Akkor egy kis biztatás. Anno én is hasonló dilemmával küzdöttem, ezért alaposan utánajártam a dolognak. Ha kidobod a katalizátort, akkor jelentősen csökken a kipufogó rendszer fojtása, emiatt állítólag a kipufogó szelepek túlmelegednek, és egy idő után besülhetnek. Szerelőkkel beszéltem, találkoztak már ilyen jelenséggel, ugyanakkor sokan használják a kocsijukat kat nélkül, és tőlük nem hallok olyat, hogy már megint gond van a szelepekkel stb. Szóval biztos, hogy nem azonnal okoz gondot a dolog. Jómagam ettől függetlenül mégis azt választottam, hogy rakatok be egy másikat, na meg a zöldkarinál sem akartam plusz problémát magamnak. Ekkor jött a következő dilemma, azaz, hogy új gyárit, használt gyárit, vagy esetleg univ katalizátort rakja-e bele? Végeredmény: 1) új gyári horror árban van, kiesett; 2) használt sem túl olcsó, nem sokkal olcsóbb, mint egy jobb minőségű univ, és zsákbamacska, ez is kiesett; 3) maradt az univ katalizátor, ebből pedig az egyik legnevesebbre esett a választásom, a Bosal-ra. 28e volt szereléssel. Tökéletes megoldásnak mutatkozik, be is lett mérve, a károsanyagkibocsátás bőven a határértékek alatt van.
Remélem tudtam segíteni.
Karakot2007-10-10 22:08:10 // 48243
Liquid2007-10-10 21:49:55 // 48242
nálam is alacsony fordulatszámon rezgett be. Ha középről jön akkor pedig valszeg a kat. lesz az. Ott van kb. a váltókulissza alatt. Sztem jó lehet bármilyen univ. kat. is. Nélküle sem lenne semmi baja, max. nem lenne megfelelő folytása a kipufnak. De ezt vannak akik nálam jobban tudják.
Van aki gázgyorsító dobot tesz a helyére.
Van aki gázgyorsító dobot tesz a helyére.
Poseidon2007-10-10 21:46:45 // 48241
Igazából lehet szerintem bármi, mert valahol középtájt jön a hang (ezért gondoltam, hogy a kat) és vicces, de leginkább hidegen csinálja és alacsony fordulatszámon. Magason nem csinál semmit, ahogy elengedem a pedált és esik vissza, egy bizonyos tartományban elkezd berezonálni és hörögni, mintha valami idegen test zörögne, ugrálna benne... sajnos elég esélyes, hogy az, de ki tudja. Ezért is izgulok.
Honnan vegyek katalizátort? Az ilyen tuningboltokban kapható univerzális kat-ok mennyire jók?
Azzal riogatott valaki, hogy ha kiveszem, a szelepeknek lesz bajuk egy idő után, ebben mennyi az igazság?
Honnan vegyek katalizátort? Az ilyen tuningboltokban kapható univerzális kat-ok mennyire jók?
Azzal riogatott valaki, hogy ha kiveszem, a szelepeknek lesz bajuk egy idő után, ebben mennyi az igazság?
Liquid2007-10-10 21:43:32 // 48240
Nálam a hátsó dob belseje volt szétrohadva és az zörgött, szal nem 100% hogy a kat. Bár ha onnan jön a hang...
Ofi2007-10-10 21:38:28 // 48239
Ha érdekel hívd fel Kerepesi János 0620/3853716. Kérdezd meg válalná-e. Ha akarod mond meg hogy én mondtam de nem fontos.
Poseidon2007-10-10 21:35:59 // 48238
Akkor megragadom az alkalmat, hogy megkérdezzem nincs-e véletlen valakinek egy katalizátora egy 98-as 2.0L Twin Spark 156-oshoz?? Használt lenne jó, ami még nincs széthullva... ha valóban az a bajom, akkor ki kell cserélni, mert iszonyat hangja van :(
Poseidon2007-10-10 21:33:59 // 48237
És nem jelez neked motorhibát azóta? Lambda szonda nem bolondult meg tőle?
Az a baj ezzel, hogy én nem értek hozzá, de még az a típus se vagyok aki meg tudja oldani, plusz helyem sincs, ahol ezt meg tudnám oldani :((
Budapest és környékén nincs valaki aki egy ránézés erejéig megmondaná valóban az-e a baj vagy valami egész más?
Az a baj ezzel, hogy én nem értek hozzá, de még az a típus se vagyok aki meg tudja oldani, plusz helyem sincs, ahol ezt meg tudnám oldani :((
Budapest és környékén nincs valaki aki egy ránézés erejéig megmondaná valóban az-e a baj vagy valami egész más?
Epy2007-10-10 21:30:02 // 48235
van még 10 perced? fel kell raknom a gépre
Epy2007-10-10 21:20:14 // 48233
Ma vettem 1-et 6000 ft volt, meg tudnád mondani mi az ? küldök 1 képet
Ofi2007-10-10 21:19:16 // 48232
Az alsó munkahenger lent van a kuplung szerkezetnél, ebben az esetben a kuplung csapággyal van egyben.
Ofi2007-10-10 21:15:06 // 48231
Szia!
Az alkatrész neve kuplung főhenger a gyári cikkszáma 46516374 ára 27 048 Ft, utángyártottban kb. 20 000 Ft.
Üdv
Az alkatrész neve kuplung főhenger a gyári cikkszáma 46516374 ára 27 048 Ft, utángyártottban kb. 20 000 Ft.
Üdv
Attie2007-10-10 21:13:43 // 48230
Ha minden igaz, akkor alsó munkahenger. Legalábbis nekem azt mondták, amikor kicserélték.
Epy2007-10-10 21:00:16 // 48229
hali! Légyszi segítsen nekem valaki.! Nekem az a kuplung munkahenger kellene, ami közvetlen a kuplung pedálnál van, mi annak a pontos neve? esetleg tudja valaki hogyan néz ki?
András bácsi2007-10-10 17:27:43 // 48228
Annak akkor már mindegy, Qka.
Ferke2007-10-10 17:09:12 // 48227
Ha a porcelán széttört benne, akkor azt semmivel nem tudod ö9sszeszorítani, merthogy azt a kifufogóból nem tudod kivenni. Haleszeded a kipufogót, akkor hallod majd, hogy zörög-e benne a cucc. Ha már leszeded, lehet, hogy ki is tudod rázni belőle a letört darabot. Én az uno-nál meguntam, és egy nagy csavarhúzó+kalapáccsal finoman eltávolítottam az egész katalizátort.:)
Poseidon2007-10-10 17:08:07 // 48226
Ja, olyan hangja van kb. mintha egy mixerbe beejtenének egy csavart és az ott rohangálna benne turmixolás közben.... elég ciki szegényke így :((
Poseidon2007-10-10 17:07:00 // 48225
Sziasztok! valami nagyon rohangál a kipufogórendszerben, lehet a katalizátor, bár lehet ez kábé bármi. Ha a katalizátor kerámiabetétje az, nem lehet azt valahogy úgy összeszorítani pánttal, mittomén mivel, hogy ne rohangáljon benne a betét? Nincs kedvem most újat venni :)
Mike.2007-10-10 17:01:58 // 48224
Az egyik tartaléknak nem kell naptár a másik meg nem jelentkezett a sok mailra sem. Aztán voltak akik lemondták és közben voltak új jelentkezők is.
Jobban szeretném ha minden hét "elkelne", de hát ez van.
Jobban szeretném ha minden hét "elkelne", de hát ez van.
Ferke2007-10-10 16:59:09 // 48223
Ronnie azt fogja válaszolni, hogy hatalmas szívás. Leglábbis nem egyszerű, mert nem csak a lámpák, géptető, sárvédők, de az egész első zárhíd cseréjét igényli. Van egy kép Ronnie oldalán, amin látszik a folyamat. Rendesen szét lett bombázva az eleje a vasnak. Viszont állati jól néz ki!:)))
Jegesmedve2007-10-10 15:46:48 // 48222
Rendben!Köszönöm a segítséget!
GEORGE2007-10-10 15:45:27 // 48221
Átalakitás nélkül nem!! De kérdezz rá Ronnie átmütette a régi elejű 156-át új elejűre!!
Jegesmedve2007-10-10 15:39:32 // 48220
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a régi elejű 156-osra rá e megy az új elejű, átalakítás nélkül???Aki tud ebben segíteni megköszönném ha irna az oldalamra!!! ;) (tőre lett és megcsináltatnám)
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a régi elejű 156-osra rá e megy az új elejű, átalakítás nélkül???Aki tud ebben segíteni megköszönném ha irna az oldalamra!!! ;) (tőre lett és megcsináltatnám)
GEORGE2007-10-10 15:14:40 // 48219
Részemről rendben!
mesa2007-10-10 13:40:57 // 48218
Nincs tartalék játékos ? Vagy nem a naptárról van szó ?
Mike.2007-10-10 12:03:30 // 48217
Oké, legyen az a kép, másiknak meg amit Karakot rakott be. Az új elejű WTCC-s gép!
Mike.2007-10-10 12:02:08 // 48216
Ha ide utaltad akkor jó helyre jön! :-))
Megúsztad a főbe lövést! :-))))
Megúsztad a főbe lövést! :-))))
GEORGE2007-10-10 11:55:42 // 48215
A féket kiméltük mikor csak tudtuk :-)
GEORGE2007-10-10 11:55:05 // 48214
Az 59-en picit másabb a hengerfej......majd ráköttetem a a masinát azt megmérjük....
András bácsi2007-10-10 11:53:50 // 48213
Tanúsíthatom. :)
Poló2007-10-10 11:51:17 // 48212
Azt hiszem itt nem a féket nyomja a sofőr :)))
Akkor valszeg a tied se nyom sokkal kevesebbet.
Akkor valszeg a tied se nyom sokkal kevesebbet.
GEORGE2007-10-10 11:48:54 // 48211
GEORGE2007-10-10 11:46:17 // 48210
Poló2007-10-10 11:44:32 // 48209
1,5? :-o
Nem gondoltam volna, azt hittem 1 bar alatt vannak.
Nem gondoltam volna, azt hittem 1 bar alatt vannak.
GEORGE2007-10-10 11:44:28 // 48208
Igen van minden évben.....
GEORGE2007-10-10 11:42:50 // 48207
Ettől tuti többet nyom a JTD Inkább 1,1 -1,2!
Az 1,9 TD Tempra 0,9-et nyomott.
A 159-ben a 2,4 mjet 1,5 bar nyom!
Az 1,9 TD Tempra 0,9-et nyomott.
A 159-ben a 2,4 mjet 1,5 bar nyom!
Poló2007-10-10 11:41:27 // 48206
A tippem 0,8. De ez csak tipp :)))
Poló2007-10-10 11:40:39 // 48205
Igen, légyszíves hozz egy párat :))))))
Jövőre is szervez a klub múzeum látogatást?
Jövőre is szervez a klub múzeum látogatást?
GEORGE2007-10-10 11:37:43 // 48204
Néztem élőben szerintem nagyon frankó az a lámpa....nem tudom hogy honnan hogyan ez volt a versenygépben! Jövőre megyek megint, kiszedjem? :-D
GEORGE2007-10-10 11:36:48 // 48203
Sajnos nem.....még az enyémet sem mérettem meg vele...pedig kiváncsi vagyok én is mit "fúj" a turbo :-)
Poló2007-10-10 11:35:20 // 48202
A második képen látszódik az autó fényszórója. Az nem olyan, mint a széria 156-osé. Meg nem is olyan, mint a xenonos széria 156-osé. Szóval az milyen?
GEORGE2007-10-10 11:05:43 // 48200
Sajna így is kivehető :-(
csocsi2007-10-10 10:53:12 // 48198
Mondjuk legalább a bosch felirat nem látszik .))))
Ferke2007-10-10 10:48:42 // 48196
Na, akkor ezek szerint egy sima kiolvasással egybekötve is lehet tubonyomást mérni. Tökjó!
NEm tudod, hogy az 1,9 sima JTD milyen turbonyomással kéne, hogy dolgozzon?
NEm tudod, hogy az 1,9 sima JTD milyen turbonyomással kéne, hogy dolgozzon?
GEORGE2007-10-10 10:39:48 // 48195
Itt pakson a haverom ráköti a számgépet ( laptop) és menet közben is tudja mérni.
Bármit megmutat sebességet , turbonyomást, légmennyiséget, stb stb......
Bármit megmutat sebességet , turbonyomást, légmennyiséget, stb stb......
Ferke2007-10-10 10:37:57 // 48194
Jéé, most látom, hogy kaptam választ a légzsákos parára. Köszi! Csak tudnám, hogy az az ütés elöl mit okozhatott, amitől a légzsák világítani kezdett. Elöl, a lökös alatti részt találtam el kicsit, azóta világít. Asszem gépre köttetem. viszont ha már ott vagyok, meg kéne mérni a turbonyomásomat is.Ilyen helyet tud valaki? Gondolom ehhez kevés egy számítógépre kötés.