Tagok >> Hakuna >> 33 1,4 - 1990 >> Blog
- Típus:33 1,4 - 1990
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1990
- Színe:Bianco Argento
Hátsó fékmunkahenger, talpas gömbfej, munkadíj, vizsga, új forgalmi kikérése.
Torjay Lacitól rendeltem dobot, egy kedves cartárs pedig elhozta Alfacity napján a környékre. Nekiálltam egyedül és le is tudtam cserélni, de sajnos átalakításra szorult, ezért kénytelen voltam profihoz vinni, ha nem akarom kivágni a hátfalat, ami csúnya megoldás lett volna részemről. Így viszont annyiban állt meg, mintha boltban vettem volna, igaz ott nem nagyon kapható már.
15. éves nálam a vas, gondoltam itt az ideje tenni valamit a külcsínyért. Akkor még meglehetősen ügyetlen voltam, s bár ez most sincs nagyon másképp, de mégis eltelt 15 év, gyűlt a tapasztalat. Újabb 15 év múlva talán szebb lesz. :)
Kapott új díszléceket a fényszórók alá, javult a motorháztető optikája és hátul el kellett távolítani egy vídiabogarat. Gondoltam csak egy dolog miatt minek festegessem.
Előtte/utána típusú képekkel illusztrálom az eredményt.
Bianco Argento festékspay (nem tökéletes még a szín) 3500.
Smirglik 180
Díszlécek bontva: 5000
A karburátorhangolás az viszont örökös, mint a nyomor. :)
Lassan körvonalazódik miért nem lesz tökéletes sosem, a négyes henger keverékcsavarjának állására közelítőleg "érzéketlen" a karburátor. Ha tövig betekerem, akkor sem tökéletes.
Ma kicserélődött az utolsó rozsdásodó hűtőrendszer-elem is, egy műanyag aszimmetrikus T elosztó formájában.
Hosszas sajátkezű optimalizálás után végül inkább mégis kerestem egy szakértőt, és jobb is, hogy így tettem. Alig volt gondja, mindössze a gyújtás volt máshol, az üzemanyagszint volt nagyon magas és a keverékképzés határeset. Szóval "közel voltam". :)
Lajosmizsére kellett ellátogassak a megoldásért, ahol meg is lettek a beállítások röpke 5-7 óra alatt, persze cartársi eszmecsere közepette.
Az alapjárat és a menettulajdonságok kisímultak, szinte siklik a gépjármű. A fogyasztás 7,033 literre sikerült az első mért etapon, igaz keverékbenzinnel. Az út alatt volt egy-két rövid megtorpanása is, de 1-2 perc alatt túltette magát rajta.
A nyugodt járással sokkal "utazhatóbb" lett, viszont mintha kissé erőtlen lenne, a visszacsapó-szelepre gyanakszom, mert nem változtatott rajta az sem, ha megfordítva tettem be. Szóval lassabban éri el a magasabb utazósebességet, de jóval szebben üzemel. A fogyasztás pedig akár az olcsó Shelles és Auchanos benzinkeveréknek is betudható, de így is tűrhető eredmény.
A felmerült költségeket egy szett bontatlan gyertya és üzemanyagköltség is megnyomta.
A képeken jó társaságban amúgy gyorsan telik az idő.
A Bianco Argentok közeli rokonok, még a rendszámukon is látszik.:)
Hosszabb várakozás után ÁdidiGaga cartárs meggyőzött, hogy meg tudom én ezt csinálni és igaza volt.
Természetesen nem volt akadálymentes az ügy, a gyári csavar nem ment bele a felfogató "fül"-be, vágni kellett egy beleférőt. A belső tömítés kukás volt, de azt is rendeltem a pumpával együtt. Szerencsére egy tömítéskészletből megvolt még az AC-hez való is. Teljesen nem volt kedvem megbontani a karburátort, ezért csak a légszűrőházat vettem le és a karbi "mögött" tudtam szerelni krovával. Az ünnepi alkalomból hasítottunk is egyet az öreggel, ilyen jól rég ment a motor.
Vajh a régi meg hogy tömíthetett? És miért lehetett benzinszag?:)