most, de erősebb és sokkal élhetőbb lett az autó az előzőköz képest. Alul-felül erősebbre lett írva, a pedál viszont visszább lett véve. Nem érezni a súlyát, nem bálnaként viselkedik.

Autó ismét tesztelés alatt.
122559Km

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Beszereltem a váltóút rövidítőt, amit a magyarországi importőrtől vásároltam.
A gyári áttét hosszabb és csillapított, míg a Novitec terméke rövidebb és direkt. Eredmény egy rövid úton járó nagyon határozott sebváltó lett :-)

(További képek és videó)

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-04-11

2015.11.01. 1-es kép
2015.11.13. Xado betöltése
2015.11.23. 2-es kép
2015.11 27. egy tank Xado után
2015.12.30. 3-as kép
2016.01.19. Manky
2016.02.01. 4-es és 5-ös kép reggel és este
2016.02.03. 6-os kép
2016.02.07. 7-es kép első hideg indítás
2016.02.29. 8-os kép
2016.02.29. 9-es kép összegző diagram
2016.03.04. Manky

Update folyamatosan...

Megkerestem az Érdi injektor.hu szakembereit a kérdéseimmel, amire hamar válaszoltak is:

"Ezek a korrekciók messze vannak attól, hogy foglalkozni kéne velük. A problémás értékek ezeknek a háromszorosai.
A regeneráció gyakorisága kicsit sűrű, de ez sem aggasztó. Első körben az EGR szelep állapotát lenne célszerű vizsgálni, ez kihatással lehet a DPF reg. gyakoriságára.
Az EGR vizsgálata kb. 2-3 munkaóra..."

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-19

Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.

Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:

Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE

Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE

Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)

A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.

Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.

A végeredmény: Qrva jó lett!

Tartósteszt következik...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-16

Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.

Ülés kiszedése:

Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.

Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.

1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.

2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......

Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.

3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.

4-5 képeken már a helyén vannak.

Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?

Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-12

Ráfért egy kis tisztítás már szegénykémre, hát megtettem.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-05

6 Celsius fok, pára, és én rendszámot ragasztok :-)
Pityukomának köszönhetően sikerült szépen befoltozni 6 csavar lyukat a művelet előtt.

Matrica vízszintessége nem tökély, nem tudtam mihez állítsam és mire rájöttem, hogy a lökhárítóban gyárilag meglévő kis gödröcskékhez kellett volna pozicionálni, már fent volt :-(

Na mindegy, az előző autón lefelé konyult, ez meg kevésbé ugyan, de felfelé egy kicsit. Hajszárítóval melegen tartva vizesen ragasztottam.

Javaslom ezt a cikket.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-04

117963Km

Ahogy korábban írtam, olajcserére Fiat Szabóhoz szoktam vinni. Ma de. 10-re voltam oda hivatalos.
Apáti Zsolt műszaki vezető rendes srác, elég sokszor megyek hozzájuk, nagyon rendesek. Megemlítem mégHalász Tomit is aki az alkatrész beszerzésben szokott még segíteni néhanapján.

Zsolt egyből hátravitt, hogy beszéljem meg Csabával, hogy mit szeretnék. Csaba, másik nevét nem ismerem, szintén jó gyerek, Alfás, 147-ese van :-)

3 órán keresztül bírta, hogy ott álltam a háta mögött. Béke Nobel díj.

- motorolaj + szűrő + leeresztő csere
- sebváltóolaj csere + Xado
- motorvédő hátsó csavarjának kiszabadítása, anyák lehegesztése
- karter alja olajos volt, a forrás letömítve
- xenon hátsó tengely szint jeladó rudazat csere
- futómű átnézése
- motortartó bakok átnézése. Bal felső mintha lazább lenne mint kellene, ami okozhatja az elvártnál erősebb alapjáraton fellépő rezonanciát
- SW. frissítés ellenőrzése, de már mindenből a legfrissebb van rajta.

Sebváltó feltöltési mennyisége megviccelt minket. Gépkönyve, eLearn, Bosch ESI szerint 2,8L kell bele. Viszont ez egy C635 kódjelű váltó amibe csak 1,85L kell, amit igazolt némileg az is, hogy a leeresztett mennyiség is kb. 1,8L :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.

Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.

Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-17

Ennek az autónak a logikája haláli. Nem csak a klíma működése érdekes.

1.9-nél a regenerálás mindig hazafelé történt meg, Pestről kifelé dugó, majd az M6 közepén elkezdi és mire hazaérek befejezi.

2.0 pedig meló felé kezdi el, amikor lejövök a pályáról :-( Idióta. Majd a Csepel felé araszolva regenerál, majd megszakad, mert nem tetszenek neki az üzemi körülmények.

Csak remélni tudom, hogy nem legrosszabb eset áll fenn, miszerint meg sem szakad a regen, hanem zabálja az olajat és az dugítja el. Ezt némiképp alátámasztja, hogy a reményeim és a papírok szerint a 6000Km-rel ezelőtti olajcsere ill. szervíz óta elfogyott a motorból szűk egy liternyi olaj :-(

1. kép: November 1.
2. kép: November 8.
3. kép: November 17.

FCK CMPLXTY