Blog >> utazás

>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-10-03

Megjártuk Itáliát :)

Az útvonalak:
1. Budapest -> Szlovénia -> Itália -> Ligúria -> Levanto (Az öt föld, Cinque Terre)
2. Levanto -> Firenze -> Fiesole
3. Fiesole -> San Gimignano
4. San Gimignano -> Szlovénia -> Budapest

Összesen kb. 2400 km

Alfa csodálatosan viselkedett, minden rendben ment :) Szuper, kényelmes, tempós utat autóztunk, a lefelé utat összesen egy fél-egy órás pihenővel, a hazautat pihenő nélkül (csak tankolásnál), szóval 1000 km nagyjából egyben. Az autópályázás is nagyon kellemes volt, és továbbá szerencsére volt részünk még egy kis toszkán örömautózásban is Firenzéből San Gimignano felé, az igazi gyönyörű toszkán tájakon.

Az útról: első célpontunk a Ligúriában található Öt föld nevezetű hely volt, ami egy gyönyörű sziklás partszakasz, 5 nagyon egyedi és különleges településsel. A "hatodik" településen, Levanto-ban szálltunk meg. Az öt föld ugyan nagyon népszerű hely, de mégis kissé felfedezetlen gyöngyszem a nagyvilág számára, sokan nem ismerik. Ennek ellenére még így szeptemberben is igazán kellemes mennyiségű ember volt ott :) Mindenkinek ajánlom Levanto-t, és az öt föld településeit úgy összesen, gyönyörű, izgalmas, szokatlan, barátságos, és a strandolástól kezdve a kirándulásig-felfedezésig mindent lehet ott csinálni.
A második célpont Firenze volt, és a mellette lévő Fiesole nevű kis településen volt a szállásunk. Mivel Fiesole kb 500 méter magasan van Firenze felett csodálatos kilátás nyílt a városra, és a megközelítés is nagyon egyszerű volt. Firenze meg gyönyörű, csodálatos, gondolom sokan ismerik és nem kell ecsetelni. A Santa Maria del Fiore, és a harangtorony ámulatba ejtő. Mindenkinek ajánlom :)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-21

(0820-21) sződ-nevelek - M7 (lépésben) - balatonmáriafürdő (vica, zsoltiék, kaja, janiék, új nyaraló, vitorlázás, augusztus 20, tüzijáték, hozee, csavarosfagyi, kürtőskalács, tankolás) - kőröshegy (hozee, völgyhíd, fotózás) - M7 (lépésben, kerülőút) - sződ-nevelek

mindösszesen 438km, ~8,50 l-es átlagfogyasztással

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-17

(0813-17) sződ-nevelek - M3 kivezető (shell, hozee) - poroszló (tiszapart) - hortobágy (kilátó, kaja, állatkórház, kilenclyukú, lovaskocsizás) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (apartman) - nyíregyháza (sóstó zoo) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (kocsimosás, bogrács, strand) - debrecen (nagytemplom, calico jack, békás tó, kékség) - hajdúszoboszló (minigolf, teve) - hortobágy (állatpark) - eger (agip) - szalajkavölgy (fátyol vízesés, ősember barlang, kaja) - M3 bevezető (shell) - sződ-nevelek

mindösszesen 840km, ~8,70 l-es átlagfogyasztással

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-07-02

Kedden érkeztem vissza Alsóörsről. Sajnos az idő strandolást nem engedett, csak némi kirándulást, úgyhogy meglátogattam Balatonfüredet, Almádit, Tihanyt. Az első két helyen ingyen engedtek be a strandra, mert jegyet értelem szerűen senki nem vett volna. Azért olyan nagyon hideg nem volt, de ,mégsem volt strand idő. A szállodában tudtam wellnessezni, és a svédasztal ízeit is végig kóstoltam. Igazán elégedett voltam mindennel.

Az utazás most is mint mindig élvezetes volt, ez az öreg csotrogány beérte 7,5 L/100 km-el. Tankoláskor 508 km volt a napi számlálóban, amiből kb 150 km-t Budapesten tettem meg. 75%-ban a klímát is használtam.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-06-08

Ismét tíz nap Olaszország (0530-0608). Gyönyörű volt. A mostani úticél Róma volt. Ezelőtt még nem jártam ott, így a modellboltokat is úgy kellett keresni.. de azért csak nem jöttem haza üres kézzel.. :) Ellenben, a velencei boltokba már-már hazajárok.. :)

Carabinieri 159 (1:24)
156 GTA 2002 (1:43)
Guardia di Finanza 159 (1:43)
Ambulanza 159 (1:43)
Bburago 156 (1:43)

összesen: (15+10+5+5+4=39 euro:)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-05-02

(0430-0502) sződ-nevelek - balatonkenese [cukrászda]- balatonvilágos [kilátó]- széplak [autómosás] - zamárdi [hotel] - siófok [part] - zamárdi [szamárkő, kőhegyi kilátó] - szántód [rév] - kőröshegyi völgyhíd - veszprém [belváros] - székesfehérvár [auchan] - budaörs [kika] - sződ-nevelek

mindösszesen 461km, ~8,60 l-es átlagfogyasztással

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-03-15

(0312-14) sződ-nevelek - dunakeszi [auchan] - budapest [prat002 - Raj gátlók] - balatonlelle [M7 Marché] - nagykanizsa [autómosás, tesco] - somogyudvarhely [szivagyerek] - vízvár [rokonok] - barcs [kikötő] - nagyatád [kaja] - vízvár - gyékényes(zákány) [határállomás] - siófok - érd [rokonok] - sződ-nevelek

mindösszesen 726km, 8,xx l-es átlagfogyasztással

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-11-17

Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.

Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.

Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.

Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).

Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.

Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-06-30

(0624-0630)

..rengeteg kép készült. több mint ezerötszáz..
a teljesség igénye nélkül legyen itt 12+12db