Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Liquid2012-05-06 22:05:07 // 38705
nemtudom :) hol keressem és hogy tudom tesztelni?
Dzsozy2012-05-06 21:33:56 // 38704
Mit jelen az, hogy "vez.mód környékéről jön" ?
Vez.mód.működését befolyásoló mágnesszeleppel minden rendben?
Liquid2012-05-06 21:11:36 // 38703
Van némi parajelenség a géppel, gondoltam bedobom ide hátha tudtok segíteni.
Az első dolog valamelyest egyértelmű inkább megerősítést várok .)
P0170-magas jel-tárolt, illetve P0130-alacsony jel-tárolt. A 170-es már 1 hónapja is előfordult, a 130-asra viszont nem emlékszem hogy láttam volna tegnapig. Ezek a kódok lambdacserét javasolnak?

A másik kicsit érdekesebb, P1653-nincs jel-tárolt a vezérlésmódosító környékéről jön, de mit jelenthet?

Annyit érzékeltem csak, hogy párszor előfordult olyan, hogy 0-ról kigyorsítva 3000 alatt szinte halott volt, aztán magához tért és minden OK. néhány alkalommal fordult elő 2 párszáz km-es út alatt, majd töröltem a hibákat és azóta nem éreztem gyengeséget, de a 3 hiba megvan
Dzsozy2012-05-06 20:27:16 // 38702
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a cartárs azt írta, hogy " egy-két pillanatra" torpan az autó. Nem lebeszélni akarom a gépi kiolvasásról, de nem egy tipikus Lmm hiba egy pillanatnyi torpanás. Igaz egy denszeszes tisztítás nem árt neki, ill.az sose árt! :)
Grando2012-05-06 18:24:08 // 38701
Nekem a V6-ban anno a beteg légtömegmérővel 5000-nél megtorpant. Vagy pontosabban fogalmazva: a gyorsulás abbamaradt, olyan érzés volt, mintha onnantól elkezdték volna húzni hátrafelé egy gumikötéllel. Gyorsult az, csak onnantól lassabban. Egyéb tünet nem volt. Se rángatás, se semmi. Légtömegmérő cseréje után megindult, és húzott mint a táltosparipa, át az 5000-es fordulaton, egészen a leszabályozásig. Szóval vannak fázisok. Érdemes lenne ránéznie a cartársnak a LMM/lambda párosra. Ha vmi a gyári konfiggal nem tökéletes, akkor ilyen légszűrős meg lekötögetős kuruzslásokkal sem lesz az. Bár a hibát nem fogja esetleg tapasztalni, de a gép ettől tuti nem lesz 100-as. Legfeljebb stabilan gyenge. ;)))
Mint a 33-asom, amiben lekötöttem a lambdaszondát. Azóta hidegen első indítás után nem áll le, és talán kevésbé torpan gyorsításkor 2800-3000-nél. A szonda bele 30-40 rongy, azaz a kisautó piaci árának tetemes hányada. Plusz vmelyik jeladó sem okés. Úgyhogy most eltötyörög itt a városban néhanapján így vészprogramon. :(( De egy pillanatig sem állítanám, hogy megoldottam a problémát. ;))
GTPeti2012-05-06 17:25:51 // 38700
Gyári szűrővel sem szabad(na) megtorpanni. A hibát kéne megkeresni.
Dzsozy2012-05-06 17:01:34 // 38699
Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! LMM csati le, gáztneki, csati vissza és ugyan ez. De hát oldalakat regéltünk erről!!!!!! Félre értés ne essék, én sem vagyok a direktszűrő híve. Nekem is feltűnt, hogy gázadásra egy-két pillanat, míg reagált a vas,mintha megfulladna. Kipróbáltam a direktsz. és láss csodát, megtáltosodott a paripa. :) Hosszú távon nekem is megkajált egy LMM-t, de a tény az még tény maradt, nem bök le tőle a vas, apró gázadásra is húz. Csak zárójelben, gyári szűrőm van nekem is! :)
Dzsozy2012-05-06 17:01:34 // 38698
Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! LMM csati le, gáztneki, csati vissza és ugyan ez. De hát oldalakat regéltünk erről!!!!!! Félre értés ne essék, én sem vagyok a direktszűrő híve. Nekem is feltűnt, hogy gázadásra egy-két pillanat, míg reagált a vas,mintha megfulladna. Kipróbáltam a direktsz. és láss csodát, megtáltosodott a paripa. :) Hosszú távon nekem is megkajált egy LMM-t, de a tény az még tény maradt, nem bök le tőle a vas, apró gázadásra is húz. Csak zárójelben, gyári szűrőm van nekem is! :)
Piritu - 1.000.0002012-05-05 21:31:23 // 38697
Egyetértek, a "tünet" eltüntetése nem segít. Törött lábra se jó a kalmopirin.
Piritu - 1.000.0002012-05-05 21:29:08 // 38696
Ki kellene olvasni, hogy mi a nyűgje. Vélhetően LMM lesz.
Dévid2012-05-05 21:26:45 // 38695
Nem kellene inkább a hiba okát megkeresni? Ha már alapállapotban nem torpanik, utána lehet LMM gyilkos dolgokat felszerelni. :)
Dzsozy2012-05-05 21:18:59 // 38694
Tegyél rá direktszűrőt. Van aki ellenzi, van aki mellette van. Vannak előnyei is, vannak hátrányai is, de az biztos, hogy a torpanás megszűnik. (tapasztalat)
rstyleAlfa2012-05-05 20:39:57 // 38693
Üdvözlök Mindenkit!

Van egy kis gondom az alfámmal, ha tudna valaki segíteni előre is köszönöm. Gázadásra néha megtorpanással reagál az autó, mintha 1-2 pillanat erejéig nem lenne ereje, olyan mintha ''turbólyuk'' lenne, pedig szívó 1.6. Segítséget előre is köszönöm.
Mózes2012-05-05 20:23:10 // 38692
Ciao!

Segítséget kérnék,meta típusú riasztó van a 156ba,ha zárom a kocsit táv írányitóval akkor a bal oldali index nem alszik el,folyamatosan ég,alap esetbe kettőt villogna.
Köszi
alfarosso2012-05-05 20:02:25 // 38691
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki,hogy miért nem megy a ventillátor kettes fokozatban 156 Selespeeden?Az egyes bekapcsol,de túlmelegszik a motorom,mert nem megy a kettes fokozat.Van valahol valami érzékelő szenzor?Köszönöm a segítséget előre is:)
mreni2012-05-05 18:18:49 // 38690
nem feltétlenül látsz rajta folyást,de attól még lehet rossz ,sajnos
Jack2012-05-05 18:17:55 // 38689
Érthető volt;). Az alsót amennyire tudtuk fentről megnéztük, szerencsére ott nem láttunk folyást. Eléggé rossz helyen van mindkettő, egyik sem tűnt egyszerűen szerelhetőnek. Bizony ha csak 1-2hónapot megy, akkor nem úszom meg simán légtelenítéssel...
mreni2012-05-05 18:13:49 // 38688
ezt így kell,sokkal hamarabb lelégteleníted :) szenvedés nélkül
zee2012-05-05 15:20:24 // 38687
Nálam váltó feletti lett cserélve anno a 146-on,azt nem tudtam légteleníteni normálisan ill. csak a munkahenger felől a légtelenítőn át telenyomtam olajjal amíg a fékolaj tartály abbahagyta a buborékolást és friss olaj jött fel. Remélem érthetően fogalmaztam... :)
GTVili2012-05-05 14:20:20 // 38686
Inkább az alsót (a munkahengert ) is nézd meg...
Nekem pl az szórakozott....aztán egy-két hónap elteltével végleg tönkrement.
Jack2012-05-05 12:54:43 // 38685
Ide is berakom, hátha:

Üdv Urak!
A kuplungom kezd vicceskedni. Valamelyik reggel mikor beültem a kocsiba a kuplungot benyomva azt tapasztaltam, hogy fél útig beesett a pedál. Teljesen benyomva kiemel, tudom használni, de érezhetően az olaj (részben) elment belőle. 20km városi autózás után a pedál visszatért a helyes állásba, amjd másnapra megint leeresztett. Az felső munkahengert megnéztem, könnyezik némi olajat, viszont a fékolaj szintje nem igazán csökkent... Kérdésem az volna, hogy tudom-e a kuplung olajrendszerét légteleníteni valahol? Segít-e rajta, vagy cseréljem ki a felső munkahengert azonnal. Azért gondolok a légtelenítésre, mert már többször "megjavult", olyan mintha csak levegős volna.
Köszi a válaszokat!
zee2012-05-05 12:47:20 // 38684
Sziasztok

Vkinek van tapasztalata a német e-bay-es lengőkarkészletekkel kapcsolatban? Mennyire tartósak? köszi
Alfatika 592012-05-04 20:58:14 // 38683
Kösz az infót Whiteshark.

A szerelőm átmenetileg hasonló megoldásra jutott, de előtte még kicserélte az olajszűrőt.
Wickey2012-05-04 20:27:10 // 38682
Igen. Meg a hosszbordás által hajtott cuccok csapágyazásai is.
W.2012-05-04 19:30:16 // 38681
Ezt nem Neked írtam, hanem az utánad szóló 159-es cartársnak! :)
ernoe2012-05-04 19:19:49 // 38680
De nekem csak akkor ingadozik ha bekapcsolom a klímát.
Bence2012-05-04 19:18:21 // 38679
sziasztok!
a hosszbordás görgői kiadhatnak ilyen csipogó-ciripelő-nyöszögő hangot? (csak meleg motornál hallatszik)
W.2012-05-04 09:16:39 // 38678
Olvasd el a 159-esem blogját! :)
Alfatika 592012-05-04 09:10:49 // 38677
Sziasztok!
Van egy 159-es dízelem és egy ideje a dízelszűrőből kijövő egyik cső elkezdett búgni, ami zavaró. Már több szerelőnél voltam nem találják a hiba okát.
Segítsen valaki. Kösz
ernoe2012-05-04 05:21:20 // 38676
Sziasztok!

147-esem van. Ha bekapcsolom a klímát, ingadozik az alapjáratom. Ezt az ingadozást menet közben is adja. Ha kikapcsolom semmi probléma.
Van valakinek ötlete mitől van??
Gallyra ment a klímám???
GTPeti2012-05-03 14:06:01 // 38675
Pedig azt mondtad, nincs az autódban box!! :)))
Piritu - 1.000.0002012-05-02 19:49:04 // 38674
Változnak az idők. Amikor vettem ismeretlen volt a netnek az oldal :-DD
Wickey2012-05-02 19:45:02 // 38673
Gondolom. Királyság, hogy a képen levő weboldal egy forex ügynökséget vagy mit takar. :D
GTPeti2012-05-02 15:41:14 // 38672
Tudtommal a Bosch cég nem gyárt akksit, hanem mástól (Varta, stb.) veszik a saját logójukkal ellátva. Biztos, hogy nem rosszak, bár egy jó pár éve hallottam róla rosszakat is.
GTPeti2012-05-02 15:32:29 // 38671
Az ilyen tartalmas hozzászólások blogba (is) kívánkoznak!! B)
Mega Alfa2012-05-02 13:37:05 // 38670
Mivel nem kaptam több lehetőséget így:Zap Silver aksit vettem.75 Ah 670 A indítóáram.Remélem ez nem fog cserben hagyni.Bár nehézkesen tudtam beszerelni mert nagyobb mint kellene de megoldottam.Köszi mindenkinek a válaszokat.
Mega Alfa2012-05-01 21:18:48 // 38669
Hmm a Bosch aksiról mi a vélemény?Vagy esetleg v.-ki írna néhány aksi fajtát melyiket érdemes keresni?Holnap ha bemegyek pár autós boltba nehogy az első helyen vegyek valami gagyit...30k-ig fogok nézelődni mérete mérésem szerint 250*190*200(H;Sz;M) lehet jobb pozitívos.
Piritu - 1.000.0002012-05-01 21:09:01 // 38668
Nekem ilyen van, ez olyan?
Wickey2012-05-01 20:52:12 // 38667
Gyakorlatilag a gondozásmentes akksit jelenti. Ca-Ca vagy Ca-Ag ötvözetű akksik, kevesebb vizet vesztenek, egy éves korukban nem esik le a gyári 14.4V-ról 14V-ra vagy az alá a gázképződési feszültségük, satöbbi. Elég elterjedt dolog mostanság, úgy 20ezer forint felett nem is nagyon lehet nem ilyet venni. Nagyjából ez is a teteje az autóiparban használatos "olcsó" ólom-savas akksiknak.
A csúcs persze az AGM, mint mondjuk pl. az Optima, de az már félig-meddig átmenet az indító és a szabadidős akkumulátorok között.
Akksi és akksi között is van különbség, autónál az a fontos, hogy hidegben is lehessen hegeszteni vele, akkora indítóáramot tudjon leadni rövid ideig, minden más le van sz@rva, hiszen ha beindult a motor, a generátor már mindent ellát árammal. Az, hogy különösen érzékeny a teljes lemerítésre (ugye egy teljesen jó akksit is tönkre lehet tenni úgy, ha 2-3x totál lemerítjük), senkit nem érdekel.
Szabadidős akkunál meg jóval érdekesebb az, hogy 1.) több hónapig tárolva is megtartsa a teljes kapacitását (ne merüljön le "magától"), 2.) bírja jó sokszor, hogy alaposan le van merítve (500-800 cycle az teljesen elfogadott a speckókat böngészve) 3.) cserébe tipikusan nem követelmény, hogy mondjuk a kapacitásának 10-15%-ánál nagyobb áramot le tudjon adni egyszerre, hiszen ahol nagy kapacitásra van szükség, oda úgyis több akksit tesznek. Négy darab 100Ah-s akku az meg már 3,5, majdnem 4kWh (a teljes kapacitás kábé 70-80%-át kivéve belőlük), az pedig kőkeményen egy péntek-szombat este mondjuk egy nyaralóban. (Kishűtő 1,5-2kWh, világítás 0,5-1kWh, tévé 1kWh).
Piritu - 1.000.0002012-05-01 18:02:53 // 38666
Mit jelent az a "Kálciumos akku" ?
Mega Alfa2012-05-01 16:48:08 // 38665
Minden rendben kocsi pöccre indul központi zár újra működik.Szóval stimmel minden időt és dátumot kellesz majd beállítani csak.Ettől függetlenül holnap veszek egy aksit nem bízom a véletlenre.
GTVili2012-05-01 13:55:50 // 38664
Hagyd állni egy-két órát...utána mérj rá. Ha jó,akkor minimum 12,6 V-ot kéne mérned....
Mega Alfa2012-05-01 13:30:38 // 38663
Oké meglátom milyeneket találok majd itt az autós boltban elsősorban hátha helyben kapok v.-mi jobb minőségű aksit.Ám kérdés levettem a töltőről rámértem 13,56 voltot mutat a műszer érdemes próbálkozni vagy töltsem még?
Misi1662012-05-01 12:25:32 // 38662
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a 166 2.0 V6 féltengelyét fel lehet-e rakni 166 Jtd-re?
2000-1999-es évjárat!
Köszi előre is ha valaki tudja a választ!
Üdv!!
GTPeti2012-05-01 12:16:18 // 38661
Egyébként a varázsszem által mutatott állapot még a képeken is látszik. A zöld szín jelöli, hogy - elvileg - minden rendben van. Legalábbis az adott cellában, ettől még máshol vígan lehet pl. cellazárlat.
GTPeti2012-05-01 12:13:28 // 38660
Én ZAP Silvert vennék, pl. az Alba Autónál. De az Exide-ok is jók! €€€

A varázsszem egyébként egy nagyon durva becslést ad az akksi - pontosabban egyetlen cella - állapotáról.
Mega Alfa2012-05-01 11:25:24 // 38659
Csináltam képet nem sok látszik rajta.

12 órája tölt kb. a varázsszemes történet amivel lehet töltöttségi szintet ellenőrizni hogy működik?Mert ezen semmi nem látszik kb.
A terveim természetesen hosszú távúak.Első kocsi lévén jó pár évig nálam lesz remélem.Az aksi vétele várat magára holnapig.Exide premium aksikat néztem kb 25-30k körül.A motor hűtő folyadékkal mi a helyzet min alatt van nem tudom most milyen keverék van benne.Vegyek bele paraflum-ot?Vagy mehet bele amit kapok?Előre is köszi.
atesssz2012-05-01 09:29:45 // 38658
a kormány szervó rendszerben kb hány bar van üzem közben?
Wickey2012-05-01 08:57:57 // 38657
147be asszem 175x175x250mm-es akksi való. Ha hosszútávú terveid vannak az autóval, akkor érdemes egy patent akkut venni bele.
Én - ugyan sokan köpködik a gyártót - Varta Silver Dynamicot vettem a 156ba, 280x175x190mm, 780A-s indítóárammal. Mondjuk nem olcsó, most 34 rugó az ára, én nem emlékszem mennyiért vettem, de ennyiért biztos nem vennék akksit. :)

Amúgy a 175x175x250-es méretben már 14500-tól fölfelé vannak teljesen csereszabatos 60Ah / 480A-s kiváló jász-plasztik által gyártott sajátmárkás akkumulátorok pl. a Lesti akkunál. Kálciumos akkut ebben a méretben most hirtelen nem látok, csak 280x175x190-es (a 190 a magasság), szóval ha elfér fölfelé 1.5 cm hosszában meg 3 cm pluszban, akkor érdekes lehet a lényegesen magasabb (680A-s) indítóáramú 75Ah-s cucc 19ezerért. Konkrétan nekem egy ilyesmi a mínusz 20 fokos dízelt röhögve betekeri (egyszer kíváncsi voltam: izzítás nélkül is). :)
Wickey2012-05-01 08:42:44 // 38656
az a DIN cold crank rating lesz. DIN250A az EN szerint kábé 450-500A környéke.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak