Blog >> izzó >> defekt

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-01-20

Nem akartam külön posztot írni emiatt, de ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, akkor valamikor április környékén kellene billentyűzetet ragadjak, ami miatt kicsit torzulna az időrendiség és a tér idő kontinuum a blogon, így egyszerűbb ha pár sorban összefoglalom a történéseket.
Már karácsony előtt feltűnt, hogy laposabb a jobb első kerekem, így első körben rápumpáltam, s vártam, hogy újra leenged-e, s ha igen, mennyi idő alatt teszi mindezt. Január első hetében szúrt szemet, hogy ismét leengedett, s szerencsémre úgy is állt a kerék, hogy észrevettem a bordák közt megbúvó rozsdás szöget. Lassú defekt volt, így ismét rápumpáltam, majd pár napra rá kijavíttattam a hibát.
Visszaszerelés előtt felcsiszolták a felni peremét, s merítőkádban ellenőrizték a szivárgást, de most abszolút nem enged. Aztán (csak mert még eszemben van, pedig ilyen apróságokat nem szoktam a blogba leírni) örülhetnek a "szarolaszozók", túl vagyunk egy nagyon komoly elektromos meghibásodáson is - igen, kiégett a jobb első H7-es tompított izzó. Szerencsére még akadt elfekvőben a garázsban, így pikk-pakk ki is cseréltem (ezen még nem kell sem a lökhárítót levenni, sem a lámpákat kivenni)...
Aztán kedden reggel volt kollégám elvitte, majd vissza is hozta az autót, csak közben kicserélték a két belső stabszilentet. Kár volt eddig húznom a dolgot, tényleg ezek csinálták a fesztivált, azóta egy apró zörej sincs a futómű felől, így apránként összeérett az is. Most legszívesebben ki se szállnék belőle, annyira jó, hogy végre csendben teszi a dolgát. Szeretném hinni, hogy ez most egy darabig így is marad...

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-02-28

Sikerült megvásárolnom (0201) egy dobozos, egyszer használt Thule 530-as kerékpártartót egészen jutányos áron, a karácsonyra kapott Thule tetőcsomagtartóhoz. A tartó tényleg hibátlan, az összes alkatrésze megvan, és zárható. Ezzel megvan a második lépés is a bringák szállíthatóságában. :)
Viszont a hűtővizem továbbra is (0209) csepeg a vízhűtőből. Az alapjárat sem az igazi, talán a gyertyák miatt (?) régóta tervezem a cseréjét, lassan tényleg ideje lesz, mert mióta nálam van az autó, még nem lett cserélve és előtte is ki tudja mikor volt.. Kigyulladt az izzó problémára figyelmeztető lámpa, de nem vettem észre különösebb hibát, illetve de: a pótféklámpában kiégett 1db LED.. viszont később elaludt a hibajelző, annak ellenére, hogy a LED továbbra sem égett. Hiába, erre mondják, hogy olasz elektronika.. :) A visszapillantó tükörből nem tűnik úgy, mintha nem égne – talán mégis megjavult (0210)..? :)
Megrendeltem (0213) Erhardtól a többi gyertyát is (4db NGK Laser Platinum, 100ezer km-esek), melyek pár nap múlva, DHL-lel meg is érkeztek (0217).
Aztán történt egy nap (0218), hogy elindultam reggel 7 előtt, ahogy hétköznap az lenni szokott és leeresztett a jobb első kerék útközben teljesen - mert ennyire lapos szerintem nem volt, mikor elindultam.. Gondolom kinyomta a levegőt, ami még benne volt az első pár száz méteren. Félreálltam, hogy megnézzem mi a helyzet. Ez bizony tényleg a felnin van már.. Persze az emelő így nem fér alá.. – amikor fel van fújva a kerék, akkor se nagyon, de így aztán egyáltalán nem. Bicikli pumpával próbáltam, amíg párom szülei kerítettek egy gumist a közelben, de azzal egy élet is kevés lett volna.. :) nem sokkal később egy közeli házból kijött egy faszi, hogy neki van kompresszora, guruljak lejjebb két háznyit. Ettől kicsit tartottam, hogy nem fogja-e kivágni a felni a gumit, de nem volt jobb ötletem, lejjebb gurultam. Felfújtuk 3 bárra, biztos, ami biztos alapon. :) majd elgurultam vele a gumishoz. Szerencsére nem engedett le addig (tehát a defektspray kimaradt a történetből). Kerék le, gépre fel. Nézte jobbról, nézte balról, de sehol egy szög, vagy lyuk, vagy repedés.. Nem talált semmit. Szétszedte, megnézte, a gumit se vágta szét a felni, semmi baja.. A felni pereme mondjuk nem százas, lehet hogy most kapott, de majd a nyárira cserekor elviszem felnishez, hogy ha lehet, akkor javítsa meg. Csak tudnám mitől eresztett le.. és azóta jó.. pedig mentem vele már ’pár’ km-t.
Ha már így alakult a napom, felhívtam Német Misit, hogy nincs-e ideje esetleg a nem rég megérkezett gyertyákat kicserélni. Kaptam időpontot, amikorra el is gurultam hozzájuk és seperc alatt kicserélték mind a nyolcat (0218). Eléggé leharcoltak voltak már a régiek, tényleg épp ideje volt cserélni őket. Említettem neki, hogy elég magas a fogyasztásom mostanában, amire rádugták a computerre. Kiderült, hogy nincs benne hibakód, a fogyasztás talán a lambda miatt lehet magas, ami kicsit „lassúnak” bizonyult: 0-1 közötti értékek helyett 0,4 környékén muzsikál. (vagy LMM..) Nem tudták biztosra mondani, hogy mi miatt van. Szerintük 10-12 liter városban normális fogyasztás. Ami a gyári adatok alapján - ami általában még alábecsült is -, lehet jó, de eddig nem ennyit evett.. 9-10 környékén megállt, csak városban és rövidtávokon használva. Km óra állás: 198.930 km. Viszont a computer szerint ez az érték valójában csak ~176.000, tehát kb 22-23ezerrel többet mutat az óra, mint a benne lévő valós km. ..de legalább ’visszatekergetve’ nem lett, ennyi jó legalább van benne. :)
Nyári gumi híján már egy ideje nézegetem a használt és az új kínálatot is. Az új gumik, gyári méretben (215/45 R17) elég horror áron kaphatóak, használtból pedig ebben a méretben elég kevés van eladó. Így elkezdtem nézegetni a 225/45-ös gumikat is, amelyeket az utolsó alkalommal azért adtam el, mert túl nehézkes volt vele a kormányzás, mintha tényleg széles lenne erre az autóra, ehhez a futóműhöz. De 215 híján nem volt más esély, hacsak nem vennék újat. Végül (0225) Pécelen találtam 4db Semperit Speed Life (Continental) nyári gumit, 225/45 R17 méretben, 6-7 mm-es mintával. Kicsit alkudtam az árból és a helyszínen, munka után, este fel is szerelték a felnikre, centírozták, úgyhogy ezen is túl vagyunk végre. És az ára is egészen kedvező volt. (Miután elszalasztottam egy ettől is kedvezőbb, 215-ös szettet..) Útiköltséggel együtt 60eFt-ból megvolt, felnire szerelve a 4db.
A hónap végére is maradt az izzó problémából: a jobb oldali hátsó rendszámtábla világítás kiégett reggelre (0227).. pedig este még jó volt, viszont a hűtővízből nem hiányzik.

[Költségeim: Thule 530 8000, 4db NGK 16460 postával, gumi szerelés 2000, gyertyacsere 4000, hibakód olvasás 1000, nyári gumik 56000]