Maradjon is igy - de a nem Bosch trafokrol jot meg nem igazan hallottam.
(Nem altalanos, h mindenbol a Bosch kell - legtomegmerobol pl. a Marelli is teljesen jo.)
	Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Levee156SW2020-07-29 12:43:31 // 54937
	
TDI752020-07-28 16:02:49 // 54936
	Szia! Megnéztem és nem cuppogott az olajban. Viszont amit találtam az nem nagyon tetszett. 3 db beru trafó egy darab NGK és alattuk 4 darab beru iridiumos gyertya.
Tegnap kapott 4 gyári gyertyát. A jelek egész jók. Reggel az első indításnál, már nem dobott hibaüzenetet. Eddig kopp kopp még semmi rendellenes.
	
Tegnap kapott 4 gyári gyertyát. A jelek egész jók. Reggel az első indításnál, már nem dobott hibaüzenetet. Eddig kopp kopp még semmi rendellenes.
Kazes☻2020-07-26 17:25:03 // 54935
	
	
Levee156SW2020-07-26 12:52:01 // 54934
	Egyes hengerhez az olajbetoltotol szeret becsurogni a cucc, aztan szepen athuz. (Ill. basic tuning annyira lehuzni a trafon a harmonikat, hogy a szelephazfedel-hengerfej illesztes alatt tomitsen, ne folotte.)
Mikor tenyleg a trafo kotlik meg az erolkodesben, mar felpuposodik a teteje. Ha csere, inkabb a bontott Bosch, mint akar uj barmi mas.
Gyertyabol viszont inkabb az NGK,mint a Bosch,(elvileg 100.000 km-es iridium mindketto), de nagyon figyelve a tiszta forrasra!
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
	
Mikor tenyleg a trafo kotlik meg az erolkodesben, mar felpuposodik a teteje. Ha csere, inkabb a bontott Bosch, mint akar uj barmi mas.
Gyertyabol viszont inkabb az NGK,mint a Bosch,(elvileg 100.000 km-es iridium mindketto), de nagyon figyelve a tiszta forrasra!
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
TDI752020-07-25 09:25:48 // 54933
	De lehet más is. Ha a gyertya nagyon nem illeszkedik a trafóhoz, (értem itt zavarszűrő ellenállás kapacitások és iduktivitások ) akkor szintén tud hibás trafót mutatni. illetve ha a gyertya nagyon nem illik oda akkor az szép lassan a trafót is viheti. akár ez gyertyától is lehet. Majd ma kiveszem a gyertyát.
	
Piritu - 1.000.0002020-07-24 19:51:52 // 54932
	
	
Piritu - 1.000.0002020-07-24 19:49:24 // 54931
	Nem az utolsó szám adja meg hogy melyik hengerről van szó?
	
Csabo222020-07-24 18:36:17 // 54930
	Szerintem mind1 melyik az A, mert TS esetén össz 4 trafó van a motor tetején, ami legfeljebb számozva van hengerek szerint. az egyik gyengélkedik vszeg. de azt a menettulajdonságokon is észre kéne venni.
oszcilloszkóppal ki kell mérni melyik a rossz, vagy egyesével lehúzni a csatlakozókat róluk.
	
oszcilloszkóppal ki kell mérni melyik a rossz, vagy egyesével lehúzni a csatlakozókat róluk.
TDI752020-07-24 16:46:37 // 54929
	Szevasztok! Hiba kiolvasva.
P0351
Gyútótrafó A primer szekunder áramköri hiba.
Ez oké trafó hiba. De melyik a trafó A? Van valami tippetek?
	
P0351
Gyútótrafó A primer szekunder áramköri hiba.
Ez oké trafó hiba. De melyik a trafó A? Van valami tippetek?
TDI752020-07-24 13:11:42 // 54928
	Sziasztok! Segítség kéne nekem sürgiben. Budapesten.
Tegnap dobott a friss 156 om (legalábbis nekem friss) Egy hibaüzit. Ki szeretném olvastatni a hibakódjait hogy mi a nyűgje.
Ki tudna nekem ebben segédkezni egy kicsit.
	
Tegnap dobott a friss 156 om (legalábbis nekem friss) Egy hibaüzit. Ki szeretném olvastatni a hibakódjait hogy mi a nyűgje.
Ki tudna nekem ebben segédkezni egy kicsit.
Istii2020-07-21 20:58:39 // 54927
	147. Na akkor megpróbálom, hátha. Köszi!
	
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-07-21 18:40:49 // 54926
	Szia. Milyen autó? Mert ha 147, akkor ez a tevhnika működik. Legalabbis nekünk a 2001 evjaratu 1.6 tsnél bevalt.
https://alfagyorshiba.blog.hu/2010/01/19/az_alfam_es_a_gyors_javitas
	
https://alfagyorshiba.blog.hu/2010/01/19/az_alfam_es_a_gyors_javitas
otci2020-07-21 14:59:56 // 54925
	Sziasztok, valaki esetleg csinált már?
Pedál sor ki-be szerelés mennyire macerás? Giulietta, manual, 170le multiair
	
Pedál sor ki-be szerelés mennyire macerás? Giulietta, manual, 170le multiair
Istii2020-07-21 11:15:39 // 54924
	Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok, hogy akad-e köztetek olyan Szeged környéki akinek van MES-e meg egy ELM kábele és segítene nekem egy rövid Proxi Aligment-ben? Kicseréltem a klíma vezérlőjét és most villog a műszerfal miatta, és ha nem muszáj nem ruháznék egyelőre bele ebbe a kombóba. Természetesen honorálnám a fáradozásait a bátor jelentkezőnek :) .
	
Egy olyan kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok, hogy akad-e köztetek olyan Szeged környéki akinek van MES-e meg egy ELM kábele és segítene nekem egy rövid Proxi Aligment-ben? Kicseréltem a klíma vezérlőjét és most villog a műszerfal miatta, és ha nem muszáj nem ruháznék egyelőre bele ebbe a kombóba. Természetesen honorálnám a fáradozásait a bátor jelentkezőnek :) .
Levee156SW2020-07-21 10:54:46 // 54923
	Vacott a Forma88-de ugy latom, elegge kiesik.
Egyebkent ha a vegdob komdenzvizleereszto furatain kifujasrol beszelunk, akkor az ilyen.
	
Egyebkent ha a vegdob komdenzvizleereszto furatain kifujasrol beszelunk, akkor az ilyen.
Jorjie2020-07-21 06:26:57 // 54922
	Szerintem tuningbox van benne, vagy volt. A vákumcső direkt van lehúzva?
	
tirex2020-07-20 23:46:35 // 54921
	Kipufogóklinika 14ker Fogarasiút 189. Be kell jelentkezni de gyorsak, profik.
	
deportivo2020-07-20 20:16:19 // 54920
	Sziasztok. Úgy érzem, hallom, hogy van egy kis kipufogó problémám, és szeretném megelőzni a nagyobb problémát. Van valami jó kipufogó szaki, cég, akihez már volt szerencsétek?
	
Boxerpapa2020-07-18 15:08:46 // 54919
	Szia! Szerintem nézd át az összes vékony, vákum,gumicsövet ! Ellenőrizd,hogy a turbónál lévő vákum membrán,indulás után elmozdul e ! Legalább 1cm 
kellene mozdulnia !
	
kellene mozdulnia !
Alex822020-07-09 18:24:03 // 54918
	Okostelefon, hülyegyereknek 😆😆 "Duplán a stekker" bocsánat, az a fránya automata kitöltés
	
Alex822020-07-09 18:19:09 // 54917
	
	
petholevente2020-07-07 23:08:11 // 54916
	Évekkel ezelőtt be lett vizsgálva szervizben. Már akkor is eresztette a nyomást. Nemrég cseréltem próbaképpen egy bontott darabra. Semmi sem változott. Persze lehet a bontott alkatrész is rossz. Lehet ezeket valahogy házilag tesztelni?
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
	
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
petholevente2020-07-07 23:08:11 // 54915
	Évekkel ezelőtt be lett vizsgálva szervizben. Már akkor is eresztette a nyomást. Nemrég cseréltem próbaképpen egy bontott darabra. Semmi sem változott. Persze lehet a bontott alkatrész is rossz. Lehet ezeket valahogy házilag tesztelni?
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
	
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
tirex2020-07-07 22:38:09 // 54914
	Nálam a 16V-nél a turbógeometriát állító vákumszelep (malac) membránja volt átszakadva és erőtlenkedett összevissza.
	
petholevente2020-07-07 22:24:00 // 54913
	Sziasztok,
A sokadik alfás szerelő nem tudta megmondani, a problémák okát, így ide kell fordulnom. A típus egy 159 1.9 jtd 16V
Rengeteg hibajelenség van, de hibakód semmi. Az autó általánosan erőtlen. 5. fokozatban a turbónyomás fel sem megy teljesen padlógáznál, és alig akar menni. 6. fokozatban minden rendben. (kézi váltó)
Régi emlékeim szerint fordulaton a nyomásmérőnek minimum 1 osztásnyit kéne mutatni, Jelenleg nem ez történik, gyakran enyhe gáznál is 1 osztás alatt marad.
Gyakran gázadásnál/elvételkor ránt egyet a motor.
Hideg indításkor gyakran nehezen indul, utána köhög 1 percig.
A problémák EGR hibára utaltak, amit kb évente takarítok, és finoman járt a tengely és a mágnesszelep része is.
Próbaképpen beszereltem egy EGR falat és a hibák egy része eltűnt. (pl a rántások, a hideg indítós parák, a hatalmas turbólyuk, az óriási koromfelhő padlógáznál) A többi maradt. Erő továbbra sincs meg mind. 100km-el később kiszedtem a falat és vastagon kormos volt. Elképzelhető, hogy a könnyű mozgás ellenére az EGR elektronikája felmondta a szolgálatot és nyitva maradt?
Előzmény: A motor megevett két örvénycsappantyút. Ledarálta a turbót. Így vettem az autót. Akkoriban nagyon fütyült. De ennek ellenére volt ereje. Rendesen beletolt az ülésbe. Hónapokkal később először csak néha nem ment, aztán már gyakran, most meg már soha.
Kapott új turbó középrészt, a fütyülés eltűnt. A szívósor tisztítva lett és ki lett szedve a maradék két örvénycsappantyú is)
Ha van bárkinek bármilyen hasonló tapasztalata, megoldása, esetleg egy biztosan működő EGR szelep elektronikája kölcsön egy rövid próba erejéig (Budapest-Tatabánya környéke) akkor azért nagyon hálás lennék.
	
A sokadik alfás szerelő nem tudta megmondani, a problémák okát, így ide kell fordulnom. A típus egy 159 1.9 jtd 16V
Rengeteg hibajelenség van, de hibakód semmi. Az autó általánosan erőtlen. 5. fokozatban a turbónyomás fel sem megy teljesen padlógáznál, és alig akar menni. 6. fokozatban minden rendben. (kézi váltó)
Régi emlékeim szerint fordulaton a nyomásmérőnek minimum 1 osztásnyit kéne mutatni, Jelenleg nem ez történik, gyakran enyhe gáznál is 1 osztás alatt marad.
Gyakran gázadásnál/elvételkor ránt egyet a motor.
Hideg indításkor gyakran nehezen indul, utána köhög 1 percig.
A problémák EGR hibára utaltak, amit kb évente takarítok, és finoman járt a tengely és a mágnesszelep része is.
Próbaképpen beszereltem egy EGR falat és a hibák egy része eltűnt. (pl a rántások, a hideg indítós parák, a hatalmas turbólyuk, az óriási koromfelhő padlógáznál) A többi maradt. Erő továbbra sincs meg mind. 100km-el később kiszedtem a falat és vastagon kormos volt. Elképzelhető, hogy a könnyű mozgás ellenére az EGR elektronikája felmondta a szolgálatot és nyitva maradt?
Előzmény: A motor megevett két örvénycsappantyút. Ledarálta a turbót. Így vettem az autót. Akkoriban nagyon fütyült. De ennek ellenére volt ereje. Rendesen beletolt az ülésbe. Hónapokkal később először csak néha nem ment, aztán már gyakran, most meg már soha.
Kapott új turbó középrészt, a fütyülés eltűnt. A szívósor tisztítva lett és ki lett szedve a maradék két örvénycsappantyú is)
Ha van bárkinek bármilyen hasonló tapasztalata, megoldása, esetleg egy biztosan működő EGR szelep elektronikája kölcsön egy rövid próba erejéig (Budapest-Tatabánya környéke) akkor azért nagyon hálás lennék.
quasimoto2020-07-07 18:13:36 // 54912
	Klímatöltéssel való probálkozáskor egy látványos pukkanás formájában derult ki, h a rendszer tömítetlen. Némi nitrogen gáz az utastérbe szivárgott ami nyilván el is tűnt onnan, viszont a szellőzőből kiáramló levegő azóta enyhén olaj szagú. Elmúlik ez záros határidőn belül vagy nem úszom meg a komplett műszerfal kivételét, hogy a rendszert kitisztítsuk és rendberakjuk?
	
Alex822020-07-02 21:29:46 // 54911
	Nem, ezek már felújítottak, ugyan az a gyári szám ugyan úgy Bosch 95K szállítással a négy db.
	
Piritu - 1.000.0002020-07-01 23:42:17 // 54910
	"csendesebb-e vele" erről az ugrik be, hogy anno a Lada difibe eladás előtt zsírt/fűrészport tettek, mert azzal csendesebb volt és el lehetett adni.
	
Piritu - 1.000.0002020-07-01 23:40:51 // 54909
	Van itt Cartárs aki az ukrán Xado-t műszakilag próbálta ki. Kompressziómérés előtt/utána stb. Semmit se tudott kimutatni...
Nekem a motorfelújítás segített, bár akkor még nem ismertem a Grabovoj számokat. Lehet hogy tényleg az lett volna a megoldás. Tuti olcsóbb lett volna.
	
Nekem a motorfelújítás segített, bár akkor még nem ismertem a Grabovoj számokat. Lehet hogy tényleg az lett volna a megoldás. Tuti olcsóbb lett volna.
Liquid2020-07-01 22:34:56 // 54908
	Kevés viccesebb dolog van mint egy olaj adalék "jóságát" az alapján megállapítani, hogy csendesebb-e vele a motor, meg milyen szép vagy nemszép a színe leeresztéskor.
Az olajnak a kenésen kívül van még rengeteg feladata, pl. megkötni, lebegtetni különféle dolgokat. Egy dízelnél pl. már beöntés után simán fekete lehet az olaj.
Azt remélem vágod, hogy a GSI nem az olaj adaléktól volt jó állapotban 24 évesen, hanem mert az előző gazdái nem kúrták szét.
A Xado akár még jó is lehet ha sima kenőanyagként használják, de a körítése és a neve simán elviszi a bazári kategóriába.
Ha mindenképp placebora van szükséged akkor keress egy jó kis Grabovoj számot, a motor-élettartam-növelés, és általános regenerálás témakörben :D :D
	
Az olajnak a kenésen kívül van még rengeteg feladata, pl. megkötni, lebegtetni különféle dolgokat. Egy dízelnél pl. már beöntés után simán fekete lehet az olaj.
Azt remélem vágod, hogy a GSI nem az olaj adaléktól volt jó állapotban 24 évesen, hanem mert az előző gazdái nem kúrták szét.
A Xado akár még jó is lehet ha sima kenőanyagként használják, de a körítése és a neve simán elviszi a bazári kategóriába.
Ha mindenképp placebora van szükséged akkor keress egy jó kis Grabovoj számot, a motor-élettartam-növelés, és általános regenerálás témakörben :D :D
Piritu - 1.000.0002020-07-01 22:21:57 // 54907
	Egy autószerelős szakmai topikban volt téma a napokban, hogy ha a leeresztett olaj olyan mint az új, akkor ott valami nem stimmel...
	
Csabo222020-07-01 21:51:59 // 54906
	Nem xado-val, hanem ProTec-kel történt a sztori, hogy egy barátom szervizébe járt egy bácsika a 306os dizel Pug-jával olajat cseréltetni. van egy motor belső öblitő készitménye a gyártónak, amit a leengedésre kerülő olajba kell önteni, majd 10-15 percig alapjáraton vele járatni. utána jöhet az olajcsere. a friss olajba egy booster nevű adalék került, ami szintén protec. mesélte a szerelő, h 3-4 olajcsere után a fáradt olaj majdnem olyan tiszta volt, mint amikor azt frissen beleöntötték a motorba. 
Másik ismerősöm amerikából vett vmi adalékot amit a GSi Astrájába használt. 24 évesen a kocsi eszméletlen erős volt (cosworth HF és remap is volt készitve rá, de mentem a kocsival, és nem hittem, h ilyen létezik).
Szóval én már azzal elégedett lennék, ha kicsit simábban járna a motor remap nélkül is.
A tecskós csillogó-villogó cuccokban én sem hiszek, de vannak hatékony adalékok. vszeg maradok én is a protec-nél.
	
Másik ismerősöm amerikából vett vmi adalékot amit a GSi Astrájába használt. 24 évesen a kocsi eszméletlen erős volt (cosworth HF és remap is volt készitve rá, de mentem a kocsival, és nem hittem, h ilyen létezik).
Szóval én már azzal elégedett lennék, ha kicsit simábban járna a motor remap nélkül is.
A tecskós csillogó-villogó cuccokban én sem hiszek, de vannak hatékony adalékok. vszeg maradok én is a protec-nél.
ZoliNix2020-07-01 16:47:53 // 54905
	Nem 200 körül van a felújítás?
	
Selmak2020-07-01 15:09:56 // 54904
	Nana, a Béres Csepp gyógyszer, annak meg szigorú kritériumai vannak, pl a klinikailag is bizonyítható gyógyhatás, a XadóMazó és társainak nincs hitelesített vizsgálati eljárása ami bizonyítaná hogy valóban azt tudja amit ígér.
	
Alex822020-07-01 14:28:04 // 54903
	Érdemes 4db (90k kb a négy) gyári minőségű felújított bosch porlasztóba befektetni? 1 év gari, 30 nap csere. Köszi!
	
Liquid2020-06-30 17:58:25 // 54902
	szerintem bk. mint a Béres csepp, (remélhetőleg) nem árt, de nem is használ.
Ha kéne bele adalék, akkor az a gyári olaj-specifikációban is benne lenne.
Azt kell eldöntened vevő vagy-e egy kis placebo-ra...
	
Ha kéne bele adalék, akkor az a gyári olaj-specifikációban is benne lenne.
Azt kell eldöntened vevő vagy-e egy kis placebo-ra...
VV62020-06-30 03:40:49 // 54901
	A Xadót váltóban is próbáltam, viszont kevéssel utána eladtam az autót. De szerintem nem csinál az se semmit. Nem létezik ilyen olcsó csoda.
	
Snake2020-06-29 23:43:47 // 54900
	Sziasztok! Mai nap folyamán selespeed system problémát írt az autóm 147 2.0 ts 2003.Majd villogtatta az ötödik fokozatot aztán rumlizott a 4 el! Majd üresbe rakta magát és vége! Olaj van benne szivattyú is megy, villany motorok is! Próbál kapcsolni de nem tud gyújtáson! Ha jár a motor akkor pedig nem csinál semmit! Hibaüzenetet nem ír, mindössze egyszer jelezte amikor kezdte a rumlit! Holnap kiolvastatom! De ha van bárkinek használható információja kérem segítsen! Köszönöm! Az autóban 110.000 km van, egy selection sensor volt cserélve eddig rajta!
	
Csabo222020-06-28 19:37:47 // 54899
	Nem
De kétlem h kéne egy adalék beleöntése után generál.
Váltóba többen mondták h érdemes adalékolni az olajat.
Kíváncsi lettem vna a motorba is érdemes e.
	
De kétlem h kéne egy adalék beleöntése után generál.
Váltóba többen mondták h érdemes adalékolni az olajat.
Kíváncsi lettem vna a motorba is érdemes e.
Liquid2020-06-28 17:34:16 // 54898
	Ha szeretnél egy soron kívüli motorgenerált...
	
Zsoltikj ૐ2020-06-28 16:53:01 // 54897
	beépülő ˇˇfémkerámiaˇ  ez olyan tudományosan fantasztikus, hasonló mint az alkimia :D :D
	
VV62020-06-28 16:24:07 // 54896
	Ja, mindkettőt. Nem vettem észre semmit, szerintem vajból van, mert a melegtől semmivé olvad :)
	
Csabo222020-06-28 15:19:43 // 54895
	Sziasztok
Használt már vki xado vagy metabond motorolaj adalékot? revitalizálót. kiváncsi lennék, hogy van-e tapasztalható haszna, pozitiv hatása?
Köszi
	
Használt már vki xado vagy metabond motorolaj adalékot? revitalizálót. kiváncsi lennék, hogy van-e tapasztalható haszna, pozitiv hatása?
Köszi
tormasigyulus2020-06-24 15:30:54 // 54894
	Sziasztok! Van itt valaki, aki már cserélt Mitoban hosszbordás szíjjat feszítővel?
Az alany Mito 1,4 120Le.2009
Köszi
	
Az alany Mito 1,4 120Le.2009
Köszi
Piritu - 1.000.0002020-06-20 16:34:36 // 54893
	Ki kell cserélni egy újra.
Valószínűleg elkopott benne az ellenálláspálya és nem érintkezik.
	
Valószínűleg elkopott benne az ellenálláspálya és nem érintkezik.
ricsi832020-06-20 12:49:30 // 54892
	Sziasztok kérdésem lenne 156 1.6ts üzemanyag szintjelzővel valami gond van. Már szét volt szedve de valahogy nem jó egyszer azt jelzi tele van egyszer üres,meg ha lehuzom róla az áram részt akkor is mutat az óra. Esetleg valami ötlet??? Köszönöm
	
Buksi2020-06-17 21:04:51 // 54891
	De örülök, hogy te nem értetted félre. :-DDDDDDD
	
Liquid2020-06-17 21:02:07 // 54890
	már féktárcsa-méregetés a módi? D:
	
Buksi2020-06-17 20:49:08 // 54889
	Ha valaki csak a te hsz-edet olvassa... :-DDDDDDDD
Ami azt illeti a tárcsám nekem is 305-ös, de a te nyerged nagyobb. :-))))
Én lecseréltem a 166-os nyergeket a Fiat Coupe-éra. :-)
	
Ami azt illeti a tárcsám nekem is 305-ös, de a te nyerged nagyobb. :-))))
Én lecseréltem a 166-os nyergeket a Fiat Coupe-éra. :-)
Jorjie2020-06-17 19:05:29 // 54888
	Szerintem a tiéd is akkora, mint az enyém :-DDD
	
Online tag
4
		Vendég4
397

