Ha valaki nem tudja lefordítani a visszahívólevelet, összefoglalom:
kis számú visszajelzés érkezett felnyílt motorháztetejű 156-okról, de elkerülendő az újabb eseteket, felhívjuk figyelmét, hogy tartsa be a leírásban foglaltakat, és kb 20 cm magasságból ejtse le a motorháztetőtzáráskor. Szükségszerű leellenőrizni, hogy jól lecsukódott-e, ehhez próbálja megemelni a fedelet. Ha még mindig nyitva van, vagy csak a biztonsági állásban állt meg, ismételje meg a műveletet inkább, mint hogy lenyomkodja kézzel.
Ha úgy tűnik, sikerült lezárni, nem fog menet közben kinyílni.
Ha sokat közlekedik különleges körülmények között (pl erősen sózott utak a jég kialakulásának megelőzése érdekében), el kell végezni autóján a zár karbantartását.
admirális2009-09-14 11:10:27 // 100292
admirális2009-09-14 10:56:17 // 100291
admirális2009-09-14 10:47:06 // 100290
Én is így tudom, hogy ez típushiba. Még visszahívás is volt miatta. Ha nincs jól lezárva, csak simán le van csukva, akkor felnyílhat. Először egyre kevesebb kenést kap a zár, emiatt egyre nehezebb lecsukni a fedelet, végül már lehetetlen, mert nem bírja a rugó visszahúzni a rudat, aminek rögzíteni kéne fixre (tehát bármilyen erővel csapkodhatod, nem fogja bezárni). WD40-el ilyenkor be kell fújni, főleg a rúd körüli részen, és akkor könnyebben le lehet csukni már, és kisebb az esély rá hogy felnyílik.
Összefüggés ott lehet a kartervédővel, hogy amelyik autón nincs, annak jobban koszolódik a motortere, és főleg a száraz por, vagy homokszemek feljutnak a motortér felső részébe is, pl a zárhoz. Megtapadnak az olajon, és elrontják a kenést.
Összefüggés ott lehet a kartervédővel, hogy amelyik autón nincs, annak jobban koszolódik a motortere, és főleg a száraz por, vagy homokszemek feljutnak a motortér felső részébe is, pl a zárhoz. Megtapadnak az olajon, és elrontják a kenést.
Liquid2009-09-14 10:08:37 // 100289
az igen :))
miután 3x széttéptem a csepptöltő csatlakozóját ugyanígy, rátettem egy olyan csatlakozót, ami enged, azóta 2x is előfordult hogy elfeledtem kihúzni :)
miután 3x széttéptem a csepptöltő csatlakozóját ugyanígy, rátettem egy olyan csatlakozót, ami enged, azóta 2x is előfordult hogy elfeledtem kihúzni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-14 09:52:37 // 100288
az királyság :D tiszta női szokás mint a Chas & Carry
bilon2009-09-14 09:48:33 // 100287
én mint tipushibát ismerem...szóval valszeg nem lehetetlen...
Mike.2009-09-14 09:31:44 // 100285
Nem egy szép látvány, nem dicsekszem vele.
De talán csinált pár telefonos képet róla emléknek.
De talán csinált pár telefonos képet róla emléknek.
Ferke2009-09-14 09:31:03 // 100284
Asszonyról??:DDD
Piritu - 1.000.0002009-09-14 09:27:11 // 100283
Csinálhattál volna pár képet :-))
Ferke2009-09-14 09:19:22 // 100282
Ááááá, banyek..::((((
Mike.2009-09-14 09:13:47 // 100281
Felraktam aksitöltőre (nem szedtem le a sarukat), visszahajtottam a motorháztetőt, a töltő viszont a motortérben, az aksin volt. Kb 40 cm-re lehetett nyitva a tető, az asszony elindult vele, töltőstől, hosszabbítóstól .... kb 500 métert tudott menni. Még jó, hogy a hosszabbító ki volt kötve így nem vitte a fél házat is magával.
Ferke2009-09-14 09:05:25 // 100280
Na igen. Mondjuk akkor talán van erre esély, ha a kampó, vagy a rugója berohad és beáll + a zár is bexarik. De ehhez kvanagy pechszéria kell. Nem árt a kampót figyelgetni, hogy visszajön-e, mielőtt lecsukja az ember...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-14 08:35:55 // 100279
pedig aztán dupla biztosítás van a motorháztető felnyílása miatt egy a zár aztán a kampó ...azt hogy magától kinyíljon valahogy lehetetlennek tartom mert akkor a zár is szar meg a rugó is ami a kampót tartja....inkább nem lett normálisan lezárva a motorháztető
Mike.2009-09-14 07:36:00 // 100278
Én nem voltam ilyen szerencsés. Pontosabban az asszony nem volt szerencsés. Ő nem vette észre, felnyílt a motorháztető, tört a szélvédő, mocitető, teleszkópok, levélfogó műanyag. Nem vagyok boldog. Talán a héten elkészülnek a szélvédővel, a mocitető meg valószínűleg inkább cserélem egy azonos színű bontottra mint javíttassam, festessem.
Ferke2009-09-14 06:55:28 // 100277
Nah, az aztán igazán durva lenne, ha az alsó motorvédő burkolattól függene a géptető biztonságos rögzítése:)) Ez az év vicce...kitől hallottad ezt??:D:D
Normál esetben is baromi kicsi az esélye, hogy kinyíljon a zár, kb annyi, mint bármelyik másik ajtónak, csak itt még + itt a biztonsági kampó is.
Ennek ellenére az esély megvan rá, de hogy a motorvédőn befolyásolná?! Láttad már a zárat szétszedve?:) Te jó ég, milyen légáramlat kéne, hogy azt kinyissa??:))))
Normál esetben is baromi kicsi az esélye, hogy kinyíljon a zár, kb annyi, mint bármelyik másik ajtónak, csak itt még + itt a biztonsági kampó is.
Ennek ellenére az esély megvan rá, de hogy a motorvédőn befolyásolná?! Láttad már a zárat szétszedve?:) Te jó ég, milyen légáramlat kéne, hogy azt kinyissa??:))))
Trombozis2009-09-14 06:35:33 // 100276
Köszi neked is. :-)
Trombozis2009-09-14 06:32:15 // 100275
Nagyon jó! :-) Köszi.
Tegnap hallgattam egy picikét és nekem úgy tűnt, hogy a klímától jön a hang. De nem tudom kapcsolni, mert a gáz el van szusszanva. Fel kéne töltenem. Most akartam, de még nem fogom, mert vissza kell húzni a szerelőhöz. Ilyenekkel kell játszani. Unalmas. :-S
Tegnap hallgattam egy picikét és nekem úgy tűnt, hogy a klímától jön a hang. De nem tudom kapcsolni, mert a gáz el van szusszanva. Fel kéne töltenem. Most akartam, de még nem fogom, mert vissza kell húzni a szerelőhöz. Ilyenekkel kell játszani. Unalmas. :-S
Poló2009-09-14 01:09:13 // 100274
Egyszer nekem is felnyílódott, Lacházára mentünk, egyik pihenőnél szólt Pietro, hogy fel van nyílódva. Állítólag ha nincs az autó alatt a motorvédő burkolat, akkor olyan légáramlások keletkeznek ott, hogy fel tud nyílni. Annál a bizonyos esetnél az enyémen sem volt motorvédő burkolat.
Attie2009-09-13 23:50:33 // 100273
Pfff... Rosszul csuktad le vagy csak úgy "kinyílt".
Csak azért kérdezem, mert én minden motorháztető lecsukás után megpróbálom, hogy vissza tudom-e húzni. Remélem ez elég. Mert ha azt mondod, hogy szerinted le volt csukva, akkor kezdhet mindenki félni...
Csak azért kérdezem, mert én minden motorháztető lecsukás után megpróbálom, hogy vissza tudom-e húzni. Remélem ez elég. Mert ha azt mondod, hogy szerinted le volt csukva, akkor kezdhet mindenki félni...
Zsolesz2009-09-13 22:36:52 // 100272
Szerintem a legközelebbi talin szedjük le a tiédet és nézzük meg :)))
Piritu - 1.000.0002009-09-13 22:01:49 // 100271
Na végigbogarásztam a kezelésit, a hőmérőt a középkonzolon be is rajzolja/írja, a lámpában csak sejtem hogy az van
Kócosw2009-09-13 21:47:11 // 100270
de ott van a középkonzolon ahogy írtad...
Cgo2009-09-13 21:44:04 // 100269
Éppen Budapestre igyekeztem, mikor elkezdett káprázni a szemem. Igaz, hogy lehúztam 9 órát a melóban, meg 170-180 között toltam, de az még nem ok arra, hogy a szemem hullámosat játsszon. Kihúztam magam az ülésben és a légkondi ellenére kivert a víz - a motorháztető vibrált, nem a szemem. Satuztam egy jót és félreálltam, kellett 5 másodperc, hogy elég erőt összeszedjek a kiszálláshoz. Azt hiszem ma az összes angyal mellettem állt, szerintem pillanatok kérdése volt, hogy felcsapódjon a tetőre, én meg ellátogassak az őseim örök vadászmezőjére. A további úton és máig is állandóan figyelem a motorháztetőt, de hiába rángatom, nem nyílik ki. Minden esetre a "beakasztó" jó sokat kibírt... Nem tudom, kinek köszönjem, de köszönöm...
Hardy2009-09-13 21:18:11 // 100268
Így igaz, ez lemaradt, és a bal oldali vezérműtengelyen van a vezérlésmódosító!
♣FATER-156♣2009-09-13 21:04:51 // 100266
a felső továbíttó görgő egyben a vízpumpa is.
Trombozis2009-09-13 17:39:14 // 100263
Piritu - 1.000.0002009-09-13 17:30:15 // 100262
ott is az van
Trombozis2009-09-13 16:13:46 // 100261
Nem is tudom mit csináljak. Hatalmas ideg van bennem.
:-D
:-D
Tom122009-09-13 15:45:31 // 100260
Valahogy én is így vagyok ezzel...:-)))
Trombozis2009-09-13 14:48:08 // 100259
Értem köszi. :-)
Hardy2009-09-13 14:14:49 // 100258
Semmi turpisság. Felteszed elengeded, és kész. Sőt csak úgy tudod levenni a szíjat, ha a feszítőt meghúzod felfelé.
Trombozis2009-09-13 13:16:46 // 100257
Azt akarom kérdezni, hogy a hosszbordás szíjnak a feszítője az autómata? Ez hogy működik? Felteszed és magát álltja be vagy van ott valami turpisság még?
Ma nem mentem a szerelőhöz, mert nem ért rá. lehet megyek inkább máshova. F@szom ki van már a sok gyökérrel....megyek inkább kutyát sétáltatni. :-/
Ma nem mentem a szerelőhöz, mert nem ért rá. lehet megyek inkább máshova. F@szom ki van már a sok gyökérrel....megyek inkább kutyát sétáltatni. :-/
bilon2009-09-13 11:04:33 // 100256
én is így tudom....
Zsolesz2009-09-13 10:51:54 // 100255
Az nem a középkonzolon van a rács mögött ami a hőmérséklet szabályzó mellett van?
Piritu - 1.000.0002009-09-13 10:41:08 // 100254
Tudtommal az automata klíma hőmérője vana rács mögött.
Hardy2009-09-13 10:34:43 // 100253
Hardy2009-09-13 09:54:44 // 100252
Szerintem tönkrement az alapjárati motor. Nekem is ezt csinálta. Én egy bontottat vettem 7000 Ft-ért.
Most viszont a kopogásérzékelőm adja meg magát sajnos lassan az lesz cserés.
Most viszont a kopogásérzékelőm adja meg magát sajnos lassan az lesz cserés.
Gez 156 Zender2009-09-13 09:50:17 // 100251
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy egy 1.6 os TS nél amikor beindítom alapjáraton, akkor hallatszik hogy egyenletesen működik az alapjárati villanymotor, de az első gázadás után , ingadozik kb:500-tól 1200 as fordulatig és utána nem hallatszódik a villanymotor hangja! a kérdésem hogy a villanymotor hibája lehet vagy valami más! válaszotokat előre is köszönöm! Üdv
Olyan kérdésem lenne hogy egy 1.6 os TS nél amikor beindítom alapjáraton, akkor hallatszik hogy egyenletesen működik az alapjárati villanymotor, de az első gázadás után , ingadozik kb:500-tól 1200 as fordulatig és utána nem hallatszódik a villanymotor hangja! a kérdésem hogy a villanymotor hibája lehet vagy valami más! válaszotokat előre is köszönöm! Üdv
Piritu - 1.000.0002009-09-12 22:07:15 // 100250
Rieglerék azt mondták, hogy az utolsó pár évben már anyagból csinálták a rugalmas részeket és azért bírják tovább a magyar utakat.
Lehet benne valami: TS-nél 43e-ig ment az utolsónak gyártott olajkályha 133-nál még ok.
Lehet benne valami: TS-nél 43e-ig ment az utolsónak gyártott olajkályha 133-nál még ok.
GEORGE2009-09-12 21:47:55 // 100249
Lassan meg lesz a 200 és még mindig tökéletesek!
Trombozis2009-09-12 21:39:57 // 100248
Nem tudom. Már sok helyen erre cseréltem. A másik már régi. Kezdem nem szeretni. Azzal voltam regelve mindig. Változik az ember? :-)))
Piritu - 1.000.0002009-09-12 21:36:31 // 100247
A TS-nél 43e-ig bírták. Az olajkályhánál még jók. Kopp-kopp :-)
Piritu - 1.000.0002009-09-12 21:35:36 // 100246
No, neki én is hagynám. A Pókot oda hordom gyógyítani :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-12 21:23:55 // 100245
eddig bírják...
Poló2009-09-12 21:22:11 // 100244
Azt még tavaly év elején, most vagyok 111.500 körül.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-12 21:19:18 // 100243
nah átlépted a bűvös 100e km-et?