Az utóbbi időben némi kopogó hangot hallatott a kocsi jobb elölről. Doktorbácsi megállapította, hogy egy felső lengőkar csere megoldja a dolgot. Így is lett. Friss új TRW jobb első felső lengőkart kapott. Ismét csend. :-)
km állás: 207.654km
Ma elkészült az ismét megkomplikált futóműszervízelés.
Úgy volt, hogy csak szilentezni kell az első lengőkarokat, de csak kiderült a szétszedéskor, hogy a talpasok is készen vannak. Ott voltam az átnézéskor, tényleg nem adta ki megemelve a kis gonosz, nem moccant semerre. Szétszedve meg vagy egy centit...
Úgyhogy a szilentkészletet félretettem a következő alkalomra, és gyorsan szereztünk két lengőkart. Holnap kell a verda, úgyhogy nem értünk rá sokat jógázni az ügyön.
Végül cserélve lettek az alábbiak:
első lengőkarok
jobboldali kormányrúdfej
bal első motortartó bak
bal hátsó lengőkarcsapágy
olaj, olajszűrő
Egészen korrektül egyben van érzésre az autó, sokkal finomabban
veszi a döcögős utat. Most nagyon korrekt a futómű, nincs az a kellemetlen
szétrázza a belem érzés. Ennyit számít, hogy hangtalan. Persze a kormányzáson
is éreztem már, hogy nem az igazi, most elmúlt az a fura nyúlóssága ami az utóbbi
időben már érezhető volt. A kedvenc körforgalmamon 10-zel gyorsabban mentem át, mint szoktam :-)
Holnap pályán is kíváncsi leszek, hogy mekkora a különbség. Ennyire egyben nem is volt még nálam sose.
Jövőhét: fékgenerál
Nem nagyon bírja a futómű a 17-es kerekeket a stabszilentek után beadták az unalmast a tavaly tavasszal felújított (beszilentezett) felső lengőkarok: főleg alászedett kormánynál kopogással, nyekergéssel tudatták velem ideje valamit tenni! Mivel az utángyártott lengőkarokról nem sok jót hallottam ezért gyárik váltották a rajtalévő dátumbélyeg(2004. 08.) szerint az autóval egyidős eredetiket!
A csere nem nagy meló az egyedüli szükséges "célszerszám" egy gömbfejprés 2 óra alatt megvolt mind a két oldal! Alkatrész by Erhard!
Km óra állás: 121000