Blog >> dugó
A jobb hátsó ajtó kilincsmélyedéséből az autó megvétele óta hiányzott a csavartakaró kupak. Hála Liquid cartárs itteni blogjának, a cikkszámot megtudva megrendeltem az Unixból.
A célt elértem, a helyére pattintva már nem látszott a kilincs mögött az imbuszos csavar feje. Ugyanakkor feltűnt, hogy ez hiába gyári alkatrész, formájában némileg eltér a többitől, amelyekkel az autót a gyárban felszerelték. A széle nem illeszkedik tökéletesen, kisebbnek tűnik és az alja nem veszi fel az ajtónyitó mélyedésének ívét, mint a többi.
UPDATE 2015.07.05.:
Hát persze hogy nem illeszkedik jól az a csavartakaró kupak, mivel az előlre való! Hátul más a kupak alakja és kialakítása (lásd az 1. képen a különbségeket). Megpróbálom a hátsók cikkszámát beazonosítani és megrendelni...
UPDATE 2015.07.16.:
Az Autóház Budaörstől (Néró M5 Kft.) sikerült rendelnem jobb hátsó csavartakató kupakot, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!


Na, ha már a motorcserénél vagyunk megejtettem a 90-esem másfél éve esedékes motorcseréjét is. Mivel szegénykét tobb mint egy évre számuztem a garazsba mert nem volt sem alkatreszem sem idegzetem hozzá, hogy belefogjak (tudniillik az elso motorjat a kedves sogornom az elmezavaros pasijaval megfozte, a masodikat pedig miutan betettem ra kellet jonnom, hogy gagyi) hat most megesett rajta a szivem es osszeraktam. 4 napi barkacsolas, karomkodas utan sikeresen megdugoztam, kicsereltem az elso huvej tomitogyuruit, adtam neki hegesztett hfejeket meg egy rahedli szilikont, megkapta a regi 164-es motorjanak szivattyujat es alternatorat ugyhogy most jelenleg gurul. De van egy rossz erzesem, hogy a hengerfejeken valamellik mikrorepedeses, valamelliken atenged a kipufogoszelep, valamellik hengerben gyenge a kompresszio a pumpa meg tuladagol. Na szoval lesszen ezzel meg baj ugy latom, de mar pofogott. Kene adni neki meg egy uj aksit, csak mar nincsen lovetta a dologhoz. Majd legkozelebb. Asszem hosszu ido utan annak is orulok, hogy mar megy.
Hát elég gyanús, mi okozza a 3 baros kompresszót.Enyhe folytonossághiány. Közelebbről megnézve már elég ronda a helyzet. És mintha elég régi sebesülés lenne. A dugó túloldala viszont még friss.




Sikeresen megfogattam az elso henger dugoját. Rá kellett jonnom, hogy a hutom el van dugulva, ugyhogy a ventillator csak 100 -nál kapcsol :-( megette a fene. Huvelyt nem tudok szerezni, ugyhog csak dugot csereltem. Kapott uj hfejpakolasokat meg ha mar itt voltam becsiszoltam a szelepeket is. Megmaradt a kopogás is egy kicsit, ugyhogy ha lesz rá pénzem meg enerigám, kicserélem azt a huvelyt is. VM motori rulezz!!!
