Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Sotime2012-11-20 19:11:05 // 41255
honnan tudod, hogy nem megy egy henger? mi a jelenség?
Candy832012-11-20 19:10:17 // 41254
Sziasztok.Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy sajnos úgy néz ki reggelente egy henger nem megy, később viszont rendesen működik ha bemelegszik. Járt már valaki így 1,9JTDvel?
gecsa2012-11-19 21:34:22 // 41253
igaz..de, ha mégis...:D
GTPeti2012-11-19 21:06:30 // 41252
Egy gyári xenonról halogénra váltani? Eszembe nem jutna. :)
gecsa2012-11-19 21:05:47 // 41251
de, ha visszagyáriasít, akkor jól jön majd....:D:D:D
GTPeti2012-11-19 21:03:37 // 41250
Teljesen máshogy néz ki.
gecsa2012-11-19 21:03:02 // 41249
szervízcd-ről van a kép, csak ez van...nem bírtam xenonost találni hirtelen..
GTPeti2012-11-19 20:58:24 // 41248
Csak ez nem gyári xenonos lámpa a képen...
gecsa2012-11-19 20:55:08 // 41247


az egyes a függőleges, a 2es a vízszintes...:D
GTPeti2012-11-19 20:09:48 // 41246
Egyféleképpen lehet berakni. Érzed, ha nem jól van bent. MES-sel amúgy NEM ÁLLÍTOD a magasságot, hanem azt közlöd vele, hogy "figyelem, most van vízszintesben mindkét lámpa". Az állítás ugye automatikusan történik a két tengelynél elhelyezett potméterek jele alapján. Ha ezek a potméterek bent vannak, akkor mindkét lámpát vízszintesre kell állítani (a fénycsóva baloldaláról beszélek, amelyik vízszintes). Az állítás a lámpák hátán, alul középen található 8as csőkulccsal tekerhető csappal történik. Tehát NEM elektronikusan.
Imyx2012-11-19 19:47:00 // 41245
Az idő Neked dolgozik.. :D
hg6idn2012-11-19 19:40:42 // 41244
A hideg sör segít!
( úgy látom minden alfa szerelés hozzávalója :)
Én még várom a hidegebb időt lámpamosó ügyileg...
Imyx2012-11-19 18:45:04 // 41243
Kösz. Ki kell vennem azt az izzót, nyugtalanít, hogy rosszul raktam vissza, csak ne lenne ilyen hideg :).
gecsa2012-11-19 18:10:03 // 41242


ezt találtam csak, ha segít valamit...szervízcd-n nem találtam külön xenonra..
Imyx2012-11-19 16:30:47 // 41241
Passz, nem tudom. De néha villognak, magasabb a jobb oldali fénye.
gecsa2012-11-19 15:36:31 // 41240
jobb oldala kicsit feljebb is kell világítson, nem? legalábbis sima lámpa esetén tuti, xenonnál nem tudom...
Imyx2012-11-19 15:24:55 // 41239
Köszönöm!!!!!!!! :-).
Imyx2012-11-19 14:08:25 // 41237
Uraim,

Hogy kell szakszerűen xenon izzót berakni? (156 gyári xenon fényszóróba)
A kérdésem az, hogy az izzószál (barna) milyen irányban kell legyen berakott állapotban? Alul, vagy felül? Már nem emlékszem, hogy "rosszul" egyáltalán vissza lehet-e rakni, azaz, hogy rossz irányba kerüljön az izzószál. (Van egy olyan sejtésem, hogy igen.) MES-sel beállítottam a legalacsonyabb szintre, de mégis felfele világít egy kicsit :). Főleg a jobb oldali. Látni lehet vele, de nem az igazi. Ehh.
Köszönöm!!!
gecsa2012-11-19 11:27:38 // 41236
vannak szép emlékeim az itteni szervizekről..:D még onnan is, ahová most hordom, de ha nincs más választásom, sajnos el kell vinnem..:(
ha lenne egy légkulcsom, meg helyem, akkor lemondanék róluk..:D
gecsa2012-11-19 10:22:08 // 41234
2 ilyen lámpára elcserélem a kocsimat...:D:D:D:D

de legalább veszek úgy 5-6 darabot bontásra, és lesz alkatrészem egy életen át...:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-11-19 10:15:47 // 41233
Ezért nem fogom én sem szakszervízbe vinni a vasat az izzítás visszajelző hibámmal. 12000ft/ H ért el találgatnak ott nekem fél napig. És akkor a raklap alkatrészről nem is beszélve amit cseréltetnének aranyárba. Pl ráérdeklődtem hogy a facelift gyári xenon lámpa mennyibe fájna, én olyan 150 r tippeltem db-ját. Hát igen 365000ft/db Ez a kemény nem a Tarzansarka :)
gecsa2012-11-19 09:34:18 // 41232
és ugye azt a hány alkatrészt milyen árban csinálják majd...
mreni2012-11-19 09:20:41 // 41231
céges fiorinoval szív most fater főnöke... eddig csak szakszervízbe lehetett vinni,hogy szervízkönyves legyen,most kellene vezérlést cserélni(láncos) amire a szervíz mondott egy 100ezres árat,megnéztem 30e az anyag.. :D aztán a kettőstömegű+kuplung csere is aktuális ők 300e-t mondtak rá,én 150e-ért láttam az anyagot....

Most hab a tortán,hogy kidobott egy P0234 hibakódot és vészüzembe dobta a gépet,90nél többet nem megy illetve korlátozta a turbónyomást is.
kitöröltem a hibakódot,hogy legalább a szervízig el tudjon menni normálisan és még én lettem leb@szva,hogy minek nyúlok hozzá :D
Most ott tartunk,hogy eddig két független autószervízbe vitte el,de egyik sem vállalja a hiba feltárását,azért ez nevetséges szerintem :D
Most jön majd a Fiat szalon megint... kíváncsi leszek rá,hány alkatrészt fognak cserélni mire rájönnek mi a baja...
gecsa2012-11-19 08:11:01 // 41230
van benne igazság...főleg a szervízben lehúznak sugallatnak...sajnos...
Piritu - 1.000.0002012-11-18 22:24:09 // 41229
Érdekes szösszenet a Totalcar Autódoktorától. A lényeg:
"... a hibakód nem az égből hullott ige, csupán egy információ a süket, vak, szaglásra képtelen motorvezérlőtől. A jelzett hibakód tehát nem jelent automatikus alkatrész-cserét, még ha sok műhelynél így is csinálják."
gecsa2012-11-16 17:57:31 // 41228
annál természetesen mindenképp, de mindennaposan csinálni azért nem olyan egyszerű..:D
G-Burt2012-11-16 00:29:47 // 41227
Kopogás, lötyögés, kanyarban nyúlás van? Egyenesfutás? Lengőkarok, gátlók rendben?
Fairlane2012-11-15 22:34:52 // 41226
Ó, egy újabb elégedett abroncskeres ügyfél? :D

Az enyémen sem sikerült ott a beállítás, meg a kerékcsavarokat is agyon tépték...
Ádi2.42012-11-15 22:25:45 // 41225
De több mint valószínű hogy az volt,mert a sárvédők belül matt feketék,úgyhogy...:S De valami megoldás csak van rá.....Bízom benne!
GTPeti2012-11-15 21:58:22 // 41224
Lehet, csak meglehetős hátrányokkal jár.
Emiatt húzott nekem is félre, mikor az Abroncs Kerháznál -1,2mm és +2,4mm kombinációból hozták ki a +1,2mm-t... A szerelőnek vélhetőleg senki nem mondta el, hogy szimmetrikusnak kell lennie, nem csak a teljes összetartás számít.
Rizzo2012-11-15 21:37:09 // 41223
Nem volt balesetes?
Rizzo2012-11-15 21:35:38 // 41222
Szerintem menet közben az összetartás nem lehet különböző a két kerék között mert amikor elindulunk az kiegyenlítődik, a kormánykerék persze elfordul.
Liquid2012-11-15 21:06:40 // 41221
én inkább a drágára esküszöm, pl. az AeroTwin-em 2006.12-óta fentvan és töröl...
Nikki2012-11-15 21:05:29 // 41220
Köszönöm a válaszokat!!:)
GTPeti2012-11-15 21:00:41 // 41219
ja,és kb 10perc/indítás...:D

A semminél jobb, nem?
gecsa2012-11-15 20:52:31 // 41218
jaja...főleg,ha csupa 9 a számsor..:D:D:D
Föckös2012-11-15 20:51:09 // 41217
ha ugróiskoláztál eleget, akkor hamarabb is megvan :-)
gecsa2012-11-15 20:48:40 // 41216
ja,és kb 10perc/indítás...:D
GTPeti2012-11-15 20:40:13 // 41215
Első körben megtisztítanám az immo kör alakú (kulcslyuk körül található) antennájának a csatlakozóját. Előfordulhat, hogy csak az antennacsere oldja meg a dolgot.

Szakszervízben amúgy rendelhetsz gyári kódkártyát (ha nincs meg), amin van egy számsor. Ezt az egyik pedál nyomogatásával lehet indítás előtt bevinni (a manuálban leírt módon). Ezáltal bizonyos immohibák esetén is indítható az autó.
Nikki2012-11-15 20:32:13 // 41214
Sziasztok!Olyan problémám van, hogy indításkor immobiliser hibát ír ki a 147esem és nem indul.. Ilyenkor mit lehet csinálni??
Fairlane2012-11-15 20:04:11 // 41213
Motortartó bak felújítással van valakinek tapasztalata?
GTPeti2012-11-15 20:03:36 // 41212
Akkor opt. csalódás volt. :)
SZVSZ a márkás ugy. alkatrészek méretpontosak is egyben. (TRW, Lemförder, stb.)
mreni2012-11-15 20:02:00 // 41211
hát igen,de már egész komfortosnak érzem,így téligumival meg pláne :D
Fairlane2012-11-15 19:58:42 // 41210
Én is most voltam állíttatni a határ úti szakiknál, de ők is azt mondták, hogy nem állítható a dőlés.
Nekem olyan 1.7 fok, elöl-hátul. Talán 1.1 vagy 1.3 a gyári érték.

Szerintük az utángyártott futóműalkatrészek miatt van ÉS emiatt nem fogja enni a gumit.
GTPeti2012-11-15 19:53:41 // 41209
A szabadságom alatt alapvetően két helyen jártam (sokszor): szerelőnél a futómű miatt és fogorvosnál. A te ültetette autód is jó példa a kettő közti kapcsolatra. :)))
mreni2012-11-15 19:51:43 // 41208
nekem az ültetés miatt ilyen brutál :)
GTPeti2012-11-15 19:50:45 // 41207
Én is így tudtam, de attól még határozottan úgy tűnt. :)

Amúgy nekem klasszul beállították nulla összetartásra (a minimális széttartás helyett)... Ami hivatalosan a sportfutómű beállítása. Akit kérdeztem, szerintük nem lesz így sem baj, minimális (0,07°) az eltérés.
Kicsu2012-11-15 19:47:26 // 41206
Felső lengőkar kopott akkor befele dől a kerék. Enyém is lezabálta a gumit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak