Stee1462006-04-04 14:08:19 // 8208
Nekem ugyan nincs meg de olvastam. (egy kolegámé)
Nem maradtál le semmiről.
Egy kevésbé karbantartott példányt sikerült találniuk.
Törött türök, komoly karcolások a karosszérián, koszos ülések, repedt levegőcsövek, stb...
Ennek ellenére nem húzták le a gépet, inkább közhelyekkel tarkított bénézás volt az egész cikk.
Megpróbálom beszkenneltetni a kolegámmal, ha nem találsz eredeti példányt.
gyugya2006-04-04 13:58:27 // 8207
Képzeljétek a múlt héten egy szerelőnél odajött hozzám egy idősebb úr, és megjegyezte, hogy milyen szép ez az autó. Nem mondom, hízott a májam :)
ystuc2006-04-04 12:30:44 // 8206
Jut eszembe... Ha valakinek megvan az Autó Piac múlt heti számában lévő 146-os használtautó teszt, akkor azt szeretném elkérni. Ugyanis ma reggel eszembe jutott, hogy én azt elakartam olvasni, de azt hittem, hogy az Autó Piac havi lap. És ma megjelent az új szám, amit szerencsésen megvettem, de semmi engem érdeklő dolog nincs benne... :-( Szóval valaki szánjon meg!!! Köszi!
ystuc2006-04-04 12:15:06 // 8205
Nekem csak az enyém tetszik!!! :-PPP
:-)
Kriszti2006-04-04 09:18:41 // 8204
Sziasztok, Jó reggelt mindenkinek! Nekem is nagyon tetszett az esztergomi találka, bár, eddig mondjuk minden Alfa találkozó tetszett, amin ott voltam... :-) Elfogult elnnék egy kicsit? A barátaim (a kedvesemmel együtt) teljesen őrültnek tartanak. Az első kocsim egy 75-ös volt, de sajnos tk-ra törte egy pasi, és aztán így lettem 146-os tulajdonos...Mindenki azt mondta: "De hülye vagy, hogy már megint egy Alfát..." Nem értem őket. PEdig minden évben az apám 155-ösével megyünk le Szicíliába, ami azért mégiscsak 2600 km, 45 fokban, teljes leterheltséggel... És még eddig mindig odaértünk anélkül, hogy egyet köhintett volna... Remélem, idén is így lesz... Puszi Nektek!
Slowfeet2006-04-04 08:59:26 // 8203
Én biztosan nem fogom kihegyezni az 1.6 TS-t, nem is látom értelmét. Van a gépen pár szolid matrica azt kész. A motorhoz nem nyúlnék, mer családi kocsi, ugyanezért félek a 16-os felnitől. Budapesten már a 15'' is kínzóan zötyögős tud lenni. Pedig biztosan szép lenne.
Igaz Halesz 17-es felnijeit is kétszer meg kellett néznem a kocsin, hogy ne csak a gumi perességét lássam, hanem a felni valódi méreteit. Úgy tűnik a 16 col után már nem olyan átütő erejű optikailag 1+ col.
Ja igen lovacskás dobot akarok a gép alá, de persze 50-60 ezer nem kevés a költségvetésemnek.
Kérdés: mennyivel rosszabb, ha egy jó magyar dobot csináltatok a Supersprint helyett. Csak a márka miatt ér többet a lovacskás, vagy hosszútávon is jelent valami előnyt (használati érték, tarósság, hang) ha kifizetem a +20-40 ezret?
toto2006-04-04 08:50:23 // 8202
Hali!!!No para ,ystuc kollega képei közt ott van a te szép parípád is:)))))
Stee1462006-04-04 07:39:02 // 8201
Emiatt ne aggódj. Többnyire a szériaközeli (főleg kinézetre) gépeket ritkábban fotózzák. :)
Egy tavalyi taliról nézegettem a multkor valakinek a fotóit. Ahogy sorban voltak a képek észrevettem, hogy két egymást követő képen is rajta van a kocsim sarka. -> Mind a két mellettem álló gépet lefényképezte az emberke, de az enyém annyira nem jött be neki...
Akkor kicsit sz@rul esett. Igaz tudatosan nem akartam rikító diszkóverdát csinálni belőle. Meg akarom őrizni az eredeti spotos eleganciát.
Bár most néhány apró külső változtatást tervbe vettem, még mindig nem akarom túlzásba vinni, de azért szeretném egyedibbé tenni...
GEORGE2006-04-04 07:31:27 // 8200
Várljál tesznek fel képeket még a tagok, és hátha....
de szerintem biztos, hogy nem direktből kerülték el a tiedet.....
KG145QV2006-04-04 07:12:55 // 8199
Sziasztok!
Nemtudom ki hogy van ezzel, de nekem nagyon tetszett az Esztergomi találkozó!
Viszont igy utólag 1 dolog miatt elég keserü a szám ize. Történtesen azért, mert a kb.1000 ott készült foto közül 1 en sincs rajta az autóm:(((((((
Azért nem gondolom, hogy olyan csunya lenne!?Na mind1:(
Minden jot mindenkinek!
GEORGE2006-04-04 06:59:44 // 8198
Te kis tartalékvadász!! :-)))))
Vega2006-04-04 00:28:49 // 8197
Az a nagy igazsag ,hogy a mi szintunkon kurvar amindegy ,hogy 50-es vagy 60-as rendszer van az autod alatt...ekkora vagy akkora a direktszurod...lehet ,hogy egy 1.6-os eseteben mikor mar nagy nehezseges aran 170 lonal tartasz ott szamit a dolog ,hogy 172 lo legyen...de a mi esetunkben ezeknek szerintem nevetsegesen kicsi a jelentosege...
Egy jol osszehozott vezerles...ez a titok...mi mast ugy sem nagyon tehetunk...gondolom arra nem sokaknak van penze es kedve - akinek meg van az nem egy 1.6-os motort fog hegyezgetni - hogy felfurassa a motort meg speci dugattyuk meg nagyobb szelepek meg anyam kinja...ugyan mar : ) Mi csiszolgathatjuk amink van...ilyen szintu modositasok nem a mi kategoriank :)
Nekunk nem sok lehetosegunk marad...egy szep hangu kipuff rendszer...egy jo hörgös direktszuro....egy jol belott chip......es a dolog egyszerusegebol fakadoan nagyon szimpatizalok a vezerlesmodosito megmahinalasaval :) Azt hiszem sok tartalek rejlik meg ottan ;))))))
GEORGE2006-04-04 00:21:38 // 8196
Valami hasonlóra gondoltam én is...........
Vega2006-04-04 00:19:53 // 8195
A ropke lenyeg ,hogy padlogaznal a lambdaszonda erteke felul van irva...akkor meg olyan kurvara mindegy az egesz :)) Alacsony fordulaton van nemi lenyege a dolognak szüttyögésnél, tötymörgésnél....akkor a lambdanak azert van szerepe ,hogy a tokeletes egessel a leheto legjobban leszorita a fogyaztasodat es nem utolso sorban a kornyezetszennyezest...ha nyomsz egy koveret akkor meg kurvara mindegy a lambda :) Ha jol tudom akkor egyebkent magas fordulaton is figyelmen kivul van hagyva a jele...de erre nem eskudnek meg...
Mindennemu elektronikai modon elerni kivant teljesitmenynovelesnek semmi de semmi ertelme akkor ha egy normalis chipes ceggel átfésülteted az vezerlest...Ott ugyis patentra belovik mikor, milyen fordulaton, mennyi benyat kapjon a hasonlok...eleg vicces lenne ezt egy lofasz kamu lambdaszondaval uberelni :)) Chip mondjuk 50-60+ afa...igaz 2x annyi...de a hatasa vagy 20x :))
A lambdaszonda ott kezdodik ,hogy 30-35 e Ft!! A fent leirtakbol kovetkezik ,hogy et 30-35 e ablakon kidobott BÉLÁS!!! Adogatja az okos jeleit a kamu lambdaszonda mikozben a kompjuter olyan nagyivben leszarja az padlogaznal mint a vihar...kenyelmes autozasnal meg nekem ne adagoljon 10%-al tobb benzint a nagy semmiert....arrol nem is beszelve ,hogy nonstop atkurja ezzel a kompjutert.....
Az en velemenyem ,hogy nagy fos az egesz!
GTPeti2006-04-04 00:17:37 // 8194
Sziasztok!
Ki dudált ma rám este 10kor az Egér úton? :))
(Sötét 156SW-vel voltam.)
GEORGE2006-04-03 23:56:17 // 8193
Pont akartam is kérdezni ezt az állitható lambdaszondát.......
Vega2006-04-03 23:49:46 // 8192
A kipufogo oldalt ne hagyd ki...
15 rongye kicsit koltseges mulatsag egy direkt szuro :))
Magnum tuning egy rakat szar....csodasportlambdaszonda es egyeb parasztvakitas pedig szigoruan es totalisan felejtos!!!
Fefe-1462006-04-03 23:11:42 // 8191
Szeva látom neked is hasonló felnid van ,arra lennék kiváncsi hogy hátul nem ér bele neked?és mekkora gumi van rajta?
tzoli1462006-04-03 23:00:41 // 8190
Hali!
Így igaz... én is megnéztem a talin Kau számlapjait és még mindig erősen filózom rajtuk... sztem nagyon jól néznek ki....
Fefe-1462006-04-03 22:59:28 // 8189
Okés értem!! Ha aktuális lessz akkor majd az oldaladon jelzem.Köszi a segitséget addig is.
Kau2006-04-03 22:48:06 // 8188
2500Ft.
Nem nyereségből árulom. Azért rendeltem ilyet és olyat is, mert nem tudtam még melyik kerüljön bele.
Így ez megmaradt.
Kau2006-04-03 22:45:43 // 8187
Érdekes volt, hogy akik megnézték a számlapomat SENKI se mondta, hogy nem tetszik. Csak pozitív véleményt hallottam. Nem egy valakitől hallottam, hogy így életben, meg beszerelve tényleg nem rossz. :))
Fefe-1462006-04-03 22:45:36 // 8186
És mennyiért árulod és hogyan raktad fel?
Kau2006-04-03 22:41:27 // 8185
Délután kiírtam a számomat a matricák mellé ;)
Egy szett fehér számlapom van.
Annyit mindenképpen megemlítek, hogy a vízhőfokok a régebbi Alfák adatait tartalmazzák, tehát ennyi az eltérés. Nekem is 50-90-130 volt írva. Sajnos csak itthon vettem észre, hogy ezen 40-80-120 van. Tehát tudom, ha 80-ra mutat, az 90.
Fefe-1462006-04-03 22:36:10 // 8184
Kerestelek de nem sikerült összefutni veled!!
Fefe-1462006-04-03 22:35:22 // 8183
Esetleg nem meradt belöle?
Kau2006-04-03 22:29:25 // 8182
A fehér alapúakat árultam is Egomban. Az E-Bayről lettek rendelve, azt hiszem az osztrákoktól. Egy szett átszámolva 2500Ft+postaköltség (500Ft).
Annyi a különbség a gyári és ez között, hogy a gyári az műanyag lap és csak a számok világítanak át zölden. Ez papír és mint az ilyen, ha hátulról van megvilágítva, természetesen mindenhol áttetsző. Fehér lap esetén gondolom kék és piros égőt is lehet mögé rakni. Az egész úgy fog este világítani. Nekem a kék mögött, kék égők vannak (kb.50Ft/db)
Fefe-1462006-04-03 22:18:24 // 8181
Sziasztok.. Kau a segitségedet szeretném kérni hogy holnnan sikerült beszerezni azokat a kilométer óra boritásokat amit a kocsidba láttam Egomba.Engem is érdekelne,de még a fehér alapu se lenne rossz..
Kau2006-04-03 22:10:07 // 8180
A Hungaroringen volt kint most velünk egy 1.6-os chiptuningos 145-ös Alfa. Ment egy 11.01-es időt, ami nagyon szép egy 1.6-ostól. Ugyanilyen időket autóztam én is két éve, tuning nélkül.
Ő azt állítja, semmit se érez a chiptuningból. Az Alfája egyben van (25 ezer km volt benne).
Az a baj, hogy az elektronika módosítása is akkor jó, ha szakértő kezekbe kerül. De ki a szakértő?
Mellesleg van itt az oldalon olyan tag, akinek van sportrendszere, szűrője... és mikor megcsinálták a chiptuningot, gyengébb lett a kocsija.
Kau2006-04-03 22:05:19 // 8179
Na itt némileg megoszlanak a vélemények.
Részben Vega is ugyanazt írta, amit én, mégha az elején másnak is tűnt, kiegészítve az elektronikai módosítással.
Nos az a baj, hogy nem igazán ismerünk tutira megbízható, használható chiptuningos céget. Persze a neten hírdetik magukat, de ahhoz többünknek, több helyen meg kellene csináltatni, hogy megtudjuk, melyik jó, melyikhez érdemes menni.
A Magnum tuning oldalán nagyszerű adatok vannak és csodálom, hogy mennyi mindent ők találtak fel, felülmúlva minden más autógyártót és tuning műhelyt. :))
Ha mindent beraksz a kocsidba, amit ott írtak, akkor kb. 100%-os teljesítménynövekedés jönne ki a végére. Te elhiszed? :))
Náluk egy kipufogórendszer egy szűrővel már kb 30%-ot nyom a kocsira :)))
De ha kedved és pénzed van, csináltasd meg azt a lambdaszondás izét és írd be, hogy milyen lett. Ha jó, megyünk mi is.
Mellesleg a lambdaszonda magas fordulaton nem szól bele a gyorsulásba, ezt én is csak nemrég tudtam meg. :(
Nypee2006-04-03 21:37:35 // 8178
A 140 ló már valóban csodásan hangzik! :)
Tehát a légszűrővel és az elektronikával foglalkozzak. Légszűrőt már nézegettem a magnum tuning oldalon, elég korrekt árban van (~15 ezer).
Az elektornikába hol/hogyan nyúlnak bele értő kezekkel? Olvastam sport lambda szondáról, az sem drága, 30 ezret adnék érte.
Vega2006-04-03 21:25:52 // 8177
En nem vakeralnek annyit a helyedben...
Ha igazi lovakat akarsz akkor azt nem a kipufogonal meg a legszuronel kell keresni...
Ezek inkabb metalis lovak...es oly sokszor bebizonyososott mar ,hogy uj rendszerrel meg direkt szurovel sem teljesitenek egy arva loval sem tobbet padon mint gyarilag....sokan beszamolnak rugalmasabb mocirol, meg alacsonyabb fordulatrol nyomatekossagrol...de en ugy vagyok vele ,hogy ezek elore programozott vezerles alapjan mukodnek...ha a fejed tetejere allsz sem lesz se jobb se szebb ha nem nyulsz az elektronikahoz...tehetsz te barmilyen rendszert az autod ala...
Ezek a modositasok abban az esetben szamithatnak ha modositasz a vezerlesen, azaz az eletronikan...
Az nem art ha jobban "lelegzik" a moci....egy direkt szuro alapjaraton....es a felesleges dobok kipaterolasa....ennyit tehetsz ami nem kerul sokba....
Ezen felul johet az elektronika behangolasa....azzal nyerhetsz ugy 12-14 lovat....ha a fenti modositasokat is megcsinalok meg esetleg par loval lehetsz gazdagabb...de csak ebben az esetben...
Aztan ha batrabb vagy johet egy kis hengerfej okoskodas....abban meg igen sok lehetoseg rejlik...
Aztan ott a vezerlesmodosito....en terveztem ,hogy kibaszom a picsaba es beujitok egy fokolt tengelyt....de az igazsag az ,hogy magaban a vezerlesmodositoban is sok lehetoseg rejlik...talan meg tobb is mint amennyire gondoltam...
En azt mondom ,hogy normalis keretek kozott ami meg nem fexi meg a penztarcadat egy 1.6 TS ugy 140 loban megall..tobbhoz mar tobb kell :)
Figyelembe veve ,hogy egy 1.6-os autorol beszelunk a 140 lo igen tisztesseges :)
ystuc2006-04-03 21:11:20 // 8176
A leömlőtől kezdve új rendszert lehet építeni. Állítólag az Alfa leömlője annyira jó, hogy ahhoz nem szabad hozzányúlni. Szóval nagyobb átmérőjű cső, kevesebb dob, esetleg katalizátor kuka, vagy sport katalizátor bele.
Nypee2006-04-03 21:07:35 // 8175
A kipuffot hogyan lehet átalakítani? Az egész rendszert hosszában, vagy csak a dobot? Gondolom a dob után rászerelt "hangszer" nem változtat rajta semmit. Az én gépemen még nincs semmi módosítás, csak most kezdem keresni a lehetőségeket.
Kau2006-04-03 20:20:50 // 8174
Nekem a kipuff rendszer átalakítása miatt (gondolom az miatt) most 2500-tól lett nyomatékos a motor. Sajnos a felső tartományban nem érzem azt mint régen, ennek majd utánajárok, hogy miért. De városban könnyen kezelhető a gép.
Munkatársam csodálkozott, hogy a körforgalomba be-ki, ötödikben hagytam a gépet és úgy mentünk tovább. Beszélgettünk, nem akartam száguldozni és nem váltottam vissza. Nekem fel se tűnt volna.
Vega2006-04-03 20:06:05 // 8171
a TS-ek minden atlagos autosnak el vannal lustulva 3000 alatt...de az atlagos autos nem is forgatja 3000 fole :))
Tehat ez a tanacs nemi magyarazatra szorulHAT :)))))
Vega2006-04-03 20:03:11 // 8170
Azert nem volt ott mert ma 4 korul tettem le nala :)
Megbeszeltunk mindent...minden ok!
Kijutni kicsit problemas volt tekintve ,hogy a kipuff le van szakadva meg ilyenek...de megoldottuk...
Tobb mint 1 honapot allt az auto es hat a fekek eleg szarul fognak..meg 40 km utan is...a motor meg irdatlan lomha volt...de az iszonyta zaj miatt nem is forgattam 3000 fole...
Aztan a vegen mondom nyomok egy koveret egyesben.. :)))) A hang nem egyszeruen remiszto...es valoszinuleg az is ratesz....de oooolyat lepett a vas, azt hittem beszarok a gyonyortol....cibalta jobbra-balra az elejet...
Aztan mondom nyugszik a beteg mert ezt pesten is hallottak...es ha megfog a rendor akkor hello :)))
Tekintve ,hogy se ablakok se tukrok se kipuff....lett volna mibe belekotni...
A kipuff a kozepso dob utan le van torve.....es kb a felere van lapitva...tehat nem is naon ment neki a "szuszogas"....
Egyebkent erdekes a gep...menni kell vele 15-20 km ,hogy jol harapjon...ezt mar regebben is eszrevettem...boven bemelegedve sem hegedul jol...tobbet kell vele menni...magyarazat nincs ra...de csak akkor kezd el harapni...addig igazan sok lo hianyzik belole :))
ABS lampa eg...azt majd meg kell nezni...valoszinuleg szakadt vezetek..
Na hat ennyi a sztori igy gyorsba!
GT Ɨ|ѯ2006-04-03 18:25:06 // 8167
De a piros belső fényeid..Hát +győzött..:-)))Na jó nem fényezlek tovább,mert már lassan a napba lehet nézni..:-))))
ystuc2006-04-03 18:21:59 // 8166
Nem vicces!!! :-P
Metacarpus2006-04-03 17:50:22 // 8164
Mikor mehetek érted??:-DDD
Kau2006-04-03 16:39:17 // 8162
Kis teljesítmény plussz: Tegyél bele sport betétszűrőt.
Ha a hang nem zavar, módosíthatod a kipuff rendszert is.
Ezektől viszont nem lehet csodát várni. Kicsit olyan "mintha jobb lenne" érzés :)
Vagy marad a motortuning néhány százezerért.
Ha el van lustulva a gép, segít az is ha ki van takarítva a légmennyiségmérő.