Tényleg nem folytatni akarom, csak egy kis pontosítás.:-)
Az azért nem teljesen így van, hogy: "nyugodtan duzzoghat bárki, ettől még a Fiatokból "nőttek" ki az Alfák".
A Fiat és az Alfa gyár két autógyár volt az elején /jó darabig/, közük nem volt egymáshoz, aztán a Fiat elment "kommersz" irányba, az Alfa meg "exkluzív" irányba, ez a Fiatnak jobban bejött, de ezt már nagyjából leírtam az előző hozzászólásomban.:-)
Egyébként meg a Ferrari 355-ben is vannak "Fiat alkatrészek", de még a Totalcaros srácok is megmondták /teszt/, hogy "kit érdekel"...:-))
Tom122010-04-01 12:41:38 // 360
GEORGE2010-04-01 12:34:57 // 359
A létező legrosszabb példát hoztad fel :-)
A Pailokat nem europai piacra szánták :-)
Az egy dolog, hogy aztán itt is lehetett kapni :-)
A Pailokat nem europai piacra szánták :-)
Az egy dolog, hogy aztán itt is lehetett kapni :-)
Tom122010-04-01 12:34:33 // 358
Nem is azzal tornázta fel magát a Fiat ilyen szintre, / tőle függ szinte az egész olasz autóipar/, hogy gyönyörű autókat gyárt, hanem azzal, hogy "olasz Golfokat", meg "Polokat", meg "öszvéreket" /Ducato és kistestvérei/, amik részben az egész gazdaságot mozgatják... Sok kicsi sokra megy-re tettek és bejött.
Egyébként meg olyanok vagyunk /tisztelet a kivételnek/, mint egy vak dobbermann, aki a saját gazdájába is beleharap. Nekünk akarnak a "kedvünkben járni" az "olcsósítással", hogy ne kelljen egy tetőtől talpig Alfa fejlesztésért a jelenlegi árak 2 - 3-szorosát kifizetni /pl. Ferrari/, erre elkezdünk Alfákat "lefiatozni".:-) Másod sorban /vagy első/, meg már rég nem is lenne Alfa, vagy talán Ferrari, Maserati, meg Lancia sem, ha nincs "don Fiat". Azok az idők már rég elmúltak, mikor egy lepusztult istállóban 1 - 2 "eszement fiatal" elkezdett "autót gyártani" és az első eladott 5 darabból felszereltek egy komolyabb üzemet.:-) A XXI. században sajnos csak a pénz beszél /és egyre hangosabban/, ennek tükrében nagyon is boldogok lehetünk, hogy egyáltalán még létezik az Alfa és még az "őssejtekből" is tartalmaz /több - kevesebb/ esszenciát.
Egyébként meg olyanok vagyunk /tisztelet a kivételnek/, mint egy vak dobbermann, aki a saját gazdájába is beleharap. Nekünk akarnak a "kedvünkben járni" az "olcsósítással", hogy ne kelljen egy tetőtől talpig Alfa fejlesztésért a jelenlegi árak 2 - 3-szorosát kifizetni /pl. Ferrari/, erre elkezdünk Alfákat "lefiatozni".:-) Másod sorban /vagy első/, meg már rég nem is lenne Alfa, vagy talán Ferrari, Maserati, meg Lancia sem, ha nincs "don Fiat". Azok az idők már rég elmúltak, mikor egy lepusztult istállóban 1 - 2 "eszement fiatal" elkezdett "autót gyártani" és az első eladott 5 darabból felszereltek egy komolyabb üzemet.:-) A XXI. században sajnos csak a pénz beszél /és egyre hangosabban/, ennek tükrében nagyon is boldogok lehetünk, hogy egyáltalán még létezik az Alfa és még az "őssejtekből" is tartalmaz /több - kevesebb/ esszenciát.
GEORGE2010-04-01 12:30:27 // 357
és hogy Giulietta is legyen :-)
Sok teszt kilométert futott az Új Bravo alapjain a Giulietta, minek tették ezt, ha már rég utcán volt a Bravo?
Valószínűleg itt is több dolog egyezhet...
Sok teszt kilométert futott az Új Bravo alapjain a Giulietta, minek tették ezt, ha már rég utcán volt a Bravo?
Valószínűleg itt is több dolog egyezhet...
GEORGE2010-04-01 12:25:47 // 356
Off
Ja és azért 10 évvel előtti modelleket hasonlítok, mert az nem állná a helyét, ha a Mareához 159-et hasonlítanék.
A saját korukban kell összemérni a modelleket.
Vitazáróként annyit írnék még, hogy nyugodtan duzzoghat bárki, ettől még a Fiatokból "nőttek" ki az Alfák amit semmilyen szempontból sem tartok szentségtőrésnek.
Egyedül a benzin motorok nem szerepeltek Fiatokban, a dieselekből meg mind Fiat az Alfákban.
A gyár részéről nagyon is érthető döntés, mert így brutálisan tudják csökkenteni a gyártási költségeket.
Amellett se menjünk el szó nélkül, hogy a Fiat Alfa pároson kívül az összes OFF is ezt csinálja, csak ott nincs külalakban akkora eltérés mint az Olaszoknál.
És a fentiekre visszakanyarodva pontosan azért nem szarok a Fiatok.
Ezt itt csak besértődött Alfások kiabálják, akik közt a döntő többségnek még csak nem is volt egy Fiatja sem! Ezért nem tűnik fel neki, hogy Fiat kapcsolókkal indexel, töröl ablakot, hogy Fiat ülésekben ül, a kábelezéstől át ez egyéb apróságuk mind mind Fiat, stb stb. Szerintetek a Fiat ülés vázát direkt más vasból hajlítják meg? vagy a kábelkötegeket a Fiatnál direkt más minőségű kábelekből gyártatják le??
A Tipo-Tempra-145-146-155-Marea-Delta-Dedra fenéklemezei, futómű egységek, fékek mind mind ugyan az,
És hogy mennyire igaz amit írtam arra pl Marklar kolléga átalakítása komoly bizonyíték, amikor a Temprára lazán felcsavarozta a 155-ös elemeket az ajtókkal együtt, vagy amikor berakta a 146-os hátsó üléssorát, majd rögzítette és bekattant a helyére a támla, minden átalakítás nélkül.........és még sorolhatni lehetne oldalakon keresztül az egyezőségeket.
On
Ja és azért 10 évvel előtti modelleket hasonlítok, mert az nem állná a helyét, ha a Mareához 159-et hasonlítanék.
A saját korukban kell összemérni a modelleket.
Vitazáróként annyit írnék még, hogy nyugodtan duzzoghat bárki, ettől még a Fiatokból "nőttek" ki az Alfák amit semmilyen szempontból sem tartok szentségtőrésnek.
Egyedül a benzin motorok nem szerepeltek Fiatokban, a dieselekből meg mind Fiat az Alfákban.
A gyár részéről nagyon is érthető döntés, mert így brutálisan tudják csökkenteni a gyártási költségeket.
Amellett se menjünk el szó nélkül, hogy a Fiat Alfa pároson kívül az összes OFF is ezt csinálja, csak ott nincs külalakban akkora eltérés mint az Olaszoknál.
És a fentiekre visszakanyarodva pontosan azért nem szarok a Fiatok.
Ezt itt csak besértődött Alfások kiabálják, akik közt a döntő többségnek még csak nem is volt egy Fiatja sem! Ezért nem tűnik fel neki, hogy Fiat kapcsolókkal indexel, töröl ablakot, hogy Fiat ülésekben ül, a kábelezéstől át ez egyéb apróságuk mind mind Fiat, stb stb. Szerintetek a Fiat ülés vázát direkt más vasból hajlítják meg? vagy a kábelkötegeket a Fiatnál direkt más minőségű kábelekből gyártatják le??
A Tipo-Tempra-145-146-155-Marea-Delta-Dedra fenéklemezei, futómű egységek, fékek mind mind ugyan az,
És hogy mennyire igaz amit írtam arra pl Marklar kolléga átalakítása komoly bizonyíték, amikor a Temprára lazán felcsavarozta a 155-ös elemeket az ajtókkal együtt, vagy amikor berakta a 146-os hátsó üléssorát, majd rögzítette és bekattant a helyére a támla, minden átalakítás nélkül.........és még sorolhatni lehetne oldalakon keresztül az egyezőségeket.
On
GEORGE2010-04-01 12:02:15 // 355
A MiTot a Grande Puntora építették, ergo 80% Fiat a MiTo :-)
A MiTo is megkapta az 1,4 T motort ugyan úgy 120 lóerővel mint a Grande, sőt van a Puntoban 160 lovas 1,4 T is!!
Gondolom azért irod, hányadék a Marea mert közben rájöttél, hogy a te Alfád szinte detto ugyan az.
nyugodtan hányhatsz tőle, de ettől még te is Tipo-Tempra-Delta Alfában ülsz :-)
A MiTo is megkapta az 1,4 T motort ugyan úgy 120 lóerővel mint a Grande, sőt van a Puntoban 160 lovas 1,4 T is!!
Gondolom azért irod, hányadék a Marea mert közben rájöttél, hogy a te Alfád szinte detto ugyan az.
nyugodtan hányhatsz tőle, de ettől még te is Tipo-Tempra-Delta Alfában ülsz :-)
Somez2010-04-01 11:56:54 // 354
Miért is 10 évvel ezelőtti modellekről beszélünk, amiket már nem forgalmaz a gyártó?
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 lovas volt amikor a MiTo megjelent ugyanazzal a motorral és 155 lóerővel. Én erre gondoltam.
Azt viszont elismerem, hogy a legújabb Punto Evóról nem tudom milyen az 1.4 turbós, lehet, hogy egy az egyben MiTo motorokat kapott?
A Mareáról pedig az a véleményem, hogy hányadék ahogy kinéz. Kívül-belül egyaránt. Lehet benne nekem akármilyen 5 hengeres motor, ha egyszerűen rosszul vagyok tőle.
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 lovas volt amikor a MiTo megjelent ugyanazzal a motorral és 155 lóerővel. Én erre gondoltam.
Azt viszont elismerem, hogy a legújabb Punto Evóról nem tudom milyen az 1.4 turbós, lehet, hogy egy az egyben MiTo motorokat kapott?
A Mareáról pedig az a véleményem, hogy hányadék ahogy kinéz. Kívül-belül egyaránt. Lehet benne nekem akármilyen 5 hengeres motor, ha egyszerűen rosszul vagyok tőle.
Tom122010-04-01 11:25:27 // 353
"Igen kiállok a Fiat mellett, mert van és látom tapasztalom a dolgokat."
Én is:
:-)
Nincs is vele semmi gond tökéletes kiegészítő az Alfa mellé, ami nem fér el benne, az elfér a "tetején"/bőven túl is lehet terhelni/, a közepes terep /egyszer egy töltés oldalán mondott csődöt, mikor már csak 3 keréken billegett, inkább nem eröltettem tovább a dolgot :-)/ sem jelent neki problémát, normális keretek között alig fogyaszt és egy csavarhúzó, meg egy villáskulcs elég a karbantartásához, kell ennél több? :-) Ja, esetleg egy Alfa - mellé.;-)
...de, gondolom, nem nekem szólt a "ne nézzük le" /nem vettem magamra/. Más, praktikus előnyei vannak, az új modellek meg szépek is és a teljesítényük sem rossz. Az egyik haveromnak Bravo 1.4 T-Jet - je van /a 150 lovas/, hát nem igazán lehet belekötni semilyen szempontból. Egyébként szerintem inkább a Fiat belső kezdett az Alfáéhoz közelíteni /úgy általában/, mint fordítva, de lehet, hogy rosszul látom.:-)
A Fiatnak nálam egy rossz pontja van, hogy annak idején nem vették fel Enzo Ferrarit, hiába könyörgött munkáért náluk, az Alfa alkalmazta végül...;-)))) /...de talán jobb is ez így, ahogy alakult...;-))/
Én is:
:-)
Nincs is vele semmi gond tökéletes kiegészítő az Alfa mellé, ami nem fér el benne, az elfér a "tetején"/bőven túl is lehet terhelni/, a közepes terep /egyszer egy töltés oldalán mondott csődöt, mikor már csak 3 keréken billegett, inkább nem eröltettem tovább a dolgot :-)/ sem jelent neki problémát, normális keretek között alig fogyaszt és egy csavarhúzó, meg egy villáskulcs elég a karbantartásához, kell ennél több? :-) Ja, esetleg egy Alfa - mellé.;-)
...de, gondolom, nem nekem szólt a "ne nézzük le" /nem vettem magamra/. Más, praktikus előnyei vannak, az új modellek meg szépek is és a teljesítényük sem rossz. Az egyik haveromnak Bravo 1.4 T-Jet - je van /a 150 lovas/, hát nem igazán lehet belekötni semilyen szempontból. Egyébként szerintem inkább a Fiat belső kezdett az Alfáéhoz közelíteni /úgy általában/, mint fordítva, de lehet, hogy rosszul látom.:-)
A Fiatnak nálam egy rossz pontja van, hogy annak idején nem vették fel Enzo Ferrarit, hiába könyörgött munkáért náluk, az Alfa alkalmazta végül...;-)))) /...de talán jobb is ez így, ahogy alakult...;-))/
GTPeti2010-03-31 21:56:11 // 352
Azt a bőrösöm is mondta a nyáron, hogy egyre hitványabb bőröket használnak autóülésekhez. Szerinte az olaszok még "csak-csak" tartják magukat, míg más márkák katasztrófális anyagokat használnak. A Toyotát és a Volvo-t külön kiemelte, mint rossz példát... Megint egy pont, amiben nem kéne beállni a sorba.
GEORGE2010-03-31 21:34:54 // 351
Igen kiállok a Fiat mellett, mert van és látom tapasztalom a dolgokat.
Nem az első Fiatom.....
Én nagyon szeretem az Alfákat, sőt rajongok érte, de ettől még ne nézzük le a Fiatokat, főleg úgy ne nézzük le, hogy a Fiatokra "építették" az Alfákat....
Nem az első Fiatom.....
Én nagyon szeretem az Alfákat, sőt rajongok érte, de ettől még ne nézzük le a Fiatokat, főleg úgy ne nézzük le, hogy a Fiatokra "építették" az Alfákat....
GEORGE2010-03-31 21:12:10 // 350
Vitatkoznék veled, de csak azért mert 2003-tól 2007-ig használtam egy 98-as 146ti-t.
Most meg van egy 2001-es 2.0 20V HLX SW-m
Még mielőtt mindenki letámadna, hogy fikázom az Alfát, kijelentem, hogy nem!!!
Csak tényeket közlök, ami mellett ne menjünk már el szemellenzővel!
Sajnos el kell hogy keserítselek, mert a Marea igen is lazán ott van a 146ti szintjén, sőt több részletben felül múlja.
A 2001-es Marea motorja 2.0 20V 155 lóerős dettó mint a 32301-es 146ti és ép 5lóerővel erősebb mint az első szériás 146ti ami "csak" 150 lovas.
Marea 155lovas 20V-je 8.6 alatt van 100-on és 210km/h a végsebessége.
A 155 pacis 146 ti pedig 8.4 alatt van 100-on és 215km/h a végsebessége.
Szóval egy vastagabb hajszálnyival jobban gyorsul ( 0,2 mp ) a 146ti és majdnem elméleti jelentőséggel bír a végsebességük közt az az 5km/h.
Szóval miért nincs a Marea teljesítménye ott ahol a 146ti teljesítménye van?????
Az már csak megint egy apró dolog, hogy az 5 hengeres motor szebben "zenél" mint a négyhengeres.
A 146-os hátsó traktusa a Mareához képest puritán, ezt lazán be tudom bizonyítani, ha a két autót egymás mellé állítjuk és megvizsgáljuk.
Felszereltségben pár dologgal felül múlja a Marea a 146ti-et, amit mondjuk fogjunk rá a 3 év korkülönbségre.
Aztán meg szinte 90% megegyeznek a főbb alkatrészek részegységek.
Most olvasnám a te véleményed, hogy mitől nem ugyan az a teljesítmény.
Most meg van egy 2001-es 2.0 20V HLX SW-m
Még mielőtt mindenki letámadna, hogy fikázom az Alfát, kijelentem, hogy nem!!!
Csak tényeket közlök, ami mellett ne menjünk már el szemellenzővel!
Sajnos el kell hogy keserítselek, mert a Marea igen is lazán ott van a 146ti szintjén, sőt több részletben felül múlja.
A 2001-es Marea motorja 2.0 20V 155 lóerős dettó mint a 32301-es 146ti és ép 5lóerővel erősebb mint az első szériás 146ti ami "csak" 150 lovas.
Marea 155lovas 20V-je 8.6 alatt van 100-on és 210km/h a végsebessége.
A 155 pacis 146 ti pedig 8.4 alatt van 100-on és 215km/h a végsebessége.
Szóval egy vastagabb hajszálnyival jobban gyorsul ( 0,2 mp ) a 146ti és majdnem elméleti jelentőséggel bír a végsebességük közt az az 5km/h.
Szóval miért nincs a Marea teljesítménye ott ahol a 146ti teljesítménye van?????
Az már csak megint egy apró dolog, hogy az 5 hengeres motor szebben "zenél" mint a négyhengeres.
A 146-os hátsó traktusa a Mareához képest puritán, ezt lazán be tudom bizonyítani, ha a két autót egymás mellé állítjuk és megvizsgáljuk.
Felszereltségben pár dologgal felül múlja a Marea a 146ti-et, amit mondjuk fogjunk rá a 3 év korkülönbségre.
Aztán meg szinte 90% megegyeznek a főbb alkatrészek részegységek.
Most olvasnám a te véleményed, hogy mitől nem ugyan az a teljesítmény.
Blade2010-03-31 19:36:09 // 349
Az anyagminőség témához: Nem ismerem pontosan a 147-es bőrüléseinek minőségét, csak a GTA-ét. A 147GTA bőrminősége szerintem az autóipar legjobbjai között van, vastag rugalmas bőr aminek illata is van, vastag cérnával varrva. Ehhez képest pl. a 2007-es GT bőranyaga látványosan gyengébb minőségű. Sokkal vékonyabb, és nem is tűnik annyira rugalmasnak. Persze így is jó minőségű, de a GTA-hoz viszonyítva látványos a különbség. Szerintem az sok mindent elárul, hogy egy GTA-ban ugyanolyan csodálatos illat van évek múltán is, mint újkorában.
Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár nem ismerjük a Giulietta belterét, mégis lehet alapja Tibe véleményének, miszerint ha nem is lesz rossz, de lehet hogy sokkal jobb is lehetne...
Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár nem ismerjük a Giulietta belterét, mégis lehet alapja Tibe véleményének, miszerint ha nem is lesz rossz, de lehet hogy sokkal jobb is lehetne...
Tom122010-03-31 18:32:58 // 348
Tom122010-03-31 16:54:57 // 347
Lehet, bevallom, nem igazán láttam még Kiát belülről - kívülről sem fogott meg.:-)
mesa2010-03-31 16:17:14 // 346
a KIA-n sosem volt ajtó kárpit, az Alfákon eddig - igen
Így nem igaz az az állítás, hogy a KIA-k léptek volna előre. Sajnos
Így nem igaz az az állítás, hogy a KIA-k léptek volna előre. Sajnos
Tibe2010-03-31 15:39:26 // 345
Rátapintottál a lényegre, az új Bravóban a beltérben sok dolog felülmúlja a 147-es belterét, mondjuk a kapcsolók sztem speciel nem. Ezért ha a Júlia beltere nem éri el egy jól felszerelt Bravó belsejét de mégis 40-50%-kal drágább, azért ott nincs minden rendben nem? :) Nem vitatkozni akarok csak egyszerűen ezt látom és nem tetszik.... :)
Tom122010-03-31 14:56:24 // 344
Nem, bizony, én konkrétan a 146 Ti / Marea 2.0 összehasonlításra gondoltam.
/Lejjebb, pl.: "Nekem a MAREA-ban ugyan azok a fékek vannak mint a 146ti-ben, a motorja 2.0 20V 155 paci."
/Lejjebb, pl.: "Nekem a MAREA-ban ugyan azok a fékek vannak mint a 146ti-ben, a motorja 2.0 20V 155 paci."
Somez2010-03-31 14:10:51 // 343
Azért nem ugyanaz a teljesítmény és nem ugyanaz a dizájn sem.
Tom122010-03-31 12:50:47 // 342
Ja, a másik dolog, ami még a múltkori "Kiázás" /:-)/ alkalmával jutott eszembe, az, hogy előfordulhat, hogy nem Alfáék léptek vissza, hanem a Fiat, Kia, stb. lépett nagyot előre...
Szerintem nézze meg először mindenki élőben a Giuliettát, és ha akkor is "fapadosnak" fog tűnni a többiekhez képest, akkor lehet stresszelni, meg kárpitost szervezni...:-))
Szerintem nézze meg először mindenki élőben a Giuliettát, és ha akkor is "fapadosnak" fog tűnni a többiekhez képest, akkor lehet stresszelni, meg kárpitost szervezni...:-))
Tom122010-03-31 12:44:27 // 341
Nem baj, szerintem itt ezt mindenki tudja, még szép, hogy nem a Volvóéval /vagy más/ van rokonság, sőt, némelyik alkatrész a Ferrariéval is "rokon", de ezt annyira nem emlegetik.:-)
...csak azért írtam, mert annyira kiálltál a Fiatok mellett, hogy kezdett olyan érzésem lenni, hogy sokkal logikusabb választás egy Fiat, mert ugyanaz a minőség, ugyanaz a teljesítmény, nagyobb helykínálattal, stb., stb. Ebből következik, hogy "nem normális", aki mégis az Alfát választja - ezt diktálná az ész, de Alfát szívvel szoktak választani, gondolom, pont Neked ezt nem kell magyarázni...;-)
...csak azért írtam, mert annyira kiálltál a Fiatok mellett, hogy kezdett olyan érzésem lenni, hogy sokkal logikusabb választás egy Fiat, mert ugyanaz a minőség, ugyanaz a teljesítmény, nagyobb helykínálattal, stb., stb. Ebből következik, hogy "nem normális", aki mégis az Alfát választja - ezt diktálná az ész, de Alfát szívvel szoktak választani, gondolom, pont Neked ezt nem kell magyarázni...;-)
Szabeee2010-03-31 12:40:21 // 340
ez nem baj :))) a 146ban ez a jó :)) főleg alkatrész szempontjából.... egy egész lengőkar pár fillérbe került, mert Fiatra való, viszont amikor mebentem a márkaszervizbe, egy kis tartórúd kétszer annyiba került, mint az egész lengőkar..... mert az alfa.... szóval nekem nem is annyira unszimpatikus dolog ez
Tom122010-03-31 12:36:09 // 339
Kár, hogy nem volt folytatás...
GTPeti2010-03-31 00:21:20 // 338
A Coupé egy nagyon eltalált autó volt, szerintem. "Kis Ferrari"... írta róla az autómotor.
WarbiRunner (Gyuri)2010-03-30 23:39:38 // 337
Mert, nem ugyanúgy fogyasztási/divatcikk? Mellesleg ha minőségi HIFi tornyod van, hasonlísd össze azt az alu lemezvastagságot a ma használatos divat alufóliával :-)
Engem nem vettek meg ezzel az biztos, ettől másoknak tetszhet :-)
Nekem inkább ez:
:-)
Engem nem vettek meg ezzel az biztos, ettől másoknak tetszhet :-)
Nekem inkább ez:
:-)
GEORGE2010-03-30 23:11:15 // 336
Már bánom, hogy elkezdtem írni....
Még1szer az elejétől.
Fikázódnak itt páran, hogy a Giuliettában Fiat kormány van és ez mekkora minőségi visszalépés a 147/156-hoz képest.
Erre írtam én, hogy mitől visszalépés és miért sz@rabb a Fiat kormány minősége egy Alfához képest. majd taglaltam, hogy a Fiatokban használt anyagok messze nem olyan szarok mint ahogy azt páran itt mondják.
Aztán ha tetszik hanem az Alfák törzs részei megegyeznek a Fiatokkal. De miért is baj ez?
Még1szer az elejétől.
Fikázódnak itt páran, hogy a Giuliettában Fiat kormány van és ez mekkora minőségi visszalépés a 147/156-hoz képest.
Erre írtam én, hogy mitől visszalépés és miért sz@rabb a Fiat kormány minősége egy Alfához képest. majd taglaltam, hogy a Fiatokban használt anyagok messze nem olyan szarok mint ahogy azt páran itt mondják.
Aztán ha tetszik hanem az Alfák törzs részei megegyeznek a Fiatokkal. De miért is baj ez?
GEORGE2010-03-30 23:08:01 // 335
Kihagytam, hogy 5000-es fordulaton megy 170-et :-)))
mesa2010-03-30 22:41:10 // 334
mondjuk mobiltelefonhoz hasonlítani egy autót :) nekem meg a '79-es Hifi tornyom! :)
De most komolyan: nem sok személygépjármű műszerfalon találkozni vele jelen idő szerint
De most komolyan: nem sok személygépjármű műszerfalon találkozni vele jelen idő szerint
WarbiRunner (Gyuri)2010-03-30 22:37:44 // 333
Azért az se akkora show, minden második mobiltelefon és fényképező szálcsiszolt alu, rosszabb esetben utánzat borítással rendelkezik. Rám a Fiat Coupe színrefújt műszerfala kicsit (nem kicsit) ütősebben hat. A textilborítást pedig én is hiányolom az ajtóról. Vagy lemezeljék be azt is következetesen :-)
mesa2010-03-30 22:27:26 // 332
Az új Júliában keresztbe aluminium a műszerfal - ha hinni lehet nekik, és miért ne?!
Az azért előre lépés, egy kályhaezüst középkonzolhoz képest ;-)
Az azért előre lépés, egy kályhaezüst középkonzolhoz képest ;-)
Tom122010-03-30 22:20:52 // 331
Akkor az Alfa csak a Fiat selejtje, vagy hogy is értsem ezt... ? :-)
:-I
:-I
GEORGE2010-03-30 22:18:02 // 330
Reálisan nézem.
Egyenlőre Giuliettában nem ültem, nem tudom milyenek a kapcsolók benne. Nem tudom milyenek a belső anyagok.
Szerinted olyan nagy "durranás" a 147-es, hogy az már nem tudja felül múlni a gyár egy soron következő modellnél??
Még mindig nem értem mitől visszalépés a G. kormánya 147-hez képest.
nem kerek? vagy szerinted más anyagból van?
nekem olybá tűnik, hogy neked az mind "sz@r" ami Fiatban van......lehet még nem ültél az új Bravóba, szerintem lazán tudja a 147-es minőségi szintjét, hanem jobb nála.
Egyenlőre Giuliettában nem ültem, nem tudom milyenek a kapcsolók benne. Nem tudom milyenek a belső anyagok.
Szerinted olyan nagy "durranás" a 147-es, hogy az már nem tudja felül múlni a gyár egy soron következő modellnél??
Még mindig nem értem mitől visszalépés a G. kormánya 147-hez képest.
nem kerek? vagy szerinted más anyagból van?
nekem olybá tűnik, hogy neked az mind "sz@r" ami Fiatban van......lehet még nem ültél az új Bravóba, szerintem lazán tudja a 147-es minőségi szintjét, hanem jobb nála.
WarbiRunner (Gyuri)2010-03-30 22:17:42 // 329
170-et a Wartburgom is megy 5.-ben :-P
GEORGE2010-03-30 22:12:55 // 328
Nekem a MAREA-ban ugyan azok a fékek vannak mint a 146ti-ben, a motorja 2.0 20V 155 paci.
Szerintem a váltó is ugyan az, ez is 170-et megy 5.ben mint a 146ti-m.
Szerintem a váltó is ugyan az, ez is 170-et megy 5.ben mint a 146ti-m.
Belga2010-03-30 19:45:49 // 326
Belga2010-03-30 19:42:46 // 325
Ha valaki Giuliettát vesz, akár szobadísznek is használhatja. Csak kell egy jó nagy nappali. :)
klikk...
klikk...
Tom122010-03-30 17:00:24 // 324
Ja, kérem, a mai "laza" rendszer az iskolákban...:-))
Nekem még olyan kemény fizika tanárom volt /szó szerint, boxolt is sportszerűen/, hogy nem volt mese, ami neki tetszett, azzal egyet kellett érteni, mert, ha lekerült az óra és feltolta az ingujját, semmi jóra nem számíthatott az áldozat". /persze, nem egy síma elmulasztott lecke miatt, esetleg + "beszólás", stb.:-)/ Én szerencsére elkerültem az ilyen "fenyítést", mert érdekelt a fizika, de manapság símán a "Fókuszban" lenne már estére egy kis "csetepaté" után...:-)) Na, de nem offolok tovább...:-)
Nekem még olyan kemény fizika tanárom volt /szó szerint, boxolt is sportszerűen/, hogy nem volt mese, ami neki tetszett, azzal egyet kellett érteni, mert, ha lekerült az óra és feltolta az ingujját, semmi jóra nem számíthatott az áldozat". /persze, nem egy síma elmulasztott lecke miatt, esetleg + "beszólás", stb.:-)/ Én szerencsére elkerültem az ilyen "fenyítést", mert érdekelt a fizika, de manapság símán a "Fókuszban" lenne már estére egy kis "csetepaté" után...:-)) Na, de nem offolok tovább...:-)
Szabeee2010-03-30 16:50:02 // 323
érdekes, mi sosem tanultuk alapsulin, hogy mi micsoda, először ipariban láttam rendes sublert (tolómérce) meg mikrométert!
Tom122010-03-30 16:48:06 // 322
Tudom, valami foglakozási ártalom lehet, semmi gond...;-)
/Gondolom, fizika órákra biztos eljárt a nagy többség, ezek a mérő eszközök kb. 8.-os tananyag lehet.:-)/
/Gondolom, fizika órákra biztos eljárt a nagy többség, ezek a mérő eszközök kb. 8.-os tananyag lehet.:-)/
Poló2010-03-30 16:42:32 // 321
Bocsi, csak műszaki ember vagyok :)
Amúgy nekem nagyon bejön az egész autó, kívül-belül, mindenhogyan, még a kormánya is tetszik :))
Amúgy nekem nagyon bejön az egész autó, kívül-belül, mindenhogyan, még a kormánya is tetszik :))
Tom122010-03-30 16:35:45 // 320
Csak "költői túlzás" volt a szőrszálhasogatásra, de látom ebben Nálad sincs hiány.;-)
:P
Ja, ez lemaradt.:-)
:P
Ja, ez lemaradt.:-)
Poló2010-03-30 16:30:30 // 319
A tolómérővel nem csak millimétert lehet mérni, hanem tizedeket, századokat is ;)
De ha pontosabb mérőeszköz kell, akkor ott van a mikrométer, azzal ezredeket is ;)
Mikroszkóppal nem nagyon tudsz mérni :P
De ha pontosabb mérőeszköz kell, akkor ott van a mikrométer, azzal ezredeket is ;)
Mikroszkóppal nem nagyon tudsz mérni :P
mesa2010-03-30 16:22:32 // 318
ha kell, a német egy elektron-mikroszkópot is kerít :D
Tom122010-03-30 16:08:46 // 317
A Giuliettánál már csak fél mm lesz az eltérés, vagy annyi sem, jöhet a mikroszkóp...:-))
mesa2010-03-30 15:52:25 // 316
Közben kiderült, hogy azt az 1 mm eltérést (mert ugye balról 4, jobbról 6 volt, az helyre téve 5-5 mm, oldalanként) pont azért mutatta a német műsorvezető, hogy már csak 1 mm-es hézag eltéréssel dolgoznak az olaszok, jó lesz figyelni rájuk! :)
Tibe2010-03-30 15:48:02 // 315
Nah de azt Te is elismered hogy a 147-es kormányához képest visszalépés a Júlia kormánya, illetve azt is hogy a műszerfalon használt anyagok, és kapcsolók se olyan komfortosak mint a 147-esben, nem beszélve az ajtóról hiányzó kárpitozásról stb... nézzük már reálisan a dolgokat, ne elfogultan! :)
Tom122010-03-30 15:19:39 // 314
Ami az illesztési hézagokat illeti, /a múltkor volt egy "tolómérős videó" - MiTo "teszt" - a MiTo topicban/ pl. a VW-nek sem kellene a szomszédba menni egy kis pontatlanságért. Vasárnap láttam egy új Golfot, aminek a jobb oldalon a hátsó ablak és a "pléh" szinte összeért, a bal oldalon meg volt legalább 4 mm hézag. /kár, hogy nem volt nálam fényképezőgép, se telefon/ Ja lehet azzal védekezni, hogy igen, de ezt külföldön rakták össze, de akkor meg ne tized - milliméterezzenek az Alfáknál sem...
Gondolom, a Giuliettát is majd szépen "leméregetik"...:-)))
A hab a tortán az volt, hogy a Gófban egy Ferraris sapka virított a hátsó ablakban...:-) /először csak arra figyeltem fel :-)/
Gondolom, a Giuliettát is majd szépen "leméregetik"...:-)))
A hab a tortán az volt, hogy a Gófban egy Ferraris sapka virított a hátsó ablakban...:-) /először csak arra figyeltem fel :-)/
WarbiRunner (Gyuri)2010-03-30 15:05:13 // 313
Látod, és mégis a 146-ot választottam, pedig a listámon volt a limó Maresz 20V mocival. :-) Nekem bejön ez a széllel szembe hugyozós "neszebazzeg autó" stílus :-) Nem különösebben praktikus, nem egy kifejezett családi komfortos, és mégis rajong érte az egész család. Persze senkinek nem kéne (szarolasz ugyebár :-)), de mindenki irigyli. És ez még csak a "buta" dízel verzió és már bőven FiatAlfa. Méretesek az illesztési hézagok, és mégis csak azt hallom, hogy "de szép ótó". Nekem így tetszik. Kicsi bevállalósság kelljen egy Alfához, másképp elvész egy nagy kanállal a különcségéből. És a bevállalósság egyáltalán nem abban az értelemben, ahogy a szarolaszozók értelmezik. Nevezem inkább "más jellegű kompromisszumnak" mint amit az egyforma mai autók 99%-a nyújt. Persze biztos kevés ember van, aki lemond a padkára való felparkolásról, ronggyá szakadt úton való pihe puha ringatózásról és hasonló világi dolgokról cserébe egy "érezhető" stabil futóműért. Lehet ezért is nincs olyan sok Alfa :-D
Tom122010-03-30 13:47:13 // 312
Sok szempontból össze lehet hasonlítani a kettőt, de vannak olyan dolgok is, amit hagyományos mértékegységekben nem lehet kifejezni. Pl.: én is próbáltam a Mareát, igaz, csak az 1.6-ost, olyan van az öcsémnek, meg ő is a Ti-t /mikor még "egészben" volt :-//, de valahogy én sem cseréltem volna el a Fiatra, meg őt is elég nehezen tudtam "kituszkolni" a Ti-ből.:-)) Akkor azt mondta, hogy Ti neki valahogy a volt főnöke Porsche-ját juttatta eszébe /azt is vezette/, ami a "vezetési élményt" illeti, persze pár fokkal lejjebb.:-)
Nekem főleg a Marea fékei tűntek túl puhának, meg egyáltalán, olyan "lágyabb", miért is ne lenne, hisz annak tervezték, családi kombinak. Az sem rossz, de nem az igazi - nekem.:-) Tényleg csak a vásárlón múlik, hogy mi a fontosabb neki...
Nekem főleg a Marea fékei tűntek túl puhának, meg egyáltalán, olyan "lágyabb", miért is ne lenne, hisz annak tervezték, családi kombinak. Az sem rossz, de nem az igazi - nekem.:-) Tényleg csak a vásárlón múlik, hogy mi a fontosabb neki...
GEORGE2010-03-30 13:18:34 // 311
Igazad van sok dologban.
Miután volt 146ti-m és most van Marea HLX-en, kijelenthetem, hogy anyagminőségben semmivel sem marad el a Marea HLX a 146-tól.
Praktikusságban pedig jobba Marea a 146-tól.
Mit értek ez alatt?
A Mareának van használható kesztyűtartója, a rádió szem elött van, nem lent eldugva mint a 146-ban. Szerintem a könyöklő is komfort növelő, amit a 146-ba nem is lehetett kérni se.
A pakoló rekeszekről meg már ne is beszéljünk, ami szintén a Marea felé borítja a mérleg nyelvét. baromira apróság, de a 146 nem tudja kiírni a külső hőfokot, pedig az aut klímája miatt meg van a külső hőmérő szenzora, tehát "tudja" hány fok van kint.
Nem értem, hogy avval a megoldással amivel a Marea meg tudja jeleníteni miért nem lehet a 146-ban. Az első 156-ba már úgy működik a külső hőfok kijelzés mint a Mareákba.
Persze evvel nem azt mondom, hogy a 146 sz@r autó lenne, csupán csak azt, hogy a mindennapokban egy jobban kihasználható belsővel bír a Marea.
Mivel nekem a 2.0 20V-van így még menetteljesítményben sem tér el a 146ti-től.
Az autók elejét szemlélve nehéz a 146 és Marea közt dönteni, mert szerintem mind kettő egy egyéniség a sok-sok "szürke" OFF közt.
Miután volt 146ti-m és most van Marea HLX-en, kijelenthetem, hogy anyagminőségben semmivel sem marad el a Marea HLX a 146-tól.
Praktikusságban pedig jobba Marea a 146-tól.
Mit értek ez alatt?
A Mareának van használható kesztyűtartója, a rádió szem elött van, nem lent eldugva mint a 146-ban. Szerintem a könyöklő is komfort növelő, amit a 146-ba nem is lehetett kérni se.
A pakoló rekeszekről meg már ne is beszéljünk, ami szintén a Marea felé borítja a mérleg nyelvét. baromira apróság, de a 146 nem tudja kiírni a külső hőfokot, pedig az aut klímája miatt meg van a külső hőmérő szenzora, tehát "tudja" hány fok van kint.
Nem értem, hogy avval a megoldással amivel a Marea meg tudja jeleníteni miért nem lehet a 146-ban. Az első 156-ba már úgy működik a külső hőfok kijelzés mint a Mareákba.
Persze evvel nem azt mondom, hogy a 146 sz@r autó lenne, csupán csak azt, hogy a mindennapokban egy jobban kihasználható belsővel bír a Marea.
Mivel nekem a 2.0 20V-van így még menetteljesítményben sem tér el a 146ti-től.
Az autók elejét szemlélve nehéz a 146 és Marea közt dönteni, mert szerintem mind kettő egy egyéniség a sok-sok "szürke" OFF közt.