G-Burt2013-04-11 08:31:13 // 131205
hozd a sapkád, de ne nyulat húzz elő nyugger :D
pb_2013-04-11 08:14:54 // 131204
"a váltóhoz meg ritka a cucc"
+ nem mindenki ért hozzá.))
+ nem mindenki ért hozzá.))
G-Burt2013-04-10 23:39:37 // 131203
Vagy gyári kipufogó (kevesebbet nem fog forogni, cserébe halk lesz), vagy épített váltó. A kipufogó olcsóbb, a váltóhoz meg ritka a cucc.
Jorjie2013-04-10 23:01:59 // 131202
Innen kezd el olvasni a fórumot. Már akkor is felmerült ez a kérdés J-Imi részéről. 684-681 oldal között elég jól belemerültünk a témába. Vannak grafikonok, mérések, okfejtések. És ha jól rémlik valahol volt megfejtés is :-)
Xixo2013-04-10 22:21:33 // 131201
Az nagy szopó? Mert a Grandéba kúva jó volt a hatos váltó, ez meg olszó pörög ötösben...
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 21:15:26 // 131200
ha meg esetleg ford szám mérő óra rossz,akkor keresd Alexandro-t neki biztosan van:)
téglaci2013-04-10 20:50:20 // 131199
így lesz , köszi mindenkinek.jön a kísérletezés. időszaka.
0Balazs2013-04-10 20:37:37 // 131198
Köszi megint :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 20:12:03 // 131197
kihagytam,a GPS-t kell beletenni és megnézni mit megy:)
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 20:11:05 // 131196
hát ez nagyon elvileg büntetlen,egy ilyen korú dízel nem igazán szereti ha szabályzáson forgatják,egy ideig elviseli,de ha nem muszály akkor 4000 fölött ne legyen,vagy legalábbis én így vagyok vele. ez nem versenyautó,viszonylag dinamikus,de amit nem tud 3000-3500-ig azt nem kell erőltetni. Imi írta hogy diesel váltó van alatta,bele kell tenni és megnézni mit megy,hogyan és mennyit csal aztán figyelmen kívül hagyni a fordszámmérőt....
Ferke2013-04-10 20:06:35 // 131195
Alu védős legyen, és ne gagyi. :)
Ferke2013-04-10 20:05:15 // 131194
Fillérekért van már az is, lehet, hogy én is bepattintok egyet a kékbe:)
téglaci2013-04-10 20:04:32 // 131193
ok.csak azért kérdezem , mert akkor büntetlenül lehet elvileg padlógázt nyomni , hiszen nem tud túlpörögni elméletileg.persze először utána járok ezeknek a valós fordulatszámoknak.
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 19:50:06 // 131192
az adagoló 5500 nál leszabályoz,de terhelésen,főleg 5.-ben olyan 4500 körül biztos megáll a tudomány,nekem legalábbis ott megállt anno,az volt 170......nekem üresen beleforog 5500-ba,de sebességben max 5000 de azt már nem szivesen hallom...
István0022013-04-10 19:27:55 // 131191
Nekem is ennyit pörög 130nál már 4000ret pörög.
téglaci2013-04-10 19:17:36 // 131190
milyen műszerrel mérted a fordulatot??
a sebesség annyira nem is szempont , csak a hangját és a fordulatot sokallom.
mennyi egyáltalán a max fordulat .Van valami max ford.szám szabályzás benne , vagy ami a csövön kifér??
a sebesség annyira nem is szempont , csak a hangját és a fordulatot sokallom.
mennyi egyáltalán a max fordulat .Van valami max ford.szám szabályzás benne , vagy ami a csövön kifér??
téglaci2013-04-10 19:13:11 // 131189
azzal a nyomással azért csak óvatosan:)
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 18:52:25 // 131188
itt a megoldás téglaci:D toljad neki a pirosig meg tovább bírja az:D
0Balazs2013-04-10 18:41:53 // 131187
Köszi!
J-Imi2013-04-10 18:41:52 // 131186
Látom megint felmerült a kérdés, amit anno én is felvetettem itt. Amit biztosra tudok mondani, TD váltó van benne, a jelenlegi órákkal vettem én is, illetve annyit csináltam, hogy a krómkarikákat átpakolgattam egy faceliftesről. A fordulatszámmérő csal, méghozzá úgy hogy alapjáraton jól mutat, aztán ahogy egyre magasabb a fordulat, úgy egyre többet csal. A km óra pedig amire konkrétan emlékszem ,hogy 60nál a valós sebesség 50. ez mind 185/60 R14-es gumikkal.
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 18:41:10 // 131185
Valaki nem csinált véletlen előre könyöklőt a gépbe? Nem ilyen gagyi homasitás univerzálisra gondolok,hanem valami rendeset?
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 18:40:16 // 131184
mindegy milyen csak aluminium barát legyen:)
0Balazs2013-04-10 18:32:14 // 131183
Hali!
Valaki meg tudná mondani, hogy a ts-be milyen hűtőfolyadék kell? Azt látom, hogy paraflu 11, de ha olyan mégse lenne a boltba, milyet érdemes venni? Egyáltalán színre? Mert zölddel vettem, aztán a szerelő pirosat öntött bele... Egyáltalán van különbség?
Valaki meg tudná mondani, hogy a ts-be milyen hűtőfolyadék kell? Azt látom, hogy paraflu 11, de ha olyan mégse lenne a boltba, milyet érdemes venni? Egyáltalán színre? Mert zölddel vettem, aztán a szerelő pirosat öntött bele... Egyáltalán van különbség?
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 18:24:23 // 131182
azért kérdeztem a gps-t,mert az az egyetlen dolog ami valós adatot adhat az öreg td-nél. az valószínű hogy valami benzinessel összekevert váltó,vagy difi lesz. első fokozatot gondolom nem is használod? azt a rendes td váltónál sem nagyon kell:D
téglaci2013-04-10 18:20:58 // 131181
:(
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-10 18:19:41 // 131180
ezen nincs OBD,mechanikus,a legegyszerűbb ha megkérdezed imit hogy mit mókolt össze vissza,aztán visszaállítod a gyári állapotot.
Xixo2013-04-10 17:49:16 // 131179
Inkább az enyémbe kéne egy 16V-s 6 sebességest kukázni valahonnan! :)
téglaci2013-04-10 17:43:42 // 131178
Szia!
Összenéztem a régi műszerfal előlapot a benne lévővel és igazából még rosszabb a helyzet.A 260 km/h osztású előlapnál a függőleges mutató helyzethez a 140 tartozik.Tehát ha nekem ott állt a mutatóm , akkor valóságban a régi 220 km/h sebmérő előlappal az csak 120 km/h lenne és akkor már közel 5000 f/p a mutató szerint.
Sok ismeretlenes az egyenlet .Váltó is volt cserélve és órák is.Lehet , hogy fel kell műszerezni az autót és külső etalon mérőkkel összenézni.
Ezen van OBD csatlakozó ugye??Mert akkor lehet egy számítógéppel autózni egy kört.
Melyik program kell hozzá , ha van csati??
üdv.
Laci
Összenéztem a régi műszerfal előlapot a benne lévővel és igazából még rosszabb a helyzet.A 260 km/h osztású előlapnál a függőleges mutató helyzethez a 140 tartozik.Tehát ha nekem ott állt a mutatóm , akkor valóságban a régi 220 km/h sebmérő előlappal az csak 120 km/h lenne és akkor már közel 5000 f/p a mutató szerint.
Sok ismeretlenes az egyenlet .Váltó is volt cserélve és órák is.Lehet , hogy fel kell műszerezni az autót és külső etalon mérőkkel összenézni.
Ezen van OBD csatlakozó ugye??Mert akkor lehet egy számítógéppel autózni egy kört.
Melyik program kell hozzá , ha van csati??
üdv.
Laci
MIFI2013-04-10 17:30:58 // 131177
a menetemelkedés meg 12x1.25 :)
Xixo2013-04-10 17:21:47 // 131176
Ezeket csak te tudhatod. :)
A csavar hossza a felnitől függ (ne is érjen túl, de azért fogjon). A menetemelkedését (így monnyák?) meg majd valaki elárulja nemsokára.
A tehermentesítő belső fele 58as, a külső meg ugyi megint a felnitől függ...
A csavar hossza a felnitől függ (ne is érjen túl, de azért fogjon). A menetemelkedését (így monnyák?) meg majd valaki elárulja nemsokára.
A tehermentesítő belső fele 58as, a külső meg ugyi megint a felnitől függ...
Dokika2013-04-10 17:05:16 // 131175
De hogy oldhatom meg ezt anélkül, h tötyögnöm ne kelljen?
Ferke2013-04-10 16:11:32 // 131174
Vettél egy szett felnit úgy, hogy nem tudtad az osztókörét?:))
gabcsi292013-04-10 16:04:39 // 131173
Csáó! olyan kérdésem lenne , hogy vettem egy alufelni szettet ,de csakvarok nélkül és azt mondta a gumis h mivel 4x100 asak a felnik ezért mozgókúpos csavar kell,és 1200ft/db, kicsit sokaltam ,és láttam h használtan vannak fent ilyenek pl 5ezer ft/16db szval valaki letudná írni a pontos méretét ami nekem kell,illetve tehermentesítő gyűrű mien kell rá? mert azis kell de nemtudom mien méretű:S előre is köszönöm
Ferke2013-04-10 15:57:05 // 131172
Nem baj az, ha kevesebbet forog azért....
Béci Ɨ|ѯ2013-04-10 15:50:34 // 131171
Hát nem halk az biztos. :) Kipufogód rendben van? Az sokat számít, ha bárhol van egy kis lyuk rajta.
Dokika2013-04-10 15:26:48 // 131170
Nem is az, h baja lenne tőle. Pörögjön csak ha már ennyit eszik, de az utasaim már volt, hogy hangosnak és zajosnak nevezték... Engem nem zavar különösebben, mert nekem tetszik a hangja... :)
Béci Ɨ|ѯ2013-04-10 15:23:20 // 131169
Igen, sajnos elég rövid a 5. De baja azért nem lesz, ha 3000-4000 körül forog a motor.
Ferke2013-04-10 15:20:29 // 131168
A boxernél ez normális. Cserélhető az 5. fokozat áttétele, de annyira nem eccerű meló:)
Dokika2013-04-10 15:18:49 // 131167
Látom nagyban megy a csevej a váltókról és hasonlókról. Az ugye norm, h egy 1.6 boxer 5.ben 90km/h-nál 3ezret forog? Esetleg nem lehet valahogy ezt lentebb hozni azon kívül, h csak 80km/h-val "tépek"?:D
Axl Trans2013-04-10 00:08:38 // 131166
Szívesen! Jóccaka!
téglaci2013-04-10 00:06:50 // 131165
köszi a segítséget , elmegyek aludni , mert leesek a székről.
üdv.téglaci
üdv.téglaci
téglaci2013-04-10 00:05:33 // 131164
majd ráállok az aknára és megkeresem.köszi
Axl Trans2013-04-10 00:02:07 // 131163
téglaci2013-04-09 23:59:23 // 131162
nem néztem gps-el , de nem tűnt többnek 130-nál.
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-09 23:36:36 // 131161
most nézem imi képeit,260-as óra van benne,nekünk vagyis a gyári 220-as,GPS-el mennyit megy?:D
téglaci2013-04-09 23:32:07 // 131160
megnézem majd ezeknek az adatoknak az ismeretében.érzésre valami nem jó szerintem.összehasonlítom a számokat holnap.kimegyek az M3-ra és megmérem.
üdv.
téglaci
üdv.
téglaci
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-09 23:26:32 // 131159
hát nem tudom erről j-imi-t kéne megkérdezni,hogy neki is ilyen volt-e,vagy ő csinált vele valamit,esetleg előző tulaj. vagy fogni egy tipo/145/6/vagy akár croma váltót és alátenni:)
amúgy én 2 végére 70-re emlékszem, 3vége 130,a négy kimaradt az éltemből, meg vagy másfél éve megnéztem az 5. végét is, óra szerint 170 volt..és 4500-tól már nem bírt többet forogni...nehéz a bódé:(
amúgy én 2 végére 70-re emlékszem, 3vége 130,a négy kimaradt az éltemből, meg vagy másfél éve megnéztem az 5. végét is, óra szerint 170 volt..és 4500-tól már nem bírt többet forogni...nehéz a bódé:(
téglaci2013-04-09 23:25:53 // 131158
OK.köszi.Megerősítettétek az érzéseimet.Megnézem , látok-e valamit és utána kérdezek az előző tulajnál.
köszi
sziasztok
köszi
sziasztok
Axl Trans2013-04-09 23:23:49 // 131157
Csatlakozom DieselManiaco cartárshoz, nem a megfelelő váltó van benne, valószínűleg zuzammen. Kéne valami azonosítószámot bányásznod a váltóról, hátha azzal előrébb vagyunk. Bár nem tudom van-e rajta.
téglaci2013-04-09 23:22:49 // 131156
nem valószínű , mert akkor kiesnék az autóból a motorfék miatt.
(egyszer egy UAZ-t raktam vissza 4-ből háromba , mert kívánt volna egy 5.et , de nem volt.Nem ilyen érzésem nem volt.)
szóval az 5. az biztos , de az áttétel az nem tudom , hogy jó-e??
(egyszer egy UAZ-t raktam vissza 4-ből háromba , mert kívánt volna egy 5.et , de nem volt.Nem ilyen érzésem nem volt.)
szóval az 5. az biztos , de az áttétel az nem tudom , hogy jó-e??