Giuntini2017-03-10 14:11:19 // 214
Köszi! Akkor helyesbítenék, a magyarországi piac, általában kisebb alapfelszereltségű modelleket részesíti előnyben, a magyar vásárlóerő miatt. Egy Magyarorszagon forgalomba hozott 159-es, általánosságbam szegényesebb mint egy osztrák, olasz vagy német. Nekem ez a tapasztalatom, a "magyar" általánosságban "fapadosabb".
Rohodi Mihály2017-03-10 13:59:54 // 213
Szia,
a magyarországi alapfelszereltség 99,9%-ban megegyezik a többi piacéval, kivéve ha környezetvédelmi vagy adózási oka van az eltérésnek. Ha azt mondjuk pl. "Distinctive", akkor az más piacon ugyanazt az extra felszereltséget tartalmazza. Eltérés a felárasként rendelhető opciók megrendelésével lehet. Pl.: Stelvio First Edition mindenhol csont ugyanaz, nem különböznek a kerékméretek, stb. Az opció kódok is mindenütt ugyanazt jelentik, pl. 140: automata klíma.
a magyarországi alapfelszereltség 99,9%-ban megegyezik a többi piacéval, kivéve ha környezetvédelmi vagy adózási oka van az eltérésnek. Ha azt mondjuk pl. "Distinctive", akkor az más piacon ugyanazt az extra felszereltséget tartalmazza. Eltérés a felárasként rendelhető opciók megrendelésével lehet. Pl.: Stelvio First Edition mindenhol csont ugyanaz, nem különböznek a kerékméretek, stb. Az opció kódok is mindenütt ugyanazt jelentik, pl. 140: automata klíma.
Giuntini2017-03-10 13:04:01 // 212
A tól árakkal azért óvatosan kell bánni! Az én 2007-es 2,4 SW ár Distinctive felszereltséggel akkor 36 ezer eurótól indult. Az enyém súrólta a 42 ezer eurót, mert rengeteg egyéni rendelés volt benne, ami nem a Dist. felszereltség része. Az mai áron elhagyja bőven a 12 millió forintot. Nem a magyarországi árakat kell nézni, ami csak egy irányadó, de tulajdonképpen olyan nincs. Amikor a Giuliát kipróbáltam, az egy teljesen normál felszereltség volt navival, és bőrrel, de olyan extrák nem voltak a közelében sem, ami akkor már az enyémbe rendelhető volt. És ezzel a kevés plusz extrával volt az ára 13 millió kézi váltóval 180 lovas motorral. A tól ára meg 10 milliótól indul. A 2,4-hez hasonló 210 lovas teljesítményű motorral, jobban felszerelve, az autó már simán ki lehet pengetni 16 milliót. A Stelvio ismét feljebb lesz jóval pozicionálva. Tehát az áremelkedés nagyon jól látható. A vevőcsalogató árak egyszerűen nem léteznek. A konkurenciánál is így van. 3-as Bmw-t elvileg 7,5 millióért haza lehet vinni, a 2,0 literes kisebb dízellel. Hát ilyen árért nincs autó, ez csak a beetető ár. A magyarországi felszereltség egyébként mindig alacsonyabb mint a német vagy az olasz.
BeeGee2017-03-10 11:25:35 // 211
És mikor kaptál jól felszerelt új 156os 5 milláért? :P
Figyelj, kinéztem az árakat egy 2009-es Alfa 159ra az Alfissimoból és egy 2003as Alfa 2003 modellválaszték katalógusból.
2003
156 1.6 TS: 4.990.000 Ft tól (inflációval kalkulálva mai értéken = 8.410.000 Ft)
156 GTA: 11.800.000 Ft-tól (mai értéken = 19.889.000 Ft)
2009
159 1.8: 6.510.000 Ft-tól (mai értéken = 7.955.000 Ft)
159 3.2 Q4: 12.370.000 Ft-tól (mai értéken = 15.116.000 Ft)
Nyilván a két listaár nagyságrendekkel különbözik, de azt összehasonlítani hülyeség.
Figyelj, kinéztem az árakat egy 2009-es Alfa 159ra az Alfissimoból és egy 2003as Alfa 2003 modellválaszték katalógusból.
2003
156 1.6 TS: 4.990.000 Ft tól (inflációval kalkulálva mai értéken = 8.410.000 Ft)
156 GTA: 11.800.000 Ft-tól (mai értéken = 19.889.000 Ft)
2009
159 1.8: 6.510.000 Ft-tól (mai értéken = 7.955.000 Ft)
159 3.2 Q4: 12.370.000 Ft-tól (mai értéken = 15.116.000 Ft)
Nyilván a két listaár nagyságrendekkel különbözik, de azt összehasonlítani hülyeség.
BeeGee2017-03-10 10:57:10 // 210
Valóban, két centivel rövidebb a Giulia, mint a 159. Szélessége nőtt 4+ centit. Szemre szerintem is kisebb, hála a gömbölyded designak :)
SUV vs SW: szerintem logikus lépés, hogy SUV, ha kicsi a pénz fejlesztésre. A két kasztni ugyanazt tudja térben, csak az egyikben anyu is biztonságban érzi magát, a másikban nem, mert nem lát a forgalom fölé. Illetve a belső magasság a SUV felé billenti, mert az tényleg növeli a térérzetet. A Pandában is azért férni el, mert tök magas, az ülések meredekebben állnak. Ellenben az MX5el ahol még én is szorongtam a gebe testemmel :)
Egyébként a Stelvio szerintem nagyobbat gurított az SUV kategóriában, mint a Giulia a sajátjában. Csak reklámoznák már végre...
SUV vs SW: szerintem logikus lépés, hogy SUV, ha kicsi a pénz fejlesztésre. A két kasztni ugyanazt tudja térben, csak az egyikben anyu is biztonságban érzi magát, a másikban nem, mert nem lát a forgalom fölé. Illetve a belső magasság a SUV felé billenti, mert az tényleg növeli a térérzetet. A Pandában is azért férni el, mert tök magas, az ülések meredekebben állnak. Ellenben az MX5el ahol még én is szorongtam a gebe testemmel :)
Egyébként a Stelvio szerintem nagyobbat gurított az SUV kategóriában, mint a Giulia a sajátjában. Csak reklámoznák már végre...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-10 10:43:54 // 209
azért egy jobban felszerelt 59 ütötte a 10 millát a fizetések nem duplázódtak meg 4-5 alatt :P
Zsolt1552017-03-10 09:56:18 // 208
Az a lényeg, hogy az Alfának nem engedték el a kezét és költenek rá. Csak így tovább. :-)))
Giuntini2017-03-10 09:49:32 // 207
A méretnövekedés főleg a biztonsági követelmények miatt van, a gyűrődő zóna és egyebek... A Giulia egyébként szerintem szemre kisebbnek tűnik mint a 159. Anno a Fiat Croma erre a méretnövekedésre a jó példa. Nekem kettő is volt. Amikor 1986-ban kijött egy felső-középkategóriás autó volt, a hossza alig haladta meg a négy és fél métert. Mégis egy bálna volt, akkora belső térrel, és csomagtartóval, ami ma is példaértékű lehetne. Akkora hátsó lábtér volt, hogy nyugodtan keresztbe lehetett tenni a lábat egy normálisan hátratolt vezetőülés mögött is. Viszont a gyűrődő zóna teljesen hiányzott elölről, egész más volt akkor a motorépítés. Pedig abban a motortérben is el kellett férnie a 2,5 literes dízelnek, és a 2,5 literes V6-os Alfa motornak. A Marea kívülről úgy nézett ki, mint egy kategóriával kisebb autó mint a 159-es, mégis belső méretei nagyobbak voltak, a kombi csomagtartója kis túlzással szinte a duplája volt leengedett hátsó üléssel. Viszont eleje nem volt, nagyon rövid volt a motortere. Egyszerűen az Alfa sziluettje ilyen. A 159 sziluettjében nagyon hátsókerékhajtású hatású, csak a hosszú első túlnyúlás emlékeztet elsőkerékhajtásra.
Visszatérve a Stelvióra! A Giulia belső méretnövekedése nem számottevő a 159-hez viszonyítva, a hátsó lábtér valamivel nagyobb. Most értem meg, miért döntött úgy a vezetőség, hogy nem hoz ki új SW-t. Mert nem lehetett volna számottevő méretnövekedést belőle kihozni, a lábtér marad ugyanaz mindenben, csak a csomagtartó kihasználhatósága növekedett volna. A Stelvio felfelé növekedett, természetesen azért minden méretében, egyből megnőtt a lábtér, egyből megnövekedett a térérzet, és a csomagtartóból nagyobbat tudtak kihozni, mint a Giulia SW-ből. Az Alfa mindig a szépséget tartotta szem előtt a praktikum rovására, ezt jól példázta a 156 SW és a 159 SW is. A Stelviónál nem kellett semmit feláldozni, szerintem megalkották a legszebb, és legstílusosabb SUV-ot, és mellette a képekből és a videókból ítélve hihetetlenül praktikus és a térérzet is elsőrangú. Bravó Alfa Romeo, sikerült felkavarni a SUV szegmens állóvízét, és valami egyéniséget hozott bele ebbe a végtelenül unalmas szegmensbe.
Visszatérve a Stelvióra! A Giulia belső méretnövekedése nem számottevő a 159-hez viszonyítva, a hátsó lábtér valamivel nagyobb. Most értem meg, miért döntött úgy a vezetőség, hogy nem hoz ki új SW-t. Mert nem lehetett volna számottevő méretnövekedést belőle kihozni, a lábtér marad ugyanaz mindenben, csak a csomagtartó kihasználhatósága növekedett volna. A Stelvio felfelé növekedett, természetesen azért minden méretében, egyből megnőtt a lábtér, egyből megnövekedett a térérzet, és a csomagtartóból nagyobbat tudtak kihozni, mint a Giulia SW-ből. Az Alfa mindig a szépséget tartotta szem előtt a praktikum rovására, ezt jól példázta a 156 SW és a 159 SW is. A Stelviónál nem kellett semmit feláldozni, szerintem megalkották a legszebb, és legstílusosabb SUV-ot, és mellette a képekből és a videókból ítélve hihetetlenül praktikus és a térérzet is elsőrangú. Bravó Alfa Romeo, sikerült felkavarni a SUV szegmens állóvízét, és valami egyéniséget hozott bele ebbe a végtelenül unalmas szegmensbe.
BeeGee2017-03-10 09:06:52 // 206
Azért mostanában elég rossz a dízel imidzse. Nagy összegben nem fogadnék rá, hogy több dízel fog fogyni, mint benzines Európában sem.
BeeGee2017-03-10 09:05:12 // 205
Pár HSZ-el lejjebb írtam h mennyivel lett drágább a 159 a 156nál. Gyakorlatilag semmivel, ha figyelembe vesszük az inflációt. De ha nem, akkor is csak pár százezer forinttal, ami nem oszt-szoroz annak aki anno megvett újonnan egy 56ost. Méretnövekedés minden modellváltással megtörténik - sajnos.
Giulia már akkora mint a 166-os. Ha annak lesz utódja, karcolni fogja az 5 métert..
Giulia már akkora mint a 166-os. Ha annak lesz utódja, karcolni fogja az 5 métert..
Azurherceg2017-03-09 19:57:23 // 204
A válság időpontját javítottam ki, amúgy nagyon tetszett az írásod, jól kifejtetted a problémát.
Azurherceg2017-03-09 19:55:24 // 203
Köszi az infót. Nem mintha vennék. Dízel is, SUV is, nem én vagyok a célközönség. Csak érdekelt, mert a piac Európában tutira jobban eszi majd, mint a benzinest.
Az 5 henger az 5 henger. Az még dìzelben is tud szépen szólni.
Az 5 henger az 5 henger. Az még dìzelben is tud szépen szólni.
Zsolt1552017-03-09 19:50:01 // 202
Az 1,9-es 159 is csendesebb belülről, mint a Giulia dízel.
Giuntini2017-03-09 19:43:42 // 201
Már van a 210 lovas 2,2 négyhengeressel. Rendelni lehet! Kíváncsi vagyok a Stelvio zajszigetelésére, mert a 180 lovas a Giuliában kicsit hangosnak tűnt. Legalábbis nem ilyen hanghoz vagyok hozzászokva a 2.4-ben:)
Zsolt1552017-03-09 19:43:29 // 200
Más közönséget, réteget is céloztak meg vele, mint a 156 volt. Az is közrejátszott abban. Igen, a benzines motorválaszték lehetett volna nagyobb. De ellene szólt, hogy akkor a személyautóknál, a "dízelesítés" az aranykorát élte. Akkoriban már-már temették a benzines motorokat.
Azurherceg2017-03-09 19:38:02 // 199
Na, de ez nem a 159 topic, csak egy gondolat volt. A Stelvio mikor lesz dizel motorral? Arrol van hir?
Giuntini2017-03-09 19:35:59 // 198
Ebben egyetértek! Sőt kellett volna egy GTA utód!
Azurherceg2017-03-09 19:33:09 // 197
Nem ismerem az eladási számokat. Igazából arra akartam kilyukadni, hogy Zsolt ìrta, hogy a bemutatást követő évben jött a válaság. De az 2006-ban jött, hanem 2008-2009-ben. Amit a dìzelekről ìrtál, azzal maximálisan egyetértek. De akkor is kellett volna egy 1750 TBi karakterű motor már a megjelenéskor.
Giuntini2017-03-09 19:23:33 // 196
Abban vitatkoznék veled amit az elején írtál. A 159 2008-ig nagyon jól fogyott, és nem csak Olaszországban. A dízel motorok vitték a prímet, de abban az időben nagyon kevés benzines fogyott. A közép, és felső-közép kategóriában akkor a prémium autók nagy részét dízel motorral vették, mégpedig a teljesítmény és a fogyasztás miatt. Ugyanolyan lökettérfogatból a dízel azt a teljesítményt vagy többet hozott ki mint a benzinesből, durván fogalmazva fele fogyasztással. Egész Európa a dízelekre volt kihegyezve, és a benzinesek mostohák voltak. Az Alfa is így gondolkozott a benzinesekkel. Aztán jött a válság, és mindenhol ezeknek az autóknak az eladása csökkent, csak a nagy értékű luxusautók piaca nem változott.
Ami a Stelviót illeti, most hogy Tediék így bemutatták, nekem is a forma nagyon bejön, az egész belső térrel, pedig nem vagyok SUV rajongó. Egyszerűen az a fekete piros bőrrel nagyon üt! És tényleg nagy, és impozáns. Mellette egy X3 egy semmilyen, egy teljesen belesimuló a környezetébe. A Stelvio mindenhol fogja vonzani a pillantásokat. Legalábbis remélem!
Ami a Stelviót illeti, most hogy Tediék így bemutatták, nekem is a forma nagyon bejön, az egész belső térrel, pedig nem vagyok SUV rajongó. Egyszerűen az a fekete piros bőrrel nagyon üt! És tényleg nagy, és impozáns. Mellette egy X3 egy semmilyen, egy teljesen belesimuló a környezetébe. A Stelvio mindenhol fogja vonzani a pillantásokat. Legalábbis remélem!
Azurherceg2017-03-09 18:55:26 // 195
Annyit még hozzátennék, hogy a 159 megjelenésekor nem adtak hozzá tisztességes benzin motort. Nem kukacoskodás, de a 159-est 2005-ben mutatták be, a gazdasági válság pedig 2008 őszén robbant ki, de igazi hatása 2009-től volt. Szóval a 159 nem hiszem, hogy a válság miatt bukott.
Hogy a topicnál maradjak: én se vagyok SUV rajongó, de ez a Stelvio piszok szép lett. Imádom Julcsit is, de Isten bizony ez a forma olyan, mintha eleve a Stelviora szabták volna, csak Julcsi előbb jött ki. Szép dög nagyon.
Hogy a topicnál maradjak: én se vagyok SUV rajongó, de ez a Stelvio piszok szép lett. Imádom Julcsit is, de Isten bizony ez a forma olyan, mintha eleve a Stelviora szabták volna, csak Julcsi előbb jött ki. Szép dög nagyon.
Halesz2017-03-08 20:10:40 // 194
...ott majd Tedi lesz, a Brandmánia (RTL) című műsorban ő beszél majd az Alfákról :)
Kazes☻2017-03-08 18:24:07 // 193
Uhhh... gyerekeeek... király! Gyönyörűek az autók! Jó videó, nagyon ügyesek vagytok... mehet a tévébe! :)
Halesz2017-03-08 18:22:08 // 192
Legközelebb pedig már stabilizátorunk is lesz! :)
Igen, a színkülönbség annyira nem jön át, pedig nagyon látszott...
Igen, a színkülönbség annyira nem jön át, pedig nagyon látszott...
Tedi2017-03-08 17:07:58 // 191
Sajnos a hosszabb kábelű mikrofonunk bemondta az uncsit, úgyhogy rövid pórázon voltunk tartva :D Én sajnálom, mert egyrészt nem lehetett normális totálos képeket csinálni, márészt hülyén néz ki a belógó kábel. Nade majd legközelebb :)
Zsolt1552017-03-08 17:01:19 // 190
A 159-nél szerintem sok minden közrejátszott, hogy az eladási darabszámok nem úgy jöttek, mint a 156-nál.
Először is egy méretében nagyobb modell lett, mint az elődje és kb.156-166 közé pozícionálták, kiváltva az előbbieket. A 156 tulajoknak nagyobb és drágább, míg a 166 esetében meg kisebb és alacsonyabb "presztízsértékű" lett. A márkán belül ez lett "zászlóshajó". A Peugeot is ezt az utat követte, amikor a 407-607 helyett jött az 507. Egyiknek nagy és drága, míg a másiknak nem elég exkluzív. Nem nagy siker, de gondolom a Vectra/Insignia vagy Passat kategóriába való betörés volt a cél, volt mind a két gyártónak a célja. Csak aztán a gyártás második évében jött a gazdasági válság, ami megint nem volt szerencsés a modell szempontjából.
Az, hogy anyagilag sikeres volt vagy sem, az függ attól, hogy a GM-mel mennyiben oszlottak meg a fejlesztési költségek. Az alapelgondolás nem volt rossz, mert a Fosvágen is ugyanazt háromszor, négyszer el tudja adni csak más köntösben a konszernen belül. Viszont a fejlesztési költségek megoszlanak a VW, Audi, Seat, Skoda gyár között. Így lehet nyereségesen gyártani.
Először is egy méretében nagyobb modell lett, mint az elődje és kb.156-166 közé pozícionálták, kiváltva az előbbieket. A 156 tulajoknak nagyobb és drágább, míg a 166 esetében meg kisebb és alacsonyabb "presztízsértékű" lett. A márkán belül ez lett "zászlóshajó". A Peugeot is ezt az utat követte, amikor a 407-607 helyett jött az 507. Egyiknek nagy és drága, míg a másiknak nem elég exkluzív. Nem nagy siker, de gondolom a Vectra/Insignia vagy Passat kategóriába való betörés volt a cél, volt mind a két gyártónak a célja. Csak aztán a gyártás második évében jött a gazdasági válság, ami megint nem volt szerencsés a modell szempontjából.
Az, hogy anyagilag sikeres volt vagy sem, az függ attól, hogy a GM-mel mennyiben oszlottak meg a fejlesztési költségek. Az alapelgondolás nem volt rossz, mert a Fosvágen is ugyanazt háromszor, négyszer el tudja adni csak más köntösben a konszernen belül. Viszont a fejlesztési költségek megoszlanak a VW, Audi, Seat, Skoda gyár között. Így lehet nyereségesen gyártani.
Jorjie2017-03-08 16:47:13 // 189
Jó lett a videó, ügyes ez a külön mikrofon, érteni minden szót. Viszont a 8C piros-pasztell piros különbség annyira nem látható, de lehet csak a monitorom nem olyan jó. Vagy a szemem :-)
Zsolt1552017-03-08 16:35:17 // 188
Az biztos, hogy a 159 sokkal egyedibb megjelenésű, mint például a Giulia.
Halesz2017-03-07 23:08:10 // 187
Nem fázunk, alfázunk! :)
Jorjie2017-03-07 22:34:01 // 186
Nagyon hideg van Genfben? :-DDD
CseBali2017-03-07 20:05:01 // 185
....azért az a Misano kék Stelvio...igggen ütős lett... :)
Lehet nem szeretni a SUV-at, de az olaszok kezében ezek is műalkotásokká válnak!!
Lehet nem szeretni a SUV-at, de az olaszok kezében ezek is műalkotásokká válnak!!
Kazes☻2017-03-07 10:30:25 // 184
Király! Mindent mutassatok meg nekünk, amit csak lehet kamerával, szavakkal és egyáltalán... :-)
Halesz2017-03-07 10:04:48 // 183
Kazes☻2017-03-06 18:45:50 // 182
Nem túrós... hanem túros. :)
bocsika! :D
bocsika! :D
Kazes☻2017-03-06 18:44:42 // 181
:DDD Ezzel egyetértünk...! :D
Csak nem ilyen kontextusban írtam amit... ;)
Csak nem ilyen kontextusban írtam amit... ;)
BeeGee2017-03-06 17:00:14 // 180
Annyira azért nem.
Hirtelen angol árakat találtam összehasonlítani:
156 SW
£18,882 - 29,272
159 SW
£19,600 - 31,800
Reálértéken kb ugyanott volt a két típus.
De tényleg mindegy már :)
Hirtelen angol árakat találtam összehasonlítani:
156 SW
£18,882 - 29,272
159 SW
£19,600 - 31,800
Reálértéken kb ugyanott volt a két típus.
De tényleg mindegy már :)
Giuntini2017-03-06 16:36:08 // 179
Azt ne felejtsed el, hogy a 159 lényegesen drágult az elődhöz viszonyítva. 40 ezer ojró egy jobb fajtáért 2008-ban hatalmas pénz volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 15:45:29 // 178
hát nem követik el, végre saját platform, saját fejlesztés ...közös lónak túrós a háta...
Abarai2017-03-06 15:44:39 // 177
Épp a 916 GTV ott lesz. A derékhad lassan elhullik, a bontószökevények eljutnak a bontóig, a szépek meg már nem lesznek olcsóbbak. A jobb V6-ok már el is kezdték a drágulást...
BeeGee2017-03-06 15:43:07 // 176
"Mindegy, remélem most nem követik el ezeket a hibákat."
pont ez akartam írni :)
pont ez akartam írni :)
BeeGee2017-03-06 15:42:03 // 175
Dehogy vannak ugyanott időarányosan. Illetve a 6 év nem véletlenül lett hat év. Mármint hogy nem volt érdemes tovább gyártani. Ha jól emlékszem, a 2011es utolsó szériás gyártásokat még 2014ben is újonnan árulták..
156 az első 3 évben produkálta azt, amit a 159 6+ év alatt.
2000 97056
1999 96740
1998 94924
156 az első 3 évben produkálta azt, amit a 159 6+ év alatt.
2000 97056
1999 96740
1998 94924
droberto2017-03-06 15:40:47 // 174
Bocs, hogy ismételtem. Nem olvastam végig.
@BeeGee:
Annyi még, hogy az eladás csökkenésnek legkevésbé a típus volt az oka. Egyszerűen letojta a gyár a termékét, nem voltak rendes akciók, reklámok. Még csak egy valamire való ráncfelvarrásra se futotta.
Anno emlékszem az 56-nál, 47-nél jöttek a különböző kiadások, csomagok.
Mindegy, remélem most nem követik el ezeket a hibákat.
Illetve egyet már biztos elkövettek: 100 emberből jó ha egy hallot a Stelvióról.
Miért nem reklámoznak???
@BeeGee:
Annyi még, hogy az eladás csökkenésnek legkevésbé a típus volt az oka. Egyszerűen letojta a gyár a termékét, nem voltak rendes akciók, reklámok. Még csak egy valamire való ráncfelvarrásra se futotta.
Anno emlékszem az 56-nál, 47-nél jöttek a különböző kiadások, csomagok.
Mindegy, remélem most nem követik el ezeket a hibákat.
Illetve egyet már biztos elkövettek: 100 emberből jó ha egy hallot a Stelvióról.
Miért nem reklámoznak???
droberto2017-03-06 15:29:46 // 173
Ha lettek volna normális benyás motorok és 100 kg-al lett volna könnyebb más lett volna a helyzet.
No meg ahogy Erhard írta jött 2008-ban a recesszió is.
Egyébként ha időarányosan nézed kb. ugyanott vannak a típusok, mivel az ötvenkilencet csak 6 évig gyártották.
No meg ahogy Erhard írta jött 2008-ban a recesszió is.
Egyébként ha időarányosan nézed kb. ugyanott vannak a típusok, mivel az ötvenkilencet csak 6 évig gyártották.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 15:08:59 // 172
és kiket érint a válság szerinted? Josefnek 10 milliárd dollár helyett csak 15 lett rosszabb esetben 8,5, attól még bármikor meg tud venni egy Porsche-t fél milláért gondolhatod, hogy két hanuka között nem azt mérlegelte vajh jó lesz e neki az 59 :DDDD
BeeGee2017-03-06 14:52:29 // 171
Akkor jó :)
Alfa 6-ot nem tudom h mekkora kudarc volt, tény h nem váltotta meg a világot :) De azt vitatom h keresett drága ritkaság lett belőle. Ok, ritkaság az igen, de 12K Eurnál van a teteje. A még csak nem is youngtimer 916 GTV-k vannak ezen a szinten. Pedig csak egy FWD, keresztmotoros műanyag kúpé.
Oda akarok kilyukadni hogy keresve találni csak a modern Alfák között olyat, ami keresett oldtimer lesz a ritkaságuk miatt. Mert nem azért ritkák, mert olyan különlegesek, hanem mert sose mentek annyira az eladások.. :/ 8C (és mutációi) illetve 4C talán, de ott mesterségesen idézik ezt elő.
Alfa 6-ot nem tudom h mekkora kudarc volt, tény h nem váltotta meg a világot :) De azt vitatom h keresett drága ritkaság lett belőle. Ok, ritkaság az igen, de 12K Eurnál van a teteje. A még csak nem is youngtimer 916 GTV-k vannak ezen a szinten. Pedig csak egy FWD, keresztmotoros műanyag kúpé.
Oda akarok kilyukadni hogy keresve találni csak a modern Alfák között olyat, ami keresett oldtimer lesz a ritkaságuk miatt. Mert nem azért ritkák, mert olyan különlegesek, hanem mert sose mentek annyira az eladások.. :/ 8C (és mutációi) illetve 4C talán, de ott mesterségesen idézik ezt elő.
Kazes☻2017-03-06 14:46:03 // 170
Igen. Nem komplett lett eladva, mert a sok újítást megtartották, de így lett a Renault R8. De ez itt már nagyon off. :)
Kazes☻2017-03-06 14:36:43 // 169
Igen... :D Bár nem átlagemberekről volt szó, csak a válságról és az eladásokról, ill. a visszaeséséről. :P
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 14:15:37 // 168
de nem csak a közvetlen válságra gondolok, ha nem a közvetettre is... ugye egy padlólemezt fejlesztettek ki a GM-mel meg a Saab-bal az utóbbi csődbe ment a bivaly nehéz alvázból kellett kihozni azt amit csak lehetett nem tudtak már hova nyúlni, normális benzines sem volt 2009-ig, elmaradt a V6 dejzel is, sajnos az 59 rosszkor született ezért is ilyen gyér az eladásai ...
az 56-ot 97-2007-ig gyártották, a 47-et 2001-2011-12-ig persze hogy szépek az eladási mutatók 10-re, az 59-et meg 2006-11-ig ...6 év...
az 56-ot 97-2007-ig gyártották, a 47-et 2001-2011-12-ig persze hogy szépek az eladási mutatók 10-re, az 59-et meg 2006-11-ig ...6 év...
Giuntini2017-03-06 14:09:50 // 167
Dehogy van harag! Jó hogy különbözőek a vélemények. Én elismerem, hogy a Giuliánál ott van a 10 év fejlődés. Ami nekem feltűnt a legelső beülésnél, és az első vezetésnél, hogy a 159 egy súlyosabb személyiség, egyszerűen több benne az anyag. Nekem, és ez izlés kérdése, de nekem mindig sokkal jobban bejön a retró design. A műszerfal hamisíthatatlan Alfa jegyeket hordoz magában, szerintem sokkal többet mint a Giulia vagy a Stelvio, de ez izlés kérdése. Viszont a Giulia vezethetősége a régi Alfákat idézi, nekem a 2000-es (máig kedvenc) Alfa jut eszembe. Ez ebben retró. Viszont kinézetre, a 159 juttatja eszünkbe a régi Alfákat.
A válság miatt gyártottak kevesebb 159-est, utólag ezen már nem lehet vitatkozni, hogy mi lett volna ha... Miért nem készült el a GTA, miért nem tért vissza az Alfa a WTCC-be vagy a DTM-be.
A forma maradandóságáról annyit, vagy miként válik a gyüjtők kedvenc darabjává, azt sok minden befolyásolja. Mennyi marad meg belőle, a ritkasága is befolyásolja. 200 ezer legyártott darabszám a mai világban semmi! Az Alfa történelmének egyik legnagyobb buktája (az Arnáról ne beszéljünk) a 6 volt. Tizede akkora sikere nem volt, mint a 164-nek. Mégis, a szép állapotúak vagy felújítottak horribilis összegbe kerülnek. Erre mi a magyarázat? Szerintem a ritkasága, és a mítosz része. Ebben volt először a Busso V6.
Pettinke azt írta, hogy a hatvanas évek Giuliája nem volt design-ban annyra előremutató. Én ezt nem így látom! Igenis nagyon előremutató volt, hiszen ebben az időben a többiek még pakodaszerű vagy bogárhátút gyártottak. A Fiat kezdte ezt el az 1300/1500-al, illetve az Alfa tökélesítette az abszolút modern, mai szemmel is modernnek ható designal, hiszen a mai napig is klasszikus tervezés.
A válság miatt gyártottak kevesebb 159-est, utólag ezen már nem lehet vitatkozni, hogy mi lett volna ha... Miért nem készült el a GTA, miért nem tért vissza az Alfa a WTCC-be vagy a DTM-be.
A forma maradandóságáról annyit, vagy miként válik a gyüjtők kedvenc darabjává, azt sok minden befolyásolja. Mennyi marad meg belőle, a ritkasága is befolyásolja. 200 ezer legyártott darabszám a mai világban semmi! Az Alfa történelmének egyik legnagyobb buktája (az Arnáról ne beszéljünk) a 6 volt. Tizede akkora sikere nem volt, mint a 164-nek. Mégis, a szép állapotúak vagy felújítottak horribilis összegbe kerülnek. Erre mi a magyarázat? Szerintem a ritkasága, és a mítosz része. Ebben volt először a Busso V6.
Pettinke azt írta, hogy a hatvanas évek Giuliája nem volt design-ban annyra előremutató. Én ezt nem így látom! Igenis nagyon előremutató volt, hiszen ebben az időben a többiek még pakodaszerű vagy bogárhátút gyártottak. A Fiat kezdte ezt el az 1300/1500-al, illetve az Alfa tökélesítette az abszolút modern, mai szemmel is modernnek ható designal, hiszen a mai napig is klasszikus tervezés.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-06 13:55:13 // 166
na igen annyi átlag ember vett új porsche-t bakker de annyi :DDDDDDD
Kócosw2017-03-06 12:37:38 // 165
igen a draga autok akkor is mentek,mert az a reteg aki ezeket vette nemigen csinalta össze magat a valsagtol, söt sokan rengeteg penzre ttek szert akkor...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.