Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2012-03-07 21:54:44 // 38055
Jól értem, hogy az OBD-3pin átalakítón a 15-16 között 1kOhm van fixen? Az nem biztos, hogy úgy jó... vagy?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:54:38 // 38054
"ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör." - akkor miért van bekötve a NYÁK-on? De már én is erre gyanakszom. Mivel nincs meg mindkettő kommunikáció nem ismeri fel a cuccot.
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
GTPeti2012-03-07 21:53:41 // 38053
Így van! Nekem is az a legfrissebb tippem, hogy talán magában az USB-kábelben sincs bekötve a 15-ös láb.
GTPeti2012-03-07 21:52:11 // 38052
"A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak."

Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Wickey2012-03-07 21:52:00 // 38051
Aha, ez valószínűbb, hogy helyes.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:50:53 // 38050
A krokodilok a 16-al és a 4-el vannak összekötve, ahogy kell,
GTPeti2012-03-07 21:49:55 // 38049
Gondolatolvasó vagyok... Lásd előző hsz., amit a tieddel egy időben írtam. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:49:39 // 38048
No, megnéztem az ABS csatiban is be van kötve mind a három PIN!
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
GTPeti2012-03-07 21:48:36 // 38047
Ez az adapter pedig azt mutatja, hogy az OBD kábelnek vszínüleg egy +12V-ra is szüksége van. Az ELM327-nél ez tuti így van, mert a kábel "felét" a 12V táplálja.
Wickey2012-03-07 21:47:08 // 38046
"nem tűnik fel nekik (ECU, ABS), hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, "
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
GTPeti2012-03-07 21:44:44 // 38045
Fiat-os oldalakon pedig inkább a 15-öst írják. (Egyenlőre csak úgy tűnik.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.

...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
Wickey2012-03-07 21:42:52 // 38044
Ja jó. Akkor ok. Lényeg: konverterkábelnél KLINE-7 és nemkell kapcsolgatni. Papíron.
Wickey2012-03-07 21:41:13 // 38043
a kiosztást biztos, hogy nem tudom jól, arra tuti ne vegyél mérget. Tehát hogy a pin1-pin2-pin3-ra milyen sorrendben megy az OBD7 OBD4 és OBD16 azt kérdéses.
mreni2012-03-07 21:40:22 // 38042
szerintem Te gondolkodj el,ezt jóval a Te hsz-ed előtt írtam...... vissza kéne olvasni picit mielőtt nekem állsz

"Keverem már én is.

nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell."
Wickey2012-03-07 21:39:47 // 38041
NE VÁGD EL! De mindenképp érdemes utánanyomozni picit a kérdésnek.

A 16-ot asszem az alfaowner-es fórumban olvastam, és fenntartásokkal kezelem.
De a Fiatecuscan-es "adapter cable" kapcsolásokat ha megnézem, ott is a PIN16 van átkötögetve. Amúgy annak ELVILEG battery 12V-nek kell lennie. A krokodilcsipeszek mivel vannak összedrótozva?

Lusta vagyok lemenni a garázsba a multiméteremért és a 3pin kábelemért, most fürödtem, beteg is vagyok, a pisi is csíp, de holnap ha nem felejtem el, felhozom és megnézegetem már az enyémet is.
GTPeti2012-03-07 21:39:07 // 38040
Nem lehet, hogy az adapteredben elkötötték? Komolyan ez a kérdés merül fel most bennem.

Ugyanis az ABS-nek és a motorECU-nak tényleg elég a két vezeték, így nem tűnik fel nekik, hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, ha a 16-osra menne a harmadik szál.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:36:40 // 38039
"PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16 "

Tuti, hogy így kéne lennie?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:31:12 // 38036
a PIN3 nekem a 15-ös lábra megy, legalább is a multiméterem szerint. Vágjam el?
GTPeti2012-03-07 21:29:39 // 38035
Így is van.
Wickey2012-03-07 21:29:12 // 38034
én meg kétszer írtam le, hogy szerintem óriási hülyeséget beszélsz barátom.
Légy olyan kedves, és gondolkodj rajta picit. Mi a bánatos faszt kapcsoljon át, ha egyszer megszakad a gecibe a konverterkábelen kommunikációs vonal? Vagy használjon másik 3pin OBD konverterkábelt, amelyiken nem a 7-esre, hanem mondjuk a 3-asra van kivezetve a kline, csak mert légzsák és "át kell kapcsolni?!"
Wickey2012-03-07 21:27:27 // 38033
máshogy nem is lehet. Ahogy én látom, az OBD-s autókban van egy csomó "gyárilag beépített" 3pines kábel, amelyik mindegyike "máshova" hozza ki a KLINE-t, a motor a 7-re, az ABS 1-re vagy 9-re, a légzsák a 3-ra, a klíma a 9-re vagy 12-re stb.
mreni2012-03-07 21:26:54 // 38032
leírtam 2szer minimum, olvass vissza
Wickey2012-03-07 21:25:30 // 38031
szerintem úgy hogy simán összedugja és kész.
Van három pin, kivezetékelve egy female OBD csatira:
PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16
Hamost a male OBD csatit átkapcsolja OBD7 -- KLINE-ről OBD3 -- KLINE-re, megszakad a PIN2 -- KLINE kapcsolat.

Miért, SZERINTED hogy olvassa?
GTPeti2012-03-07 21:24:50 // 38030
Szerintem sem kell semmit átkapcsolni. Az OBD-> 3pol adapter vszínüleg a 7esen várja a K-line-t.
mreni2012-03-07 21:24:01 // 38029
jaja,azt írtam hogy először benéztem,itt nem kell kapcsolgatni csak rádugod az ABS-re AirBag-re és megy,elvileg.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:22:55 // 38028
145/146-hoz való eLearn-od sincs? Valószínűleg ugyan az a rendszer.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:22:02 // 38027
Átkapcsolás nélkül olvasom, ahogy a FES oldala írja a képen, amit beraktam.
mreni2012-03-07 21:20:11 // 38026
és szerinted az ABS egységet hogy olvashatja akkor?
mreni2012-03-07 21:19:22 // 38025
szerintem én értem,nekem működik is ;) azért mondom hogy valami nem klappol....
Wickey2012-03-07 21:17:36 // 38024
szerintem meg te nem érted a helyzetet. Én értem a piritu gondját. Én is gondolkoztam már rajta, hogy ez hogy is lesz, pont 145ből kell légzsák hibakódot törölnöm a hétvégén.

A probléma nemes egyszerűséggel az, hogy kurvára nincs 16pines OBD csatlakozó az autójában, csak hárompólusúak. A hárompólusúhoz van egy 3pin-OBD konverter kábel, ami a 3 pólust egyenként átköti ezekszerint a 7-es (k-line) a 4-es (föld) meg - szerintem a 16-os (battery) lábakra. Ha átkapcsolja a KKL vonalat a 7-esről mondjuk a 3-asra vagy 9-esre vagy akárhova máshova, akkor a karnyi vastagságú rézdrót meg fog szakadni félúton, és pont semmit nem fog vele elérni. Csináljak mórickaábrát paintben? :)

piritu, ha megvan a megoldás, azért írd le. Tudod, a 145... valszeg ugyanaz lesz. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:16:07 // 38023
Ki lett szedve az anyósülés és úgy (egyik övfeszítő nélkül) mentem a kocsival. Erre dobta a lámpát.
GTPeti2012-03-07 21:09:36 // 38022
Kéne tenni egy próbát egy hasonló autóban. Ha ott működik, akkor lehet, hogy a légzsákECU van "vészüzemmódban" és egy bontott berakása lenne a megoldás. (Ezt is jelezheti a légzsáklámpa. Ha a flash-ből kiolvasott programm ellenőrzőösszege nem stimmel, akkor biztonsági elektronika lévén könnyen lehet, hogy a lámpa kigyújtása után szándékosan semmit sem csinál az ECU.)
mreni2012-03-07 21:08:00 // 38021
nekem működött/működik
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:06:18 // 38020
A FES oldala szerint sima ügy kéne hogy legyen...
GTPeti2012-03-07 21:03:52 // 38019
Sajnos nincs Spiderhez való eLearn-om. Abban le lenne írva, hogy mik az egyes vezetékek Nekem az a tippem, hogy a harmadik szál az egy L-line és nem biztos, hogy jó helyre megy. (Értsd.: nem a 15-ösre kéne mennie. De ez csak tipp.) Az első az utánaolvasás lenne nálam.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 20:56:34 // 38018
A három pólusúból a középső a test, az egyik az ODB 7-es lábra megy a harmadik érintkező meg az ODB 15-re. A 15 meg hozzá van kötve az elektronikához. Lehet, hogy meg kellene szakítanom ezt a szálat? A légzsák 3 pólusú csatijában mind a három érintkező be van kötve.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 20:54:24 // 38017
No mentem még egy kört.
Motorvezérlő, ABS működik, légzsák nem. Magyarul a 3 csatlakozóból 2 műxik, a harmadikon nem talál semmit a FES :-(
A összes beállítást végigellenőriztem...
GTPeti2012-03-07 20:54:18 // 38016
Life is good. :)
mreni2012-03-07 20:41:32 // 38015
gyakorlatilag is
GTPeti2012-03-07 20:41:07 // 38014
Így van, elvileg ugyanott van minden 3pólusúban a két szál. Elvileg...
mreni2012-03-07 20:36:56 // 38013
Keverem már én is.

nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell.
GTPeti2012-03-07 20:35:43 // 38012
Azt a 300Ft-ot megéri. 5-10%-kal javulnak az esélyeid. ;)
Bella2012-03-07 20:33:58 // 38011
Köszi!
Valakinek van esetleg vadriasztóról véleménye? Mert nemrég egy őzet kaptam majdnem telibe......
GTPeti2012-03-07 20:33:43 // 38010
Ha a légzsák ECU-nak külön - három pólusú . csatlakozója van, akkor abból vszínüleg csak kettő használt. Van benne egy föld és egy K-line.

Ha jól emlékszem a legtöbb diag kábel OBD csatijában a 4-es és az 5-ös össze vannak kötve, ezek a "föld". Legegyszerűbb, ha szétszedett kábelnél ráforrasztasz ide egy vezetéket és a másik végére pl. egy ellenálláslábat forrasztasz, így be tudod dugni a 3 pólusú diag csatiba. (Oda, ahol a fekete vezeték van).

A 7-es meg ugye defaultban a K-line a diag kábelben. Innen pedig szintén egy vezetéket kéne vinni és a másik használt pontra kötni (a 3pól. csatinál). Így mennie kéne.

Persze gyújtást mindenképpen kell rá adni, de ez tuti egyértelmű volt.


(A légzsáknál SOSEM szabad Actuator Test-et csinálni, ezt is hagy jegyezzem itt is meg.)
GTPeti2012-03-07 20:14:37 // 38009
Csakis bontott!!!
mreni2012-03-07 20:10:11 // 38008
részvét,bontottat vegyél inkább,jobban jársz vele :(
Bella2012-03-07 20:00:29 // 38007
Sziasztok!

Nemrég összefutottam Tapsi Hapsival, ez lett az eredmény:




Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e autóbontóban venni lökhárítót, vagy jobb az utángyártott. Tudom, a legjobb az eredeti lenne, de annak horror az ára.
mreni2012-03-07 19:51:44 // 38006
valamit rosszul nézel szerintem,itt van a kezemben a cucc és stimmel minden
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak