Cső!
Tegnap megadta magát a fékrásegítés. Honnan tudjam meg, hogy csak valami cső ment tönkre vagy esetleg az egész fékrásegítő?
Előre is köszi!
Gaso2011-08-26 14:53:59 // 117131
Alfás Theo2011-08-26 07:29:49 // 117130
Biztosan megoldható a bowdeneshez is. Ugyanis a delta 1.9td-nkben VAN tempomat, /az is bowdenes/ Hollandiában tették bele utólag. Igaz valami miatt már nem működik, de nem is hiányzik nekünk. Ha kézközelben lesz a kocsi ismét készítek képeket róla!
BL2011-08-25 23:46:00 // 117129
Ne rémisztgesd Blade-et, még a végén elhiszi hogy minden javításod tipikus a 155-ön :)
Marklar1552011-08-25 23:23:48 // 117128
Nekem könnyebb lenne felsorolni, hogy mit nem kellett még javítani a bicoloron... :)
Marklar1552011-08-25 23:21:33 // 117127
katbal2011-08-25 21:28:40 // 117126
Sajna a 155-nek nagyon buta a futóműve. Szerintem csak a kemény rugózásnak, a kicsi szilenteknek és a nagy áttételű kormányműnek köszönheti, hogy élvezetesen lehet vele kanyarogni.... Mondjuk a Q4-ben nem tudom mi van hátul, de elől gondolom u.a., mint a többinek. A 156-os ökörszarvas első felfüggesztése tankönyvi példa volt a suliban egy nagyon jó futóműre. A nyomtávváltozási-, kerékdőlésváltozási-, utánfutásváltozási stb..... mindenféle karakterisztikája elég ideális. A GTV elől kb. u.a., mint a 155, és ha jol tudom ráncfelvarrás után kapott hátra egy soklengőkaros okos futóművet, egy nagyon szép alumínium segédkerettel. Nagyon szép, igényes munka.
Longman2011-08-25 20:09:52 // 117125
Hát evvel kapcsolatban nem tudok mit mondani..
Nem tom milyen a BMW futóműve alapból, sem a megbízhatóságról nincs fogalmam.
Bár tény ahhoz egyszerűbb bármit megszerezni.
Mondjuk egy M3nak ára is van.. Abból lehet egy q4 is kijön..
Lehet jól gondolom, lehet nem, de ha 1-1,5M Ft-ig kellene gondolkodnom biztos technikában, inkább E30at alakítanék át..
Nem tom milyen a BMW futóműve alapból, sem a megbízhatóságról nincs fogalmam.
Bár tény ahhoz egyszerűbb bármit megszerezni.
Mondjuk egy M3nak ára is van.. Abból lehet egy q4 is kijön..
Lehet jól gondolom, lehet nem, de ha 1-1,5M Ft-ig kellene gondolkodnom biztos technikában, inkább E30at alakítanék át..
Blade2011-08-25 19:53:41 // 117124
Igen, én is hasonlóan látom a futóműves dolgot.
156 V6 nem jön szóba, mert a motor miatt nagyon orrnehéz, és ez sokmindent behatárol, meg hát a 147GTA is ilyen ebből a szempontból.
Hát nem tudom mi legyen akkor, lehet M3 lesz a vége..
156 V6 nem jön szóba, mert a motor miatt nagyon orrnehéz, és ez sokmindent behatárol, meg hát a 147GTA is ilyen ebből a szempontból.
Hát nem tudom mi legyen akkor, lehet M3 lesz a vége..
Longman2011-08-25 19:31:37 // 117123
Szia Blade!
A 155 futóműve jóval butább mint a 156-osé, inkább a GTV-hez áll közel.
Szóval azzal sokat kell foglalkozni hogy alkalmas legyen komolyan pályázni.
A kormányzás sem annyira direkt..
Én nem szívesen beszélek a 155 ellen, de így ismeretlenül a hozzászólásaid alapján szerintem az igényeidhez nem a 155 kell, jobban járnál egy -akár jobb kormányos - 156 V6-al.. A futóműve fényévekkel komolyabb, egyszerűbb a nagy féket (330) is ráapplikálni.
Igazából a Q4-ből egyszerűbb előcsalni a pacikat az igaz, meg hát csak összkerekes. Az EVO-kat, Subarukat lehet vele alázni.. És szerintem sokkal különlegesebb mint egy Delta.
Viszont a 155 ilyesfajta használatához az is hozzátartozik hogy esetleg nem fejezel be egy-egy napot, vagy ismerni kell annyira hogy belenyúlj Te sajátkezűleg a technikába a depóban, ha folytatni akarod a napot. Mindezt akkora költségek mellett, amik megközelítik a GTA-d árát. Nem beszélve arról - akár a 75-nél - nem tudsz mindent a polcról levetetni hozzá olyan cuccot amivel fejlesztheted a technikát.
Hozzáteszem hogy egy akármilyen Q4 és egy 156 V6 között árban is igencsak nagy különbség van, persze a 155 a drágább.
A 155 futóműve jóval butább mint a 156-osé, inkább a GTV-hez áll közel.
Szóval azzal sokat kell foglalkozni hogy alkalmas legyen komolyan pályázni.
A kormányzás sem annyira direkt..
Én nem szívesen beszélek a 155 ellen, de így ismeretlenül a hozzászólásaid alapján szerintem az igényeidhez nem a 155 kell, jobban járnál egy -akár jobb kormányos - 156 V6-al.. A futóműve fényévekkel komolyabb, egyszerűbb a nagy féket (330) is ráapplikálni.
Igazából a Q4-ből egyszerűbb előcsalni a pacikat az igaz, meg hát csak összkerekes. Az EVO-kat, Subarukat lehet vele alázni.. És szerintem sokkal különlegesebb mint egy Delta.
Viszont a 155 ilyesfajta használatához az is hozzátartozik hogy esetleg nem fejezel be egy-egy napot, vagy ismerni kell annyira hogy belenyúlj Te sajátkezűleg a technikába a depóban, ha folytatni akarod a napot. Mindezt akkora költségek mellett, amik megközelítik a GTA-d árát. Nem beszélve arról - akár a 75-nél - nem tudsz mindent a polcról levetetni hozzá olyan cuccot amivel fejlesztheted a technikát.
Hozzáteszem hogy egy akármilyen Q4 és egy 156 V6 között árban is igencsak nagy különbség van, persze a 155 a drágább.
RoliQ42011-08-25 18:46:44 // 117122
A nyerget gondolom fel lehetne rakni... csak tárcsát nehéz hozzá találni:) meg sztem munkahengert is kéne akkor már cserélni! valami különbség egyébként csak van a sima 147 és a GTA futóművéhez képest :)
Keri2011-08-25 18:45:15 // 117121
Én pár éve kérdeztem Janikát, Integrale, vagy 155, erre a válasz családi autó az 55, az Integrale pedig sport auto...
A legenda szerint nem tudják, hogy sikerült 50-50%-os súlyelosztás az Integralenal.:-)))
A legenda szerint nem tudják, hogy sikerült 50-50%-os súlyelosztás az Integralenal.:-)))
Blade2011-08-25 18:40:15 // 117120
A 330-asnak más a nyerge is, sokkal nagyobb mint a 305-ös Brembo. Ameddig lehet ragaszkodnék a 330-as GTA Brembohoz, mert egyszerűen hibátlan rendszer, pályán is! A 305-ös ehhez képest látványosan rosszabb.
Nem tudom milyen a 155 futóműve, lehet nem nagyon érezni különbséget, csak azt tudom hogy a 147GTA futóműve teljesen más világ mint pl. a GTV-é, s ezért gondoltam hogy a 155 futóműve közelebb lehet a GTV-hez mint a 147-hez..:)
Nem tudom milyen a 155 futóműve, lehet nem nagyon érezni különbséget, csak azt tudom hogy a 147GTA futóműve teljesen más világ mint pl. a GTV-é, s ezért gondoltam hogy a 155 futóműve közelebb lehet a GTV-hez mint a 147-hez..:)
RoliQ42011-08-25 18:31:05 // 117119
hát nem egészen tudom miért jobb a két lengőkaros... vezettem már 156 -t nem éreztem hogy jobb lenne, nagyon nem! :) de attól még lehet hogy az!:) egy jó kis futóművel, rugó gátló, sztem elég versenyképes:) A nyereg felmegy... de csak 310 es tárcsával pontosabban 305 mert akkora van a fiat coupen.. az 4 csavaros!
BL2011-08-25 18:19:10 // 117118
Az autók futóműveinek különbségeivel nem vagyok képben, az Amore adatbázis szerint a 155-ön elöl független keresztlengőkaros van, hátul meg független egy lengőkaros, de ebben majd a cartársak segítenek :)
A 330-as Brembo nyereg felmehet konzollal, az viszont kérdés hogy van e 4 lyukas 330-as tárcsa.
A 330-as Brembo nyereg felmehet konzollal, az viszont kérdés hogy van e 4 lyukas 330-as tárcsa.
Blade2011-08-25 17:56:29 // 117117
Csak azért érdeklődök, mert elgondolkoztam egy pályaautó épitésen. A 155Q4 jó alap lehet. Pályára kell, nem gyorsulásra. Tehát fontos a futómű. 155-öt még nem vezettem, nem tudom pontosan hogy milyen a futóműve. Az biztos hogy a 147/156/GT kettős lengőkarosa kiváló, sokkal jobb mint pl a GTV futóműve, kérdés milyen a 155-é ehhez képest.
A GTA 330-as Brembója felmehet a 155Q4-re? Az ami nekem is a 147GTA-án van, mert az hibátlan..
A GTA 330-as Brembója felmehet a 155Q4-re? Az ami nekem is a 147GTA-án van, mert az hibátlan..
BL2011-08-25 17:33:58 // 117116
A jól karbantartott géppel nem szokott gond lenni, persze egyre kevesebb a viszonylag gyári állapotban tartott motor, amihez meg már jobban hozzányúltak ott a megbízhatóság a belerakott pénztől és szakértelemtől függ.
A 300 lóerő elérhető azokkal amit Rolibaba írt, de szerintem nagyobb turbó is kell már oda, a gyári nem képes annyit fújni.
A hajtás egy váltóval egybeépített Ferguson Visco kuplung (47/53) elosztással, hátul pedig Torsen diffi van. Állítani nem lehet, de emlékeim szerint szinte teljesen el tudja tolni előre vagy hátra a hajtást az útviszonyok függvényében.
Az autó súlyelosztása (elöl) : 61%
A 300 lóerő elérhető azokkal amit Rolibaba írt, de szerintem nagyobb turbó is kell már oda, a gyári nem képes annyit fújni.
A hajtás egy váltóval egybeépített Ferguson Visco kuplung (47/53) elosztással, hátul pedig Torsen diffi van. Állítani nem lehet, de emlékeim szerint szinte teljesen el tudja tolni előre vagy hátra a hajtást az útviszonyok függvényében.
Az autó súlyelosztása (elöl) : 61%
RoliQ42011-08-25 17:21:36 // 117115
szerintem sokkal megbízhatóbb mint a 2,0 TS motor...! ugyan arra kell figyelni mint minden más autónál... + turbó! melegíteni, hűteni
Nekem erre ékes bizonyíték Lacus autója ami most Weho-é! az kb 280 paripa volt ... (most már sztem több) minden versenyen ott volt és soha semmi baja nem volt:) mondjuk tankolni nem tankolnám... de erő=benzin , sok erő=sok benzin!:)
Nekem erre ékes bizonyíték Lacus autója ami most Weho-é! az kb 280 paripa volt ... (most már sztem több) minden versenyen ott volt és soha semmi baja nem volt:) mondjuk tankolni nem tankolnám... de erő=benzin , sok erő=sok benzin!:)
RoliQ42011-08-25 17:18:26 // 117114
300Le könnyen kihozható... és azt még a váltó, hajtás is bírja! vezérműtengely , AC, nagyobb befecsi, egy nagyobb cooler, egy jó chip és már meg is van! :)
Hardcore: dugattyú, hajtókar, tengely, nagyobb turbó, AC, nagyobb injektorok, nagyobb cooler, egy jó chip, szinter, és ez kicsit több lehetőséget ad mint 300LE:) a féken tuti okosítani kell, és a futóműhöz is érdemes kicsit hozzápiszkálni!:)
Hardcore: dugattyú, hajtókar, tengely, nagyobb turbó, AC, nagyobb injektorok, nagyobb cooler, egy jó chip, szinter, és ez kicsit több lehetőséget ad mint 300LE:) a féken tuti okosítani kell, és a futóműhöz is érdemes kicsit hozzápiszkálni!:)
Blade2011-08-25 16:43:35 // 117113
A Q4 hajtás milyen felépitésű? És milyen az erőátvitel elosztás, 50-50%? Lehet állitani?
Milyen az autó egyensúlya százalékban?:)
Milyen az autó egyensúlya százalékban?:)
Blade2011-08-25 16:40:14 // 117112
Néha gondolkodóba esik az ember:) Jó videó ez!:)
Tehát ha megkapja a karbantartást a gyári állapotú gép, akkor nem jellemző semmi hiba műszakilag?
Tuning terén nézzünk konkrét példát: Mondjuk 300Le elérhető? És ha igen akkor ennél a teljesitménynél kb mire kell számitani full pályahasználat mellett?
Tehát ha megkapja a karbantartást a gyári állapotú gép, akkor nem jellemző semmi hiba műszakilag?
Tuning terén nézzünk konkrét példát: Mondjuk 300Le elérhető? És ha igen akkor ennél a teljesitménynél kb mire kell számitani full pályahasználat mellett?
BL2011-08-25 12:08:33 // 117111
Meguntad az elsőkerekes torque steering-et és egy igazi pályagép érdekel ? ;) :P
A technikai jellemzők mellett a típushibák talán két részre oszthatóak. A kasztni/felfüggesztés/belső ami egyezik a többi 155-el és a motor/hajtáslánc ami a Delta Integrale-ból jön.
Az előbbiből nekem eddig a külső tükör törése jött elő és a csomagtartó belső nyitásának megszűnése. A kilincs/mechanika törése szokott előfordulni de a többiek biztos kiegészítik még a listát.
Utóbbinál normál használatban nálam az olajfolyás (kormányszervó) jelentkezett, egyébként ha be vannak tartva az időszakos folyadék/szíjcserék akkor nem nagyon szokott lenni gond.
A teljesítményhatár tartóssága szerintem a használat módjától (napi/évi 5-10e km/pálya) és a motorra/hajtásláncra/felfüggesztésre költött pénztől függ.
A technikai jellemzők mellett a típushibák talán két részre oszthatóak. A kasztni/felfüggesztés/belső ami egyezik a többi 155-el és a motor/hajtáslánc ami a Delta Integrale-ból jön.
Az előbbiből nekem eddig a külső tükör törése jött elő és a csomagtartó belső nyitásának megszűnése. A kilincs/mechanika törése szokott előfordulni de a többiek biztos kiegészítik még a listát.
Utóbbinál normál használatban nálam az olajfolyás (kormányszervó) jelentkezett, egyébként ha be vannak tartva az időszakos folyadék/szíjcserék akkor nem nagyon szokott lenni gond.
A teljesítményhatár tartóssága szerintem a használat módjától (napi/évi 5-10e km/pálya) és a motorra/hajtásláncra/felfüggesztésre költött pénztől függ.
Blade2011-08-25 07:16:40 // 117110
Ne kérdezősködj, válaszolj!:)))
NaTo2011-08-25 04:32:31 // 117109
Mi történt Blade? Veszel Q4-et? :)
Blade2011-08-24 23:38:08 // 117108
Srácok!
A 155Q4-ről szeretnék többet tudni. Mik a jellemzők, vannak-e típushibák? Normál használatban, gyári állapotban mik szoktak előjönni?
Valamint: Mi az a teljesítményhatár, amit kihasználva még nagyjából tartósan elbír?
Köszi:)
A 155Q4-ről szeretnék többet tudni. Mik a jellemzők, vannak-e típushibák? Normál használatban, gyári állapotban mik szoktak előjönni?
Valamint: Mi az a teljesítményhatár, amit kihasználva még nagyjából tartósan elbír?
Köszi:)
vm2011-08-24 22:28:52 // 117107
Hát ez igen jó kérdés...
ykcky2011-08-24 22:03:17 // 117106
vajh ezt a 416-ost be lehet hekkelni a 155-be?
Ati772011-08-24 21:55:31 // 117105
vm2011-08-24 21:36:33 // 117104
atesssz2011-08-24 17:49:34 // 117103
kétlem, hogy bowdenes-gázpedáloshoz lenne elektromos tempomat.
ykcky2011-08-23 22:08:32 // 117102
ja ez mondjuk aszongya volt:
http://www.easyautosales.com/used-cars/1991-Alfa-Romeo-164-L-33293311.html
http://www.easyautosales.com/used-cars/1991-Alfa-Romeo-164-L-33293311.html
ykcky2011-08-23 22:03:52 // 117101
ez az egyetlen reményem, csak 8 szelepes TS bowdeneshez vajon letezett-e?
G-Burt2011-08-23 18:41:13 // 117100
64ben nem volt tempomat? Abból talán be lehet faragni, ha volt benne
G-Burt2011-08-23 18:39:08 // 117099
értettem, h hogy értette:)
Svéd2011-08-23 17:58:25 // 117098
hát szerintem azzal van a baj,mert a csövek alsó részeinél olyan lerakodás van mintha onnan fújna ki.
süsnye2011-08-23 16:52:08 // 117097
hát, ha biztos vagy benne, akkor csere...
Svéd2011-08-23 16:47:55 // 117096
a szivótorok leágazásainál,a négy rövid gumicsönél,szerintem ettöl megy el az erő dombnak felfele.
ykcky2011-08-23 15:53:01 // 117095
na végre sikrült az első lépés, a második is, most viszont a harmadiknál van a baj, nem tudom, hogy hova tegyem a sámlit :D
süsnye2011-08-23 15:47:53 // 117094
nyisd ki a tetőablakot ;)
süsnye2011-08-23 15:41:49 // 117093
megnő vmennyire biztos... de ez attól függ hol szív falsot és mennyit...
Svéd2011-08-23 15:36:28 // 117092
üdv,ha falsot sziv a motor,akkor jelentösen megnő a fogyasztás?
ykcky2011-08-23 15:24:19 // 117091
egen, erre emlékszem, de geci ronda egy megoldas, olyanban bíztam, hogy aszongyátok van valami alfás, vagy testvérmodelles megoldás. Bár néztem, de nem találtam erre utaló nyomokat se a dedránál, se deltánál, pedig bíztam bennük. :(
Fairlane2011-08-23 15:22:05 // 117090
Fairlane2011-08-23 15:20:13 // 117089
Vigyél magaddal egy téglát, és tedd rá a gázpedálra :D
Léteznek utólag beszerelhető "univerzális tempomat"-ok bowdenes gázpedálhoz is. Alaphangon 50 rugó...
Léteznek utólag beszerelhető "univerzális tempomat"-ok bowdenes gázpedálhoz is. Alaphangon 50 rugó...
ykcky2011-08-23 15:15:08 // 117088
kipróbáltam, de az első lépésnél, aszongya álló helzetben, erre bevertem a fejem a tetőkárpitba, úgyhogy valami más megoldás kellene :D
ykcky2011-08-23 14:57:47 // 117086
Jónapot,
valaki tud valamit valami tempomatról ami bepasszolna a 155-be? Mostanában retek sokat autópályázom és rendre kikészül a jobb lábam :(
valaki tud valamit valami tempomatról ami bepasszolna a 155-be? Mostanában retek sokat autópályázom és rendre kikészül a jobb lábam :(
Marklar1552011-08-23 11:54:23 // 117085
Nahh ettől hányok hupi lilát :)
NaTo2011-08-23 11:31:41 // 117084
Na majd hívok segítséget, hogy 4 kezünk legyen :)
RoliQ42011-08-23 10:23:40 // 117083
nem annyira nehéz, csak forgatni kell a munkahengert miközben nyomod vissza:) erre van speciális szerszám... anélkül is megoldható csak nekem kevésnek bizonyult két kéz, de megoldottam:)
NaTo2011-08-23 09:43:21 // 117082
Gyárékék! Csörömpöl a hátsó fékbetét :) Milyet vegyek hozzá? Unixban nagyon szép árakat láttam... házilag egyszerű cserélni?