Szabeee2009-07-17 22:46:27 // 10892
hát ez valóban jól néz ki...
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-17 22:42:29 // 10891
Bár igaz volna...
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-17 22:42:02 // 10890
Saját számítások alapján van ültetve vágott, átkovácsolt rugókkal :-) Azért instabilnak nem mondanám, nem sikerült rosszul. Elméletben már megvan, hogy hogyan kéne állíthatóvá tenni a futóművet elöl (hátul már jó a terpesztése), majd egyszer ha rengeteg időm lesz, legyárttatom a kis excentereket, és bevágatom a lengőkarokba a lyukakat. Elöl kéne neki vagy 1.5 fok kerékdőlést adni, plusz egy kicsi csapdőlést hátrafelé, aztán hadd szóljon :-))) Akkor kb. rallyra kész lenne. De mivel hugom használja, jó az így egyelőre, ígyis vadul nyomja a csajszi, lépten nyomon kikezd mindenféle autókkal. A múltkor felháborodottan jött, hogy legyorsulta valami sz@r Opel, valami GT... :-))
Hardy2009-07-17 22:17:21 // 10889
pb_2009-07-17 15:26:27 // 10887
Ez az, amit Neked pontason kéne tudnod.DDDD
Ferke2009-07-17 14:31:32 // 10886
:)))))
Lehet, hogy ők feláldozták a menetstabilitást a tartósság oltárán???:))))
Lehet, hogy ők feláldozták a menetstabilitást a tartósság oltárán???:))))
Kompressz úr2009-07-17 14:24:52 // 10885
Azért a wartburg menetstabilitásáról nehéz ódákat zengeni...
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-17 11:15:50 // 10884
Wartburgom van, elöl 2-ős keresztlengőkar. A futómű 190e km-t (ebből nálunk 120-at) futott, és 20 éves, 5 éve ültetve is van. Nálunk tuti nem volt szilent cserélve, ellenben nem nyekereg és nem is lötyög....:-D
Somez2009-07-17 07:37:57 // 10883
Pontosan erre gondoltam :-)
TarP2009-07-16 14:33:44 // 10882
Nekem meg egy JAG S-Type V8, egy Alfa GTV meg egy PUG307-ről van tapasztalat.
A JAG kattog gurgulázik, a PUG recseg is pukkan is, a GTV meg dübög gödörnél....
Lehet, hogy nem találom az utat? :)
A JAG kattog gurgulázik, a PUG recseg is pukkan is, a GTV meg dübög gödörnél....
Lehet, hogy nem találom az utat? :)
1372009-07-16 14:28:37 // 10881
Mx5-ös mazdám van (elöl-hátul kettős keresztlengőkar), 22000 km után jobban nyüszörögnek benne a szilentek, mint a 156-ban. Fekvőrendőr=nyüszítés. Szerintem ez egyszerűen a konstrukció velejárója.
Ferke2009-07-16 14:02:09 // 10880
Na igen, pl erről beszlétem. Teljesen más már a geometria:)
mesa2009-07-16 14:00:31 // 10879
Ferke2009-07-16 13:27:54 // 10878
Itt a szilentet érdemes nézni, nem is a kart inkább. Stabilabb megoldás a 159 jóval. De nem is ez a lényeg, hanem az alsó és a felső lengőkar+a stab. egymáshoz képest történő geometriai elhelyezése. Ha jól tudom, akkor a 159-nél már módosítottak ezen, és elvileg nem nyírja ki olyan hamar a felső lengőkar szilenteket és a gömbfejet....a felső lengőkarokról nincs ilyen fotód?:)
pb_2009-07-16 12:14:42 // 10877
mesa2009-07-16 11:57:26 // 10876
Ferke2009-07-16 11:45:54 // 10875
OFF :))) De ez tényleg szörnyű:) És nem ért véget a megpróbáltatás: a navi szoftvere régi, adtak egy frissítő lemezt. Arról nem frissít. Telefonált. Mondták, hogy bocsi, benézték, rossz lemezt adtak, igazából egy másik sd kártyát kellett volna adniuk, amin friss a térkép:) Menjen be újra a szalonba/szervízbe....szóval azóta küzd a jóember:)
mesa2009-07-16 11:44:39 // 10874
erre gondoltál ? :)
Ezt mondjuk egyes 166 tulajok is használhatják :))
Ezt mondjuk egyes 166 tulajok is használhatják :))
Somez2009-07-16 11:41:31 // 10873
Én akkor már egy kazettásmagnót kértem volna, hozzávaló kazettás jack kábeles adapterrel. Úgy az igazi :-)
Ferke2009-07-16 11:28:41 // 10872
Háát nem tudom, az eddigi tapasztalatok kicsit a 159 mellett szólnak, eddig jobbnak tűnik, de lehet, hogy eltelik pár év, nagyobb példányszámban lesz az utakon 159, és megváltozik a helyzet. De a fene tudja....
mesa2009-07-16 11:28:27 // 10871
Kérdeztem, hogy a dvd helyére meg miért nem kért egy füllhallgatós mp3/mp4 lejáccót??
Nincs olyan béemvés mp3/mp4 , mert a lehjátszón nem fér el egy I-Drive gomb! :))))
Nincs olyan béemvés mp3/mp4 , mert a lehjátszón nem fér el egy I-Drive gomb! :))))
Cgo2009-07-16 11:17:26 // 10870
a szervizes haverom szerint szervizeles szempontjabol a 156 es a 159 teljesen ugyanaz, csak a 159 alkatreszei dragabbak... Illetve meg azt mondta, hogy tapasztalatai szerint a 156-nal sokszor eleg a felso lengokar csereje, a 159-nel felso+also cserelodik... fene tudja.
mesa2009-07-16 11:05:33 // 10869
mesa2009-07-16 11:01:50 // 10868
Én azt mondtam, ha már elfelejtetted volna, hogy a 8C egy "áttervezett" Maserati. Nem pedig azt, hogy Maserati másolat. :P
Remélem érted a különbséget!!!
A 8C, a Maserati GranTurismo és a Ferrari California tök ugyanazon a padlólemezen, hajtásláncon van, ugyanazokkal a motorokkal -eltérő teljesítménnyel-, csak más bódéval, beltérrel, vagy rövidített tengelytávon!
Maserati GranTurismo
4691 ccm 90° V8
Készül: Viale Ciro Menotti üzemben,Modenában
Transaxle
Tengelytáv 2660 mm
Alfa Romeo 8C Competizione
4691 ccm 90° V8
Készül: Modenában
Transaxle
Tengelytáv 2646 mm
Ferrari California
4297 ccm 90° V8
Transaxle
Készül: Modenában
Tengelytáv 2670 mm
Ha jól tudom a beltér bőrözését is ugyanott készítik, a Maser nyitható keméyntetős Maser Spider pedig ugyanazt a mechanizmust kapja, mint a California.
Én ezekre a kocsikra büszke vagyok! De ha neked ez jelenti a fikázást, akkor fika,fika,fika :P
:))))))
Remélem érted a különbséget!!!
A 8C, a Maserati GranTurismo és a Ferrari California tök ugyanazon a padlólemezen, hajtásláncon van, ugyanazokkal a motorokkal -eltérő teljesítménnyel-, csak más bódéval, beltérrel, vagy rövidített tengelytávon!
Maserati GranTurismo
4691 ccm 90° V8
Készül: Viale Ciro Menotti üzemben,Modenában
Transaxle
Tengelytáv 2660 mm
Alfa Romeo 8C Competizione
4691 ccm 90° V8
Készül: Modenában
Transaxle
Tengelytáv 2646 mm
Ferrari California
4297 ccm 90° V8
Transaxle
Készül: Modenában
Tengelytáv 2670 mm
Ha jól tudom a beltér bőrözését is ugyanott készítik, a Maser nyitható keméyntetős Maser Spider pedig ugyanazt a mechanizmust kapja, mint a California.
Én ezekre a kocsikra büszke vagyok! De ha neked ez jelenti a fikázást, akkor fika,fika,fika :P
:))))))
Ferke2009-07-16 11:00:43 // 10866
Igazából én sem találkoztam még olyan tulajjal aki találkozott volna még a jelenséggel, de mindenki hallott már róla. Remélem ilyen is marad, mint a Columbo felesége:))))
Kompressz úr2009-07-16 10:57:30 // 10865
Kop-kop, de nálam ilyen hiba nem jelentkezett.
Ferke2009-07-16 10:53:32 // 10864
Szivatózik:) Nem kívánom senkinek a hercehurcát vele. Sajnos eddig úgy néz ki, hogy típushiba.
A márkaszerviz ötlete volt a legdurvább, miután 2x cserélték egymás után: beépítenek egy érzékelőt, aminek a jelző műszerét felrakják a műszerfalra: ez majd mutatja, amikor a részecskeszűrő rendszer kezd problémázni, ekkor menjünk fel vele a pályára, küldjük meg, égjen ki a rendszer....ez milyen mááár egy 10M-s autónál??:(((
Elmennek a fenébe. Nem lett beépítve. (Ez az eset volt 80k-nál, a 2. csere 90k-nál) Azóta ment bele 50k, lekopogom, nincs baja. De azért azóta bennem van a para.
Monduk más típusoknál még durvábbak vannak: főnököm kapott egy új 3-as bajorcsodát, amiben az első perctől elhalálozott a navi+cd/dvd, szóval a közepe. 4x szerviz, összesen vagy 2 hét, és csak xar...erre adtak egy tappancsos navit, ami szintén béjemvé gyártmány...fetrengtem a röhögéstől:)))
Kérdeztem, hogy a dvd helyére meg miért nem kért egy füllhallgatós mp3/mp4 lejáccót??:)))))))))))))
A márkaszerviz ötlete volt a legdurvább, miután 2x cserélték egymás után: beépítenek egy érzékelőt, aminek a jelző műszerét felrakják a műszerfalra: ez majd mutatja, amikor a részecskeszűrő rendszer kezd problémázni, ekkor menjünk fel vele a pályára, küldjük meg, égjen ki a rendszer....ez milyen mááár egy 10M-s autónál??:(((
Elmennek a fenébe. Nem lett beépítve. (Ez az eset volt 80k-nál, a 2. csere 90k-nál) Azóta ment bele 50k, lekopogom, nincs baja. De azért azóta bennem van a para.
Monduk más típusoknál még durvábbak vannak: főnököm kapott egy új 3-as bajorcsodát, amiben az első perctől elhalálozott a navi+cd/dvd, szóval a közepe. 4x szerviz, összesen vagy 2 hét, és csak xar...erre adtak egy tappancsos navit, ami szintén béjemvé gyártmány...fetrengtem a röhögéstől:)))
Kérdeztem, hogy a dvd helyére meg miért nem kért egy füllhallgatós mp3/mp4 lejáccót??:)))))))))))))
Kompressz úr2009-07-16 10:45:17 // 10863
Azzal meg mi a baj?
Ferke2009-07-16 10:41:13 // 10862
Elég jól ismerem a 159 menetstabilitását, tényleg nem áldozta fel, bár áldozott egy picit szerintem:) Reménykedjünk, hogy sikerült is megcsinálni a jó futóművet, eddig úgy néz ki, a 159-nél igen.:)
Itt meg van helyette ez a lohadt részecskeszűrős nyavalya, szóval mindig van valami:)
Itt meg van helyette ez a lohadt részecskeszűrős nyavalya, szóval mindig van valami:)
Kompressz úr2009-07-16 10:30:50 // 10861
Persze, hogy nem 147 és barátai, de a 159re senki se mondhatja, hogy a tartósság oltárán az Alfa a menetstabilitást feláldozta volna (ld. a németek menetdinamikai tesztjét).
dundun2009-07-16 10:27:02 // 10860
Nincs sajnos:)
De ugorj be ide a 3-ker Szépvölgyi.43-ba megmutatom!
Vagy vegyél egy Autó magazint:)
De ugorj be ide a 3-ker Szépvölgyi.43-ba megmutatom!
Vagy vegyél egy Autó magazint:)
Ferke2009-07-16 10:21:19 // 10859
Azért nem, mert az nem 47/56/gt. Egyébként kíváncsi leszek 100k felett majd. A héten megnéztem 3 utódjelöltet, és már ott sem stimmel valami. 2db ezek közül 100k alatt van, 1 pedig kicsit felette.
Az egyik megy a rázópadra holnap, kíváncsi leszek:)
Igazából nem bánnám, ha nem kéne megint 8 hónapig keresgélnem, mint anno az 56nál.....
Az egyik megy a rázópadra holnap, kíváncsi leszek:)
Igazából nem bánnám, ha nem kéne megint 8 hónapig keresgélnem, mint anno az 56nál.....
Kompressz úr2009-07-16 10:16:17 // 10858
Az én 159em futóművében 67 ezer km után még semmi sem nyiszorog, pedig vidéki bakhátas utakon jár heti rendszerességgel.
Putyesz2009-07-16 10:14:26 // 10857
BeeGee2009-07-16 10:14:10 // 10856
10 esetből 9szer a szilentek adják meg magukat, amit valóban gyárthatnának más anyagból is. Nem tudom, hogy a geometriájával van-e a baj. De abból kiindulva, hogy a 166 és GTV-kben is a szilentek mennek tönkre először, én arra gyanakodnék, hogy nem biztos. A két futóműben csak a szilent a hasonlóság.
Nem gondolom magyarázkodásnak az útminőségére fogni a gyakori cseréket. Tőlem egyszer sem kérték számon a szar futóművet, ellenben az utakat szidják az anyósülésen is. Azt sem hiszem hogy a gumi hibája az hogy hétvégén egy gödör miatt kilyukadt.
Az én olvasatomban egy sportosabb hangolású autó hamar leamortizálódik hétköznapi viszonylatban, Magyarországon. Ezt számításba kell venni és kész, továbbá megadni neki ami jár és akkor sokáig élvezhető marad az autó, lásd Blade, vagy ülj be az enyémbe. Akik szemellenzősen szidják a futómű minőségét, azok valszeg azon is kibuknának, hogy egy Ferrarinak karbantartást kell kapnia egy hungaroringes nyílt nap után, mert megette a féket, elégette az olajat, a rázókő megütötte a felnit és elfogytak a gumik.
Ja, az meg csak adalék, hogy a gyári tesztpályán a legkeményebb rázóköves szakasz minősége kb olyan mint nálunk a Thököly út. A speaker azzal viccelődött, hogy ember legyen a talpán aki kibírja hátfájás nélkül azt a szakaszt. Mi meg azon, hogy mi lenne vele ha ellátogatna hozzánk..
Nem gondolom magyarázkodásnak az útminőségére fogni a gyakori cseréket. Tőlem egyszer sem kérték számon a szar futóművet, ellenben az utakat szidják az anyósülésen is. Azt sem hiszem hogy a gumi hibája az hogy hétvégén egy gödör miatt kilyukadt.
Az én olvasatomban egy sportosabb hangolású autó hamar leamortizálódik hétköznapi viszonylatban, Magyarországon. Ezt számításba kell venni és kész, továbbá megadni neki ami jár és akkor sokáig élvezhető marad az autó, lásd Blade, vagy ülj be az enyémbe. Akik szemellenzősen szidják a futómű minőségét, azok valszeg azon is kibuknának, hogy egy Ferrarinak karbantartást kell kapnia egy hungaroringes nyílt nap után, mert megette a féket, elégette az olajat, a rázókő megütötte a felnit és elfogytak a gumik.
Ja, az meg csak adalék, hogy a gyári tesztpályán a legkeményebb rázóköves szakasz minősége kb olyan mint nálunk a Thököly út. A speaker azzal viccelődött, hogy ember legyen a talpán aki kibírja hátfájás nélkül azt a szakaszt. Mi meg azon, hogy mi lenne vele ha ellátogatna hozzánk..
Somez2009-07-16 10:07:52 // 10855
A normális képek engem is érdekelnének. Nincs fenn neten vhol?
Tedi2009-07-16 10:01:53 // 10854
ROTFL. Hát Mesa, most megkaptad :DDD
dundun2009-07-16 10:00:02 // 10853
Sajnos már elígértem:))))
dundun2009-07-16 09:58:44 // 10852
Nézz utánna!
33 Stradaléra!!!
Ne csak butaságot írj aztán más meg felvilágosít!!
Inkább fikázd tovább a Milánót látatlanba abban jó vagy:))
33 Stradaléra!!!
Ne csak butaságot írj aztán más meg felvilágosít!!
Inkább fikázd tovább a Milánót látatlanba abban jó vagy:))
pb_2009-07-16 09:43:58 // 10851
És 2x évesen Lég sokban, még a gyári gömbfejek vannak.D
mesa2009-07-16 09:35:09 // 10850
Álljunk le picit! Hol fikázok én már megint???
Teddy mondta, hogy az Arna nem is igazán Alfa. Én meg viccesen, hogy rendben akkor ilyen alapon lehetne jó párat még sorolni...
De ahogy olvasom, te is sorolod, akkor ezek szerint most te is fikázol ? :)))))
Teddy mondta, hogy az Arna nem is igazán Alfa. Én meg viccesen, hogy rendben akkor ilyen alapon lehetne jó párat még sorolni...
De ahogy olvasom, te is sorolod, akkor ezek szerint most te is fikázol ? :)))))
TarP2009-07-16 09:18:55 // 10848
Pixába már sok hülyeséggel, mivel az első Ferrari egy Alfából épült és azután a Fiat-Alfa-Lancia-Maserati-Ferrari az idők során egy konszernné kovácsolódott, így ne ökörködjünk már azzal, hogy a Thema8.32 nem igazi Lancia, mert Ferrari motor van benne, meg a Stratos sem jó, mert nem Lancia motoros, sőt, a 155Q4 nem Alfa, mert Lancia Delta... Pláne a 8C nem Alfa, mert egy Ferrari motoros Maserati, de 300 kilóval könnyebb,. akkor most mi UFO???
El kéne fogadni, hogy egy konszernen belül ha van a célnak tökéletesen megfelelő alkotóelem, akkor azt használni fogják. Főleg, ha "fentről" jön, akkor meg nagyon kell örülni neki.
Természetes, hogy nincs olyan cég, aki 50-60 éve a piacon van és hibátlan. Ezért kell infókat, TAPASZTALATOKAT cserélni egy fórumon, hogy segítsük egymást az esetleges választásban. De a fórum célja ne a fikázódás legyen már, főleg akkor, ha még sosem vezetted, sosem láttad azt, amit fikázol.
El kéne fogadni, hogy egy konszernen belül ha van a célnak tökéletesen megfelelő alkotóelem, akkor azt használni fogják. Főleg, ha "fentről" jön, akkor meg nagyon kell örülni neki.
Természetes, hogy nincs olyan cég, aki 50-60 éve a piacon van és hibátlan. Ezért kell infókat, TAPASZTALATOKAT cserélni egy fórumon, hogy segítsük egymást az esetleges választásban. De a fórum célja ne a fikázódás legyen már, főleg akkor, ha még sosem vezetted, sosem láttad azt, amit fikázol.
Cgo2009-07-16 09:13:47 // 10847
Ferke2009-07-16 09:12:18 // 10846
Én is tudom, hogy melyik az...:) Amelyikre az elejétől fogva nem költöttem még 1ftot sem:DDD
Ferke2009-07-16 09:11:33 // 10845
Nyilván rá lehet fogni, hogy nem ide tervezik őket, de ha objektíven nézzük, akkor ez csak magyarázkodás:) Sajnos a tapasztalatok 97 óta mást mutatnak:(
Viszont tény, hogy amikor minden jó, akkor nagyon jó...sőt, amikor ropog, recseg, akkor is tud annyit, mint egy nem kettős lengőkaros....simán csak bosszantó, hogy egy honda miért tud 2x tartósabbat építeni+az utasoknak folyton magyarázkodni, hogy nem xar ez, csak kicsit nyikorog :(
És ugye az imidzsnek sem kedvez: lsd. totalcar népítélet, bár ez inkább nem releváns...annál inkább az viszont, ami velem nem először fordul elő, nevezetesen: rábeszélek végre valakit egy jó autóra, akár 156, akár 147, és muszáj mondanom, hogy ne csak a vezérléssel, olajjal és átíratással számoljon, hanem rögtön vegye oda cca 150ezerért a futóművet is.
10db eladó 156/47-ből 8 alatt nincs futómű..és nem azért, mert félmillió km van benne.
Szóval az ötlet iszonyat jó, a kivitelezés majdnem jó, de muszáj volt változtatni, mivel nemigen jött be, továbbá totál felesleges lett volna tökéletesíteni, hiszen a kettős lengőkaros futómű olyan sokat tud, hogy ki sem használja egy átlag alfás, a mcpherson felfüggesztés pedig egy bevált, kiforrott és bőven elegendő megoldás:)
De kár is ezzel többet foglalkozni, reméljük kevesebb futómű panasz jön már az újabbaknál, és a kettős lengőkarossal kapcsolatban pedig csak a pozitívumokra emlékezünk majd:)
Viszont tény, hogy amikor minden jó, akkor nagyon jó...sőt, amikor ropog, recseg, akkor is tud annyit, mint egy nem kettős lengőkaros....simán csak bosszantó, hogy egy honda miért tud 2x tartósabbat építeni+az utasoknak folyton magyarázkodni, hogy nem xar ez, csak kicsit nyikorog :(
És ugye az imidzsnek sem kedvez: lsd. totalcar népítélet, bár ez inkább nem releváns...annál inkább az viszont, ami velem nem először fordul elő, nevezetesen: rábeszélek végre valakit egy jó autóra, akár 156, akár 147, és muszáj mondanom, hogy ne csak a vezérléssel, olajjal és átíratással számoljon, hanem rögtön vegye oda cca 150ezerért a futóművet is.
10db eladó 156/47-ből 8 alatt nincs futómű..és nem azért, mert félmillió km van benne.
Szóval az ötlet iszonyat jó, a kivitelezés majdnem jó, de muszáj volt változtatni, mivel nemigen jött be, továbbá totál felesleges lett volna tökéletesíteni, hiszen a kettős lengőkaros futómű olyan sokat tud, hogy ki sem használja egy átlag alfás, a mcpherson felfüggesztés pedig egy bevált, kiforrott és bőven elegendő megoldás:)
De kár is ezzel többet foglalkozni, reméljük kevesebb futómű panasz jön már az újabbaknál, és a kettős lengőkarossal kapcsolatban pedig csak a pozitívumokra emlékezünk majd:)
Benőke2009-07-16 09:06:46 // 10843
Beválallom a V6 -ot ameddig Milanozol :D