Fórum >> Típusok >> 145-146

misike762019-02-07 23:23:27 // 142342
Tudom, hogy ez ülésfoglaltság érzékelő. De annak a sárga kis basznak annyi a dolga, hogy lógogat?
Alfaboooy2019-02-07 22:31:49 // 142341
Ülés foglaltsag érzékelő. Az anyós ülésben elvileg kell lennie egy ülés foglaltsag jelző lapnak, és ha ülnek bent akkor nyit csak jobboldalt a légzsák. Na most ami volt ülésem, abban volt, de rossz volt, kiszereltem. Akkor megy tönkre ha beletéredelnek az ülésbe, és megszakad az áramkör.
Nekem a bőrülés is légzsákos, de abban nem volt ülés foglaltsag érzékelő.
Nekem is ezért világít a légzsák lámpa.
Össze szokták kötni, de nem csak simán, hanem belekötnek valamit ami úgy érzékeli hogy mindig ül valaki az ülésben.
Ehhez nem értek, villamossági biztos tudja. Akkor ha hiba törölve lesz akkor kell neki működni és ha ülnek jobb oldalt ha nem, ha ne adj isten baj ér akkor is nyit jobboldalt a légzsák.
Én is pont ezt a kört futom, én nem raktam bele vissza az érzékelőt, nekem már össze van kötve, de mondom van közte valami aminek nem tudom mi a neve. :)
Elméletileg működni kell neki úgy is, mert az előző tulaj azt mondta hogy működött neki, de mi már úgy vettük hogy világított a légzsák lámpa.
Egyszer nézegettem hogy veszek univerzális ülés foglaltsag érzékelő lapot, és bekötőm, de valami 15.000tol indul.
misike762019-02-07 22:19:38 // 142340
Mondtam én olyat, hogy nincs:-)? Kettő is van. De mi az a vékonyka, sárga basz?
Kazes☻2019-02-07 21:34:19 // 142339
De szívószálaknak nem kéne csak úgy lógniuk... sehol sem! :)
Kazes☻2019-02-07 21:33:32 // 142338
Mégis van benne légzsák?
misike762019-02-07 21:28:54 // 142337
Az anyósülés alatt, az a vékonyka, sárga szívószál mi célt szolgál? Annak csak ott kell lógnia és kész?
Kazes☻2019-02-07 11:26:22 // 142336
Ha addig is lehet róla occón szemezgetni, már megyek is! :)
Marklar1552019-02-07 11:14:06 // 142335
Ahoy.
Ha már Kazest nem lehet kirángatni Érdre...
Valaki elvihetné tőlünk. Kaszni szar. Amúgy napi használatban volt.
1,9 TD. (nem JTD)
Kerék felfúj, akár lábon is. (acélfelni van rajta)
Alkatrésznek!
Egyben 120 000ft
Alfaboooy2019-02-06 22:41:17 // 142334
:DD megbeszeljuk :) nekem okes ;-)
Kau2019-02-06 18:32:22 // 142333
Csinálhatnánk már egy jó kis szereljünk 145/146 talit :)))
Nekem is ki kéne törölni a légzsákot :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 18:22:23 // 142332
Ez így elég jól hangzik :-)
Kazes☻2019-02-06 16:00:12 // 142331
Igen! :D
De látom már útitársad is akadt keletről, meg nyugatról Rudi... akkor ezt komolyabban kell venni és egy valóban szép napon, valamit feldobok bográcsban a tűzre és minden szupiszupeeer...! :D
Jorjie2019-02-06 15:51:25 // 142330
Vegyél fel útközben :-))
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-06 15:22:33 // 142329
Értem, szóval induljak :-DD
Kazes☻2019-02-06 12:44:05 // 142328
És itt már süt is...! ;)
Alfaboooy2019-02-06 09:50:10 // 142327
Jó meló lesz... :)
marci912019-02-06 08:17:40 // 142325
Köszönöm!
Az 1.6 TS-be én már belepakoltam 70E-et, megtanultam minden apróságát és megadom én is neki, amit kell. Én is erre tippeltem, hogy nem rosszabb a 2.0 sem, csak mivel az már nagyon bivaly, tapossák ész nélkül, de ezen a 147-esen szerencsére látszik a törődés.
Nekem viszont hamarosan érni fog a váltócsere :/ Nem miattam, olajsaras volt már amikor hozzámkerült, hiába cseréltem le és évről évre egyre hangosabb lett. Lélekben készülök már rá jó ideje, be van készítve a cseredarab is a garázsba.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 20:48:49 // 142324
Egyszer már tényleg felkerekedek.. :-) Csak süssön már a nap!
Laciferi2019-02-05 18:43:33 // 142323
Igy van, nekem egyelore semmi motorikus baj nincs a 2.0 TS-el, most erunk a 167000 km-hez. Nalam most harmadik evet kezdi meg velem. Ami meg fontos igen, hogy azert 4-500 kilometerenkent ellenorizni kell a szintet, ha palyazol vele szereti eszegetni a vastagabb olajat is, de ez nagyon sok TS-nel igy van.
Kau2019-02-05 18:29:45 // 142322
Valahogy eltűnt a fele hsz...

Szóval még az olajszintről írtam. Érdemes a max közelében tartani, mint a többi TS motornál. Így a vezérlésmódosító élettartamát lehet növelni.
Kau2019-02-05 18:24:58 // 142321
A legtöbb gond 2 dolog miatt szokott lenni.
1. A vezérléscserét nem szabad a megadott 80 ezer km-ig hagyni. Sok 2.0 TS motornál ékszíj szakadás volt. Dupla szíj van, ha az egyik elszakad, belever a másikba és vége. 50 ezer km után már lutri. (Szerintem).
2. Az olajcsere periódusra ez a motor kényesebb, mert eltömődnek valami olaj járatok. Nem akarok okoskodni, nem tudom a hivatalos megnevezését.
Kau2019-02-05 18:15:19 // 142320
Biztos, hogy a vezérlővel van gond? (Ritkán szokott).
Ha valahol szét van csúszva egy csatlakozó vagy meg van törve a vezeték, hiába akarod töröltetni a hibát, nem engedi!
Ez utóbbi hibák már másoknál is előfordultak.
Kazes☻2019-02-05 16:43:46 // 142318
Bizony, hogy meg... és ezt Ő is tudja! :)))
misike762019-02-05 16:41:21 // 142317
Az első 6-ért azt mondta, hogy el kell küldeni a vezérlőt javításra, mert valószínű, hogy folyik a fagyállóm és eláztatta. Aztán vettem egyet alexandrotól, ugyanaz a típus, ugyanaz a kód. Betettem, de a lámpa tovább világított. Elvittem a kettes számú emberhez, aki azt olvasta ki, hogy a vezérlő egy kikapcsolható légzsákos 145-ből való és ezért nem tudja törörlni 3500-ért. Csütörtökön viszem fiat szervizbe, hátha okosabbat mondanak. Ha nem tudják elaltatni, akkor teszek oda fekete szigszalagot, hogy ne világítson a szemembe és így marad.
Alfaboooy2019-02-05 16:30:20 // 142316
Lehet jobb lenne ha ő jönne erre felé.... :D Hogy megérné neki :))
Kazes☻2019-02-05 16:20:41 // 142315
Igen, ez a legrosszabb, hogy Warbi olyan messze költözött! :D
Alfaboooy2019-02-05 16:18:45 // 142314
:D
Hátha nem sikerül itthon akkor mindenképp :D közelebb lenne
helyileg akkor nem kellene gondolkodni rajta :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 15:50:04 // 142313
Akkor csináljunk egy kúpcsiszolós talit :-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 15:49:38 // 142312
Gyere el, megcsináljuk :-D Tényleg egész jól megy vele. Sőt, ha lehetne emelni a turbónyomáson (a waste gate-en elvileg lehet állítani), akkor még lehet rajta vadítani :-DD Van egy túlcsiszolt kúpom, azzal nagyon vidámat megy, csak azzal tényleg durván füstöl. Mint egy Kamaz :-D
Alfaboooy2019-02-05 15:42:59 // 142311
Ja meg nekem is.. :)
Az idén nekiugrok én is :)
Kazes☻2019-02-05 15:21:37 // 142310
Akkor nekem is kell egy olyan csiszolt kúp! :)))
TIbor2019-02-05 14:48:09 // 142309
Szerintem nem sok mindent változtattak. Műanyag szelepfedél, más veztengelyek, plusz a szívócső változó hosszúságú, teljesítmény/nyomaték maxok minimálisan máshová esnek, plusz ugye vezérlő elektronika, meg pár periféria más lett .Azt, hogy a blokk belsejében olajzás, vagy bármi más változott-e, nem tudom .
Személyes véleményem az, hogy a mai downsizeingturbóközvetlenbefecskendezéses világban pár év múlva sírva könyörögjük vissza a szar TS-t.
Nekem tetszik. Őszinte, megy, forog, nem kérdez, jó hangja van. Nyilván hamarabb hullik szét, mint amit nem rúgnak, mert felesleges akkor sem megy.
Szóval SZERINTEM ha, normális gazdája van, nem forgatja üveghangon hidegen, valamint cserél benne olajat mielőtt az pakura lenne a blokkban, neadjisten még vezérlést is idejében és jól cseréli ki, szóval ilyen körülmények szerencsés együttállása esetén nem problémásabb mint a többi.
DennisBeru2019-02-05 14:08:54 // 142308
Nem mindegyik kábellel lehet törölni, ha jól emlékszem volt is ilyen téma, nincs cartárs a közelben? (mindegy milyen Alfás, csak akinek van rendes kábel és gép programmal)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 13:34:16 // 142307
Ezaz, hogy alig füstöl hozzá. Egy pöffentés van, de semmi durva. Az LDA kúpot tavaly úgy csiszoltam be, hogy ne nagyon füstöljön. A fényezés után egy ideig produkálta az LDA leragadást, ilyenkor beterített mindent a napi első padlógáz. Már pont gondolkoztam , hogy kiszedem, bezsírozom a tüskét újra, de elmúlt.
Kazes☻2019-02-05 12:28:09 // 142306
És, mögötted azért látnak olyankor...?! :D
Kazes☻2019-02-05 12:27:02 // 142305
Nekem még nem volt és nem is szereltem, de az olvasottak szerint leginkább a balansz szíj/tengely miatt lehetséges problem, főként, ha azokkal nem törődnek pl. vezérléscserénél, meg ilyesmik. De talán jobban tudnak a típus szerinti topicban segíteni.
Kazes☻2019-02-05 12:23:59 // 142304
Na, ja... akkor annyit én is elkérhetek! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 09:54:24 // 142303
Más: megtankoltam MaxxxMósön D-vel a traktort. Na ezt érezni... Hidegen (előfűtetlenül) ugyanolyan előtöltés hiányosan indul, pedig pont ezért tankoltam, hogy kipróbáljam. Nem jött be, lehet majd ránézetek az adagoló tömítettségére. Na de melegen... tiszta bolond :-)
A xado-zás óta van egy olyan benyomásom, amit Kazes is írt, hogy alul élénkebb a reakciója. Most ez is fokozódott, a turbó még semmit nem csinál, mégis azonnal ugrik, villany pedál ilyen reakciót nem tud. Amikor meg betölt a csiga, akkor hozza az oldschool tuning turbós autó feelinget. 2000 fölött egyszer csak meglendül és mire észreveszem, leforgott. Nagyon mókás :-))
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 09:39:47 // 142302
Ez a kérdés az örök TS vita melegágya :-) Nem olyan kényes az, az személyes szerencsém, hogy 2 ilyen motort is láttam lyukas blokkal, kikandikáló hajtókarral :-DDD
Az olajra nagyon kell figyelni, hidegen nem hajtani és akkor nem lesz baj :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-05 09:36:12 // 142301
6000-ért olvasott? Azta... csak nyitnom kéne egy diagnosztika műhelyt. Durva órabér a nem tudásért...
Csak halkan mondom, rég megvettem volna Attika01 cartárs kipróbált és jó vezérlőjét. :-)
marci912019-02-05 07:38:54 // 142300
Egy kissé lehet hogy OFF lesz, de nézzétek el nekem. Szóval egyik ismerősöm vett egy 2008-as 147-est 2.0 TS motorral, nagyon jó állapotban. A kérdésem az lenne, hogy ezeken a fiatalabb TS motorokon miket változtattak a régiekhez képest, ha változtattak egyáltalán? Vannak ilyen mendemondák, hogy a 2.0 blokk kényesebb, mint az 1.6. Ő valószínűleg az alapvető karbantartást rám fogja majd bízni, szóval ha van valami tapasztalat, azt megköszönöm :)
misike762019-02-04 22:21:50 // 142299
Nem hurkolgatunk. Keresek én másikat, az egyik 6000 orbán dínárért olvasott hüleséget, a másik 3500-ért, ha még elmegyek 8-10 szerelőhöz, akkor elég sokba fog ez fájni.
misike762019-02-04 22:14:43 // 142298
Asszem itt is ST6000-el dolgozott a legény és pont úgy járt, mint te, csatlakozott, de hülyeséget olvasott.
Kau2019-02-04 22:11:37 // 142297
Mondtam, mikor írtad ezt a hurkolgatást, hogy nézzél másik szerelőt ;)
Meg azt is írtam, hogy ellenőrizd le a kormánynál a légzsák átvezető szalagkábelt ;)
Piritu2019-02-04 21:46:32 // 142296
Nekem a 98-as Spidernél volt hogy csak a gyári Examiner műszer tudott rácsatlakozni a vezérlőre. Semmi más...
misike762019-02-04 21:41:29 // 142295
Igen, ott csatlakozott a srác, de nem jutott vele dülőre.
Kazes☻2019-02-04 21:32:56 // 142294
Az anyós ülés előtti panel mögött van a légzsák csatija, ahol Mes-el lehet csatlakozni és törölni a hibát... sikerült?
misike762019-02-04 21:01:48 // 142293
Én hiszek neked. Nem is értem ezt a hurkolgatást honnan szedte a srác. De tény, hogy betettem, amit kaptam, stimmel a típus és a kód is, de nem hajlandó elaludni a lámpa. Lehet, hogy holnap kíváncsiságból vissza teszem a régit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak