Nagyon érdekes, ma annyi 45-46-ot láttam, mint az elmúlt fél évben összesen.
Népótó lett or wtf?! :D
(De persze, én a 156-ossal voltam :D )
Vikking 3112010-10-10 17:54:50 // 113408
GTPeti2010-10-10 16:41:15 // 113407
"egy 120 amperes túláramvédelem kb 32-34 ezer"
És max. ennyiért veszi az autógyár a kpl. generátort is. (De lehet, hogy még kevesebbért. :)
És max. ennyiért veszi az autógyár a kpl. generátort is. (De lehet, hogy még kevesebbért. :)
Bazsa1452010-10-10 16:26:40 // 113406
Köszi a tippet.Én mondjuk pénteken a Fiat Kelet Pestnél próbálkoztam ott nem volt nekik.
De megnézem a hegyalját.Köszi.
De megnézem a hegyalját.Köszi.
Coyote2010-10-10 16:13:35 // 113405
dfg (Tanárúr)2010-10-10 09:09:46 // 113404
egy 120 amperes túláramvédelem kb 32-34 ezer erősáramú technológiában :D persze ez ide nem biztos, hogy jó lenne :D
én meghajolok az érvek előtt :D
én meghajolok az érvek előtt :D
GTPeti2010-10-10 06:41:03 // 113403
Ha nem is teherautó gen., de mindenképpen nagyáramú. Ezért van 2 dióda párhuzamosan fázisonként.
GTPeti2010-10-10 06:36:19 // 113402
Mindent csak te láttál. ;)
pb_2010-10-09 23:54:00 // 113401
Valakivel összekeversz.D
pb_2010-10-09 23:48:06 // 113400
Akkor még nem láttál mindent.)))
Vikking 3112010-10-09 23:37:50 // 113399
pb_2010-10-09 23:36:29 // 113398
Felőlem leformáz6od 26kx is, vagy többx, de lehet jobban járnál, ha +tanulnád +nyitni a manualt.DDD
pb_2010-10-09 23:34:43 // 113397
Én nyugodt voltam eddig is,DDD +érdemelte aki Lvitte a sonydat, jut szmbe, az 1 márka?DDD
pb_2010-10-09 23:24:08 // 113396
Mindig is volt, tudod, ezt 1 dbban gyártották.D Én nem 1x léptem oda neki, Llenben téged 1x sem láttalak villogni ilyen Seményeken, csak itt olvastam mindenféle történeteket, ami ki tudja, hogy igaze.DD Amúgy pedig hány főtengelyr rakjak a motorba?DDD Kénytelen vótam arréb rúgni néhány dbot, mert nem fértünk L sörözés közben.DDDD
Vikking 3112010-10-09 23:21:01 // 113395
melyikhez? hogy hányszor formáztam le a gépem? aztakurvaeget basszameg!
Vikking 3112010-10-09 23:20:25 // 113394
ok. na lenyugodtál végre? takarodj a szaros sony fejegységemmel bazmeg :D
pb_2010-10-09 23:19:09 // 113393
Ne vedd a szívedre, ha ehhez a témához is többet konyítok, mint te, inkább fogadd L.DDD
Mint írtam, nem én voltam az, akinek könyörögnie kellett otthon, hogy autót vehessen.DD De, ha gondolod, bemásolom még 1x.DDD
Mint írtam, nem én voltam az, akinek könyörögnie kellett otthon, hogy autót vehessen.DD De, ha gondolod, bemásolom még 1x.DDD
pb_2010-10-09 23:16:10 // 113392
Nem Leget úgy akaratda írni?D
+int csak a bizonyítvány magyarázás megy.DD
Nem lexartad, bár felőlem azt is tehetted volna, hanem tökölték + variáltál, ahogy szoktad.D Jaj, mosz meleg van nem fexem alá, hideg van, most azért, nincs szerszámom, stb, jaj hány tömítést rendeljek, nem kell tőled a 2, inkább így, + úgy,.DDD
Nekem ugyan nem fáj, csk tudod akkor úgy kell leírni, ahogy volt.D Biztos, annyira vágytam a szutykos sony fej1ségedre.DDD Ha nem szórakoztató, akkor miért szórakozol vele?DDD
+int csak a bizonyítvány magyarázás megy.DD
Nem lexartad, bár felőlem azt is tehetted volna, hanem tökölték + variáltál, ahogy szoktad.D Jaj, mosz meleg van nem fexem alá, hideg van, most azért, nincs szerszámom, stb, jaj hány tömítést rendeljek, nem kell tőled a 2, inkább így, + úgy,.DDD
Nekem ugyan nem fáj, csk tudod akkor úgy kell leírni, ahogy volt.D Biztos, annyira vágytam a szutykos sony fej1ségedre.DDD Ha nem szórakoztató, akkor miért szórakozol vele?DDD
Tiszi2010-10-09 22:44:14 // 113391
Ez a Bosch T1-es teherautó -, vagy busz generátor , ha jól emlékszem ... 24 V 140 A ... csak mert sokallom a diódákat ...
Vikking 3112010-10-09 22:44:09 // 113390
:DDD Ez igaz, de jajj! :D
Ezt az előző ábrát próbáltam értelmezni, de ehhez kevés az igazgatásszervező végzettség :D
Ezt az előző ábrát próbáltam értelmezni, de ehhez kevés az igazgatásszervező végzettség :D
GTPeti2010-10-09 22:41:12 // 113389
Kimir szen úgy Arafat. :)
Piritu - 1.000.0002010-10-09 22:34:36 // 113388
Ki szelet vet, vihart arat :-DDD
GTPeti2010-10-09 22:16:10 // 113387
Vikking 3112010-10-09 22:13:45 // 113386
Atyaég. Szörnyet teremtettem :DDD
Piritu - 1.000.0002010-10-09 22:10:39 // 113385
Je, a diódák ellenállásáról el is feledkeztem.
Mondjuk érdekes a kérdés, mert simán össze lehet hozni 100-150 Ampernyi "terhelést" a kocsiban, féleg ha hifi is van. Valahogy csak védekeznek ellene, hogy ne füstöljön el a generátor.
(a nálunk gyártott 230 Voltos ventilátorok nagy részét pl. a tekercs ellenállásnövekedése védi meg a leégés ellen, ha megszorul a rotor és nem aszinkron motorként viselkedik)
Mondjuk érdekes a kérdés, mert simán össze lehet hozni 100-150 Ampernyi "terhelést" a kocsiban, féleg ha hifi is van. Valahogy csak védekeznek ellene, hogy ne füstöljön el a generátor.
(a nálunk gyártott 230 Voltos ventilátorok nagy részét pl. a tekercs ellenállásnövekedése védi meg a leégés ellen, ha megszorul a rotor és nem aszinkron motorként viselkedik)
GTPeti2010-10-09 22:06:56 // 113384
Van még egy érv, miért nem építenek áramkorlátozást a generátorokba: mert egy tisztességes generátor "mindenkinél erősebb". Max. egy villáskulccsal nem bír el. (Vagy egy fullra letestelődött kimenettel.)
GTPeti2010-10-09 22:03:36 // 113383
Így van. És a diódák. De ezek ugye nem tekinthetők klasszikus túláramvédelemnek. A tekercs ellenállása amúgy elég kis mértékben változik a hőm. függvényében.
Piritu - 1.000.0002010-10-09 22:01:07 // 113382
Akkor maga a generátor tekercsének az ellenállása lehet ilyenkor az áramkorlát? Ha igen, akkor az melegedésre még nagyobb lesz és még jobban lehatárol.
GTPeti2010-10-09 21:58:58 // 113381
(A feszültséget az érzékelt hőmérséklet miatt kezdi el csökkenteni. Ez is azért van beépítve, mert nagy hidegben egy akksi magasabb töltőfeszültséget igényel. Sajnos a szenzort belül helyezik el, ami ennélfogva nem túl pontos.)
GTPeti2010-10-09 21:57:22 // 113380
Nem, klasszikus shunt-os védelem tudtommal nincs bennük. (Az áram nagysága miatt.) Maximum a feszültséget kezdi el csökkenteni. Ez csak egy korlátozott tartományon belül működik. Szóval nem igazi túláramvédelem.) Egy 120Amperes túláramvédő elektronika szerintem kb. annyiba kerülne, mint maga a generátor.
Piritu - 1.000.0002010-10-09 21:48:00 // 113379
A mai "modern" generátorokban nincs túláram védelem, ami megakadályoznű a túlterhelést? Az OFF Trabi dinamójához is volt.
GTPeti2010-10-09 21:44:59 // 113378
Igen. És? Ez nem jelenti azt, hogy a generátornak ne lenne elég tartaléka. Példának okáért, az Uno-mban 55 Amperes generátor van. Sosem volt probléma, pedig világ életében 55Ah-s akksi csüngött rajta.
dfg (Tanárúr)2010-10-09 21:42:25 // 113377
minél nagyobb a kapacitás, annál kisebb a belső ellenállása, annál nagyobb a töltőáram nem?
GTPeti2010-10-09 21:27:47 // 113376
Az szinte lényegtelen, hogy mennyi ideig kell tölteni. Az számít, hogy mennyi a maximális terhelése (a járulékos fogyasztókkal együtt). És azt is bele kell kalkulálni, hogy 14,1V töltőfeszültségnél egyáltalán mekkora a max töltőáram nagysága. (Ezt az akku belsőellenállása határozza meg.) Ha vki egy teherautóakksit tesz a csomagtartóba, az persze megérdemli, hogy világítson a generátor. De ilyet én még nem láttam.
dfg (Tanárúr)2010-10-09 21:24:05 // 113375
nem vagyok autovillamossági szerelő, csak egy sima erősáramús. de számomra elképzelhető az összefüggés.
Vikking 3112010-10-09 21:23:38 // 113374
Oh, mi is Fosch akksit vettünk a 75-be az utolsó télen :(((
dfg (Tanárúr)2010-10-09 21:21:59 // 113373
na, nem véletlen. igaz, hogy sokat pihenhet a generátor egy ekkora aksinál, de a teljes feltöltéshez sokkal többet kell egyhuzamban töltenie.
Vikking 3112010-10-09 21:21:53 // 113372
Nojó, ott a pont :))) De általában így láttam.... :)
GTPeti2010-10-09 21:21:26 // 113371
Ááá... én ezt nem hiszem. Szerintem neki is legalább 100A-s generátor van az autójában. Na most 100A töltőáramnál előbb veti szét magát az akksi (a gázképződés miatt). :)
No meg az is egy elég valószínűtlen eset, hogy egy csontra lemerült akksit kelljen feltölteni. (Mondjuk 40 fokban. Ez nehezítő körülmény, mert kevesebb a hűtése.)
No meg az is egy elég valószínűtlen eset, hogy egy csontra lemerült akksit kelljen feltölteni. (Mondjuk 40 fokban. Ez nehezítő körülmény, mert kevesebb a hűtése.)
dfg (Tanárúr)2010-10-09 21:20:44 // 113370
jah igen. a keresztanyám autójában 9 évig ment a Bosch silver. mondjuk sokat segített neki, hogy garázsban állt mindig a kocsi, még ha nem is fűtöttben.
szasza(SW)2010-10-09 21:20:12 // 113369
Tuti nem mert már cseréltem rajta:)))
MIFI2010-10-09 21:19:19 // 113368
Ahogy nézegetem most netem sima excell 54 ah :)
dfg (Tanárúr)2010-10-09 21:17:58 // 113367
persze-persze. nem tulzás, egy méret még nem is csinál gondot, az tuti. de mondjuk a szasza ti-je 20K km után tuti generátoros lesz a nagy akksitól :D
MIFI2010-10-09 21:16:12 // 113365
Mivel hideg van kint, fejből nem tudom így csak holnap nézem meg :)
szasza(SW)2010-10-09 21:16:10 // 113364
Mér nem?Nekem 74-es volt a Ti-be valami ezer éves.Nem volt az a hideg amitől gondolkodott volna mit tegyen:)
GTPeti2010-10-09 21:14:06 // 113363
Ha 1 picit pontosabbak lennénk, akkor még jobb lenne.
Konkrétan milyen Exide akksid van? Mert létezik egy pár típus. Classic? Excell? STR? Vagy mi?
Konkrétan milyen Exide akksid van? Mert létezik egy pár típus. Classic? Excell? STR? Vagy mi?
MIFI2010-10-09 21:12:44 // 113362
Nekem 2 éve van benne az Exide eddig frankó pedig a zene használja esténként:D és a tavalyi hidegben is tekert mintha +20lenne :D De majd kiderül meddig bírja:D
GTPeti2010-10-09 21:08:21 // 113361
Itt konkrétan arról volt szó, hogy egy 145-be az 55Ah-s egyáltalán nem túlzás.
dfg (Tanárúr)2010-10-09 21:06:24 // 113360
én spec nem tennék sosenem nagyobb aksit bele, mint a gyári. legalábbis benzinesbe nem.
Topee2010-10-09 20:41:12 // 113359
Gyors kérdés urak!
Ma este elindultam a városba (10km) minden müködik prima a gép beérek elsö lámpánál megállok. Érzem hogy elkezd rezonálni a kocsi mintha egy v4es motoron ülnék... elindulásnál olyan hangja van mint egy dizelmozdony és egy amerikai v8as keveréke...erö nincs csak a hülye traktorhang.....
Ha valaki tud hozzászolni jó lenne holnap du. mennék a kocsival de igy... :/
Elöre is köszönöm!
Ma este elindultam a városba (10km) minden müködik prima a gép beérek elsö lámpánál megállok. Érzem hogy elkezd rezonálni a kocsi mintha egy v4es motoron ülnék... elindulásnál olyan hangja van mint egy dizelmozdony és egy amerikai v8as keveréke...erö nincs csak a hülye traktorhang.....
Ha valaki tud hozzászolni jó lenne holnap du. mennék a kocsival de igy... :/
Elöre is köszönöm!