Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
gecsa2012-11-21 10:23:47 // 41305
ez érdekes...én injektorra tippelnék, ha a kompresszió jó lenne, de azt nem értem, hogy miért nincs...azt majd valaki nálam okosabb fogja megmondani...:D
Candy832012-11-21 09:26:33 // 41304
bocsánat, helyesbitek, a diagnosztikán eltérést mutat, egyben fele annyi mint a többiben. csak kopog, oaljat nem eszik, ereje ugyanúgy megy mint állat mint máskor :)
gecsa2012-11-21 09:16:03 // 41303
hmm...nincs kompresszió, de nem eszi az olajat...hmmm.....szerintem valamelyik nem jó adat...
nem lehet, hogy abban a hengerben van kompresszió, csak kevesebb, mint a többiben, és mondjuk az is még határértéken belül van?
gyenge a motor? mert, ha nincs, vagy nagyon alacsony a kompresszió, akkor érezhetően jóval gyengébbnek kellene lenni a motornak, illetve, ahogyan azt már írták, zabálnia kellene az olajat, amit ugye nem eszik...
nem lehet, hogy abban a hengerben van kompresszió, csak kevesebb, mint a többiben, és mondjuk az is még határértéken belül van?
gyenge a motor? mert, ha nincs, vagy nagyon alacsony a kompresszió, akkor érezhetően jóval gyengébbnek kellene lenni a motornak, illetve, ahogyan azt már írták, zabálnia kellene az olajat, amit ugye nem eszik...
Candy832012-11-21 09:05:55 // 41302
csak kopogás. se nem rángat se semmi.ha elindulsz vele el is múlik. azt hogy a hegner nem megy, nicns benne kompresszió azt bemérték
.......................2012-11-21 09:04:28 // 41301
de nem is megy az a henger?
érezni hogy 3 hengeresen jár?
rezonál?
vibrációt érezni?,vagy csak a kopogás van?
érezni hogy 3 hengeresen jár?
rezonál?
vibrációt érezni?,vagy csak a kopogás van?
Candy832012-11-21 08:53:00 // 41300
belül nem hallani csak kint és direkt hallani hogy egy henger , hol kopog hol nem, pár percig, nem sokáig.
Fairlane2012-11-21 08:49:06 // 41299
Szerintem nincs papirozás....
Az én GT-m legalábbis motorkódos, vagyis ugyanilyen kódú motorra cserélhető a benne levő.
Az eredetvizsgáló pasas mondta :)
Az én GT-m legalábbis motorkódos, vagyis ugyanilyen kódú motorra cserélhető a benne levő.
Az eredetvizsgáló pasas mondta :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-11-21 08:40:06 // 41298
Meg tartósabb lesz. a generálozott motor, kevés km es bontott jtd motor nincs sajna.
.......................2012-11-21 08:38:35 // 41297
mennyire hangosan kopog?belül is hallani?
hány percig nem megy egy henger?
hány percig nem megy egy henger?
gecsa2012-11-21 08:24:01 // 41296
arról nem is beszélve...:) de ugye a kijövő motorból van egy kanna alkatrész...ha nem ugyanaz a gond, akkor nincs gáz..akár át is lehet fűzni, és akkor nincs gond a papírozással...
de ennek ellenére is én javíttatnám, mert olcsóbb, és szerintem egyszerűbb is...
de ennek ellenére is én javíttatnám, mert olcsóbb, és szerintem egyszerűbb is...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-11-21 08:17:23 // 41295
Meg a bontott használt motor is zsákbamacska.
gecsa2012-11-21 08:15:14 // 41294
azon is cserélsz szíjat, olajat, meg mindent, plussz a blokk ára, szerelés, papírozás, stb....én 500+al számolnék...
Candy832012-11-21 08:07:32 // 41293
hmm, remek.. és a motorcsere??
gecsa2012-11-21 08:00:25 // 41292
ezt én is olvastam...2X is egymás után, hogy értelmezni tudjam...:)
LacUS2012-11-20 23:12:57 // 41291
Csak egy kérdés ezzel kapcsolatban. Mi számol a pillangószelepnél, amikor a LMM bőven a visszavezetés előtt van? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Zöldség miatt van ez az egész EGR mizéria, amit senki sem tudott 100% bebizonyítani,hogy az bizony tényleg sokkal zöldebb megoldás...
GTPeti2012-11-20 23:01:11 // 41290
"Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével?" De finoman fogalmaztál! :) A koromban gazdag égéstermékre gondolsz, amit a motor egyszer már "kipufogott"?
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
GTPeti2012-11-20 22:57:39 // 41289
Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja. És itt most nem magamra gondolok... (Viszont beleértem azokat is akik a külföldi fórumokon is leírták EGR-es tapasztalataikat...)
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Piritu - 1.000.0002012-11-20 22:30:17 // 41288
Laikus vagyok, de nem lehet, hogy az elektronika "számol" az egr nyitása/zárása reakciókkal? Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével? (ami ugye aztán mégse megy vissza).
mreni2012-11-20 22:09:38 // 41287
passz,de a fejemet rá,hogy nem az egr ledugózása okozza a gondot.
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
Piritu - 1.000.0002012-11-20 21:55:44 // 41286
Ezek szerint a Cartárs nem a teljes történetet írta le a blogjában? Mit hagyott ki?
mreni2012-11-20 21:49:30 // 41285
pedig nem :)
Piritu - 1.000.0002012-11-20 21:48:53 // 41284
Hari2012-11-20 21:18:21 // 41283
Ezt így elég nehéz megmondani! ...a hoz szét kell rámolni a motort és tüzetesen megvizsgálni az alkatrészeket, hogy mi az ami cserélendő! ,,, de csak ha az alapokat számoljuk (tömítés készlet; hf. csavar készlet; vez, szett; olaj+szűrők; dugattyú+gyűrű; esetleg főtengely és hajtókar csapágyak ... akkor is inkább 200-on túl mint kevesebb!) :(
GTPeti2012-11-20 21:03:02 // 41282
Igen, a "valami utángyártott" LMM-ek elég gyakran okoznak gondot... Nem véletlenül mondjuk mindig, hogy a Bosch a jó.
Zselé2012-11-20 21:02:00 // 41281
Akkor először kicserélem az LMM-et. Van otthon egy gyári, semmi baja, tévesen lett cserélve valami utángyártottra, lehet az okoz gondot.
Candy832012-11-20 20:57:24 // 41279
köszi Hari. nincs hari,de igaz, nem örülök neki.mennyibe fog ez nekem fájni??? rosszabbkor nem is jöhetett volna:(
mreni2012-11-20 20:56:13 // 41278
mi? hogy ledugózta? az kizárt
Zselé2012-11-20 20:55:26 // 41277
Nem pont ez volt a baj SanyiJTD-nél? :O
GTPeti2012-11-20 20:53:00 // 41276
Nem kitisztítani kell, hanem lefalazni...
Zselé2012-11-20 20:52:15 // 41275
Nem dugóztam, két érve tervezem, h kitisztítom, tehát koszosan állok vele valószínű :))
Hari2012-11-20 20:47:49 // 41274
Az előzeteseket olvasva nagyon nem jól áll a szénája a JTD-nek!
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)
Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)
Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:40:04 // 41273
nemrég blogolta SanyiJTD hogy EGR falazás után hasonló tüneteket észlelt,aztán visszakötötte az EGR-t és megjavult... EGR-el hogy állsz?:D
Zselé2012-11-20 20:37:53 // 41272
Sziasztok!
Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:35:12 // 41271
a kopogás a régi dieselekben vagy nagy előtöltés vagy csöpögő porlasztó, JTD-nél nem tudom mi lehet,mondjuk lehet csöpögő csúcs,aminek nagy a résolaj vesztesége,de erről talán inkább GTPeti vagy Ferke tudna beszélni:)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:28:22 // 41270
a gyűrűt írtam motorkopásnak,de az olajfogyasztással jár...
Candy832012-11-20 20:23:08 // 41269
még gyűrűre gondoltak páran, nagyon nem szeretnék motorgenerált :(
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:21:51 // 41268
ha nem motorkopás akkor hengerfej vagy szelep(vezérlés hiba) de akkor melegen sem megy az a henger...
Candy832012-11-20 20:21:04 // 41267
:)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:20:39 // 41266
dízelből sose jött le még méz színű olaj,azt ne is várd:)
Candy832012-11-20 20:18:21 // 41265
izzitó gyertya nem rég lett cserélve amikor jelezte is, kb fél éve, olajat viszont nem eszi, z is most lett cserélve, viszont ami le lett engedve az nem volt valami tiszta...
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:15:56 // 41264
a reggelente egy henger nem megy az általában izzítógyertya,vagy olyan szintű motorkopás(amint írtad hogy nincs meg kompresszió) hogy literszám zabálnia kéne az olajat...
Candy832012-11-20 20:12:53 // 41263
http://www.bevezetem.hu/cikk/uj-generacios-premium-uzemanyag
Candy832012-11-20 20:11:09 // 41262
van a shellnek egy plussz adalékos diesel üzemnyaga, "felsőbb árkategória"
GTPeti2012-11-20 20:09:29 // 41261
Mit értesz diesel nitro alatt?
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
Candy832012-11-20 20:07:26 // 41260
sajnos a shellnél sikerült vizes üzemanyagot benyleni,hozzáteszem a Diesel Nitrot !! az injektorokat galyra is vágta :(
GTPeti2012-11-20 19:52:41 // 41259
Az gáz. Pedig az ilyesmi nagyon nem jellemző a JTD-kre. Nem tudom mi válthatta ki, mindenestre az olajra figyelj, hogy milyet használsz.
Candy832012-11-20 19:23:58 // 41258
hibakódot nem ir.
Candy832012-11-20 19:23:06 // 41257
sajnos egy hengerben nincs kompresszió, bemérték.kopog reggelente. ez volt a tünet
GTPeti2012-11-20 19:12:10 // 41256
Hibakódkiolvasás, injektorvizsgálat... Így elsőkörben. Lehet, egy egyszerű "(injektor)kábeltörés", vagy kontakthiba is.