Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 14:46:26 // 130755
Pont ezt írtam, tényleg...:-S
Valamit félre értelmezel kicsit, próbálj rá más márkára, hátha az bejön, csak ezt tudom javasolni. Az Alfát hajítsd ki, úgyis csak még 300-at rá kéne költeni csak a futóművére, vegyél ebből a pénzből valami "megbízhatót" :-)
Lengéscsillapítót pedig újíttatni is lehet, töredék áron amúgy, vagy bontani, ami szintén jó megoldás lehet.
A boxert nem ismerem, de általánosságban a 145/146 futóműve borzasztó egyszerű konstrukció, egy jól hangolt "faék"...
Xixo2013-02-19 14:45:53 // 130754
Ferke is ezzel "vigasztalt"...
Majd lekapom a másikat is, oszt akkor lesz csak igazán tunying! :))
Xixo2013-02-19 14:44:37 // 130753
Ez is attól függ, hogy mennyit használod és hogy mennyire foglalkozol vele. Öcsém 3 éve kapott első autónak egy 1.6os Puntot 250ezerért (kb a legolcsóbb volt akkor). Na annak is vannak nyűgjei (fék csövek cseréje kompletten, fűtőradiátor, lyukas hűtő, xer lambda...), de hát lassan 20 éves autó lesz, mit várhatunk tőle!?
Ő meg pont annyit költ csak rá a kötelező szervizeken kívül, hogy menjen. Nem foglalkozik vele, használati tárgynak tekinti. (Mondjuk pestre, hogy hetente összekoccolják a lakótelep parkolójába én se vennék mást.) Ezzel szemben meg ha valaki vesz egy Alfát, amit elkezd családtagként babusgatni, az tényleg százezreket rá tud locsolni...
Szerencsére én is kezdem ezt kinőni. Pl a csúszós kuplungom már rég kicseréltem volna régebben, de most, hogy kéthavonta megyek 1000kmt, minek!?
Viki&Joe1462013-02-19 14:35:32 // 130752
Azért van itt fent pár boxeres,érdemes lenne megkérdezni tőlük,hogy mit merre érdemes. Nem hiszem,hogy minden egyes futómű alkatrész cserekor ráköltenek 300ezret. Boxerban én nem vagyok otthon. De már találtam egy webáruházat ahol 26ezer Ft-ra írják a Monroe elsőket.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 14:35:14 // 130751
most mit erősködsz mindenkivel szemben? semmi értelme,ha ennyire más az autók iránti beállítottságod és többre tartasz egy németet akkor minek is ülsz alfában? semmi értelme kardozhatsz,mi a másik oldalon állunk. a lengéscsillapító kérdésben meg ha egy kicsit szétnéztél volna akkor tudnád hogy vannak profi lengéscsillapító felújító műhelyek ahol 7500/db áron újítanak,hangolnak és minden kívánságod teljesítik,pl Lindor...
Martika832013-02-19 14:28:54 // 130750
Szóval kb. 300,000 huf lenne kicserélni az összes kopóalkatrészt a futóműben. :-) Hát erre tényleg nem számítottam mikor megvettem, hogy ennyi lesz. :S
Viki&Joe1462013-02-19 14:16:44 // 130749
Bocs,tényleg! Benéztem,valóban hátsók. Mondom,hogy nem merültem bele annyira :-)
Viki&Joe1462013-02-19 14:15:04 // 130748
Így van,a használt autó kockázattal jár. Főleg az a 300ezres kategória. Ki jóba,ki rosszba ül bele. De azért a legtöbb részét a rossznak egy hozzáértővel ki lehet szűrni. Főleg az ilyen nagyon rosszaknak. Nekem 3 éve van meg a 146-om,176ezer km-el vettem,most van lesz benne 240ezer km. Nem is tudom mit kellett rajta csinálnom,de nagyjából a kötelezőkön kívül semmit,de most hogy mondod utánaszámolok,minden papírom,számlám megvan. És hozzáteszem a mai napig nem fogom fel,hogy milyen jó áron jutottam hozzá,mondjuk nem keveset vártam egy makulátlanra,meg nem keveset utaztam érte,de megérte. A Lada meg most jól néz ki haver új S Mergája mellett a garázsban és azóta megkapta az OT rendszámot is. :-) Bele van buzulva teljesen.
Martika832013-02-19 14:10:49 // 130747
A Unixban Kayaba-ból csak hátsó van 20-ért darabja, elülső nincs.

Elülsők a Unixban (darabár):
Monroe 45800.- (olajos, kétcsöves)
Optimal 98000.- (gázos)
SACHS 73600.- (gázos)

És ezek még azok a márkák amiket anyám Suzukijába sem raknék..!
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 14:06:15 // 130746
Öcsémnek is ez a heppje, volt neki egy 1300-asa, 50e-ért adta el. 60e km volt benne, csak a kasztnit kikezdte az idő. Nagyon jó veterán alap lett volna, csak akkor rendes autóra vágyott inkább. Most meg kéne neki, de 77 78-as kereklámpások 300e körül mozognak, veterán korba értek. Ez van, amikor egy autó eléri az értékének mélypontját, és onann visszajön meglepő magasságokba :-)
Egy 15-20 éves még futó típust sok esetben kevesebbért adnak vesznek a piacon, mint a már alig fellelhető 30 éves "szöttyedt roncsokat". Azért idézőjelben, mert én is valahogy a régiekhez inkább vonzódom mint egy új csillivilli autóhoz. :-)
MIndenesetre 300e-ért használható autót venni necces kategória. 500-ért már esélyesebb, de az sem fenntartási költség mentes. Aki használtat vesz, tudatában kell hogy legyen, hogy rá fogja szépen költeni a vételárat mégegyszer. Minimum. Nem megvenni nehéz, hanem üzemben tartani. Márka és típus függetlenül.
Persze függ a használat mértékétől is. Lásd nálam a jtd fenntartása, már a 6 év alatt vagy 2M-ba benne van. 150e km-re vetítve 13Ft/km. Jó, vagy rossz? Kinek hogy.
A TD 4e km-re van kb 40e Ft-ba eddig, a kezdeti szervízekkel, olajcserével. Ugyanaz a nagyságrend, 10Ft/km.
Bármit veszek ennyi körül mozog, jó esetben. Na most egy 300e-res autónál nyilvánvaló, hogy 30e km alatt várható hogy beleszalad a 300e Ft mégegyszer. Ha csak a puszta számokat nézzük.
Viki&Joe1462013-02-19 13:59:48 // 130745
Boxert néztem és nagyon nem merültem bele,de az Unixnál 20540.-/db ha csak simán utcáról beesel,kedvezmény nélkül.
Martika832013-02-19 13:51:11 // 130744
Így van. Nem törődtek vele, de akkor sem változtat sajnos a tényen, hogy nem lehet olyan alapvető alkatrészeket beszerezni, mint például a váltótartó bakok. A futómű konstrukciója is teljesen értelmetlen: gumi rugótányérok, műanyag házas toronycsapágyak, szilent-blokkos hátsó segédkeret, doblemez közé beékelt kormánymű (tuti, hogy minden boxeres 145-ben ki van már gyengülve a doblemez és mozog az egész kereszttartó). Ezek miatt annyi kopóalkatrész van a kocsiban, hogy egy vagyon a felújítása és akkor még a váltókulisszáról nem is beszélve amiben annyi a gömbfej (ráadásul gömbfejes bowden) mint égen a csillag. Az tény, hogy amikor megvettem nem ismertem a 145-ösöket.

Mennyiért találtál 1.6 boxerhez elülső Kayaba-t..? Ne TS-t nézz, mert abba más fajta kell.
Viki&Joe1462013-02-19 13:38:42 // 130743
Értem én,hogy Alfa!!! Csak szemléltettem eme remek Ladával,hogy 300-ért még azt sem kapni jót,nemhogy Alfát. Csak azért jutott eszembe a Lada konkrétan,mert egy haver 40.szülinapjára vettünk egyet a haverokkal. Mert állandóan mondogatja,hogy mennyire szerette a régi 1200s-ét :-) :-D Kerestünk neki egy makulátlant,na az volt 380ezer,pedig az csak kerek lámpás volt. Teccikérteni? :-)
Viki&Joe1462013-02-19 13:34:55 // 130742
Ebben most némi túlzást érzek :-) Gyorsan rákerestem hasonló korú és 1.6-os motorral szerelt Golf és a Te 145-öd lengéscsillapító áraira. Igaz én Kayaba márkát néztem,nekem az a szimpatikus. Van köztük kemény 1000Ft eltérés árban/db. Nézzük máshonnan a dolgot. Akkor ezek szerint Te úgy számoltál,hogy 150-200ezret rá kell majd költeni alapból,ha jól értelmezlek. Ha esetleg néztél volna már alaphangon egy 150-el 200-al többe kerülő,tehát mondjuk 450-500ezer Ft-os Alfa 145-öt szerintem már nem lenne miről beszélni. Elhiszem,hogy hulladék a tiéd,nagyon sok van belőle,de ez leginkább nem az autó hibája hanem a tulajdonosoké,valószínű azért volt 300ezer Ft. Igazából azt kéne seggberúgni aki ezt neked ajánlotta,rábeszélt. Vagy ha nem volt ilyen akkor vinni kellett volna egy hozzáértőt. Szintén nem itt tartanál.
pb_2013-02-19 13:27:38 // 130741
Aki 300k HUFért zsigát nézget, az + is érdemli.)) Akkor sokkal inkább 1 45.)
Martika832013-02-19 13:19:26 // 130740
Azt gondoltam például, hogy lehet hozzá alkatrészt kapni mint minden autóhoz és, hogy nem igazak a rémhírek, de amikor rájöttem, hogy csak a váltókulisszában annyi kopó alkatrész van mint egy "germán fosban" összesen, valamint a boxerek elülső lengéscsillapítójának darabja annyiba kerül mint egy Golfba való komplett Bilstein szett, akkor leesett, hogy mégis csak igazak a rémhírek és nem lesz 150-200ezerből rendbe téve a gép.
Viki&Joe1462013-02-19 13:06:50 // 130739
300-ért én még jó Zsigulit sem találtam amit megvennék,nemhogy Alfát. Rossz a felfogás az a baj,nem csak nálad,rengeteg embernél. Az tény,hogy olcsóbbak az olaszok mint hasonló kategóriás és korú egyéb társaik,de ez köszönhető a rémhíreknek,nem merik venni az emberek. De ezek a rémhírek pont az ilyen ki tudja merre járt,hogyan használt és karbantartott vagy épp nem karbantartott hulladékok miatt van.
Tessék, EZ a Lada 300ezer Ft és még ezt sem nevezném makulátlannak,akkor mit gondoltál egy 300ezres 145-ről már ne haragudj?
Martika832013-02-19 12:57:34 // 130738
Azért vettem mert csak 300 pénz volt és azért nem adtam még el, mert a kutyának sem kell annak ellenére sem, hogy a fél autó ki lett már cserélve.
MIFI2013-02-19 12:52:47 // 130737
Szerintem is add el és vegyél egy mutyukit vagy germán hulladékot.............
mreni2013-02-19 12:46:21 // 130736
idétlen egy felfogásod van,egyébként kb 20perc alatt lent van a komplett hátsó híd,nem úgy mint a germán f@soknál.(jah és nem lenne muszáj levenni a hidat,de általában gyorsabb így.)

Őszintén szólva,csak azt nem értem,hogy miért vetted meg ezt a szerencsétlen autót,azt pedig még inkább,hogy miért nem adtad még el...
Martika832013-02-19 12:30:22 // 130735
Remek. Akkor csak a benzintankot, a vadi új kipufogó rendszert, a vadiúj fékcsöveket, meg még a halál tudja mit kell kiszerelni ahhoz, hogy lejöjjön a segédkeret. Persze gondolom jól be van rohadva a jó olasz metál. Inkább meg kéne szabadulni ettől a roncstól.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 11:16:44 // 130734
igen jól gondolod kiszerelős a téma:)
Martika832013-02-19 10:34:04 // 130733
Sziasztok,

a hátsó futómű segédkeretének a négy szilent-blokkja teljesen gajra van menve. Mivel szvsz bele vannak a szilentek préselve a segédkeretbe, ezért gondolom nem lehet a helyén cserélni. Jól sejtem, hogy ki kell szerelni az egész hátsó futóművet, hogy ki lehessen azt a 4 darab szilentet cserélni..?

Köszi előre is..!
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 07:20:33 // 130732
az nekem is van,fehér az egész lökös alja konkrétan:) dehát ez egy ilyen szakma itt magyarországon...
pb_2013-02-18 23:53:25 // 130731
Típushiba.)
Xixo2013-02-18 22:44:54 // 130730
Szintkülönbségnél esélyem sincs. :)
Igazából nem is a lököst féltem, hanem a motor alatt is volt már, hogy koppant ez-az itt a földúton. :( Kb 3al mentem, de akkor is... :(
William2013-02-18 22:10:57 // 130729
Nekem is nagyon kell vigyàzni! Ha tehetem csak farral àllok be mindenhova! Multkor alànéztem az első lökösnek hàt igen van pàr karc:-D! De kinek nincs!?
Axl Trans2013-02-18 22:06:53 // 130728
Én egyszer letéptem az első lököst... De legalább redesen fel lett téve.D Azóta tudom meddig lehet elmenni :))
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-18 21:42:03 // 130727
Ha orral parkolok, akkor figyelni kell, de már megszoktam (mint gondolom bárki akinek 145/46 van :-)). Nem szokott leérni sehol, teljesen használható. Padkára ritkán állok, de ott sem koppantam még sosem, pedig volt már olyan amire félve araszoltam fel. Pont jó :-)
Wickey2013-02-18 19:00:16 // 130726
enyém kábé pont ilyen. :)
Xixo2013-02-18 18:36:04 // 130725
Ezeket én is lopom! :)
Holnap lemérem nálam mi-hol-mekkora.

A jtd-vel sem szoktál sehol leérni? Útpadkára fel lehet vele állni?
Xixo2013-02-18 18:33:33 // 130724
kiigazítás: "melósautó" :)
Sajna az esztétikumra egy cseppet kevesebb jut mostanában...
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-18 15:29:28 // 130723
én is megmértem, 185/60 r14-el,küszöbspoiler alja középen 14cm, elől ív-kerék 3cm,hátul ív-kerék 4cm, lökhárító középen egy kis jóindulattal kőkemény 8cm:D

köszönöm fáradozásaid:)
Martika832013-02-18 14:37:01 // 130722
Szervusztok..!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg valakinek eladó alapjárati szabályzója 1.6i boxer-hez..?
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-18 14:19:00 // 130721
Megmértem neked :-)

A küszöbspoiler alja kb 18.5cm magasan van a két kerék közt valahol félúton mérve.


Az első kerék a sárvédőívtől kb 6cm (185/65r14 gumikkal, ami váltómérete a 195/55r15-nek), hátul pedig


A hátsó kerék a sárvédőívtől kb 5cm.


Az autó így néz ki gyári magasságban:


Akkor már hogy full hasznos legyek, megmértem a jtd-t is.

Elöl kb 4cm.


Hátul kb 3.5cm


És így néz ki, láthatóan közelebb van a kerék teteje a sárvédő peremhez:


A jtd-n 185/65r15 gumi van, ami szintén váltóméret a 195/55r15 gyári mérettel, viszont pár mm-rel nagyobb az átmérő. A mérés pontosságába belefér :-)
Axl Trans2013-02-18 12:49:49 // 130720
Nálam süt a nap:)
Viki&Joe1462013-02-18 10:45:32 // 130719
Jól néz ki! Egy a baj,itt a 2. kerületben épp elkezdett havazni.
MIFI2013-02-18 10:16:17 // 130718
Szombaton nem bírtam magammal és felgumiztuk a zender lemans felniket :D Na meg fel is tettem :) Remélem nem lesz már nagy hideg meg hó..... :D Viszont így hogy a gyári váltóméret van rajta szerintem magasabb lett 205/45 r16
Axl Trans2013-02-18 09:30:10 // 130717
Melósautó???? Pedig gyönyörű az az autó! A fehér meg teljesen ritka.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-18 09:25:40 // 130716
Warbi ha szépen megkérlek megmérnéd nekem a Td-t hogy milyen magas? az a helyzet hogy kíváncsi vagyok mennyire ülünk,mert nehezen hiszem el a 30-35mm-ert:D
Viki&Joe1462013-02-18 08:37:00 // 130715
Én 156-hoz semennyiért :-) A 146-hoz annál inkább. Nem az árával van a gond,hanem hogy komplett belső,ráadásul 145-höz való aminek nagy részével nem tudok mit kezdeni,tehát a maradék a garázsba kerülne feleslegesen. Márpedig van ott elég kacat,lim-lom na meg pár elkezdett projekt. Tudom én,hogy a jót meg kell fizetni nincs ezzel semmi probléma. :-) Szeretném maximálisan megtartani a gyári kinézetet,ez látszik az autóm képein is,aki látta már élőben az meg tudja mondani,hogy elég patent szerintem a gép. Ha szarnék rá vennék 30-ért két sportkagylót a neten,na de az hogy néz már ki? :-) Megtudtam,hogy a Bravo,Delta ülések is belemennek,na de az se nem gyári se nem szép. Mindegy,majd lesz valahogy.
Xixo2013-02-18 00:25:55 // 130714
Ez jónak tűnik. Lehet, hogy először bemegy ami itthon van, a mostani eibachot eladom és abból beruházok majd egy gyárira, ha nagyon magas lenne a mostanival.
Mert ugyan elsősorban melósautónak lett véve, de azért csúnyább mégse legyen már! :)
Axl Trans2013-02-18 00:01:26 // 130713
Ezt találtam a neten. 2000 JTD Limited Sport Edition-ként hirdetik, sajnos nincs róla jobb kép, de viszonyításnak talán használható, teljesen gyárinak tűnik.
Jorjie2013-02-17 23:11:27 // 130712
A TD jól kanyarodik, a jtd meg qv@jól :-)
Már nagyon várom a tavaszt, hogy felkerüljenek a nyári pacskerok, akkor letesztelem a jtd futóművét :-)
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-17 23:08:16 // 130711
Egyforma lesz :-) A jtd-k pont ilyenek, ahogy írod, a TD-nél és a nem SE csomagos TS-eknél alacsonyabb, a TI-nél magasabb. A TD látványosan fentebb van, és kanyarban is érezhető a különbség. A TD jól kanyarodik, a jtd meg qv@jól :-)
Jorjie2013-02-17 22:59:59 // 130709
Az enyémre azt mondta Dösö Berényben, hogy sportcsomagos, és az gyári ültetett (is). A TD-től alacsonyabb, de Mifi TI-jétől magasabb, ahogy néztem. Ha erre jársz, összehasonlítjuk :-)
Ferke2013-02-17 22:56:00 // 130708
(Pardon, 145-höz...)
Ferke2013-02-17 22:54:52 // 130707
NA de ennyi pénzért?! Ne viccelj már, 156-höz mégis mennyiért akarsz szép üléseket venni?:P
Xixo2013-02-17 22:34:21 // 130706
A Td nél így képről alacsonyabbnak tűnik az biztos.
Mondjuk az a magasság is jó lenne ide szerintem, de akkor mégiscsak kéne a meghirdetett rugó nekem, mert ami itthon van, az szerintem boxeres, az meg megintcsak kép alapján sokkal magasabbnak tűnik a jtd-dnél.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak