Kazes☻2014-07-14 19:40:47 // 134854
Ilyenre gondolsz?
Riki2014-07-14 19:35:50 // 134853
Nem kell hozzá kart cserélni. Az első lapátok leszedhetőek és cserélhetőek. "kampós a vége"
Kazes☻2014-07-14 19:14:56 // 134852
Cartársak!
Kérdésem vala, miszerint... Hogyan lehet 146-on első ablaktörlőket cserélni? Csak karral, vagy csak gumit, vagy miii...?!
Thx! :)
Kérdésem vala, miszerint... Hogyan lehet 146-on első ablaktörlőket cserélni? Csak karral, vagy csak gumit, vagy miii...?!
Thx! :)
NNorbi2014-07-14 18:20:32 // 134851
Sziasztok!
Reggelente a boxerem pár másodpercig olajnyomás nélkül van.
Az olaj 3000 km-re ezelőtt volt cserélve, de ezzel nem szűnt meg hideg indításnál a csörgés.
Most 210000 km van benne.
Az olajszivattyúm haldoklik? Vagy mi lehet a baja?
Reggelente a boxerem pár másodpercig olajnyomás nélkül van.
Az olaj 3000 km-re ezelőtt volt cserélve, de ezzel nem szűnt meg hideg indításnál a csörgés.
Most 210000 km van benne.
Az olajszivattyúm haldoklik? Vagy mi lehet a baja?
Csaba2014-07-14 18:03:39 // 134850
55x68x8 emlékeim szerint.
István0022014-07-14 16:44:27 // 134848
gagaracer2014-07-12 22:13:03 // 134847
pb_2014-07-12 15:13:09 // 134846
Dehogy nem, van olTSóbb, és yobb is. Nézz körül a piacon. Bármi yó bele,, ami hozza a specifikációt.)
G-Burt2014-07-12 13:38:36 // 134845
kb a piacon kapható márkásabb olajok 90% teljesíti ezt a két feltételt :)
VKG231!!! (156+75)2014-07-11 20:23:12 // 134844
Bármi :))) Miért, melyik 10W40 drágább a húszkánál?
Riki2014-07-11 19:51:53 // 134843
azért ebben a kategóriában nem nagyon van olcsóbb szerintem mint a SELENIA 20K , mi más lenne olcsóbb és jobb bele?
pb_2014-07-10 22:44:07 // 134842
"Azt mondod, hogy a minősége nem jó, vagy azt, hogy drága?"
Mind2.)
Mind2.)
pb_2014-07-10 22:42:36 // 134841
Ahogy leírtam.) Nem kell.
Ferke2014-07-10 22:25:47 // 134840
Az mindegy, hogy drágább 2-3ezerrel, nyilván nem ez a gond, és magával az olajjal sincs kimondottan gond, csak azt kell megérteni, hogy van még pár olyan olaj, ami pont ugyanúgy megfelel, mint a selenia, tehát tök felesleges belelátni az extrát...még ha tudna is valamivel többet, akkor is van még egy tucat olyan tényező, ami miatt mindegy az olaj, mert azok miatt van a gond, és nem attól, mert nem seleniat raksz bele...
Ferke2014-07-10 22:22:32 // 134839
Ott keződik, hogy selenia még tervben sem volt, amikor a fire motorok már lefutották a kilómétereiket. A gyári olajuk az Agip volt. Minden fire-motoros autó géptető-belsőben ott van a synt2000-es matrinnya:) Innentől kezdve ez az elmélet halott szerintem:)
Piritu - 1.000.0002014-07-10 19:52:52 // 134838
Ezért is lett felezve a gyári előírás.
GTVili2014-07-10 19:14:55 // 134837
Már akinek.....nekem pl a csereperiódus alatt max fél liter megy bele.....
Kau2014-07-10 17:47:19 // 134836
Érdemes a vezérműszíjat a megadott csereperiódusi időn belül cserélni. Nem egy szíjszakadásról hallottam már :/
Piritu - 1.000.0002014-07-10 16:50:48 // 134835
"A fúvókákon túl egyébként van még vagy 2-3 dolog, ami a ts elhalálozási arányt erősen befolyásolja" - no ezek az információk lennének igazán érdekesek! Mesélj!
Kau2014-07-10 16:18:41 // 134834
Nem győzöd utántölteni. Úgy eszik a TS motorok, mintha kötelező lenne ..
Sandree802014-07-10 16:15:57 // 134833
Na jó az autó előtt is volt élet, mégsem jobb szekérrel az m7-esen rongyolni :)
Az tuti, hogy a Fire motorok meghálálják a Seleniát, ez nem marketing, a TS-sel nincs tapasztalatom. Bár nem értem pontosan, hogy mi a bajod a Selenia-val: Azt mondod, hogy a minősége nem jó, vagy azt, hogy drága?
Az tuti, hogy a Fire motorok meghálálják a Seleniát, ez nem marketing, a TS-sel nincs tapasztalatom. Bár nem értem pontosan, hogy mi a bajod a Selenia-val: Azt mondod, hogy a minősége nem jó, vagy azt, hogy drága?
Ferke2014-07-10 14:07:55 // 134832
Nem tudod azt a szart rendesen kitakarítani, és ugye tudjuk, hogy nem is maga a ganéj a baj a szeleppel...
Riki2014-07-10 12:32:39 // 134831
ezt most akkor hogy szeretted volna? :) Nem kell , vagy kell cserélni?
pb_2014-07-10 11:33:20 // 134830
Nem TSerélni kell azt.
pb_2014-07-10 11:32:24 // 134829
TSakis az mindenhova.D
pb_2014-07-10 11:31:31 // 134828
Minek, hogy tele legyen írva hasonló okosságokkal, + legyen még 1 olayos topik?)
pb_2014-07-10 11:28:57 // 134827
Xintén nagy gondolatok, de amit leírtál azzal pl 1 rollert is haza lehet vágni.))
Riki2014-07-10 10:04:36 // 134826
oké, köszi ha leírod mailben.
Ferke2014-07-10 09:31:34 // 134825
kb 25körül van a szett, több tünet is van, de kicsit bontani kell, egy olajcserével összeköthető
Ferke2014-07-10 09:25:21 // 134824
Ez kicsit összetettebb, leírom majd, de inkább mailben!
Riki2014-07-10 08:54:42 // 134823
milyen időközönként érdemes cserélni a fúvókákat? mik lehetnek az előjelei ha már el van tömődve? milyen árban van kb?
Ferke2014-07-10 08:30:55 // 134822
...hogy egy barátomat idézzem: "A selenia előtt is volt élet"...és változó szelepvezérlés is, szóval ne feküdjünk már le ennyire a marketingnek. Az, hogy a márkaszerviz mit ajánl, az nem releváns, mára már az is ciki, ha kiderül, hogy kontaktáltál velük...:)
Ferke2014-07-10 08:27:15 // 134821
Nem kell, hogy egy átlag usernek eszébe jusson, leírva sem kell ennek lennie, bőven elég, ha oda viszi az autót, ahol értenek hozzá...nyilván nem várja el senki az átlag usertől, hogy cseréljen fúvókákat, vagy hogy annak problémája esetén lássa az előjeleket.
Megemlíteném, érdemes utánanézni (akár itt az amoren rákeresve is), hogy honnan van az info, miszerint a fúvókák lehetnek problémásak a ts-ről (kicsit segítek, ugyanonnan származik, ahol seleniat nem töltenek a motorba:) )
A fúvókákon túl egyébként van még vagy 2-3 dolog, ami a ts elhalálozási arányt erősen befolyásolja, és nem a termosztátra, vagy a vp-ra gondolok...
Megemlíteném, érdemes utánanézni (akár itt az amoren rákeresve is), hogy honnan van az info, miszerint a fúvókák lehetnek problémásak a ts-ről (kicsit segítek, ugyanonnan származik, ahol seleniat nem töltenek a motorba:) )
A fúvókákon túl egyébként van még vagy 2-3 dolog, ami a ts elhalálozási arányt erősen befolyásolja, és nem a termosztátra, vagy a vp-ra gondolok...
Ferke2014-07-10 08:20:03 // 134820
A seleniat mi sem töltjük bele, az ziher!:)
Sandree802014-07-10 08:08:36 // 134819
Nekem eddig 5 olasz vasam volt, a legjobban a Punto II-nél jött ki, hogy csak Selenia-t használok. Még a márkaszerviz akart rádumálni a Shell-re, de nem ment nekik. Utána pár cartárs mutatta, hogy hogyan szól milyen szelphangja van Shell, és Total olajjal a mocinak, aztán ők is visszatértek az eredetire. Így én mindig is ezeknél maradtam, bár én csak fire motoros autókat használtam, meg most a jtdm 16v-t, de ezt is Selenia-val.
Azért köszi mindenkinek az info-kat szerintem kipróbálok egyet hogyan megy, és nézegetem őket. Valahogy mindig az van bennem, hogy ezek még a jól bevált 90-es évek beli szívómotorok, nem egy mai űrtechnika, talán még javíthatóak is, meg donor is akad szép számmal.
Azért köszi mindenkinek az info-kat szerintem kipróbálok egyet hogyan megy, és nézegetem őket. Valahogy mindig az van bennem, hogy ezek még a jól bevált 90-es évek beli szívómotorok, nem egy mai űrtechnika, talán még javíthatóak is, meg donor is akad szép számmal.
Piritu - 1.000.0002014-07-10 07:00:40 // 134818
" 3db QV alatt, nekem azt kell mondjam nem vált be," - nem lehet, hogy már késő volt, mert az előző gazdik spóroltak? 100-150e-nél már késő a bele valót használni.
Mint említettem, a 146-om újkora óta ezzel ment, jelenleg 300e felett van bőven olajfúvóka csere nélkül is.
Mint említettem, a 146-om újkora óta ezzel ment, jelenleg 300e felett van bőven olajfúvóka csere nélkül is.
Piritu - 1.000.0002014-07-10 06:55:48 // 134817
"Ki a.... nek jut eszébe olajfúvókát cserélni egy motorban?" pl annak, aki olvassa az Amorén a fórumokat. Nem véletlenül vetjük fel sokszor, hogy jó lenne egy TS topik is, mert ezek az infók eléggé szét vannak szórva a sok topikban.
(Mondjuk az is igaz, hogy akinek elszáll a motor az meg általában mélyen hallgat, ami azrt némi user felelősséget is sejtet.)
(Mondjuk az is igaz, hogy akinek elszáll a motor az meg általában mélyen hallgat, ami azrt némi user felelősséget is sejtet.)
Piritu - 1.000.0002014-07-10 06:51:54 // 134816
Minden motort tönkre lehet tenni. A TS-t többek közt a karbantartással, pl. olcsó olajjal, de a termosztátcsere elmulasztásával vagy szar vízpumpa beépítésével is. A 2,0-nál nem véletlenül változtatott a gyár az olaj ajánlásán (20k helyett Racing).
Meg használattal is. Jürgenék a 75 lovas 1,6-os motor szintjén gondolkodnak, ahhoz vannak szokva. Volt szerencsén motorhibás GTV V6 szervizelőjével találkozni, nem is hallott a Seleniáról. A filozófia az volt, ha jó az Audiba, jó lesz ebbe is a kanás olaj.
Meg használattal is. Jürgenék a 75 lovas 1,6-os motor szintjén gondolkodnak, ahhoz vannak szokva. Volt szerencsén motorhibás GTV V6 szervizelőjével találkozni, nem is hallott a Seleniáról. A filozófia az volt, ha jó az Audiba, jó lesz ebbe is a kanás olaj.
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-10 02:01:58 // 134815
Nah...szóval több mint érzékeny moci. Ki a.... nek jut eszébe olajfúvókát cserélni egy motorban? A Fiat másik 2l-ese a 20v, még az olajcsere hanyagolását is elég jól viseli. Na iszok erre még egyet. Ha 20v moci volna a 145/146-ban, az kéne :-) Így...jtd only. Házi Barack rulez...
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-10 02:01:56 // 134814
Nah...szóval több mint érzékeny moci. Ki a.... nek jut eszébe olajfúvókát cserélni egy motorban? A Fiat másik 2l-ese a 20v, még az olajcsere hanyagolását is elég jól viseli. Na iszok erre még egyet. Ha 20v moci volna a 145/146-ban, az kéne :-) Így...jtd only. Házi Barack rulez...
Noisia2014-07-10 01:42:06 // 134813
A motorhibásak 99%-a hajtókarcsapágyas (konkrétan a 3.), szinte senki nem cseréli az olajfúvókákat, eltömődnek, emiatt szar a hűtés és így 200.000km-en belül valamikor megadja magát. Ha azzal kezded, hogy ezeket cseréled, akkor komoly baj nem érhet. Mindenkitől mindig csak a Selénia-t hallom, biztos velem van a baj, de 3db QV alatt, nekem azt kell mondjam nem vált be, a Selénia-t kétpofára zabálja és az egész motor zakatol. Értem én, hogy ehhez találták ki, de 200ezer+ km-es autónál már sajnos nem olyan jó.
Sandree802014-07-09 23:25:53 // 134812
Használtnál védekezni nem tudsz, max ha felújítással kezded...
Igazából az érdekelne, hogy mennyire kényes a moci, hogyan bírja egy jó állapotú a folyamatos küldést. Persze alap a jó motorolaj, és annak rendszeres cseréje.
Tényleg, ebbe is a Selenia muzsikál a legjobban? Nekem eddig mindegyik olasz vasamnál ez jött be.
Igazából az érdekelne, hogy mennyire kényes a moci, hogyan bírja egy jó állapotú a folyamatos küldést. Persze alap a jó motorolaj, és annak rendszeres cseréje.
Tényleg, ebbe is a Selenia muzsikál a legjobban? Nekem eddig mindegyik olasz vasamnál ez jött be.
pb_2014-07-09 23:10:35 // 134811
Magvas gondolatok, ezeket a yürgen fórumokon íryák?
GTPeti2014-07-09 22:45:46 // 134810
(Hajtókar, mielőtt vki... ;)
GTPeti2014-07-09 22:44:45 // 134809
Ja... mert elég sok szerelőnek fogalma sincs pl. arról, hogy milyen olaj való ezekbe a motorokba. Beletöltik a legolcsóbbat, amivel egy átlagos egyhat is elketyeg és csodálkoznak, ha kikönyököl a dugattyú. Ahhoz kétség nem fér, hogy maga a motor is érzékenyebb az átlagnál, de nekem akkor is valami azt súgja, hogy ezek az extrém esetek nem gondoskodó Alfa-rajongóknál következnek be. (Max. akkor, ha az előéletével nem vmi kerek a motornak. Ez ellen használt autónál nem nagyon lehet védekezni.)
Sandree802014-07-09 22:37:32 // 134808
OK, de azért elég sok motorhibás 2.0 TS van a mobile.de-n, gondolom nem véletlen. Jó pár ALFA szerelő is panaszkodott ezekre a mocikra, tényleg nem egytől hallottam, és összecsengett a véleményük, ezért gondoltam, hogy utánajárok, mielőtt beleugrok egybe.
Köszi:
Sandree80
Köszi:
Sandree80
NT Kundi2014-07-09 20:59:41 // 134807
tudás és hozzá nem értés hiányába nem tudom én magam feljavítani
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-09 20:36:50 // 134806
Hát..te tudod :-)
Egy projektoros lámpában nem sok minden tud elromlani, legfeljebb meg kell pucolni a lencsét. A távtartókat kell szinte biztosan javítani, de megéri.
Egy projektoros lámpában nem sok minden tud elromlani, legfeljebb meg kell pucolni a lencsét. A távtartókat kell szinte biztosan javítani, de megéri.