Szerintetek mivel ragaszzam vissza az ajó belselyében azt a fehér szigetelö fóliát,
valami rugalmas sárgással van gyárilag
biztos nem szilo
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
.......................2012-09-20 10:23:36 // 40405
gecsa2012-09-20 09:13:28 // 40404
veszel nyerskulcsot,azt másoltatod,majd taníttatod..itthon kb 100eft a vége és akkor egy kulcsról beszéltünk..
esetleg azzal tudsz spórolni,hogy a nyerskulcs ausztriában kb 50euro...
esetleg azzal tudsz spórolni,hogy a nyerskulcs ausztriában kb 50euro...
lakosg012012-09-20 08:34:28 // 40403
És tudod a folyamatot?
Vagy honnan tudod, hogy nem egyszerű művelet?
Vagy honnan tudod, hogy nem egyszerű művelet?
gecsa2012-09-20 08:06:00 // 40402
nagy részben akksiállapot függő a dolog..:D
Ferke2012-09-19 22:12:59 // 40401
Szinte végig egyenesen kellett csak menni:) Meg ugye nem a 17esek voltak fenn, szóval nem volt annyira vészes:)
GTPeti2012-09-19 22:01:09 // 40400
Karizomra gyúrsz? :))
Ferke2012-09-19 21:59:10 // 40399
Akkor azzal még odatalált:) Én legutóbb 40km-t mentem szíj nélkül, meg se kottyant neki:)
Ferke2012-09-19 21:58:04 // 40398
Maximum megáll, és nem lesz töltés, klíma meg szervó:) De rohadt kicsi az esélye, hogy beálljon, mehet vele nyugodtan.
gecsa2012-09-19 21:21:13 // 40397
és akkor megszámlálódtak hirtelen a kilóméterek.....:D
GTPeti2012-09-19 19:36:15 // 40396
Volt akinél a szervíztől pár km-re szállt el a tárcsa. Szóval a válasz igen... ha hangja van, akkor rossz esetben ledobhatja/elszakíthatja a szíjat.
Laurent2012-09-19 19:27:15 // 40395
Hali urak!
Kicsit hangos a generátor szabadonfutó szíjtárcsa a cimborám 1.9 jtd 156-os alfájában. Jövő héten lenne kicserélve. Addig okozhat kárt valamiben? Thx
Kicsit hangos a generátor szabadonfutó szíjtárcsa a cimborám 1.9 jtd 156-os alfájában. Jövő héten lenne kicserélve. Addig okozhat kárt valamiben? Thx
Zoli19802012-09-19 18:41:30 // 40394
Valószínű. Mondtam az igényeim, ők meg ezt mondták. Az immo chipet át kell rakni az tuti.
atis_166jtd2012-09-19 18:29:55 // 40393
Ezt kompletten mondták neked kulcs szár másolással, immobi iktatással?
Zoli19802012-09-19 16:48:45 // 40392
Nálam a riasztó hiányzik a kocsiból, és a táv kp.-i zár se mindig működik. Így majd kap egy komplett riasztó-bicskakulcs szettet. Árajánlat kérés megvolt, 36000,- beszereléssel. Plusz ráköttetem a csomagtartó gombbal való nyitását is. Komfort modul nem tudom van-e a kocsiban, ha van, megoldják az ablakfelhúzást is gombnyomásra. Aztán majd kiderül....
gecsa2012-09-19 15:29:41 // 40391
én is játszottam ezzel a gondolattal...nem egyszerű művelet,így abbamaradt egy kis időre..
lakosg012012-09-19 14:49:12 // 40390
A következő problémám van: a kocsi vásárlásakor kapott 1db 3 gombos távirányítós kulcs távirányító része nem működött. 1 gomb a helyén volt, lenyomásra villogott is a led, de nem végezte el a funkcióját. Visszaforrasztottam a másik két gombot, de semmi változás.
Arra gondoltam, mivel elég ramaty állapotban van a kulcs egésze, rendelek egy újat. A legolcsóbb ajánlatom 38.000Ft volt, amit most inkább nem dobnék rá erre. Találtam aukciós oldalon használt kulcsot ennek negyedéért. A kulcsszárat és immo chipet átrakom abba. A kérdésem az, hogy össze tudom-e én programozni a vevővel valahogy? Ha igen, hogyan?
Ha nem, akkor kit ajánlotok?
Arra gondoltam, mivel elég ramaty állapotban van a kulcs egésze, rendelek egy újat. A legolcsóbb ajánlatom 38.000Ft volt, amit most inkább nem dobnék rá erre. Találtam aukciós oldalon használt kulcsot ennek negyedéért. A kulcsszárat és immo chipet átrakom abba. A kérdésem az, hogy össze tudom-e én programozni a vevővel valahogy? Ha igen, hogyan?
Ha nem, akkor kit ajánlotok?
gecsa2012-09-19 10:07:36 // 40388
nomeg kinek mi a "normál" használat...:D
Grando2012-09-19 09:43:43 // 40387
Ha nagyon becsülettel karbantartották az autót, és főleg hosszabb távokon használták ésszel, azt is ésszel, akkor akár még jó is lehet. De ezt látatlanban ember nem mondja meg.
Persze, hogy kinek mi a jó, az is erősen nézőpont kérdése. :))
Persze, hogy kinek mi a jó, az is erősen nézőpont kérdése. :))
Imyx2012-09-19 09:21:12 // 40386
Urak,
Egy 2.5 V6 tényleges futásteljesítménye km-ben mennyi lehet körülbelül? Mondjuk 'normál' használat mellett. Kibír-e a motor 350.000 km-t?
Köszönöm!!
Egy 2.5 V6 tényleges futásteljesítménye km-ben mennyi lehet körülbelül? Mondjuk 'normál' használat mellett. Kibír-e a motor 350.000 km-t?
Köszönöm!!
Adrián2012-09-18 22:11:23 // 40385
Alfás Urak!
Keresek Akfa156 SW facelift hátsó ablaktörlő motort ! Meg van teljesen szorulva csak kézzel való noszogatásra hajlandó tötölni 1-et! Van lehetőség ezt a problémát orvosolni találkozott már ezel valaki?Be van rohadva a tengely vagy megadta magát ?
Ha nem érdemes foglalkozi ezzel és valakinek van elfekvőben emberi áron azt megköszönöm.
Keresek Akfa156 SW facelift hátsó ablaktörlő motort ! Meg van teljesen szorulva csak kézzel való noszogatásra hajlandó tötölni 1-et! Van lehetőség ezt a problémát orvosolni találkozott már ezel valaki?Be van rohadva a tengely vagy megadta magát ?
Ha nem érdemes foglalkozi ezzel és valakinek van elfekvőben emberi áron azt megköszönöm.
Forsberg2012-09-18 17:38:02 // 40384
Esetleg, valaki? :)
Arno1662012-09-18 14:58:23 // 40383
Lehet hülye kérdés, de:
TS motorokban mikor szokása a szeleptányérnak leszakadni?
(nem egy esetről hallottam, +láttam is már ilyen motort. Ebből gondolom "szokásuk".)
Néha, gyártási hiba folytán a szelep anyagában, vagy idővel ha elfárad az anyag, szeleprugó (berezonal), és pörgeti az ember - akkor?
Érdekes anyag, a motorok "elméletének" bugyrairól:
http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
Ebben olvasom, hogy 1000N/mm2 ++ terhelést is kaphat egy modern motorban a szelepvezérlés rész. Azért az szép... Innen jutott eszembe.
A.
TS motorokban mikor szokása a szeleptányérnak leszakadni?
(nem egy esetről hallottam, +láttam is már ilyen motort. Ebből gondolom "szokásuk".)
Néha, gyártási hiba folytán a szelep anyagában, vagy idővel ha elfárad az anyag, szeleprugó (berezonal), és pörgeti az ember - akkor?
Érdekes anyag, a motorok "elméletének" bugyrairól:
http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
Ebben olvasom, hogy 1000N/mm2 ++ terhelést is kaphat egy modern motorban a szelepvezérlés rész. Azért az szép... Innen jutott eszembe.
A.
Ferke2012-09-18 13:46:01 // 40381
(nem írta, hanem írtam)
:)
:)
Ferke2012-09-18 13:45:45 // 40380
2x írta le, 2x fosta szét magát a króm, amit ezennel most le is gyalultam:)) ...úgyhogy elküldtem mélben:DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-18 10:58:00 // 40379
semennyire, otthon is megy csak mikor vissza rakod új rézgyűrűket vegyél hozzá
.......................2012-09-18 10:48:43 // 40378
beavatsz,hogy oldottad meg?
Tentacle2012-09-18 10:45:00 // 40377
Ez olyan kétbetű-alulvonásos volt ... :) Nesze semmi fogd meg jól.
Ferke2012-09-18 10:34:12 // 40376
Meg az, csak elég trükkösen:D
VaMpGeCO2012-09-18 10:20:26 // 40375
fojtószelepházéra gondoltam
.......................2012-09-18 08:31:46 // 40374
Mennyire nehéz az injektorokat kiszedni a JTDm emekböl?
esetleg otthon is megy?
esetleg otthon is megy?
Föckös2012-09-18 07:37:46 // 40373
melyik pillangószelepet?
Forsberg2012-09-18 07:23:40 // 40372
Sziasztok!
Pillangószelep tisztítás után, hogy kell alapbeállítást csinálni? FES jó erre?
Köszi!
Pillangószelep tisztítás után, hogy kell alapbeállítást csinálni? FES jó erre?
Köszi!
Arno1662012-09-17 16:23:14 // 40371
Nu, összeraktam az USB-s elgondolasom egy tranzisztoros szintillesztővel, mukodik vegre a diag, lambda hiba...
(kis szűrést majd még be kell iktatni az adapterbe, néha eldobja magát járó motornál a FES, de a lényeget megtudtam)
Köszi mindenkinek az infokat!
(kis szűrést majd még be kell iktatni az adapterbe, néha eldobja magát járó motornál a FES, de a lényeget megtudtam)
Köszi mindenkinek az infokat!
VaMpGeCO2012-09-17 11:44:47 // 40370
pillangószelepet takarítsd ki, hátha az. Esetleg a geometria állító van bekoszosodva
atis_166jtd2012-09-17 11:38:16 // 40369
Igen kiolvastam. Nekem húz tovább. Ott olyan érzés mintha sok lenne a levegő az üzemanyaghoz képest. Vagyis mivel volt turbós benzinesem annál volt ilyen érzés. Mondjuk menet közben még nem néztem, de majd valamikor megnézem.
Változó geós turbó van rajta.
Változó geós turbó van rajta.
Zoli19802012-09-17 11:35:05 // 40368
Szia.
Kiolvastattad, vagy csak a műszerfalon nem jelez? Az enyém 2500-nál torpan, légtömegmérő hibát ír. Addig húz rendesen, majd onnan mintha valamiből kevesebbet kapna, bőg, de nem igen húz.
Zoli
Kiolvastattad, vagy csak a műszerfalon nem jelez? Az enyém 2500-nál torpan, légtömegmérő hibát ír. Addig húz rendesen, majd onnan mintha valamiből kevesebbet kapna, bőg, de nem igen húz.
Zoli
atis_166jtd2012-09-17 11:19:41 // 40367
Adjatok nekem ötletet mi lehet hogy 2800 körüli fordulaton megtorpan az autó, utánna szépen húz tovább? Semmi hibakód nincs. Szerintetek?
Ferke2012-09-17 09:19:37 // 40366
Nem. Ott akkor valami gáz van. Vagy a hidraulikával, vagy a mechanikával.
spick2012-09-17 09:16:06 // 40365
Sziasztok!
147-nél, ha nagyon lent fog a kuplung lehet állítani?
147-nél, ha nagyon lent fog a kuplung lehet állítani?
GTPeti2012-09-16 20:10:20 // 40364
...nekem is van ilyen kábelem, egy régi diag progival tökéletesen tette a dolgát.
(Ami az optocsatis átalakítókra nem mindig igaz.)
(Ami az optocsatis átalakítókra nem mindig igaz.)
GTPeti2012-09-16 20:09:21 // 40363
A lentit mán' elküldtem neki délben. :)
[k i z z o]2012-09-16 19:56:48 // 40362
Piritu - 1.000.0002012-09-16 17:54:11 // 40361
Ja, és a FES oldala szerint a FES-el működnie kellett volna, de nem.
Piritu - 1.000.0002012-09-16 17:53:35 // 40360
Most meg nem mondom, hogy milyen van a Spiderbe, de csak Examinerrel fértünk hozzá a légzsákhoz. (A motor és az ABS ment a FES-el.) Gyanúm ilyen a tied is.
Wickey2012-09-16 15:47:26 // 40359
nekem van, de én pl. a 145 légzsákkal nem bírok dűlőre jutni (TRW). Ahhoz is VAGCom KKL kábel kell, namost nekem az van, de hiába variálgatom a baud rate-t meg ... igazából csak azt mert csak azt lehet, szóval sehogysenem bírok ráolvasni.
Arno1662012-09-16 12:30:06 // 40358
Hmm... FiatEcuScan allitja, hogy az ELM327 nem jó neki a Spiderhez, VAGCOM/K-Line/OBDKEY adaptert vár.
Viszont ahogy olvasom valóban tud K-LINE-t az ELM327, szoval nem ertem.
Akkor marad az, h összedobok egy USB-sorost, es kiprobalom igy. Gondolom annyi a trükk, hogy Rx, Tx közösítve, és ahogy írod vmi level-shifter, mivel tippem szerint 12V-os a K-LINE?!
Vajon menni fog, mi a tipp?
Feleslegesen nincs hangulatom butykolni... :)
pl ilyesmi:
http://www.alfa145.co.uk/obd/AJ-OBD-Interface_2.jpg
MAX232 helyett egy FT232 USB-soros lesz az aldozat, igy nem kell a zeneres tap, meg ilyen PCB van is a fiókban. :)
Ahogy nezem a K-LINE egy 10K-5K osztoval siman bemegy a szintillesztő Rx labra.
(ide is betehetett volna egy tranzisztort, teljesen felesleges bonyolítás a MAX232...)
Egy R+LED-es megoldassal 12V-ra fel van huzva, ez is stimt.
Kifele pedig egy tranzisztor huzogatja a GND-re amikor aktív a jel...
(Itt az FT232-ben a Tx vonalat majd be kell allitanom, hogy invertalja, ugy lesz ponalt, ami vegul az RS232-vel egyezik meg logikailag)
Vélemény?
Viszont ahogy olvasom valóban tud K-LINE-t az ELM327, szoval nem ertem.
Akkor marad az, h összedobok egy USB-sorost, es kiprobalom igy. Gondolom annyi a trükk, hogy Rx, Tx közösítve, és ahogy írod vmi level-shifter, mivel tippem szerint 12V-os a K-LINE?!
Vajon menni fog, mi a tipp?
Feleslegesen nincs hangulatom butykolni... :)
pl ilyesmi:
http://www.alfa145.co.uk/obd/AJ-OBD-Interface_2.jpg
MAX232 helyett egy FT232 USB-soros lesz az aldozat, igy nem kell a zeneres tap, meg ilyen PCB van is a fiókban. :)
Ahogy nezem a K-LINE egy 10K-5K osztoval siman bemegy a szintillesztő Rx labra.
(ide is betehetett volna egy tranzisztort, teljesen felesleges bonyolítás a MAX232...)
Egy R+LED-es megoldassal 12V-ra fel van huzva, ez is stimt.
Kifele pedig egy tranzisztor huzogatja a GND-re amikor aktív a jel...
(Itt az FT232-ben a Tx vonalat majd be kell allitanom, hogy invertalja, ugy lesz ponalt, ami vegul az RS232-vel egyezik meg logikailag)
Vélemény?
Ch3ster2012-09-16 11:22:14 // 40357
Sziasztok!
Kérem aki tud adjon tanácsot.
A múltkori nagy esőzésnél tapasztaltam hogy a csomagterem beázik.A csomagtérnél körben lévő kédergumit megvizsgálva azt tapasztaltam, hogy a tetejénél ahol kb. a pót-féklámpa van, a víz átbukik a gumin, és landol a kalaptartómon.
A gumit nézve nem tűnik fáradtnak.Valakinek van/volt hasonló tapasztalata?
Előre is köszönöm az 5leteket!:)
Kérem aki tud adjon tanácsot.
A múltkori nagy esőzésnél tapasztaltam hogy a csomagterem beázik.A csomagtérnél körben lévő kédergumit megvizsgálva azt tapasztaltam, hogy a tetejénél ahol kb. a pót-féklámpa van, a víz átbukik a gumin, és landol a kalaptartómon.
A gumit nézve nem tűnik fáradtnak.Valakinek van/volt hasonló tapasztalata?
Előre is köszönöm az 5leteket!:)
GTPeti2012-09-15 21:38:30 // 40356
Az ELM327 egy hardveres kábel, "AT"-szerű parancsokon kommunikál. Ezáltal csak előre meghatározott protokollokat támogat. Tud egyébként K és L-line-t, pl. a motorvezérlőket le lehet kérdezni vele. A VAGCom egy buta kábel ami egy USB-soros átalakítóból és level shifterekből áll. Ezáltal sokkal flexibilisebb, viszont az időzítések betartása a PC feladata. Bizonyos ECU-k (pl. régebbi klímavezérlők) nem "szabványos" protokollokat használnak, emiatt megy csak VAGCom-mal.
(Ezeket a blogomban is leírtam.)
(Ezeket a blogomban is leírtam.)