Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2012-12-01 18:34:49 // 41555
gépre kéne dugni,van pár lehetőség ami miatt csinálhatja.
Tomsoe2012-12-01 18:32:23 // 41554
Sziasztok Cartársak!

A segítségeteket szeretném kérni a következő problémában. Egy 156-os 1.9 JTD-vel rendelkezem és a következőket produkálja. Amint eléri az üzemi hőmérsékletet ami közelítőleg 90C fok a motor leáll. Az üzemanyag ellátás megszűnik és addig be sem indul újra amíg a víz vissza nem hűl kb. 50C-ra. A computer szerint elmegy a nyomás.
Jelenleg kettő tipp van ezzel kapcsolatban az első a magasnyomású üzemanyagpumpa.
A második lehetőség az üzemanyag nyomás érzékelő szenzor.
A kérésem az lenne, hogy akinek volt már hasonló jellegű problémája az legyen szives ossza meg velem tapasztalatait. Amennyiben van bármilyen ötlet, észrevétel azokat is szívesen látom.

Segítségeteket Köszönöm!
gecsa2012-12-01 09:38:24 // 41553
az egr alaphelyzetben leállított motornál zárt, vagy nyitott helyzetben áll?
Kovi2012-11-30 22:29:55 // 41552
Holnap kitisztitom a MAP senzort mert az mióta nálam van még nem volt! :-(
Kovi2012-11-30 21:42:22 // 41551
Akkor már csak egy ember kéne aki ezt abszolválja! :-)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-30 21:23:07 // 41550
akkor nincs többé kérdés:D
gecsa2012-11-30 21:21:25 // 41549
1 pár (2db) osram night breaker plus h7-ért a 3890ft az jó ár, nem?
ugyanez h1-ben 3790ft?

valakinek van jobb ajánlata??:D
mreni2012-11-30 21:20:55 // 41548
van ilyen funkció is természetesen ;)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-30 21:19:36 // 41547
Igazából igaza van GTPetinek,mindent kitisztítani az egeret kiírni.Ha marad akkor jöhet minden más,nem tudom nem vagyok otthon a fes-es diagban,de az lenne a legcélszerűbb hogy menni vele és elcsípni a rángatást és akkor elmenteni és megnézni a nyomásértékeket, gázolaj,levegő stb. nem tudom hogy van -e ilyen funkció de gondolom igen,mi offosoknál ezt szoktuk..
GTPeti2012-11-30 21:13:57 // 41545
1. Hibaokot megkeresni.
2. EGR-t kiírni...
Kovi2012-11-30 21:13:03 // 41544
A MAP az melyik is? szerintem azt nem! :-(
Kovi2012-11-30 21:11:33 // 41543
Ha az EGR ledugózom azt azonnal jelzi a kompi akkor szar már próbáltam mert akkor még jobban menne állítólag de még azt is csináltam hogy a dugóba kisseb lyukakat fúrtam és úgy szereltem be de úgy sem volt jó!
András bácsi2012-11-30 21:10:53 // 41542
Ha a 16V-t ledugózza, akkor az hibajelt fog dobni. Szerintem. :)
Kovi2012-11-30 21:09:00 // 41541
Végig folyamatosan húz!
Igazából csak a rángatás a probléma és az sem mindig van!
néha előjön akkor mindig, hidegen egyáltalán nincs.
És városi közlekedésnél van inkább.
Autópályán tökéletes mindig húz rendesen folyamatosan.
És az volt a furcsa hogy tényleg úgy megy mintha rajta lenne a Novitec! :-O
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-30 20:38:18 // 41540
A Rail nyomásszabályzó ha egy bizonyos pozícióban lenne le ragadva,akkor azt jelezné a komp,nem változna a nyomásérték,nem gyorsulna,vagy füstölne vagy egyéb kínjai lennének azzal szerintem biztos hogy nem menne rendesen.
Én először ledugóznám az egr-t ha nem változik a helyzet akkor mérnék rajta résolajveszteséget,a négy csúcson meg a railen is,bár az sztem kizárható.Padlón jól megy az oké,és padlóig?
GTPeti2012-11-30 20:13:02 // 41539
A szívósort és a MAP-ot is tisztítottad? Ezek isszák meg ui. elsősorban az EGR áldásos tevékenységének a levét.
Kovi2012-11-30 20:06:33 // 41538
Igen volt és van is aktiv EGR most tisztitottam 2hónapja! :-)
Nem tudom emlékeimben amikor le vettem nagyon halott volt a verda.
GTPeti2012-11-30 20:01:08 // 41537
Nem a Novitec okozza. De ha mellette volt aktív EGR-ed ÉS néha alaposan nyomtad neki, akkor segíthetett. Amúgy a Novi az alsóbb tartományban nem sok mindent csinál.
GTPeti2012-11-30 19:59:58 // 41536
"56-ot nem gyártottak projektoros lámpával gyárilag"

Dehogynem! Az MK1 volt az első xenonos autó az Alfa kínálatában.

Utólag betenni a gyári lámpákat amúgy egyáltalán nem plug-and-play. Mások a csatlakozók, plusz egyéb vezetékekre is szükség van, no meg ideális esetben az első-hátsó futóműpotikra. De megoldható, ld. my car. :)
Kovi2012-11-30 17:58:50 // 41535
Sziasztok.

Egykis tanácsot szeretnék kérni a hozzá értöktől.
A jelenség alapjáraton elég érdekesen rángat az autó mintha kettöstömegü lenne de induláskor nem rángat mintha nagynyomású lenne de padlón jól megy és nem fűstől és nem is jelez vissza a kompi!
Novitec van a kocsiban. Hiba kizárásának ma lehúztam és itt jön a furfang mintha le sem vettem volna róla ugyan úgy röpül tovább a verda!!! :-O
Ami a nevezzük közös nyomócsőnek a végén van szabályzó szelep amire rádugom a Novitecet lehet e beszarva leragadva stb.???

Válaszokat hozzáértő márkatársaknak előre is köszönöm! :-)
.......................2012-11-30 16:54:18 // 41534
nem ,egyben van a lengökarral,
sajnos
spero842012-11-30 16:45:47 // 41533
és cserélhető külön?
.......................2012-11-30 16:41:40 // 41532
szerintem nálad nem a szilent rossz ,hanem a gömbfej
spero842012-11-30 16:36:59 // 41531
külön lehet gömbfejet szileteket cserélni vagy csak komplett a lengőkarral?
.......................2012-11-30 16:35:32 // 41530
valszeg valahol hézeg van és az mozog oda vissza,
ha kanyarodsz az erök egyik oldalra nyomják a lötyögö alkatrészt
spero842012-11-30 16:28:20 // 41529
a lengőkar rázása sebességfüggő lehet meg kanyarodásfüggő?
spero842012-11-30 16:20:22 // 41528
a lengéscollapító teljesen új rugó új felső lengőkar új
.......................2012-11-30 16:13:19 // 41527
az ex Fiat Bravom rázott egyenesben,még a felnit is görgöztettem,
aztán egy lengökar cserével megoldódott
meg kell a gömbfejeket mozgatni
én szétszednén az egész elsö futómüvet ,aztán látod mi az ábra

lengéscsillapító jó?
spero842012-11-30 16:08:32 // 41526
de hogy tud ilyet csinálni a balesetnél az is cserélve lett de bontott most az egész lengőkart kéne cserélni vagy lehet külön a szileteket azokat is pedig átnézték és nem repedtek
.......................2012-11-30 16:05:16 // 41525
ez lengökar lesz
spero842012-11-30 15:57:57 // 41524
ez nem fordulatszám függő 3. ban lehet érezni a legjobban mikor gyorsítasz remeg a műszerfal meg a badló de ahogy kapcsolgatsz , gyorsítasz egyre enyhébb 100 km/h felett bedig teljesen megszűnik, ja meg mikor egyenesbe ráz, nagy gázadásnál ha kanyarodsz vele és ugyan úgy nyomod neki akkor sem érezhető
spero842012-11-30 15:54:43 // 41523
gumi felni újak télivel nyárival ugyan ez a szitu
gecsa2012-11-30 15:52:32 // 41522
esetleg motortartó bak? de az meg nem sebesség, hanem fordulatszámfüggő lenne?
.......................2012-11-30 15:50:58 // 41521
gumikat centiroztattad?
.......................2012-11-30 15:50:24 // 41520
nem véletlenül alacsony fordulaton jelentkezik?
spero842012-11-30 15:46:20 // 41519
féltengelyek rendben 4 szerelő szedte szét darabokra , zsírozta újra cserélve is volt ott azt mondták semmi baj nincs, a kaszni is rendben van legalább is azt mondták Mivel húzatva volt picit) igaz 3-4 mm a bal eleje lentebb van mint a jobb és ellentétes oldalon tehát jobb hátul ennyivel föntebb érdekes de azt mondták hogy rugók kicseréltem elöl újra, lengéscsillapítók újra de ugyan így áll, lehet hogy a hátsó rugó nem áll jól vagy ott valami,,,,,,,

Ezek csak apróságok azt mondta futómű mágus ez nem befolyásolja a rázást.
spero842012-11-30 15:39:46 // 41518
csip nincs benne
gecsa2012-11-30 15:36:53 // 41516
na, ezért nem hordom szervízbe az autómat..:D:D

sanszos, hogy a törésnek köze van hozzá...
az általad leírtakon kívül más tippem nekem sincs elsőre...
.......................2012-11-30 15:36:36 // 41515
belsö féltengely is cserélve volt?
spero842012-11-30 15:32:24 // 41514
gyári 15-ös lemezfelni van rajta de ugyan ezt csinálta 17-es aluval is , mondjuk az gyűrűs.

Tehát lehet ez alsó lengőkar szillent is?
Mivel az autó bal eleje sérült volt az alsó lengőkar bontott gyanakodtak még a motortartó bakokra de azt kizárták a féltengelyek cserélve voltak azok most rendben vannak, feléső lengőkar komplett cserélve volt.

Kettős tömegű, kuplung, váltó vagy lengőkar.....ez azért nem olyan biztató mert már 400000 ft nál járok a találgatásokkal és ahogy számolgatom ez a másik 400 vagy még több is, tehát elgondolkodóba esek érdemes-e még nyomozgatni vagy van-e olyan szerelő a világon aki tudna valami konkrétat mondani,m ert véges a pénztárcám is.
spero842012-11-30 15:31:34 // 41513
Szasztok!

Újabb kardinális probléma lépett fel hűn szeretett 147 -emnél
12 szerelőn és a márka szervizen vagyok túl senki sem tudja a megoldást.

Az autó hirtelen gázadásnál ráz (az eleje, a padlón lehet érezni meg a műszerfalon)

Féltengelyek kicserélve, lengéscsillapítók, rugók kicserélve, felnik újak, gumik újak.......

A furcsa a dologban hogy csak egyenesben ráz, ha az autó kanyarodik és itt élesebb kanyarra gondolok teljesen kisimul hibátlan.
A másik furcsaság, hogy kb. 100 km/h felett egyenesben is normálisan viselkedik semmi nem vehető rajta észre.

Ha esetleg valaki tudna valamit tanácsolni megköszönném mert már egy rakás energiám és pénzem benne van de eredmény semmi

Köszönettel
gecsa2012-11-30 15:17:56 // 41512
azt hiszaem maradok a lámpapolír+night breaker kombónál...:)
utánaolvasgattam a dolgoknak, meg nézegettem az árakat, és egy olyan rendszer, amiben nem tudnak belekötni, annak az ára már megközelíti egy bontott rendszer árát..
nomeg szeretek önelégült mosollyal visszaülni a kocsiba igazoltatás után..:D:D:D
jó érzés, amikor kukacoskodni próbálnak, és mégsem találnak semmit..:D
a megmaradt lóvét meg eltankolom, vagy beölöm valami okos, de láthatatlan dologba..:D:D

aztán majd egyszer, ha sok pénzem lesz...:)
krisz.v2012-11-30 14:24:45 // 41511
Na az nem volt egyszerű! Én úgy csináltam, hogy a kivett foncsornak gipsz formát csináltam, egy tálcába kevertem modellgipszet, abba belefektettem amíg meg nem kötött, utána ezt egy fix pontra letéve, a falon a vetítési képet berajzoltam és utána a projektort úgy tettem bele, hogy ugyanarra a pontra letéve ugyanoda világítson. Ezzel sikerült olyan pontosan belerakni, hogy nem is kellett utána állítgatni a fényszórót.
mreni2012-11-30 14:12:09 // 41510
én berögzítettem a lámpatestbe a projit kivittem a kocsihoz és bepróbáltam
süsnye2012-11-30 13:48:03 // 41509
itt írnak róla..
gecsa2012-11-30 13:44:57 // 41508
ja, igen...a 80 is /db...

akkor nem értem, miből szúrták ki menet közben...lehet túl felfelé vert? mindegy, a lényegen nem változtat...
Imyx2012-11-30 13:43:27 // 41507
Az enyémben is (156) gyári xenon van, szintezővel, fényszórómosóval :). Szóval gyártottak egy párat.
Fairlane2012-11-30 13:42:14 // 41506
A vaterás darabonként 140 :/

A 4300K gyakorlatilag sem kékes, olyanom volt...
Illetve jelenleg is megvan a polcon, ha megunom ide-oda rakosgatni, bepakolom a ködlámpába...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak