Fórum >> Típusok >> 156

admirális2009-09-14 11:10:27 // 100292
Ha valaki nem tudja lefordítani a visszahívólevelet, összefoglalom:

kis számú visszajelzés érkezett felnyílt motorháztetejű 156-okról, de elkerülendő az újabb eseteket, felhívjuk figyelmét, hogy tartsa be a leírásban foglaltakat, és kb 20 cm magasságból ejtse le a motorháztetőtzáráskor. Szükségszerű leellenőrizni, hogy jól lecsukódott-e, ehhez próbálja megemelni a fedelet. Ha még mindig nyitva van, vagy csak a biztonsági állásban állt meg, ismételje meg a műveletet inkább, mint hogy lenyomkodja kézzel.

Ha úgy tűnik, sikerült lezárni, nem fog menet közben kinyílni.

Ha sokat közlekedik különleges körülmények között (pl erősen sózott utak a jég kialakulásának megelőzése érdekében), el kell végezni autóján a zár karbantartását.
admirális2009-09-14 10:56:17 // 100291
Itt a visszahívó levél:


És képek egy külföldi esetről:
. . . .
admirális2009-09-14 10:47:06 // 100290
Én is így tudom, hogy ez típushiba. Még visszahívás is volt miatta. Ha nincs jól lezárva, csak simán le van csukva, akkor felnyílhat. Először egyre kevesebb kenést kap a zár, emiatt egyre nehezebb lecsukni a fedelet, végül már lehetetlen, mert nem bírja a rugó visszahúzni a rudat, aminek rögzíteni kéne fixre (tehát bármilyen erővel csapkodhatod, nem fogja bezárni). WD40-el ilyenkor be kell fújni, főleg a rúd körüli részen, és akkor könnyebben le lehet csukni már, és kisebb az esély rá hogy felnyílik.


Összefüggés ott lehet a kartervédővel, hogy amelyik autón nincs, annak jobban koszolódik a motortere, és főleg a száraz por, vagy homokszemek feljutnak a motortér felső részébe is, pl a zárhoz. Megtapadnak az olajon, és elrontják a kenést.
Liquid2009-09-14 10:08:37 // 100289
az igen :))

miután 3x széttéptem a csepptöltő csatlakozóját ugyanígy, rátettem egy olyan csatlakozót, ami enged, azóta 2x is előfordult hogy elfeledtem kihúzni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-14 09:52:37 // 100288
az királyság :D tiszta női szokás mint a Chas & Carry
bilon2009-09-14 09:48:33 // 100287
én mint tipushibát ismerem...szóval valszeg nem lehetetlen...
Mike.2009-09-14 09:32:36 // 100286
:-DDDD
Mike.2009-09-14 09:31:44 // 100285
Nem egy szép látvány, nem dicsekszem vele.
De talán csinált pár telefonos képet róla emléknek.
Ferke2009-09-14 09:31:03 // 100284
Asszonyról??:DDD
Piritu - 1.000.0002009-09-14 09:27:11 // 100283
Csinálhattál volna pár képet :-))
Ferke2009-09-14 09:19:22 // 100282
Ááááá, banyek..::((((
Mike.2009-09-14 09:13:47 // 100281
Felraktam aksitöltőre (nem szedtem le a sarukat), visszahajtottam a motorháztetőt, a töltő viszont a motortérben, az aksin volt. Kb 40 cm-re lehetett nyitva a tető, az asszony elindult vele, töltőstől, hosszabbítóstól .... kb 500 métert tudott menni. Még jó, hogy a hosszabbító ki volt kötve így nem vitte a fél házat is magával.
Ferke2009-09-14 09:05:25 // 100280
Na igen. Mondjuk akkor talán van erre esély, ha a kampó, vagy a rugója berohad és beáll + a zár is bexarik. De ehhez kvanagy pechszéria kell. Nem árt a kampót figyelgetni, hogy visszajön-e, mielőtt lecsukja az ember...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-14 08:35:55 // 100279
pedig aztán dupla biztosítás van a motorháztető felnyílása miatt egy a zár aztán a kampó ...azt hogy magától kinyíljon valahogy lehetetlennek tartom mert akkor a zár is szar meg a rugó is ami a kampót tartja....inkább nem lett normálisan lezárva a motorháztető
Mike.2009-09-14 07:36:00 // 100278
Én nem voltam ilyen szerencsés. Pontosabban az asszony nem volt szerencsés. Ő nem vette észre, felnyílt a motorháztető, tört a szélvédő, mocitető, teleszkópok, levélfogó műanyag. Nem vagyok boldog. Talán a héten elkészülnek a szélvédővel, a mocitető meg valószínűleg inkább cserélem egy azonos színű bontottra mint javíttassam, festessem.
Ferke2009-09-14 06:55:28 // 100277
Nah, az aztán igazán durva lenne, ha az alsó motorvédő burkolattól függene a géptető biztonságos rögzítése:)) Ez az év vicce...kitől hallottad ezt??:D:D
Normál esetben is baromi kicsi az esélye, hogy kinyíljon a zár, kb annyi, mint bármelyik másik ajtónak, csak itt még + itt a biztonsági kampó is.
Ennek ellenére az esély megvan rá, de hogy a motorvédőn befolyásolná?! Láttad már a zárat szétszedve?:) Te jó ég, milyen légáramlat kéne, hogy azt kinyissa??:))))
Trombozis2009-09-14 06:35:33 // 100276
Köszi neked is. :-)
Trombozis2009-09-14 06:32:15 // 100275
Nagyon jó! :-) Köszi.

Tegnap hallgattam egy picikét és nekem úgy tűnt, hogy a klímától jön a hang. De nem tudom kapcsolni, mert a gáz el van szusszanva. Fel kéne töltenem. Most akartam, de még nem fogom, mert vissza kell húzni a szerelőhöz. Ilyenekkel kell játszani. Unalmas. :-S
Poló2009-09-14 01:09:13 // 100274
Egyszer nekem is felnyílódott, Lacházára mentünk, egyik pihenőnél szólt Pietro, hogy fel van nyílódva. Állítólag ha nincs az autó alatt a motorvédő burkolat, akkor olyan légáramlások keletkeznek ott, hogy fel tud nyílni. Annál a bizonyos esetnél az enyémen sem volt motorvédő burkolat.
Attie2009-09-13 23:50:33 // 100273
Pfff... Rosszul csuktad le vagy csak úgy "kinyílt".
Csak azért kérdezem, mert én minden motorháztető lecsukás után megpróbálom, hogy vissza tudom-e húzni. Remélem ez elég. Mert ha azt mondod, hogy szerinted le volt csukva, akkor kezdhet mindenki félni...
Zsolesz2009-09-13 22:36:52 // 100272
Szerintem a legközelebbi talin szedjük le a tiédet és nézzük meg :)))
Piritu - 1.000.0002009-09-13 22:01:49 // 100271
Na végigbogarásztam a kezelésit, a hőmérőt a középkonzolon be is rajzolja/írja, a lámpában csak sejtem hogy az van
Kócosw2009-09-13 21:47:11 // 100270
de ott van a középkonzolon ahogy írtad...
Cgo2009-09-13 21:44:04 // 100269
Éppen Budapestre igyekeztem, mikor elkezdett káprázni a szemem. Igaz, hogy lehúztam 9 órát a melóban, meg 170-180 között toltam, de az még nem ok arra, hogy a szemem hullámosat játsszon. Kihúztam magam az ülésben és a légkondi ellenére kivert a víz - a motorháztető vibrált, nem a szemem. Satuztam egy jót és félreálltam, kellett 5 másodperc, hogy elég erőt összeszedjek a kiszálláshoz. Azt hiszem ma az összes angyal mellettem állt, szerintem pillanatok kérdése volt, hogy felcsapódjon a tetőre, én meg ellátogassak az őseim örök vadászmezőjére. A további úton és máig is állandóan figyelem a motorháztetőt, de hiába rángatom, nem nyílik ki. Minden esetre a "beakasztó" jó sokat kibírt... Nem tudom, kinek köszönjem, de köszönöm...
Hardy2009-09-13 21:18:11 // 100268
Így igaz, ez lemaradt, és a bal oldali vezérműtengelyen van a vezérlésmódosító!
Kn[.]xX2009-09-13 21:07:55 // 100267
én is :)
♣FATER-156♣2009-09-13 21:04:51 // 100266
a felső továbíttó görgő egyben a vízpumpa is.
Hardy2009-09-13 20:55:25 // 100265
Vezérléskör:
Trombozis2009-09-13 17:39:14 // 100263
Valaki bejelölné, hogy mi micsoda itt? :-)))) Kíváncsiskodom.
Addig megyek egy kört a sípolómmal, hátha elenged valami.

Piritu - 1.000.0002009-09-13 17:30:15 // 100262
ott is az van
Trombozis2009-09-13 16:13:46 // 100261
Nem is tudom mit csináljak. Hatalmas ideg van bennem.
:-D
Tom122009-09-13 15:45:31 // 100260
Valahogy én is így vagyok ezzel...:-)))
Trombozis2009-09-13 14:48:08 // 100259
Értem köszi. :-)
Hardy2009-09-13 14:14:49 // 100258
Semmi turpisság. Felteszed elengeded, és kész. Sőt csak úgy tudod levenni a szíjat, ha a feszítőt meghúzod felfelé.
Trombozis2009-09-13 13:16:46 // 100257
Azt akarom kérdezni, hogy a hosszbordás szíjnak a feszítője az autómata? Ez hogy működik? Felteszed és magát álltja be vagy van ott valami turpisság még?

Ma nem mentem a szerelőhöz, mert nem ért rá. lehet megyek inkább máshova. F@szom ki van már a sok gyökérrel....megyek inkább kutyát sétáltatni. :-/
bilon2009-09-13 11:04:33 // 100256
én is így tudom....
Zsolesz2009-09-13 10:51:54 // 100255
Az nem a középkonzolon van a rács mögött ami a hőmérséklet szabályzó mellett van?
Piritu - 1.000.0002009-09-13 10:41:08 // 100254
Tudtommal az automata klíma hőmérője vana rács mögött.
Hardy2009-09-13 10:34:43 // 100253
Ha már itt vagyok lenne egy kérdésem. Ennek e belsővilágítás egységnek a közepén mi az a "rácsos" rész, mert az enyémbe nincs ilyen. Oda kell rakni a kihangosító mikrofonját, vagy valami más érzékelő van ott.
Hardy2009-09-13 09:54:44 // 100252
Szerintem tönkrement az alapjárati motor. Nekem is ezt csinálta. Én egy bontottat vettem 7000 Ft-ért.
Most viszont a kopogásérzékelőm adja meg magát sajnos lassan az lesz cserés.
Gez 156 Zender2009-09-13 09:50:17 // 100251
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy egy 1.6 os TS nél amikor beindítom alapjáraton, akkor hallatszik hogy egyenletesen működik az alapjárati villanymotor, de az első gázadás után , ingadozik kb:500-tól 1200 as fordulatig és utána nem hallatszódik a villanymotor hangja! a kérdésem hogy a villanymotor hibája lehet vagy valami más! válaszotokat előre is köszönöm! Üdv
Piritu - 1.000.0002009-09-12 22:07:15 // 100250
Rieglerék azt mondták, hogy az utolsó pár évben már anyagból csinálták a rugalmas részeket és azért bírják tovább a magyar utakat.
Lehet benne valami: TS-nél 43e-ig ment az utolsónak gyártott olajkályha 133-nál még ok.
GEORGE2009-09-12 21:47:55 // 100249
Lassan meg lesz a 200 és még mindig tökéletesek!
Trombozis2009-09-12 21:39:57 // 100248
Nem tudom. Már sok helyen erre cseréltem. A másik már régi. Kezdem nem szeretni. Azzal voltam regelve mindig. Változik az ember? :-)))
Piritu - 1.000.0002009-09-12 21:36:31 // 100247
A TS-nél 43e-ig bírták. Az olajkályhánál még jók. Kopp-kopp :-)
Piritu - 1.000.0002009-09-12 21:35:36 // 100246
No, neki én is hagynám. A Pókot oda hordom gyógyítani :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-12 21:23:55 // 100245
eddig bírják...
Poló2009-09-12 21:22:11 // 100244
Azt még tavaly év elején, most vagyok 111.500 körül.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-12 21:19:18 // 100243
nah átlépted a bűvös 100e km-et?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak