Nemrég megadta magát az akksi, vadonat új került bele. Azóta nincs gond :)
A gyári kuplung megadta magát, ezért teljes kuplung, és munkahenger cserét hajtott rajta végre Zé mester. Csodálatos az új kuplungolás/váltás érzet, sose volt ilyen jó mióta nálam van.
Idén nyáron is ellátogattunk Hollandiába, ezúttal németországi kitérők nélkül. Az út egy irányban kb 1400 Km, ezt oda és vissza is egyben tettük meg, csak benzinkutas megállásokkal, probléma nélkül. Alfa friss olajat és szűrőt kapott az út előtt, hibátlanul, bármi probléma nélkül teljesítette ezt a szép nagy utat.
Volt néhány országon belüli kiruccanásunk is :)
Abból a szempontból is szép teljesítmény, hogy ezúttal jobban meg voltunk pakolva mint korábban bármikor: 4 felnőtt utazott az autóban, a csomagtartó ennek megfelelően tele volt, és szállítottunk magunkkal 4 db kerékpárt is, 3-at a tetőn, 1-et pedig hátul :)
Az alábbi helyeken jártunk:
- Amsterdam
- Naarden
- Enkhuizen
- Den Helder
Nagyon szuper volt! :)
Eljött az éves olajcsere ideje. Nem azért mert annyira sokat futott volna a kocsi a legutóbbi óta (a 10 000-ret sem érte el), viszont nemsokára indulunk ismét nagy külföldi nyaralásra, és ilyen nagy pályázások előtt ennyi kijár, hogy nagyon jó legyen a motornak folyamatosan. Eddig mindig én magam csináltam az olajcserét otthon a garázsban, de ezúttal nem fért bele az időmbe, ezért Zé mester kezeire bíztam a feladatot. Javaslatára kivételesen nem Selénia 20k került bele, hanem az általa javasolt Motul 6100 Synergie+ 10w40 olaj, ami állítólag még jobb is :)
Vettem 2 liter tartalék olajat, ugyanis a tavalyi külföldi út során a kocsi eszegette a Selénia olajat, és kellett utántölteni egy keveset. Ezúttal erre semmi szükség nem volt! Az olajszint az út után is bőven a max csík közelében maradt.
Km óra állása: 207 000
Év elején valamikor elkezdett nyikorogni a jobboldali hátsó fék. Zé mester segítségével próbáltuk megoldani a problémát, ami elég rejtélyes volt, több alkatrész kicserélése után is megmaradt valamennyi nyikorgás, de végül ez is megoldódott. A folyamat során az alábbi alkatrészek lettek újra cserélve:
- mindkét oldali hátsó féktárcsa
- fékpofák
- fékolaj vezetékek
- fékolaj is le lett cserélve
Ezek után még mindig jelen volt egy kis nyikorgás jobb oldalról. Elvittem a kocsit egy futóműves szakszervizbe, ahol teljesen szétkaptam a hátsó féket. Valami szorulás volt, ezért kicsit folyamatosan fogott a jobb oldali fék. Megtisztították, megcsiszolták ahol kell, összerakták, azóta rendben van :)
Mióta megvan az autó nem kellett akksit vennem bele újat, amivel kaptam, az évekig teljesen rendben volt. Aztán egy napon nem volt hajlandó beindulni. Kapott új akksit Zé mesternél :)
Régi vágyam volt, hogy megtudjam, milyen állapotban van a motor a gyári adatokhoz képest, ezért elvittem egy futópados (Dyno-pados) teljesítmény mérésre az autót. Minden rendben ment, kaptam egy szép grafikont az autó teljesítményéről lóerő és nyomaték (Nm) szempontjából. az 1.6-os TS motor a gyári adatok szerint 120 LE-t tud 6200-as fordulaton, és 146 Nm nyomatékot 4200-as fordulaton (forrás: LINK )
A grafikont elemezve az én autóm 116.2 LE-t produkál a korábban említett fordulaton, és 145 Nm-t 4000-res fordulaton.
Finoman szólva nagyon elégedett vagyok az eredménnyel :) Kicsit elemezzük miért: az autó pontosan nyújtja a gyári nyomatékot, ami azt jelenti, hogy pont úgy gyorsul ahogy kell neki. Sőt: már 3000-res fordulaton is produkál kb 142 Nm-t, vagyis nem kell 4000-ig pörgetni hogy a csúcsnyomaték közelébe kerüljünk.
A 3.8 LE csökkenés a gyári értékhez képest teljesen rendben van, lassan 15 éves autóról beszélünk. Ezt a különbséget kb sosem fogom érezni, mert 6000-res fordulat fölé kellene pörgetni hogy kijöjjön a különbség, amit még autópályán sem teszek meg, mert akkor már bővel 170 és fölötti sebességről beszélünk, én meg annyival nem hajtok :)
Úgy érzem a gyakori olajcserék és a törődés meghozta gyümölcsét :)
Ünnepélyesen bejelentem, hogy Alfa nagykorú lett, a KM óra állása: 200 000 km :)
A neves esemény a nagy nyári kiruccanásunk záróakkordjaként történt, immár Magyarországon, az M1-es autópályán Budapest felé. Csak így tovább! :)
Az idei nyári utazás az eddigi leghosszabb amit Alfával eddig együtt tettünk meg, egy irányban 1450 km. Az úti cél Hollandia volt, egészen konkrétan Amsterdam, egy kis németországi megállóval. Így az alábbi helyeken jártunk:
- Koblenz, Németország
- Nürburgring - Nordschleife, Németország
- Amsterdam, Hollandia
- Sandvoort, Hollandia
Először is, Koblenzben kifejezetten azért szálltunk meg, mert közel van a Nürburgring-hez. Egészen elképesztő meglepetés volt számunkra, hogy micsoda gyönyörű város, mindenkinek ajánlom. A Rhein-Mosel kempingben szálltunk meg, ami pont a Rajna partján van, a folyó túloldalán pedig egy Gellérthegy méretű "hegy", tetején egy citadellával. A folyó másik partján egy hatalmas lovasszobor. Festői környezet, a város is szép és kellemes.
A Nürburgring amolyan miért ne alapon került az útitervbe. Mivel az a kedvenc versenypályám, nem hagyhattuk ki, főleg hogy a 20km hosszú Nordschleife pályán szinte minden nap van nyílt pálya lehetőség.
Mentünk egy tiszteletkört a pályán, szépen komótosan, a jobb szélhez tapadva hogy ne zavarjuk a versenyzőket :) Az Alfa rendesen meg volt pakolva, meg hát egyébként sem egy versenygép az 1.6-os motor, szóval tényleg csak végigmentünk a pályán, de így is hatalmas élmény volt, gyönyörű, legendás pálya.
Másnap vettük az irányt Hollandiába, ahol a kedvenc Amsterdami szállásunkon a Zeeburg kempingben szálltunk meg, mindenkinek ajánlom, tényleg a legjobb szállás arrafelé jó áron. Meglátogattuk a holland tengerpartot Sandvoort-nál, az északi tenger tényleg különleges élmény, a nyári melegben sem volt túl meleg a víz :)
Az egész út fantasztikus volt, Alfa a szokottakhoz mérten gond nélkül teljesítette a majd 3000 km-es távot :)
A mai napon ismét sort kerítettem egy teljes olajcserére, olajszűrő cserére, és levegőszűrő cserére. Az olaj természetesen Selénia 20K for Alfa Romeo, az olajszűrő ezúttal Ricambi Originali gyári szűrő, a levegőszűrő pedig ISOFilter, olasz utángyártott.
Az egész műveletet magam végeztem mint legutóbb, minden rendben ment szerencsére :) Ezúttal vettem egy láncos olajszűrő leszedőt, és nem kézzel kellett lecsavarnom mint legutóbb :)
Az előző olajjal 16 761 Km-t tettünk meg, szóval teljesen időben voltunk a cserével (mivel a 20K-s olajjal 20 ezer km-t el lehet menni).
Km óra állása: 195 246