Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Liquid2012-03-05 21:16:18 // 37955
ilyen hibám nekem is van, kitörlöm és újra megjelenik egy idő után, látható/mérhető/érezhető baja nincs, lehet megpróbálok én is egy ilyesmit...
Piritu - 1.000.0002012-03-05 20:37:18 // 37954
Egyre érdekesebb a dolog. A Spideremben még 3 pólusú a csati és Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) van benne a FES szerint. (motorkód 16201)
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
Hari2012-03-05 20:12:50 // 37953
Piritu - 1.000.0002012-03-05 18:46:32 // 37952
A menettel semmi baj sincs, az nem maradiság kérdése.
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Hari2012-03-05 18:28:04 // 37951
Igen! Pontosan erről beszéltem. ... hogy miért is?!
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Piritu - 1.000.0002012-03-05 17:14:43 // 37950
SzJoci2012-03-05 17:08:17 // 37949
Üdv mindenkinek!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
RoliQ42012-03-05 15:08:02 // 37948
meglehet ez lesz az első próba... difi tud ilyet produkálni?
GTPeti2012-03-05 13:24:15 // 37947
Az Uno-mnál is, mert se EEPROM nincs benne (ahol nulla energiával is megmaradnának a megtanult értékek), se backup battery. Lehet, hogy az általad említett autóknál is így van ez. (Bár nem biztos, mert ezek azért fejlettebbek.)
mreni2012-03-05 13:18:48 // 37946
ez megy a 45/46/55-nél is,az tuti
Piritu - 1.000.0002012-03-05 13:18:28 // 37945
Tudtommal ugyan ezt a motort szerelték 156-ba is.
Piritu - 1.000.0002012-03-05 13:17:42 // 37944
Csak a saját tapasztalatomról írtam.
Euro2-es 2.0TS van a Spiderben.
Az FRA és a TRA paraméterek esetében ha leveszem a sarut egy időre mindkettő nullára áll be, majd indítás után pár km után a rendszer beállítja magának.
Euro2-es 2.0TS van a Spiderben.
Az FRA és a TRA paraméterek esetében ha leveszem a sarut egy időre mindkettő nullára áll be, majd indítás után pár km után a rendszer beállítja magának.
.......................2012-03-05 12:08:34 // 37943
féltengely?
csukló
ki kellene kapni
csukló
ki kellene kapni
RoliQ42012-03-05 11:49:15 // 37942
kérnék egy kis segítséget....
Az a probléma... jobbra eltekert kormánynál az autó egyszerűen nem akar elindulni. Most elgurultam egy haverhoz hogy nézzünk rá....! Azt csináltuk hogy kitekertem a kormányt jobbra az autó meg se mozdul... felemeltük a jobb oldalát... ott elforog a kerék felemeltük a bal oldalát... ott a kerék meg se mozdul... majd visszatekertem egyenesbe... akkor megmozdult. Az a baj hogy egyenesbe is érzem pl elindulásnál hogy valami fogja az autót. Ötletek?
Az a probléma... jobbra eltekert kormánynál az autó egyszerűen nem akar elindulni. Most elgurultam egy haverhoz hogy nézzünk rá....! Azt csináltuk hogy kitekertem a kormányt jobbra az autó meg se mozdul... felemeltük a jobb oldalát... ott elforog a kerék felemeltük a bal oldalát... ott a kerék meg se mozdul... majd visszatekertem egyenesbe... akkor megmozdult. Az a baj hogy egyenesbe is érzem pl elindulásnál hogy valami fogja az autót. Ötletek?
Imyx2012-03-05 11:31:46 // 37941
Ja, igazából én se hiszek annyira benne :))). Csinálok egy alapbeállítást, ha nem jó, irány szerviz.
Imyx2012-03-05 11:29:42 // 37940
Még nem csináltam meg azóta, hogy az új LMM-et ugyanúgy beírja :)).
mreni2012-03-05 11:25:25 // 37939
én is így vagyok vele
Hari2012-03-05 11:09:42 // 37938
:) ... igen az a csodálatos internet! :) ... én is láttam már aki hallotta, hogy mesélték...
na ja!
De komolyra fordítva - így tuti nem lehet törölni az ECU-t !!! Rá lehet kényszeríteni egy tanulási metódusra, de az vagy be jön vagy nem! (Én is kipróbáltam már! 3-4 próbából 1x sikerült JÓ eredményt elérni!)
Tehát én inkább nem pocsékolom az időmet ilyesmire. Inkább rádugom a dignosztikát törlök, és alaphelyzet visszaállítás. ... ez még mindig bejött! (Ez az én véleményem! ... )
na ja!
De komolyra fordítva - így tuti nem lehet törölni az ECU-t !!! Rá lehet kényszeríteni egy tanulási metódusra, de az vagy be jön vagy nem! (Én is kipróbáltam már! 3-4 próbából 1x sikerült JÓ eredményt elérni!)
Tehát én inkább nem pocsékolom az időmet ilyesmire. Inkább rádugom a dignosztikát törlök, és alaphelyzet visszaállítás. ... ez még mindig bejött! (Ez az én véleményem! ... )
Kareszka19842012-03-05 10:14:25 // 37937
neked bejött? mill lámpa azóta nyugton van? :)
Imyx2012-03-05 10:11:29 // 37936
Illetve azt a resetet, amit leírtam a blogomban. Sokan állítják, hogy így (is) lehet resetelni az ECU-t.
Hari2012-03-05 09:19:26 // 37935
Hmmm! ... bocs! ...de az aksi sarok levétellel semmit nem ér el! ... legalább is 156-nál! ( Az tuti!)
Az ECU -ban az alapérték visszaállításra gondolsz az csak is diagnosztikával fog menni!
Az ECU -ban az alapérték visszaállításra gondolsz az csak is diagnosztikával fog menni!
Piritu - 1.000.0002012-03-05 06:59:29 // 37934
Akusaru levételt.
Liquid2012-03-04 22:29:39 // 37933
reset alatt mit értesz?
Andy2012-03-04 18:59:36 // 37931
Szerintem ivott valamit! Nézz be a Nagyvad topicba! ;))))
Ferke2012-03-04 18:57:45 // 37930
Naja,ez igaz:-)Bár tegnap nekem elsőre felvette a tel-t, nem is értem mi van vele:-)
Andy2012-03-04 18:45:00 // 37929
Nem akartam felsorolni az összes típust. Még elbízza magát. Így is nehezen jutunk be hozzá. :)))
Ferke2012-03-04 18:41:18 // 37928
Csak 166 és boxer? :-))) Ezt nem is tudtam:-)
Hari2012-03-04 12:41:43 // 37927
Nocsak?! ... :) ... tanulni - tanulni! ...
Nem nekem nincs ilyen több millás masinám,- ilyet csak annak szabad venní aki csak ezzel foglalkozik! .... vagy nyert a lottón egy 5-öst! - de itt egy kollégámnak van. (Én is náluk (is!) szoktam tölteni. )
(Grandónak is valószínű tavasszal klímázni kell a vasat! :I ) ... de én nem mondtam ilyet! ...még aztán azt mondja, hogy "mert én mindig a falra festem az ördögöt!" :)
Nem nekem nincs ilyen több millás masinám,- ilyet csak annak szabad venní aki csak ezzel foglalkozik! .... vagy nyert a lottón egy 5-öst! - de itt egy kollégámnak van. (Én is náluk (is!) szoktam tölteni. )
(Grandónak is valószínű tavasszal klímázni kell a vasat! :I ) ... de én nem mondtam ilyet! ...még aztán azt mondja, hogy "mert én mindig a falra festem az ördögöt!" :)
Andy2012-03-04 12:00:09 // 37926
Na látod már megérte belevakkantanom, mert megint tanultam valamit! :)))
Neked van ilyen klímatöltögető berendezésed?
...hmmm, úgyis régóta ígérem Grandonak, hogy kirándulok vele felétek! ;)))))
Neked van ilyen klímatöltögető berendezésed?
...hmmm, úgyis régóta ígérem Grandonak, hogy kirándulok vele felétek! ;)))))
Hari2012-03-04 11:43:02 // 37925
Az automata klímafeltöltő masina képes leszedni az olajat is! ...olyan meg hogy sok az olaj?! Max. romlika hűtőközeg hatásfoka és a teljes rendszer jobban melegszik! ... tehát nem hűt kellőképpen! Nyilván a 0,20 - 0,30 literhez képest a 0,50 liter nagyon sok! ( Árban is nagyon húzós egyébként is ez az olaj! 6-8e /L ((és ez a beszerzési ára!!!!)) ... tehát nem nagyon szoktuk pocsékolni!) :)
Piritu - 1.000.0002012-03-04 11:09:55 // 37924
Mi van, ha sok az olaj a rendszerben? Az mit okoz?
Piritu - 1.000.0002012-03-04 11:09:29 // 37923
Kiszippantja az olajat is? A klímagép, amiket eddig láttam leszívta a gázt és azt vissza is töltötték. De hogy az olajat is, arról sose volt szó...
Piritu - 1.000.0002012-03-04 11:07:16 // 37922
A "gázosító kütyü" adja az olajat is. Legalábbis amit láttam, abban benne volt. Meg az a világító lötty, aminek a szivárgás helyén kellene látszódnia.
Hari2012-03-04 10:27:51 // 37921
Szeva Andy!
Nem egészen! ... vagyis, hogy kicsit sem! :) Ha csak simán beletöltik a gázt az nem igazán szakszerű munkára utal. Először is kell egy speciális klíma gép amivel le lehet szipákolni a gázt és az olajat. ( Ezt lehet hagyományos vákum kompresszorral is csinálni. ... :I )
Elvileg ha a rendszer nem "kipukkant" csak lassan kiszökött a gáz, akkor marad a rendszerben annyi olaj ami elegendő a kenésre! (Csak a kompresszornak kell! ... de annak nagyon!) Az új rendszerek A134R gázzal mennek - rendszertől, típustól függően 0,50 - 1,20 liter - és ehhez a gázhoz speciális szintetikus kompresszor olaj kell! (kb.: 0,20 - 0,30 liter)
A klímarendszerekben is ajánlott a gázcsere 3-4 évente - és ekkor az olajat is ajánlott cserélni! - ahhoz, hogy tartósan megbízhatóan működjön a rendszer!
... tehát! Működik az egy darabig olajcsere nélkül is (max. olyan 10 évig!) :) Aztán az egész rendszer gumialkatrészei elszállnak!... na jaaaa! lásd a Spidi! :(
Sajnos ez a kíima dolog is olyan mint a légzsák cuccosok! ... egy bizonyos idő eltelte után óhatatlanul tönkremennek, elavulnak! ... és igen csak költséges a javításuk!
Nem egészen! ... vagyis, hogy kicsit sem! :) Ha csak simán beletöltik a gázt az nem igazán szakszerű munkára utal. Először is kell egy speciális klíma gép amivel le lehet szipákolni a gázt és az olajat. ( Ezt lehet hagyományos vákum kompresszorral is csinálni. ... :I )
Elvileg ha a rendszer nem "kipukkant" csak lassan kiszökött a gáz, akkor marad a rendszerben annyi olaj ami elegendő a kenésre! (Csak a kompresszornak kell! ... de annak nagyon!) Az új rendszerek A134R gázzal mennek - rendszertől, típustól függően 0,50 - 1,20 liter - és ehhez a gázhoz speciális szintetikus kompresszor olaj kell! (kb.: 0,20 - 0,30 liter)
A klímarendszerekben is ajánlott a gázcsere 3-4 évente - és ekkor az olajat is ajánlott cserélni! - ahhoz, hogy tartósan megbízhatóan működjön a rendszer!
... tehát! Működik az egy darabig olajcsere nélkül is (max. olyan 10 évig!) :) Aztán az egész rendszer gumialkatrészei elszállnak!... na jaaaa! lásd a Spidi! :(
Sajnos ez a kíima dolog is olyan mint a légzsák cuccosok! ... egy bizonyos idő eltelte után óhatatlanul tönkremennek, elavulnak! ... és igen csak költséges a javításuk!
Andy2012-03-04 09:34:29 // 37920
Upsz...
Ez nem úgy van, hogy a hűtőközeg eleve tartalmazza a kenéshez szükséges olajat?
Legalábbis nekem sosem raktak bele külön. Ráteszik a gázosító kütyüt, feltöltik, és ágyec-bugyec! :))
Mondjuk a 166 három éve így hibátlanul müxik, a Spierben meg majdnem mindig rossz! :)
De már ráuntam a javíttatására, mivel az elmúlt két évben minden klíma alkatrészt kicseréltünk. És mégsem akarja... :S
Ez nem úgy van, hogy a hűtőközeg eleve tartalmazza a kenéshez szükséges olajat?
Legalábbis nekem sosem raktak bele külön. Ráteszik a gázosító kütyüt, feltöltik, és ágyec-bugyec! :))
Mondjuk a 166 három éve így hibátlanul müxik, a Spierben meg majdnem mindig rossz! :)
De már ráuntam a javíttatására, mivel az elmúlt két évben minden klíma alkatrészt kicseréltünk. És mégsem akarja... :S
Wickey2012-03-04 09:24:55 // 37919
Így van.
A pénzen mondjuk lehet vitatkozni, de ha az alkatrészt te viszed, akkor reális, mert egy munkanapba azért belekerül, főleg, mert kuplungot önmagában nem cserél az ember, ilyenkor átnyálaz egy halom másik dolgot, mint például főtengelyszimmering, féltengely gumiharangok, netán kormánymű gumiharangok, stabrúd szilentek satöbbi, ezekhez ilyenkor mindhez könnyebb hozzáférni.
Ellenben ha a szerelő szerzi be az alkatrészt, akkor akár csak a kuplungszetten foghat vagy 20ezret egyedül, ekkor a 35-40 azért nem éppen baráti.
A pénzen mondjuk lehet vitatkozni, de ha az alkatrészt te viszed, akkor reális, mert egy munkanapba azért belekerül, főleg, mert kuplungot önmagában nem cserél az ember, ilyenkor átnyálaz egy halom másik dolgot, mint például főtengelyszimmering, féltengely gumiharangok, netán kormánymű gumiharangok, stabrúd szilentek satöbbi, ezekhez ilyenkor mindhez könnyebb hozzáférni.
Ellenben ha a szerelő szerzi be az alkatrészt, akkor akár csak a kuplungszetten foghat vagy 20ezret egyedül, ekkor a 35-40 azért nem éppen baráti.
Piritu - 1.000.0002012-03-04 09:21:03 // 37918
Klíma ügyben lenne kérdésem.
Amikor "eltűnik" a gáz elmegy az ember újra töltetni. Olyankor raknak bele olajat is. Az elmúlt két évben már 4x töltötték. Honnan lehet tudni, hogy nincs-e benne már túl sok olaj? Ki lehet egyáltalán ereszteni belőle, hogy aztán tiszta lappal induljon feltöltéskor a rendszer? (Kompresszort fogok ma cserélni, de már a berakandóban is van olaj.)
Amikor "eltűnik" a gáz elmegy az ember újra töltetni. Olyankor raknak bele olajat is. Az elmúlt két évben már 4x töltötték. Honnan lehet tudni, hogy nincs-e benne már túl sok olaj? Ki lehet egyáltalán ereszteni belőle, hogy aztán tiszta lappal induljon feltöltéskor a rendszer? (Kompresszort fogok ma cserélni, de már a berakandóban is van olaj.)
Andy2012-03-04 09:15:14 // 37917
Zé
166 és boxer specialista Kispesten.
De 166-os kérdéssel ne ide írj, hanem a Nagyvadas topicba. Ezt mi csak "véletlen" olvassuk! :)))
166 és boxer specialista Kispesten.
De 166-os kérdéssel ne ide írj, hanem a Nagyvadas topicba. Ezt mi csak "véletlen" olvassuk! :)))
Piritu - 1.000.0002012-03-04 09:08:58 // 37916
A Spideren, amikor TRA és FRA hibával volt tele segített. Egy rossz értékre akadt ki az egyik és nem tudta "visszahozni" magától.
Cro1662012-03-04 01:17:53 // 37915
Szerintem reális..a pénz is, meg az idő is.Az enyémre asszem 7 órát ad a szakszerviz. Gyakorlatban 5 alatt megvan.
Alfa GT-Csaba2012-03-03 23:07:14 // 37914
Sziasztok.megtudnátok nekem mondani hogy dieselbe mennyiért cserélnek kuplungot ????Én ma kérdeztem egy szerelőt 35-40 ezret mondott és 1 napot.
Imyx2012-03-03 09:57:46 // 37913
Igen, lehet megejtem ma, bár valahogy annyira nem hiszek benne :). Próba cseresznye.)
Piritu - 1.000.0002012-03-03 08:55:07 // 37912
Esetleg egy reset?
Bilux2012-03-03 08:53:27 // 37911
Melyik a legújabb elérhető elearn amiben esetlegesen a faceliftes 156-os szerelése is megtalálható?
Imyx2012-03-01 17:40:43 // 37910
Új LMM-et (gyári Bosch) raktunk a vasba, ugyanúgy beírja hibának most is. Első, második motorindítás után már nem is világít a Mill lámpa. Egyébként semmi mást nem érzékelek (előtte se). Mi a franc lehet?? Fojtószelep is cserélve lett kompletten. Mit cseréljek még? Vagy rakjam vissza a régit? :))).
Van erre valami megoldás? Csatlakozót is befújtam kontakt tisztítóval. Felgyújtom... :).
Kösz a segítséget..
Van erre valami megoldás? Csatlakozót is befújtam kontakt tisztítóval. Felgyújtom... :).
Kösz a segítséget..
Imyx2012-03-01 13:16:52 // 37909
A X kerületben (Endre u.) tudok, cseréltek már nekem vezérlést is. A srác Alfas. De Szatyi Békásmegyeren olcsóbban csinálja szerintem.
mcs102012-03-01 13:10:48 // 37908
Sziasztok!
180E km után mikor esedékes a következő nagyszervíz?
JTD 147
180E km után mikor esedékes a következő nagyszervíz?
JTD 147
Atos2012-03-01 12:37:54 // 37907
Sziasztok!
Budapest területén keresek,lehetőleg Kőbányához közel,megbízható autószerelőt vezérműszíj cseréhez Alfa 166-hoz.
Tudnátok ajánlani valakit?
Köszi előre is!
Budapest területén keresek,lehetőleg Kőbányához közel,megbízható autószerelőt vezérműszíj cseréhez Alfa 166-hoz.
Tudnátok ajánlani valakit?
Köszi előre is!
Ferke2012-03-01 11:32:12 // 37906
Hát ez így nemigen normális...az biztos.
Online tag
0
Vendég0
602