Blog >> átírás
Szerda reggelre kaptam időpontot eredetiség vizsgálatra, és aznap délelőttre foglaltam időpontot az okmányirodába is. Az a vicc, hogy ha nem foglalok időpontot, hanem csak húzok sorszámot, akkor vagy 20 perccel előbb végzek :)
A lényeg hogy minden kerek, az autó a nevemre került.
Illeték: 154.500,-
Forgalmi és törzskönyv: 12.000,-
Eredetvizsga: 18.500,-
A mai napon az autót a nevemre vettem...
Magyarországi viszonyokhoz képest ez elég könnyen ment. Még úgy is, hogy a kocsi ki volt vonva a forgalomból ideiglenesen, és a műszakija lejárt 07.01 dátummal, ami szerencsére a vészhelyzet miatt meghosszabbodott. Halogatni nem fogjuk, év elején nekifutunk. Addig viszont még lesz egy útja a hétvégi családi összejövetelre, és hétfőn egy másik debrecenbe, meg egy vissza fehérvárra.
Reméljük az autó jól fog teljesíteni ezeken az utakon, és nem hagy cserben minket, ahogy az elődje sem tette egyszer sem, pedig sokszor megtettük vele ezt az utat, és volt pár alkalom, amikor nagyobb problémával indultunk útnak. Na mind1, ennyit az elődről, ez most az új szerzeményről szól.
Szóval, csak rövidre fogva, mert úgysem érdekel senkit, mert mindenki tudja, hogy megy ez az átírás dolog.
Biztosítás megkötve 20-án délután. Azóta sem jött semmi, csak egy ajánlat, meg legombolták a pénzt. Gondolom majd jövőre megjön a kötvény is... Eddigi kötéseknél mindig megjött másnap. Nem zavar igazából, ráfogjuk az ünnepekre, meg mindenre.
Eredetvizsgára nem kértem időpontot, mert minek. Kevés ember megy utolsó napokban, senki nem akarja az utolsó pillanatra hagyni. Odaértünk, bementem, kb 30 perc múlva szóltak, hogy kész, viszont az autót nem tudják elindítani. Mondom f..za... Megbikáztuk, elköszöntem, eljöttünk haza.
Itthon észrevette, hogy az anyósülés előtt vizes a szőnyeg. Nem is kicsit. Mögötte is. Kiderül, hogy beázik-e, vagy lehúzva maradhatott valamikor az ablak, vagy egyéb dolog történt vele. Ja, most jut eszembe, amikor elhoztuk az autót, és néztem át, akkor tűnt fel, hogy a pótkeréknél állt 1 centi víz... Fura, mert a tetőkárpiton nincs ázásnak nyoma, és a vezető oldalon száraz minden. Ez olyan rejtély, mint az, hogy milyen madár lakott a motortérben...
Fél óra múlva indultam a kormányablakba.
Meglepetésemre 5 ember volt talán kint, bementem, sorszám, leültem. Felnzek a kijelzőre aki az ablaknál van, annak egyel kisebb a száma, mint nekem. Talán 5 percet ültem, mehettem is be. A hölgy marha rendes volt, amikor mondtam, hogy a biztosításról csak egy ajánlatom van, az is csak emailban, mert nem nyomtattam ki. Semmi baj, megnézzük a nyilvántartást. Rendben volt. 3 perc nyomtatás, pötyögés, aztán kérte is a 2 aláírást, meg a kártyaérintést. Gyorsan legombolta a pénzt, mondta 1 hét és jön a törzskönyv, nem fognak mellé tokot küldeni, de nála még van pár darab, mert a kereskedők mindig ott hagyják, így adott egyet, meg egy forgalmi tokot is. Ez külön jó, mert így már van 2 watta új a szekrényben, meg 3 ami használatban van :)
Szóval innen is 15 perc alatt távoztam, de megkönnyebbültem több okból is. Először is, már nem húzza annyi pénz a zsebem, másod sorban kicsit tartottam ettől a passzív forgalmitól, meg úgy ettől az egész ideiglenesen forgalomból kivont, műszaki a vészhelyzet alatt járt le, nincs biztosítási kötvényem még dologtól... De ezen is túl vagyunk, és meglepően simán ment...
Ma végre sikerült az átírás... mivel az előző tulaj elvesztette a törzskönyvét, ezért október 26-tól eddig kellett várnom... De most már megvan! :-)
Illeték: 48400.-
Papírok: 12000.- pengő forintocska volt.
Ma sikerült átiratnom az autót a nevemre. Pilisvörösváron voltam, mivel oda kaptam csak időpontot.Nem baj, legalább autóztunk egy jót. :-) Tegnap voltunk eredetiség vizsgálaton, ott sem volt gond. Tehát mától már teljesen az enyém.
Hétfőn megtörtént az átírás. Nagyon gyorsan megvolt. Meglepett az okmány/kormány ablak sebessége, úgy hogy időpontom sem volt.
Vagyonszerzési illeték (menj már a f..): 48400 HUF
Új forgalmi engedély: 6000 HUF
Törzskönyv: 6000 HUF
Eredetvizsga: 18500 HUF
Jó, hogy lehet kapni...
Eredetvizsga volt ma és ki tudtuk olvasni a motorkódot elég jól sajnos az előző tulaj honosítás alatt szart rá és beírták úgy hogy motorkód nem olvasható, csak egy rohadt csövet kellet volna levennie hogy olvasni lehessen. Na nem baj holnap mehetek közlekedés felügyeletre és +2300ft-ba fáj ez.
Off: Régi autót eladtam úgyhogy átírás után elkezdődik a nagy generál!
Ez flottul ment. Ennyi pénzért naná. Mondjuk itt most örültem a szerény 120 lóerőnek...
A költség tartalmazza a törzskönyv és forgalmi árát is.
Tegnap sikerült átiratni, már tényleg az enyém:)
Ezt a szépséget eléggé elhanyagolt állapotban vettem, jó ideje nem volt használva. Lehangoló látványt nyújtott, de én megláttam benne a szépet és a jót! :) Az első napját nálunk úgy kezdte, hogy majd' egy napig ganajoztuk belül... :S
A végcél ebben az esetben sem titok: ez az autó érdemes arra, hogy rendbe tegyem, és valaki más élvezze vele az utat a későbbiekben... Ergo: eladó lesz ez is.
Rövidesen megtörtént a bal első belső féltengely-csukló cseréje Zé-nél, majd nemrégen a "Jano-dob"-nál felhelyeztettem egy hátsó sportdobot. Igyekeztem megtartani a gyári kinézetet, szerintem gyönyörű lett. A nagy hang mellőzését kértem ( öregszem?! ). A rendszer többi része jó állapotú, még a katalizátor is 100 %-on dolgozik.
Általánosságban elmondható, hogy korához képest ragyogó állapotú az alja, az emelési pontok környéke is kiváló kondíciónak örvendenek.
Átírás. ( huhh... durva. )
Beszerzésre került egy komplett ABS, Zé fogja beszerelni más dolgokkal egyetemben.
Pár apróság ( ICS gombok pl. ) cserélve lettek belül.
Folyt. köv.
Mo-on a rendszámhoz van kapcsolva az autópályamatrica, ezért átírható. Eddig nem is volt vele gond, bevittem a 2 forgalmit és jólvan. De kis országunkban el kell baltázni azt ami alapvetően jó és meg kell nehezíteni a normális ügyfeleknek az ügyintézést (néha szó szerint el is lehetetlenítik) és kiskapuk keresésére kényszerítik, valami okos indokkal, hogy mondjuk visszaéléseket akarnak elkerülni, vagy hasonlók. Mondjuk az éves pályamatrica átírása (ami nem ingyenes - 1490ft) nem tudom kinek milyen visszaélésekre adhat lehetőséget, de biztosan milliárdos károk származtak már belőle, ha ennyire el kellett kurjantani. 2012-ben az a szabály, hogy a tulajdonosnak azonosnak kell lenni, és az új jármű megvétele után max. 30 napon belül lehet intézni, de csak akkor ha a régit már eladtam, vagy megszűnt a használati jogom. Ez annyira abszurd hogy nem is tudok rá mit mondani. Mi van akkor ha nem tudom a régi kocsimat eladni ennyi idő alatt? Vagy mondjuk a családon belül kocsit cserélünk valami miatt és a másikkal kell munkába járnom? Persze tudomén fizessek sokat.
(itt jegyzem meg zárójelben, hogy Ausztriában nem átírható, de csak a felébe kerül) No de én nem akarok! Kiderült, hogy ha ideiglenesen kivonatom a forgalomból a régit, akkor megoldható. Így tettem. Miután megtörtént az átírás, visszahelyeztettem. Szerencsére van okmányirodás kapcsolatom, így csupán 2x2300ft-ba került. De ha a rendes utat járnám végig, akkor ez sem megoldható tekintve hogy Győr környékén min. 3 hét a várakozás gépjármű ügyintézésnél.
Az meg már csak hab a tortán hogy az autópálya ügyfélszolgálat csak autópályán érhető el (kivéve pl. Budaörs), ami megint csak abszurd mert kell vennie a delikvensnek matricát ahhoz hogy vitás ügyét rendezhesse. Kicsit furának érzem én ezt. Mondjuk Mosonmagyaróváron ez még nem nagy gond, mert a fizetőkapuknál van az iroda és oda még be lehet menni, de kijönni már csak matricával lehet.