Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Csaba2012-05-09 20:08:23 // 38755
Szia a shellnek pl van transaxle 75w90
Dzsozy2012-05-09 19:47:23 // 38754
Az lehet, de az ugráló nem biztos. :) Nekem pont jó, mert váltáskor 1500-ig megpörög, jobban tudok gyorsulni. :)
GabCsi2012-05-09 19:42:03 // 38753
Most lehet, hogy nagyon hülye vagyok, de én úgy tudom nem véletlen az emelt alapjárat gurulás közben :) De persze nem találom a cikket amiben olvastam.
Dzsozy2012-05-09 17:58:06 // 38752
Ezzel a tünettel szopik a fél alfás társadalom! :) LMM-Pilangószelep-alapjárat léptetőmotor6pillangószelep állásszög jeladó. Most küldtem el egy cartársank egy bontott,széttrancsírozott állásszög jeladót. Az abban lévő potméter szokott kikopni, de nem 100 a dolog! Amióta cseréltem állásszög jeladót, lényegesen kisebb az ingadozás. Előtte meg motorfékkel gurultam, akkor ugyan is nincs befecskendezés, csak gyújtás, így még spórolhattok is. :)
zsolo 1562012-05-09 17:46:16 // 38751
Hali!
Ha találtatok rá orvosságot szóljatok,mert az én 156-om is ezt a tünetet produkálja.
Ha találtatok rá orvosságot szóljatok,mert az én 156-om is ezt a tünetet produkálja.
hhhjjjv2012-05-09 17:25:21 // 38750
a vezérlés modosito a dizelhangon kivul csinallhat nehe nehe egy köhintest is menetközben???köszi a valaszt!
XX2012-05-09 17:14:36 // 38749
Hello!Valaki segítsen ha tud.Az autómban az első lámpákban nem alszik el a világítás,akármit csinálok vele(leállítom,kiveszem a kulcsom stb..).Felváltva világít valamelyik mindig.Köszi
Attos2012-05-09 16:58:23 // 38748
Ja amúgy váltóolajról van szó!
Attos2012-05-09 16:57:43 // 38747
Sziasztok!
Alfa Romeo 156 1998, 1.6 Twin Spark. Kézikönyv azt írja, hogy Tutela ZC 75 Synth SAE 75W90 kéne, de csak 75W80 van a www.olajshop.hu szerint.
Az is jó bele vagy keresgéljek máshol 75W90-et?
Előre is köszi a segítséget.
Alfa Romeo 156 1998, 1.6 Twin Spark. Kézikönyv azt írja, hogy Tutela ZC 75 Synth SAE 75W90 kéne, de csak 75W80 van a www.olajshop.hu szerint.
Az is jó bele vagy keresgéljek máshol 75W90-et?
Előre is köszi a segítséget.
hg6idn2012-05-09 16:55:07 // 38746
Hali!
Barátom OFF-os Ignise hasonlót produkál, hibakód nincs, reset után pár 10 km OK, majd ismét pörög... Egyébként Puntó II, Mareámnak, 156-osomnak is magasabb az alapjárata ha mozog az autó
Barátom OFF-os Ignise hasonlót produkál, hibakód nincs, reset után pár 10 km OK, majd ismét pörög... Egyébként Puntó II, Mareámnak, 156-osomnak is magasabb az alapjárata ha mozog az autó
Hari2012-05-09 15:03:29 // 38745
:))) ... he-he!!! Én pont egy ui. 146 2000Ti-vel szopok ! Minden teljesen rendben! (szenzorok, lamda, LMM, stb) ... ja és teljese jól megy! De ha gurul az autó akkor 1500 - 2000 közt van az alapjárata! Ahogy megállok vele 2 másodperc és 850 - 900 -re beáll!
(Most teszek bele egy másik ECU-t és próba!) ..... ????? :) ... ezen már csak mosolygom!
(Most teszek bele egy másik ECU-t és próba!) ..... ????? :) ... ezen már csak mosolygom!
Csöri2012-05-09 11:17:46 // 38744
Az E3 már elektromos.
Joker 1562012-05-09 10:34:10 // 38743
Sziasztok! X Akta! :)
Az alapjárat a 156omban csak akkor esik le normálra,ha megáll az autó...Ha lassan közeledsz egy lámpához mondjuk, amig nem áll meg a vas, addig kb.2000-1600 on prögö a motor..Ha megáll, leeseik szépen normálra..
Nah erre mondjatok okosat,h.miért csinálja!Komputerben semmi hibakód... :)
Az alapjárat a 156omban csak akkor esik le normálra,ha megáll az autó...Ha lassan közeledsz egy lámpához mondjuk, amig nem áll meg a vas, addig kb.2000-1600 on prögö a motor..Ha megáll, leeseik szépen normálra..
Nah erre mondjatok okosat,h.miért csinálja!Komputerben semmi hibakód... :)
Wickey2012-05-08 22:23:10 // 38742
a bowdenes is tud kiakadni. Ne tudd meg milyen vicces volt, amikor a gtv6 adott konstans félgázt. Egyes-kettesben is gyorsabb voltam a fél városnál. :-)
admirális2012-05-08 22:00:45 // 38741
Szép lett volna ha úgy elektromos a pedál. Az lett volna a megrázó élmény:).
admirális2012-05-08 21:59:40 // 38740
De az EU3-asok bovdenesek? Azt hittem olyan mint a Selespeed.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-08 21:54:57 // 38739
azt írja a pedál vissza állt a helyére...elektromos a pedál állás érzékelője de maga a pedál nem elektromos :P
admirális2012-05-08 21:50:53 // 38738
Éljen az elektromos gázpedál...
Toyotáék ilyen miatt egész szériákat hívtak vissza.
Toyotáék ilyen miatt egész szériákat hívtak vissza.
nyámnyila2012-05-08 21:20:38 // 38737
Hella skacok! Kis segitsegre lenne szuksegem,ma majdnem eltuntettem szeretett 156 osom elejet.Ugyanis 2 esben padlozas utan bent maradt a gazpedal a padlon!LOL.Szerencsere nemvolt nedves az aszfalt igy a jardan landolva megaltam.Valakinek otlet?Ja meg annyit mellekesen ,hogy multheten aksi le majd fel (a zenet butykoltem) es az inditas utan az alapjarat rendben volt viszont 4500 nal tiltott az elektronika vagyis ojan erzes volt mint amikor elfogy a benzin!Es ez a gond a mai mutatvanyom utan megszunt miutan a jardan ujrainditottam es a pedal visszaalt a helyere!
mreni2012-05-08 20:46:34 // 38736
inkább,csak jó áron jutottam hozzá :))
GTPeti2012-05-08 20:09:35 // 38735
Na jó, te specialista vagy. :))
mreni2012-05-08 19:59:43 // 38734
én LMM tisztíót szoktam használni hozzá :P :D
GTPeti2012-05-08 18:59:49 // 38733
A féktisztító vszínüleg sokkal agresszívabb. Szerintem is a denszesz a jobb választás.
Dzsozy2012-05-08 18:56:44 // 38732
Igazán nincs mit! Azért ne rohanj LMM-t venni, az úgyse egy olcsó mulatság. Abból csak a GYÁRI tetszik az alfáknak, ez is tapasztalat. Vegyél DENATURÁLT szeszt,kis ecsetet, esetleg fülpiszkálót :) és azzal pucold ki az LMM-t. Vedd ki a betétet belőle és úgy könnyebb. Ha ezt a módszert választod,akkor egy vasfűrész lappal vágd be az LMM betétet rögzítő csavar tetejét, hogy egy egyszerű csavarhúzóval is ki tudd tekerni. Én a tisztításhoz denszeszt ajánlom, valaki a féktisztítót. ( nekem korábban egy, a helyi műszaki egyetemen oktató mondta, hogy a forrófilmest denszesszel pucolgassam,de megvárni míg rendesen kiszárad, és utána vissza)
Amúgy meg ha lekaptad a csatit utána meg vissza, és megjavult a paripa, nem is biztos, hogy sz@r az LMM. :)
Amúgy meg ha lekaptad a csatit utána meg vissza, és megjavult a paripa, nem is biztos, hogy sz@r az LMM. :)
rstyleAlfa2012-05-08 18:22:34 // 38731
Sziasztok!
Először is köszönöm mindenki segítő szándékát, kipróbáltam az LMM csati le, felpörget, aztán vissza és megint. Nos az eredmény magáért beszélt, tényleg jobb lett az autó, nincs torpanás azóta. Tehát ezek szerint az LMM megérett a cserére? Hétvégén még egy diagnosztikát csináltatok, aztán meglátjuk.
Először is köszönöm mindenki segítő szándékát, kipróbáltam az LMM csati le, felpörget, aztán vissza és megint. Nos az eredmény magáért beszélt, tényleg jobb lett az autó, nincs torpanás azóta. Tehát ezek szerint az LMM megérett a cserére? Hétvégén még egy diagnosztikát csináltatok, aztán meglátjuk.
Imyx2012-05-08 11:30:23 // 38730
Én nem mernék utángyártottat beletenni, ahogy sokan mondják, az utángyártottat szinte mindig a Bosch követi.
Forsberg2012-05-08 10:41:03 // 38729
Köszönöm, mindent értek! :) Szóval tudtam, hogy azzal nem javítom, ha törlöm. :)
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Grando2012-05-08 10:30:56 // 38727
Persze, hogy nem a törlés a gond. ;)))
A gond az, hogy ha csupán a hibaüzenetet törlöd, azzal nem oldhatod meg a problémát. Hiszen csak a fennálló hibára figyelmeztető üzenetet törlöd. A probléma ettől még naná, hogy megmarad. Majd jön róla egy újabb üzenet.
Pont úgy, mint egy lejárt határidejű tartozásról szóló figyelmeztető levélke. Aztán később esetleg a bírósági határozat, majd végül a végrehajtó - abban az esetben, ha olyan bajról van szó, ami esetlegesen továbbgyűrűzhet. ;)))
A gond az, hogy ha csupán a hibaüzenetet törlöd, azzal nem oldhatod meg a problémát. Hiszen csak a fennálló hibára figyelmeztető üzenetet törlöd. A probléma ettől még naná, hogy megmarad. Majd jön róla egy újabb üzenet.
Pont úgy, mint egy lejárt határidejű tartozásról szóló figyelmeztető levélke. Aztán később esetleg a bírósági határozat, majd végül a végrehajtó - abban az esetben, ha olyan bajról van szó, ami esetlegesen továbbgyűrűzhet. ;)))
Forsberg2012-05-08 10:28:37 // 38726
De az az érdekes, nem érzem, hogy bármikor torpanna az autó.
Jó húzós ára van, ahogy hallom. :(
Jó húzós ára van, ahogy hallom. :(
Liquid2012-05-08 10:23:30 // 38725
tisztítani nem lehet, mert nagy valószínűséggel maga a poti belseje kopott meg, ezért néha szakadást jelez. Valaki (talán Ferke) szívott ezzel, nekem is volt ilyen gondom de még az UNO-nál, bontottra csere után helyreállt a törvényes rend
Forsberg2012-05-08 10:20:45 // 38724
Ok értem, köszönöm! :)
Sejtettem, hogy nem oldom meg a problémát a törléssel, csak más off-os autónál is volt olyan gond, amit valami pillanatnyi probléma okozott, és törlés után nem jött vissza többet.
De mivel itt újra előjött, gondoltam, hogy nem úszom meg törölgetéssel.
Igazából kíváncsi voltam mi lehet ez a hiba. Mit kell cserélni, vagy esetleg tisztítani.
Sejtettem, hogy nem oldom meg a problémát a törléssel, csak más off-os autónál is volt olyan gond, amit valami pillanatnyi probléma okozott, és törlés után nem jött vissza többet.
De mivel itt újra előjött, gondoltam, hogy nem úszom meg törölgetéssel.
Igazából kíváncsi voltam mi lehet ez a hiba. Mit kell cserélni, vagy esetleg tisztítani.
Bilux2012-05-08 10:02:24 // 38723
Szerkeszteni nem lehet tehát még egyszer: :D
"A gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű az elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldja meg a problémád."
Talán tisztább amit közölni akartam veled.
"A gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű az elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldja meg a problémád."
Talán tisztább amit közölni akartam veled.
Bilux2012-05-08 10:00:23 // 38722
Nem a gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű a elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldjaj meg a problémád.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldjaj meg a problémád.
Forsberg2012-05-08 09:19:11 // 38721
Biztos korán van még, de ezt most nem értem. :)
Mármint a poént értem, csak azt, hogy a gond a törlés lenne?
Mármint a poént értem, csak azt, hogy a gond a törlés lenne?
Grando2012-05-08 09:03:28 // 38720
Lehet, hogy nem a hibaüzenet miatt van a probléma, hanem fordítva?
Látom magam előtt a tűzoltókat, ahogy kivonulnak az égő házhoz. A ház tulaja az utcán futkos és üvölt, hogy "Ég a házam!! Segítség!". A tűzoltók egy lapáttal fejbecsapják a tulajt, aki ájultan elterül. Majd elvonulnak. Probléma megoldva.(?) :D ;)))
Látom magam előtt a tűzoltókat, ahogy kivonulnak az égő házhoz. A ház tulaja az utcán futkos és üvölt, hogy "Ég a házam!! Segítség!". A tűzoltók egy lapáttal fejbecsapják a tulajt, aki ájultan elterül. Majd elvonulnak. Probléma megoldva.(?) :D ;)))
Forsberg2012-05-08 08:54:11 // 38719
Amikor felvillan a kontroll lámpa, akkor érzem, hogy torpan egyet, de utána nem érzek problémát. Csak hiába törlöm a hibaüzenetet, egy idő után újra jön.
Kareszka19842012-05-08 08:50:30 // 38718
ötletes dolog, igaz meg kell sozkni, meg azis, hogy rálehet szokni :)
Liquid2012-05-08 08:48:19 // 38717
nem hallottam még ilyen problémáról, de lehet hogy "kikopott" a potméter
van érezhető jele az autó viselkedésében? pl. adott fordulat környékén megtorpanás
van érezhető jele az autó viselkedésében? pl. adott fordulat környékén megtorpanás
Forsberg2012-05-08 08:41:21 // 38716
Sziasztok!
Ezt a hibakódot dobja fel az autó: P0220=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó B funkció-rendellenesség. Mi lehet a probléma? Köszönöm előre is!
Ezt a hibakódot dobja fel az autó: P0220=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó B funkció-rendellenesség. Mi lehet a probléma? Köszönöm előre is!
Liquid2012-05-08 08:15:58 // 38715
lambdaszonda ügyben mi a tapasztalat? szigorúan gyári (Bosch) mint az LMM-nél vagy lehet mást is használni?
Ferke2012-05-07 22:37:48 // 38714
Engwm rohadtul idegesilített mindíg is ez az automata többetindexelő.:-)Fiestaban ültem először,amiben gyárilag volt,én nem szeretem,ha helyettem indexel az autó:-)
Kazes☻2012-05-07 21:53:36 // 38713
Ellenszer a parasztindexelésre: komfortindex utólag
Klassz, szvsz, és hátha valakinek pont jól jön. :)
Klassz, szvsz, és hátha valakinek pont jól jön. :)
mreni2012-05-07 18:06:53 // 38712
"Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! " rosszul hiszed,könnyen lehet LMM hiba is
Dzsozy2012-05-07 12:44:26 // 38711
Na már elkéstem, de talán még tud segíteni a blogom 3 és 4 oldalán leírtak, ami ezzel kapcsolatos.
Liquid2012-05-07 08:04:50 // 38710
nagyon köszi, lecsekkolom!
zee2012-05-07 07:42:29 // 38709
Esetleg még a reléjét ellenőrizd,az az akku és a zárhíd között van. Nálam ennek a hibája nyírta ki rövid idő alatt az új vezmódot. Ha a motortérből adsz gázt fordulaton (per pill nem tudom az értéket) kapcsolnia kell a relének ami táplálja a szolenoidot. Ha ráteszed az ujjad a relé hátzára még úgy is érezni ha működik.
Z
Z
Liquid2012-05-06 23:18:02 // 38707
Köszi! meg fogom nézni, még annyi kérdeznék, hogy hol találom ezt?
[k i z z o]2012-05-06 22:40:37 // 38706
A vez. mod solenoiddal lesz valami gond, illetve az ő áramkörében.
Ha minden igaz, 10 - 12 ohm körül kell lennie a tekercsnek. Lehet néha megszakad.
A P1653 -t dobja testzárlat, batt. zárlat és szakadás esetén is. Az első kettő lehet harness, az utóbbi maga a solenoid.
Kell egy multiméter és megnézni mit mutat. Menet közben is megnézheted, ha a tekercset aktiválja a vezérlő, hogy mekkora áram folyik rajta, ill. milyen feszültség van rajta (Egyáltalán meghúz e?) Lehet alapjáraton is meghúzatni és ha működik, azt hallanod kell a motor járásában. Ehhez be kell táplálnod a tekercset.
Ha minden igaz, 10 - 12 ohm körül kell lennie a tekercsnek. Lehet néha megszakad.
A P1653 -t dobja testzárlat, batt. zárlat és szakadás esetén is. Az első kettő lehet harness, az utóbbi maga a solenoid.
Kell egy multiméter és megnézni mit mutat. Menet közben is megnézheted, ha a tekercset aktiválja a vezérlő, hogy mekkora áram folyik rajta, ill. milyen feszültség van rajta (Egyáltalán meghúz e?) Lehet alapjáraton is meghúzatni és ha működik, azt hallanod kell a motor járásában. Ehhez be kell táplálnod a tekercset.