Fórum >> Típusok >> 156

Mike.2009-02-18 06:52:54 // 88993
Nagyon jó, ettől nagyobb kép már ide sem fér. :-P
Kazes☻2009-02-17 22:48:05 // 88992
Te jó Isten mekkora kép, elnézést, elrontottam.
http://www.autoextra.shop.hu/ Erre is nézz körül. :)
Mike.2009-02-17 22:45:44 // 88990
Egy elektromos időzítő ezer Ft. Nekem nem kell távirányító.
GEORGE2009-02-17 22:33:23 // 88989
A jó múltkor még csomagokban kínálták a rendszereket és baráti áron.

Holnap írok pontos árakat.
Kazes☻2009-02-17 22:31:47 // 88988
Mondjuk szerintem ez lehet vagy 100 éves, még az Ifa-kban volt ilyesmi annó. :)
Mike.2009-02-17 22:31:12 // 88987
Úgy ám!:-)
Nem hajtom, 2000 es fordulat alatt megyek, de szerintem akkor sem jó a TSnek ez az üzemmód. Az olajnak sincs ideje melegedni.
Kazes☻2009-02-17 22:30:36 // 88986
De mondom (írom), hogy a komplett távirányítós rendszerre gondolva írtam. :)
GEORGE2009-02-17 22:24:13 // 88985
Akkor elve nem lehet újonnan sem drága ha 2300Ft kínálja a használtat.......
GEORGE2009-02-17 22:20:57 // 88983
Akkor kimondottan jó szolgálatot tenne neked is.

A fűtőbetétet beépítik és valahova a lökhárítóba, vagy hűtőrácsba elrejtenek egy kis csatlakozót amit majd csatlakoztatni kell a 220V-ra.
Oda meg teszel egy időzítőt és máris kész vagy.
már csak azt kell beállítanod hány órakor induljon el-
Kazes☻2009-02-17 22:19:58 // 88982
Komplett gondoltam. :)
Kazes☻2009-02-17 22:19:09 // 88981
Ilyen is volt/van. :)
Mike.2009-02-17 22:16:42 // 88980
Na, ez már barátibb ár. Ennyiért én is beszereltetném.
Majdnem mindig autóval megyek és csak 3-4 km-t. Szóval még melegedni sincs ideje.
Mike.2009-02-17 22:15:09 // 88979
Pár méter kábel és egy fűtőszál?? Ááá, nem hiszem, az túl sok lenne.
GEORGE2009-02-17 22:12:51 // 88978
Csak maga a fűtőtest és a csatlakozó nem kerül 1-2 kilóba.
GEORGE2009-02-17 22:11:38 // 88977
A múltkor még volt ár, asszem olyan 16-20 ezer környéke volt maga fűtőtest.
Holnapra mondok pontos árat mert bemegyek hozzájuk.
GEORGE2009-02-17 22:08:46 // 88976
Itt a garázs a házban, igaz nem fűtött.
Viszont 30 éve készült és az akkori trabikra ladákra van méretezve, szóval nagyon szűk, 3-4 cm van a tükrök meg az ajtókeret közt, a156-os hosszra is ép, hogy befér szó szerint, szóval macerás nagyon a beállás.
Aztán a melóhelyemre nem tudom magammal vinni a garázst, viszont 220 van ott is meg a garázsnál is.
Időzítő bekapcs és máris előmelegített vizű motorral indulok el,hajnal 05:10-kor az utamra.
ha csak 40'C felmelegítené az is sokat számítana.
Kazes☻2009-02-17 22:07:16 // 88975
1-2 kiló biztosan. :)
Kazes☻2009-02-17 22:05:49 // 88974
Ilyen volt már korábban is, úgy 10 éve ha jól emlékszem, talán Scorpi néven, de gondolom ez egy tovább fejlesztett változat. Klassssz! :)
Mike.2009-02-17 22:04:22 // 88973
Árat nem látok. Mi pénz lehet egy ilyen? Nagy macera beszerelni?
Mike.2009-02-17 22:03:31 // 88972
Ez az állófűtés olcsóbb mint egy házat venni garázzsal. :-)))
Adrián2009-02-17 22:01:29 // 88971
Gondolkodj a fűtött garázson a házaban!:))
GEORGE2009-02-17 21:53:45 // 88969
Bizony hideg üzem elég káros, a 2,4 mjet kb 2-3 perc múlva sokkal egyenletesebben "szól"...ezért agyalok ezen a 220-as melegítőn....
Hardy2009-02-17 21:46:10 // 88968
Hát nem mindegy hogy hány fokos a motor az biztos, mivel a legnagyobb károsodást hidegen kapja.
Hardy2009-02-17 21:43:00 // 88967
Csak az újakba van integrált / Thermo Top E, vagy C / A régebbiekbe külön kell, de nem nagy összeg. Egy picit madárnak néztek, de nem jött be!
Sőt van olyan is amihez nem kell üzemanyagpumpa, hanem a visszafolyó ágba kell bekötni, és van egy beépített tartálya, ami feltöltődik, és azzal megy olyan 40 percet. De ez csak a régebbi autókba jó, aminek van visszafolyó ága.
GEORGE2009-02-17 21:40:26 // 88966
Ha lecserélem a 156-ot akkor az utódba fogok ilyen rendszert rakni, sokkal tovább bírja majd a moci és nem mindegy hogy fagyos autóba ülsz be vagy már előmelegített be.

A mostaniba agyalok, hogy egy 220V-ra csatlakoztatható fagydugó helyére beépített fűtőszálas melegítőt rakatok be.
itthon rá tudnám csatlakoztatni a 220V-ra és a melóhelyemen is.....
GEORGE2009-02-17 21:37:35 // 88965
A Scudomba lévő Webasto még nem rendelkezett beépitett keringtető szivattyúval, ahhoz kellett volna a keringtető szivattyú.
El is mentem egy műhelybe adtak egy 60ezres árajánlatot, amiből a meglévő rendszert átalakítják úgy, hogy álló fűtésként is tudjon üzemelni és időzítővel is el tudjam indítani.
Aztán mikor oda mentem reggel a megbeszélt időpontra valamiért 131.000 Ft lett az ára.
megköszöntem és ott hagytam őket.
Hardy2009-02-17 21:36:26 // 88964
Se Heater, se Standheizung sehol. Illetve van, csak nem Alfa specifikus.
GEORGE2009-02-17 21:34:08 // 88963
Ettől függetlenül létezik ilyen rendszer benzines autókhoz is :-)
Benzinesben általában az előmelegítésre használják, hisz ott van bőven hőtermelés amiből menetközben megfelelő fűtés megoldható.
GEORGE2009-02-17 21:32:02 // 88962
Akkor még annyit, hogy nem csak a Webasto kínál ilyen fűtési rendszert.
És akkor össze szedtük a dolgokat amiket tudni kell róla :-)
Hardy2009-02-17 21:25:25 // 88961
Én már igen, igaz ki volt szerelve. Azt szintén ez a bontó hirdette, az ebay-n, és 300 euró volt az ára, de gyorsan megnézem hátha van most is.
Csöri2009-02-17 21:20:21 // 88960
Benzines Alfában én még nem láttam állófűtést.
Hardy2009-02-17 21:13:28 // 88959
Majdnem tökéletes.
Nem kell külön szivattyú, mert ezek már be vannak építve a készülékbe, az újabb típusoknál, a ventilátort te állítod be, hogy melyik fokozaton menjen, és nekünk pl. 90 fokra fűti fel az autót. Valóban 1 órát megy max, plusz van rajta egy feszültség figyelő, ami lekapcsolja, ha az aksi nagyon lemerülne.
GEORGE2009-02-17 21:08:29 // 88958
Tőlünk északabbra előszeretettel kérik evvel a Webasto kiegészítéssel a kocsikat.
Úgyhogy nem ritkaság találkozni a bontóban velük.
nem egy ördöngősség beépíteni, csak a csövek kellenek hozzá.
Hardy2009-02-17 21:06:16 // 88957
Én erősen gondolkodok rajta, és az ebay-n nem horror az ára, meg a vaterán se. 40 és 80000 között van az ára használtan. Múltkor volt gyári 156-hoz, csak dieselhez, 240 euro volt az ára, és egy Alfa bontó rakta fel.
GEORGE2009-02-17 21:05:02 // 88956
Utólagosan bármely benzines vagy diesel autóba be lehet építeni.
nekem igaz gyárilag volt a Scudoba, csak nem volt hozzá időzítő.
GEORGE2009-02-17 21:03:13 // 88955
Tisztázzunk dolgokat.
A Webasto kiegészítő olajkályha vagy benzin kályha 2 féle képen működhet.

1. az autó motorjának a beindítása után segít a bemelegedésben 70'C után kikapcsol a kályha. Ha bármilyen okból kifolyólag 70'C alá megy működő motor esetén a hűtővíz, akkor újból kapcsol és addig üzemel mig a víz 70'C fölé melegedik.

2. a fent emlitett kályhák egy keringtető szivattyú beépítése után képesek akkor is melegíteni a vízet ha nem jár a motor.
70'C felett bekapcsolják 1-es fokozatban az utastér fűtőventilátorát, evvel elkezdi az utastér felfűtését is.
ugytudom 1 órát üzemel egyhuzamban a kályha majd utána kikapcsol, ez egy fajta biztonsági intézkedés.

A 2-es pontban leírtakat ki lehet egészíteni távirányítással, illetve program vezérlővel amin beállítható mikor induljon el a kályha.

Ezt a Webasto rendszert időzítővel kb 300ezerért telepítik nulláról, kulcsra készen az autóba.
ha nem kérsz hozzá ugymond állóhelyzeti kiegészítést és csak besegítő fűtésként használod akkor természetesen olcsóbb a beépítés.

Aztán vannak olyan kiegészítő fűtések ami 12V-ról működik kerámia betétes "bigyók"...de ezek valóban csak segédke berendezések.
GTPeti2009-02-17 21:01:50 // 88954
Ha lehetne az 1.9-nél is, már régen megtettem volna. De sajnos nekem ilyen nincs benne. Úgy tudom 2.4-nél sem mindegyikben, csak sokban. (Piacfüggő.)
Hardy2009-02-17 20:58:23 // 88953
Tudom, csak megerősítettelek :))
Ezt nem én írtam, hanem a Webasto oldaláról ollóztam be. De minden típusnál nem lehet.
GTPeti2009-02-17 20:52:10 // 88952
Köszönöm. (Sztem kiderült abból amit leírtam, hogy ezzel tisztában vagyok.)
Mike.2009-02-17 20:43:59 // 88951
Köszi! :-) Szerintem megcsináltatom én is az enyémet.
Hardy2009-02-17 20:43:15 // 88950
Kiegészítő fűtés állófűtéssé alakítása:

Sok gépjármű már gyárilag fel van szerelve kiegészítő fűtő berendezéssel, ami azt a célt szolgálja, hogy a kevés hulladékhővel rendelkező korszerű dízel motor hideg időben is elérje az üzemi hőfokot, és elegendő hő keletkezzen az utastér fűtéséhez. Ezek a készülékek állófűtéssé alakíthatók. Az átalakított fűtés előmelegíti az autó motorját (ezzel megkímélve azt a káros hidegindítástól), felfűti az utasteret, így kellemes meleg autóba szállhatunk be, aminek szélvédőjéről már leolvadt a ráfagyott jég.

Néhány autótípus amelyeken az átalakítás elvégezhető:
Alfa Romeo 2,4 D
Mike.2009-02-17 20:43:04 // 88949
Na ez az! A hőtágulás miatt aggódom én is.
Na szóval marad a hegesztés.
Epy2009-02-17 20:42:33 // 88948
Ha kell oda adom az én leömlőmet ami meglett hegesztve nekem már az úgysem kell! Ugyan nem tudom meddig fogja bírni de az legalább nem lukas! Ha kell hívj fel ! Mennem kell. HI
Epy2009-02-17 20:39:32 // 88947
Amit én használtam az valami loctite volt 300 C ig bírja ! De idővel szétégett !
GTPeti2009-02-17 20:37:55 // 88946
A hőt bírja, efelől nincs kétségem. (Na jó egy kicsi, elvégre ez a leömlő...)
Inkább a hőtágulás a kérdés. Attól válhat le az öntvényről. Bár mondom: lehet, hogy van pont erre a célra egy anyag.
Epy2009-02-17 20:37:47 // 88945
Ha ezekre a tömítő pasztákra gondolsz annó próbáltam de sajnos teljesen körbe kellett gyurmázni vele a csonknál és akkor is lehetett hallani hogy kifúj alatta mert ugye még egy hajszálvékony repedés is hallatszik ( utastérben legalábbis) Azért ha nagy a lyuk ideiglenesen megoldja a problémát!
Mike.2009-02-17 20:36:31 // 88944
Ez a fémragasztó nekem is eszembe jutott. Nem tudom, hogy a hőt mennyire bírja ez?!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak