Blog >> kupak
Egy-két dolog, amit pótolnom kellett, illetve, nekem hiányzott. Ablakmosótartály kupak (2300), tankajtó fedél stift (tengely) zsanérhoz (3870), 10 db karosszéria patent (kerékjárat, küszöb) pótláshoz (2500), valamint egy 2016-os FL scudettp, hűtőrács 46000). Utóbbit még nem tudom, mekkora szívás lesz kicserélni, mert lámpamosós első lökhárító levételről nem találtam Youtube videót...
Gyári új utastér belső elemek a www.olaszautobonto.hu-ról.
Jobb első ajtó, ajtóbehúzó csavartakaró kupak (735351270 DS): 2 000
Bal oldali kalaptartó patent (71718755 SN): 1 200
Bal oldali C oszlop szürke műanyag borítás (735391749 SN): 5 000
Szállítás: 2 500
Mint kiderült a csavartakaró kupakot benéztem, nem a megfelelő elemet rendeltem. A megfelelő cikkszám a 735395635 volt. Meglett ez is!
Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.
Az előző blogban tárgyaltam - többek között - a váltógomb újrabőrözését. A váltógomb kupak (egyes helyeken fedélnek hívják) azonban nagyon csúnya volt, már mikor megvettem a kocsit. Így a bőrözéssel együtt ennek cseréjét is el akartam intézni. Ez egy héttel megcsúszott, de most már az utolsó részlet is a helyére került.
Ui: a fent említett blogban a váltóról készült képeken a váltószoknyát rossz helyre patentoltam, de ezen már a helyes konfiguráció látható.
Még a VTT-re hozott nekem "Coyote" Sanyi egy szép új kiegyenlítő tartályt és kupakot. Ugyanis a Selénia Rallyról hazafelé, ha gyorsan mentem az autóval, fogyott a víz. Kazes tapasztalatai nyomán az első gyanúsított a kiegyenlítő tartály volt.
Aztán pont a napokban olvastam a blogját, a csere darab nála nem sokat bírt, úgyhogy óvatosabb lettem. A tartály megy a lassan gyűlő tartalék alkatrészek közé...
Első lépésben levettem a kupakot és szétszereltem. Majd szétszedtem az újat is és ha jól sejtem meg is lett a hiba. A pici rugó, ami a gumi szelepet nyomja a nyíláshoz igen összement az évek során, nyilván nem tartott megfelelő túlnyomást, illetve kifújt.
A szétszerelt új kupakból felújítottam a gyárit, így szép eredeti pajzsos alkatrész maradt ez is.
Körbenézve a motortérben kicsit váratlanul ért, hogy a hűtő ventillátora le van billenve. A vízcsövek fogták, hogy ne essen ki. Két kis gyenge patent és az abba beletekert lemezcsavar fogja gyárilag. Az egyik kis patent egyik füle elporladt, és műanyagostól, csavarostól kidőlt. A túloldalt egy lemezbe tekeredik a csavar, de ez a kis lemez is el volt törve.
Kapott egy kicsit tartósabbnak ígérkező megoldást, kerámia távtartókkal (ha már épp a kezembe akadt).
Mivel a felniket úgy vettem, hogy a kupak nem volt meg hozzájuk, azt is kellett beszerezni. Átmenetileg RoliQ4 adott kölcsön eredeti Toora kupakokat. EBay-en rendeltem sima, egyszínű 60mm-es kupakot, GT pedig készített rá nekem matricát.
A jobb oldali küszöbből az egyik gumidugó hiányzott. Mivel a beszerzése nem volt zökkenőmentes, de a nyílást gyorsan le akartam zárni, XPS hőszigetelésből fabrikáltam egy ideiglenes dugót...
Végül az Autóház Budaőrstől sikerült vennem 2 darabot, miután a cikkszámot sikerült beazonosítani (60653565).
Egyúttal sikerült rendelnem tőlük jobb hátsó csavartakató kupakot is, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!
A jobb hátsó ajtó kilincsmélyedéséből az autó megvétele óta hiányzott a csavartakaró kupak. Hála Liquid cartárs itteni blogjának, a cikkszámot megtudva megrendeltem az Unixból.
A célt elértem, a helyére pattintva már nem látszott a kilincs mögött az imbuszos csavar feje. Ugyanakkor feltűnt, hogy ez hiába gyári alkatrész, formájában némileg eltér a többitől, amelyekkel az autót a gyárban felszerelték. A széle nem illeszkedik tökéletesen, kisebbnek tűnik és az alja nem veszi fel az ajtónyitó mélyedésének ívét, mint a többi.
UPDATE 2015.07.05.:
Hát persze hogy nem illeszkedik jól az a csavartakaró kupak, mivel az előlre való! Hátul más a kupak alakja és kialakítása (lásd az 1. képen a különbségeket). Megpróbálom a hátsók cikkszámát beazonosítani és megrendelni...
UPDATE 2015.07.16.:
Az Autóház Budaörstől (Néró M5 Kft.) sikerült rendelnem jobb hátsó csavartakató kupakot, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!
"droberto" ötlete volt, hogy kupakkal el lehet fedni a rozsdásodó kerékcsavart.
Felbuzdulva gyorsan lőttem is egyet ebayen, Bulgáriából jött.
Van hozzá egy kiszedő tool.
Krómozott műanyag, korrektül néz ki és rendes anyagból van, szerintem nem lesz gond velük.
A váltógomb teljes felújításához - mivel a bőrözés már korábban elkészült - már csak kupakjának fényezése váratott magára.
Fényezés előtt, az egyébként fém kupakot bedörzsiztem, majd zsírtalanítottam.
A festék amivel fújtam Lechler 2K-s ezüst metál!
1. kép - edző
2. kép - festék
3. kép - ledörzsizett váltógomb kupak
4. kép - lefújt váltógomb kupak
UPDATE: 2012.06.08.:
5-6. kép - felszerelt váltógomb kupak